لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> رنگین ترین لباس های ملكه الیزابت
رنگین ترین لباس های ملكه الیزابت

رنگین ترین لباس های ملكه الیزابت

كِیت میدلتون و مگان ماركل در هر رویداد و مراسم سلطنتی به خاطر ظاهر شیكی كه دارند، به سرخط خبرها تبدیل می شوند، اما مادربزرگ همسران آنها یعنی ملكه الیزابت، به خاطر انتخاب رنگ های شاداب و خیره كننده، بسیار معروف تر است.
علی رغم مقید بودن ملكه به قوانین مربوط به سبك ها و لباس های غیر رسمی سلطنتی مانند دامن كوتاه و جوراب های ساق بلند تنگ، سعی داشته تا یك سبك پوششی سلطنتی و رسمی را نیز از طریق انتخاب رنگ های سرزنده و شاداب برگزیند.

طبق گفته نویسنده كتاب جدید ملكه رنگین كمانی ما، سالی هاگز، وی بنا به دلایلی خاص علاقه مند به رنگ های روشن و سرزنده می باشد.

هاگز در این باره می نویسد: “ملكه الیزابت رنگ های روشن به تن می كند چرا كه به باور او، وظیفه دارد در نظر مردمی كه ساعت ها منتظر او هستند، جذاب دیده شده و توجه آنها را به خود جلب نماید”.
وی در ادامه می گوید كه لباس های رنگارنگ ملكه الیزابت به نوعی “زاده عملگرایی” بوده و “درك می كند كه با قدی به طول 5.3 (160 سانتی متر)، وظیفه دیده شدن در انظار عمومی را دارا است … بنابراین بایستی برای این امر تمام آنچه نیاز است را انجام دهد. بدون اینكه هزاران لباس رنگارنگ او را در كنار هم ببینید، متوجه این میزان از رنگ های جذاب نمی شوید، خود من به هنگام تهیه عكس هایی برای كتاب، این موضوع را مشاهده كردم و دیدم كه اغلب در لباس هایی كه انتخاب كرده است، چقدر سرزنده و شاداب به نظر می رسد. همچنین او این انتخاب ها را با یك حس ذاتی و درونی از وظیفه اش به تعادل رسانیده است – رنگ های روشن او خالص هستند، بنابراین كسانی كه صبورانه منتظر دیدن او ایستاده اند، خیلی زود پی به حضور او می برند و دقیقاً می دانند كه در كجا ایستاده است،‌ حتی اگر كسانی كه برای دیدن او آمده اند، در فاصله ای دور و در لابه لای جمعیت ایستاده باشند. آستین های سه ربعی به خاطر امكان دست دادن آسان او با دیگران تعبیه شده اند. كفش های پاشنه دار او (كه از آنها تحت عنوان كفش كار یاد می كند) برای پیاده روی های احیاناً طولانی مدت طراحی شده اند تا بتواند با طرفداران زیادی دیدار نماید”.

مراسم تولد ملكه الیزابت به یكی از شادمانه ترین و سرزنده ترین شیوه ها جشن گرفته می شود: یعنی همان مراسم رژه رنگ ها. راهپیمایی كنندگان هواپیماهای جت جنگی را در آسمان ملاحظه می كنند كه با عبورشان مسیرهای رنگی از خود به جا می گذارند و همزمان بر روی زمین تعداد زیادی از مردم به افتخار ملكه رژه می روند، و ملكه نیز همراه با خانواده خود در بالكن قصر باكینگهام به تماشا می ایستد.
هاگز این ماجرا را اینگونه توصیف می كند: “ملكه می گوید كه اگر لباسی به رنگ بژ بر تن نماید، كسی او را نخواهد شناخت. رنگ های جذاب باعث می شود كه علی رغم جثه كوچكی كه دارد، جلب توجه كرده و مردم دقیقاً می توانند تشخیص دهند كه در كجا قرار گرفته است. این به نوعی علامت ویژه ظاهر او به شمار می رود”.

5 فناوری برتر تأثيرگذار بر روی صنعت گردشگری
ادامه مطلب

به افتخار مراسم رسمی جشن تولد ملكه، برخی از رنگین ترین لباس های ملكه را از منبع كتاب هاگز جمع آوری نموده ایم.
با مراجعه به وب سایت های فعال در زمینه رزرو هتل های ایران، می توانید اطلاعات كاربردی و جالبی در خصوص انواع رنگ ها و رسم و رسوم مرتبط با آنها در كشور ایران نیز بدست بیاورید.
قرمز

در حالی كه عادت دارید تا ملكه را با یك كلاه و كت بلند سِت شده ببینید، اما او لباس رسمی سلطنتی را برای موقعیت های ویژه به تن می نماید. در مراسم شصتمین سالگرد تاج گذاری، ملكه و پرنس فیلیپ در یك مراسم سلطنتی با به تن كردن لباس هماهنگی به رنگ قرمز یاقوتی شركت نمودند.

وی در حالی كه یكی از تاج های سلطنتی زیبای خود را بر سر داشته نیز دیده شده است: تاج دختران ملكه ماری از بریتانیای كبیر و ایرلند. این تاج یك تاریخچه غیرعادی را در خود دارد، چرا كه یكی از هدایای مراسم عروسی ملكه ماری بوده و هزینه طراحی آن توسط زنانی از سراسر بریتانیای كبیر و ایرلند پرداخت شده است.
هاگز در این باره می گوید: “رنگ قرمز یكی از رنگ های ثابت و دائمی در سراسر زندگی او بوده و به این ترتیب من هزاران عكس در اختیارم بود تا بتوانم از میان آنها انتخاب نمایم”.
زرد
لباس های ملكه الیزابت
رنگ زرد لباس ملكه الیزابت انعكاس دهنده یك روز بسیار شاد بود: مراسم عروسی نوه او، پرنس ویلیام با كِیت میدلتون در سال 2011. در عكس هایی كه از این مراسم تهیه شده، ملكه كه این لباس را با یك گردنبند مروارید و یك كلاه متناسب‌ هماهنگ كرده بود، در تمام طول مراسم بسیار خوشحال و خنده رو به نظر می رسد.
او یك لباس قلاب دوزی شده را كه به درستی با عنوان عاشقان واقعی از آن نام برده می شود، پوشیده، لباسی كه قبلاً برای مراسم عروسی خواهرش، پرنسس مارگارت به تن كرده بود.
هاگز در این باره می افزاید: “دامن پشمی زرد رنگ ملكه و پیراهن پولك دار با طرح شطرنجی رنگارنگ كه برای مراسم رویال ورایتی پرفورمنس در سال 1999 به تن داشته نیز در ذهن من ثبت شده چرا كه بسیار غیرمنتظره و درخشان بود”.
صورتی

ملكه الیزابت این لباس سرزنده صورتی و زرد رنگ خود را در سفری به كانادا در سال 2010 به تن كرد. به غیر از یك كیف دستی، وی لباس خود را با یك كلاه پرماجرا كه با پر تزئین شده بود نیز تكمیل نمود.
در تصاویری دیگر، در حالی كه یك كت زرد رنگ از روی لباس پوشیده است، دیده می شود.
هاگز در مورد چگونگی انتخاب سبك لباس ملكه می گوید: “عكس های كمی از لباس صورتی رنگ او در دست است، باید گفت كه متأسفانه، چرا كه با این لباس بسیار جذاب به نظر می رسد”.
سبز
لباس های ملكه الیزابت
در مراسم رژه رنگ ها در سال 2016، زمانی كه ملكه الیزابت با یك لباس به رنگ سبز نئونی ظاهر شد، نظر همگان را به خود جلب نمود. این ظاهر جذاب ملكه الیزابت شروع كارهای بعدی در زمینه فوتوشاپ به رنگ سبز برای طراحان اینترنتی و به نوعی الهام بخش آنها شد.
غیر از رقابت های با شكوه در زمینه فوتوشاپ، سالی هاگز به این موضوع نیز اشاره كرده كه لباس رنگ روشن ملكه، بر روی عادت رفتاری مردم در زمینه خرید كردن تاثیر گذار بوده است. غیر از خلق هشتگ توئیتری،‌ هاگز نیز در این باره اینچنین گفته است: “ادعا شده كه در روزهای بعد از این مراسم، نرخ فروش لباس و لوازم تزئینی به رنگ سبز نئون، 137 درصد رشد داشته است”.
بنفش
لباس های ملكه الیزابت
ملكه الیزابت به خاطر انتخاب لباس هایی كه اندكی با كشور میزبان ارتباط دارند، معروف است، چه یك سنجاق سینه مفهوم دار باشد و چه اینكه رنگ بكار رفته مربوط به پرچم آن كشور باشد. در سفری كه در سال 1986 به كشور چین داشت،‌ لباسی به رنگ بنفش را برای خود انتخاب كرد – رنگی كه در فرهنگ چینی بسیار پر اهمیت است.
طبق اطلاعات وب سایت چایناسِیگ، رنگ بنفش با سلطنت چینی در هم آمیخته و همچنین “در ساختار لباس های اشخاص بلندمرتبه نیز به كار می رود”. هاگز در این باره گفت: “وی در سفر مزبور لباس بنفش رنگی پوشید، رنگی كه به نوعی نمایانگر الهیات در فرهنگ چینی است”.
این یك رویكرد آگاهانه نسبت به سبك پوشش است كه به نظر توسط دیگر اعضای خانواده سلطنتی نیز مورد توجه قرار گرفته است. یكی از آن موارد، مگان ماركل است كه یك لباس آبی نیلگون را در ضیافتی كه در سفر او و پرنس هَری به فیجی ترتیب داده شده بود به تن كرد، رنگی كه اشاره به پرچم آن كشور دارد.
نارنجی
لباس های ملكه الیزابت
ملكه بهترین لباس یكشنبه خود را در سال 2017 برای یك مراسم كریسمس در كلیسای مسیحیان بر تن كرد. وی به شكلی بسیار معروف مراسم كریسمس را در ساندرینگهام برگزار می كند و به صورت گروهی همراه با برخی از اعضای خانواده سلطنتی از جمله پسر خود، پرنس چارلز و نوه هایش، پرنس ویلیام و پرنس هری در مراسم این روز شركت می نماید.
كلاه او جالب توجه ترین بخش این لباس به شمار می رفت،‌ چرا كه پوشیده از گل های طبیعی بوده و با رنگ لباس او اصطلاحاً سِت شده بود.
آبی

واقعا پتوهای داخل هواپیما شسته نمی شوند!
ادامه مطلب

در سال 2017، ملكه الیزابت در اولین جلسه پارلمان پس از برگزاری رای گیری از مردم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) سخنرانی نمود. در حالی كه او به طور سنتی هنگام سخنرانی یك تاج و عبا بر تن داشت،‌ اما به هنگام ورود لباس ساده و غیرتشریفاتی به تن داشت: یك كت با طرح ژاكت و یك كلاه سِت شده. رنگ آبی همیشه یكی از رنگ های اصلی در میان رنگ های لباس های مورد انتخاب او بوده است. هاگز در این باره می گوید كه: “ملكه در دوران جوانی خود طیف گسترده ای از خانواده رنگ آبی را به تن می كرد – رنگ آبی مایل به خاكستری، آبی دریایی، آبی شمعی و غیره، اما در حال حاضر كمتر از این رنگ استفاده می نماید”.
كلاه ملكه به سرعت به یكی از پرطرفدارترین موضوعات در شبكه های اجتماعی تبدیل شد، به شكلی كه بسیاری آن را مشابه پرچم اتحادیه اروپا قلمداد كردند. از لباس زردی كه در زیر كت خود پوشیده بود نیز این چنین برداشت شد كه اشاره به رنگ پرچم دارد.
خانواده سلطنتی از لحاظ فنی اجازه اظهار نظر در خصوص مسائل سیاسی را ندارند، بنابراین برخی حدس می زنند كه ظاهر آنها به نوعی شیوه اظهار نظر آنها به شمار می رود. و در صورتی كه چنین هدفی در پشت لباسی كه به هنگام سخنرانی به تن كرده بود، وجود داشته باشد،‌ به نوعی نشانگر مخالفت او با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بوده است.
هاگز موافق این مسئله است كه همیشه طرح لباس پوشیدن ملكه معنادار است: “یك چیز كه صریحاً به هنگام تحقیق و پژوهش برای نوشتن این كتاب به من آموخته شد، این بود كه حقیقتاً دلیلی در پس هر آنچه كه ملكه به تن می كند وجود دارد. هیچ مسئله اتفاقی و تصادفی وجود ندارد، همیشه برنامه ای برای لباس ها ریخته می شود. رنگ به شكلی بسیار محتاطانه مد نظر قرار گرفته و مطابق با مكانی كه ملكه بایستی در آن حضور یابد انتخاب می گردد (به عنوان مثال رنگ سبز به هنگام حضور در مناطق سرسبز استفاده نمی شود – در این صورت مردم او را چگونه می بینند؟)، همچنین این نكته كه چه كسی در مراسم حضور خواهد داشت (به عنوان مثال، در یك رویداد و مراسم برگزار شده با حضور كشورهای مشترك المنافع،‌ رنگ پرچم كشور خاصی نباید استفاده شود، چرا كه در چنین مراسم هایی نباید جهت دهی خاصی از طرف ملكه وجود داشته باشد)، و همچنین فرهنگ بومی (در هند، رنگ سفید برای زنان بیوه رنگ عزاداری است، بنابراین از پوشیدن آن اجتناب می شود، حال آنكه رنگ قرمز و صورتی رنگ جشن و شادی به شمار می رود) نیز در انتخاب لباس ها مهم هستند. در نهایت باید گفت كه به هنگام انتخاب لباس و رنگ آن، همه چیز لحاظ شده و دقیقاً برنامه ریزی می گردد”.

50 مورد از غیرعادی ترین هتل های جهان( قسمت 1)
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر