لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> دره فوسک کجاست؟ معرفی دره سختی کرمان
دره فوسک کرمان

دره فوسک کجاست؟ معرفی دره سختی کرمان

كرمان يکی از شهرهای پهناور کشورمان واقع در قسمت جنوب شرقی است. این شهر تاریخی هر ساله به واسطه داشتن جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است. فوسک کرمان یکی از روستاهای کرمان است.

در این مقاله سعی داریم تا در مورد دره فوسک، مسیرهای دسترسی به این جاذبه گردشگری، تجهیزات مودرنیاز به هنگام سفر به این نقطه، نکات ایمنی در هنگام بازدید، اقامت در کرمان و دیگر خصوصیات این دره دیدنی صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد این جاذبه گردشگری کرمان اطلاعاتی بیشتر کسب کنید:

دره فوسک کجاست؟

دره فوسک کجاست؟

این دره یکی از ده‌ها جاذبه دیدنی در کرمان است. ٣٠ کیلومتری شهر کرمان محل قرارگیری این دره جذاب و تماشایی است. به عبارتی دیگر تنگه فوسک را می‌توان در شمال شرقی کافرکوه به راحتی پیدا کرد.

روستای فوسک

روستای فوسک یکی از روستاهای کرمان است. در مسیر رسیدن به دره شگفت‌انگیز فوسک آخرین روستای پیش روی شما روستای فوسک است. این روستا با جمعیتی در حدود ١٢٠ نفر از توابع دهستان درختنگان کرمان به شمار می‌رود.

مسیر دسترسی به فوسک

شنا در دره فوسک

در ابتدای سفر به سمت این مکان باید با قطار، ماشین یا هواپیما به سمت شهر کرمان حرکت کنید. پس از رسیدن به کرمان باید مسیر روستای فوسک را در پیش بگیرد. از روستای فوسک به بعد پیاده‌روی آغاز می‌شود. در ادامه به رودخانه و آبشارها می‌رسید.

با توجه به قرار گرفتن دره فوسک در مکانی کوهپایه‌ای در حدود ١٥ کیلومتر جاده خاکی پر از شیب و دره‌های بزرگ در این منطقه وجود دارد. در مجموع برای طی کردن کامل دره ابتدا باید به کافرکوه صعود کنید و در نهایت از روستای چهارفرسخ در شهداد خارج شوید.

بهترین فصل سفر به دره سختی کرمان

با توجه به سرد بودن هوا و شرایط نامناسب آب و هوایی این منطقه در فصول پاییز و زمستان، بهترین زمان سفر به دره زیبای فوسک اواخر بهار و تابستان است.

تنگه بوچیر هرمزگان، مکانی خارق العاده و دست نیافتنی
ادامه مطلب

تجهیزات لازم برای بازدید از دره فوسک

آب بازی در دره فوسک

با توجه به ناشناخته بودن مسیر هنگام بازدید از این مکان باید تمام وسایل مورد نیاز کوهنوردی را به همراه داشته باشید. کفش کوه‌نوردی، کلاه ایمنی، کوله پشتی، عینک، کرم ضد آفتاب، قمقه آب و مواد غذایی از جمله وسایل مورد نیاز در این سفر هستند.

در مسیر سخت و ناهموار این دره بهتر است تنها نباشید و به همراه تیم کوهنوردی به این منطقه سفر کنید. همچنین برای رفتن به این مکان باید شنا بلد باشید؛ چراکه این منطقه در میان صخره‌های مرتفع محصور شده است.

همچنین مواد غذایی آماده نیز در کوله پشتی خود به همره داشته باشید چون پیمایش این دره در حدود ٦ روز طول می‌کشد. داشتن بدن ورزیده و آماده برای پیاده‌روی و دره‌نوردی از دیگر ویژگی‌هایی است که به باید قبل از سفر به دره سختی کرمان در خود تقویت کنید.

نکات ایمنی بازدید از دره فوسک

طبیعت اطراف دره فوسک

با توجه به دشواری مسیر و ارتفاع زیاد دره‌ رعایت نکات ایمنی در طول مسیر برای بازدید کننده‌گان امری بسیار ضروری است. شیب تند و دره‌های عمیق این منطقه نیاز به دقت بیشتر هنگام پیمایش مسیر را دارد. همچنین با توجه به زمان‌بر بودن مسیر حتماً باید از قبل آمادگی جسمانی برای پیاده‌روی طولانی را داشته باشید.

در ضمن اگر به برای دره‌نوردی به این مکان سفر می‌کنید باید وسایل مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشید.

از دیگر نکانی که هنگام بازدید از این دره بسیار اهمیت داد پاکیزه‌گی و حفظ محیط زيست است. در حقيقت در كنار همراه داشتن وسايل ايمنی مورد نياز در سفر به اين دره حتماً كيسه پلاستيكی مخصوص زباله به همراه خود داشته باشید تا زباله‌های خود را در محیط زیست بکر منطقه رها نکنید.

جاهای دیدنی اطراف دره سختی کرمان

جاهای دیدنی اطراف دره سختی کرمان

هنگام سفر به این مکان از دیگر جاهای دیدنی کرمان هم می‌توانید به راحتی بازدید کنید. در واقع وجود این جاذبه‌ها موجب شده تا منطقه فوسک به یک منطقه گردشگری معروف تبدیل شود. در ادامه چند نمونه از جاهای دیدنی اطراف این دره را معرفی می‌کنیم:

  • آبشارهای سیمک در کرمان
کرمان
ادامه مطلب

آبشار سیمک

تنگه سیمک یکی از مناطق دیدنی کرمان است. در این تنگه ١٣ آبشار زیبا وجود دارد. برای رفتن به منطقه سیمک با توجه به صخره‌ای بودن منطقه و دشوار بودن مسیر حتماً باید تجهیزات صخره‌نوری و دره‌نوری را با خود همراه داشته باشید.

روستای دلپذیر لولو اولین روستایی است که برای رسیدن به سیمک باید به آن وارد شوید. پس از عبور از روستاهای دیگر مانند عبدل آباد، اسلام آباد، انارستان سیمک، و درب آسیاب اردوگاه شهید باهنر کرمان را مشاهده می‌کنید. از این اردوگاه فقط سه کیلومتر با سیمک فاصله دارید.  لازم به ذکر است که مسیر به صورت سنگچین است و برای پیاده‌روی مناسب می‌باشد.

پس از رسیدن به تنگه سیمک تصاویری زیبا از منظره‌های متفاوت و آبشارها را می‌بینید. قدم زدن در این مسیر حال و هوایتان را خوب می‌کند. صخره‌های اطراف آبشارها ابهت این منطقه را به خوبی نمایش می‌دهند.

ناگفته نماند در نزدیکی آبشارهای سیمک رستوران‌هایی برای صرف غذا نیز در نظر گرفته شده است.

  • کافرکوه

قله کافرکوه

منطقه پلور شرق کرمان محل قرار گیری کافرکوه است. کافر کوه یکی از جاذبه‌های اطراف دره سختی کرمان است. برای رفتن و صعود به این کوه کار سختی را در پیش دارید؛ مسیر اول چشمه امام رضا با صرف زمانی ٦ ساعته است. مسجد امام رضا محلی امن برای اقامت مسافران و کوه‌نوردان به هنگام شب در این مسیر است. پس از استراحت در این مکان از دره چشمه امام رضا عازم کافرکوه می‌شوید.

مسیر دوم رنگاور نام دارد. زمانی که برای پیمایش کافرکوه در این مسیر طی می‌کنید کوتاهتر از مسیر اول و در حدود سه ساعت است. اما خوب است این را هم بدانید که این مسیر دشواری و پیچیدگی‌های بیشتری را نسبت به مسیر اول دارد.

  • آبشار کشیت
بهترین هتل های کرمان - زیباترین شهر کویری ایران
ادامه مطلب

آبشار کشیت

کشیت منطقه‌ای در فاصله ١٧٠ کیلومتری کرمان است. برای رسیدن به روستای کشیت باید از جاده ابریشم بگذرید. در دره کشیت وجود آبشارهای زیاد، منظره‌ای زیبا به این مکان داده‌اند. دره كشيت چیزی در حىود سه كيلومتر طول دارد. سرخس و درختان پرتقال دیواره‌های دره کشیت را پوشانده‌اند. حوضچه‌های دره هم مملو از آب است. در این حوضچه‌ها می‌توان ماهی‌های گاراروفا را به راحتی تماشا کرد.

پس از دیدن آبشار و لذت بردن از آب و هوای مطبوع این منطقه می‌توانید راهی نخلستان‌ها، کمی آن طرف دره کشیت شوید و ساعتی را با آرامش در این مکان سپری کنید.

اقامت در کرمان برای بازدید از تنگه فوسک

محوطه بوتیک هتل کاروانیکا کرمان

جاذبه‌های گردشگری کرمان به قدری زیاد و متنوع هستند که برای بازدید از آنها نیاز به اقامتی چند روزه دارید. هتل های کرمان با داشتن امکانات رفاهی مناسب و اتاق هایی متنوع و با ظرفیت‌های مختلف گزینه‌ای مناسب برای اقامتی چند روزه در این شهر هستند.

شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود هر کدام از اقامتگاه های سنتی یا هتل های چند ستاره این شهر را برای اقامتی دلپذیر انتخاب و رزرو کنید.

آبشارهای دره فوسک

آبشار کشیت در کرمان

آنچه موجب زیبایی دوچندان این دره جذاب شده است وجود آبشارهای زیبا و فراوان در آن است. در واقع می‌توان گفت آنچه موجب شده تا مسافران این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند وجود همین آبشارها است. در حدود ٤٥ آبشار خروشان در این منطقه وجود دارد. این آبشارها هر کدام دارای ارتفاعی متفاوت (بین ٣تا ٤٥ متر) و چشم‌اندازی زیبا از مناظر اطراف هستند.

جمع‌بندی

کرمان یکی از شهرهایی است که جاذبه‌های فروان موجود در آن هر ساله مسافران زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند. یکی از این جاذبه‌ها دره سختی کرمان است. با توجه به ناشناخته بودن این جاذبه در بین مسافران سعی کردیم تا در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مهم آن بپردازیم. امید است توانسته باشیم اطلاعاتی هر چند اندک را در مورد این دره به دانش شما عزیزان اضافه کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر