لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جنگل نارنجلو بابل، تجربه‌ای که نباید از دست داد!
جنگل نارنجلو بابل

جنگل نارنجلو بابل، تجربه‌ای که نباید از دست داد!

فرقی نمی­کند در چه ماهی از سال باشیم، سفر به شمال ایران همیشه لذت بخش است. جایی که هر چه از طبیعت بخواهیم در دامان خود دارد و به ما ارزانی می­کند. در این مقاله سعی داریم گشت و گذار متفاوتی در این استان داشته باشیم. قرار است به جنگل نارنجلو برویم و حسابی کیفمان کوک شود. نام این منطقه خبر از عطر و بوی خوشی که در انتظارمان است می­دهد. بار سفر ببندید تا خانه را این بار به مقصد جنگل نارنجلو بابل ترک کنیم و با خاطراتی خوش عطر برگردیم.

جنگل نارنجلو کجاست؟

جنگل نارنجلو کجاست؟

جنگل نارنجلو در شمال ایران، استان زیبای مازندران، شهرستان بابل، بخش بندپی واقع شده است. جنگل نارنجلو در غرب بابل قرار دارد و از شهر بابل تا منطقه گردشگری جنگل نارنجلو، حدود ۱۲۰ کیلومتر فاصله وجود دارد. شهرستان نور شهر در فاصله ۲۰ کیلومتری از سمت غرب، شهرستان آمل در فاصله ۹۴ کیلومتری در جنوب شرقی، کندلوس در ۸۷ کیلومتری جنوب جنگل نارنجلو، رویان با فاصله ۴۶ کیلومتر و نور با فاصله ۵۱ کیلومتری در سمت شرق این جنگل زیبا قرار دارند.

چطور به جنگل نارنجلو بابل برویم؟

چطور به جنگل نارنجلو بابل برویم؟

بهتر است  آدرس جنگل نارنجلو رو قبل از عزیمت به‌خوبی بررسی کنید. شما برای بازدید از این جاذبه زیبا از هر شهری که راهی هستید باید ابتدا خود را به استان سرسبز مازندران برسانید. اگر از تهران به سمت جنگل نارنجلو بابل راهی می­شوید مسیری در حدود ۱۸۰ کیلومتر پیش رو دارید که با کمتر از ۲ ساعت زمان می­توانید به اینجا بیایید.

باید ابتدا وارد آزاد راه تهران شمال شوید و مسیرتان را تا ورود به تونل سنگان ادامه دهید. در ادامه مسیر آزاد باید به سمت جاده چالوس بروید و بعد از پشت سر گذاشتن مرزن آباد مسیرتان را به سمت سیاهکل رود ادامه دهید. ادامه مسیر ساده است با رانندگی در جاده ساحلی تا بریدگی نجار ده و سپس ورود به جاده بندپی می­توانید به جنگل نارنجلو برسید.

آبشار جلسنگ لفور مازندران
ادامه مطلب

ایستگاه قطار و یا فرودگاه هواپیمایی برای سفرهای ریلی و هوا در این بخش وجود ندارد و اگر قصد استفاده از این وسایل حمل و نقل عمومی را دارید بهتر است به یکی از شهرهای نزدیک جنگل نارنجلوکه امکان آن وجود دارد بروید.

آشنایی با جنگل نارنجلو بابل

جنگل نارنجلو

جنگل نارنجلو از جاذبه های دیدنی مازندران و بخش بندپی بابل به‌حساب می­آید که عطر خوش آن گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. جنگلی زیبا که طبیعی شورانگیز از درختان کوهستان و کوهپایه را در کنار هم دارد. از این جنگل به بهشت گمشده مازندران یاد می­کنند که بعد از حضورتان معنای آن را بهتر درک خواهید کرد.

جنگل نارنجلو به زمردی سبز رنگ بر انگشتر مازندران شبیه است که از هرکسی به‌راحتی دلبری می­کند. آب و هوای مطبوع اینجا، سبب شده تا شاهد حضور گردشگران در هر فصلی از سال باشد. جنگل زیبای نارنجلو به دلیل وجود گونه­های گیاهی و جانوری متعدد، از مناطق حفاظت شده به­حساب می­آید

بهترین فصل سفر به جنگل نارنجلو

بهترین فصل سفر به جنگل نارنجلو

از حق نگذریم شمال ایران به‌ویژه جنگل­های انبوه آن در هر فصلی دیدنی و خواستنی است. در هر ماهی از سال که به این جنگل بروید زیبایی­های آن شما را غافلگیر می­کند. جایی را برای گردش و تفریح انتخاب کرده­اید که در هر فصلی به رنگی در­می­آید تا ذوق زده شوید و انتخاب بهترین فصل برایتان سخت است. سپیدی برف زمستان، زرد و نارنجی­های کارت پستالی پاییز، سرسبزی تابستان و یا شکوفه­های بهاری؛ هر کدام جاذبه­ای منحصربه‌فرد از این جنگل به نمایش می­گذارند.

هر گاه در سرتان هوس قدم زدن در بهشت را داشتید، بهتر است دل دل نکنید و راهی اینجا شوید. با این وجود  اگر می­خواهید جنگل نارنجلو را با تمام وجود حس کنید و عطر خوش درختان جنگل را استشمام کنید، فصل بهار بهترین انتخاب است که در این بهشت قدم بزنید.

معرفی منطقه بندپی

طبیعت زیبای جنگل نارنجلو

بندپی را می­توان در یک کلام به منطقة خیال‌انگیز تشبیه کنیم که تکه­ای خاص بر روی زمین است. جایی که تمام زیبایی­های طبیعت را، از جنگل و جلگه گرفته تا کوهستان و دشت یکجا در دل خود جمع کرده است. بخش بندپی به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می­شود که هر دو زیبایی­های خاص خود را دارند. یکی از همین زیبایی­ها که در دل بند پی لانه کرده، جنگل نارنجلو است.

جاهای دیدنی آمل
ادامه مطلب

لذت تماشای اقیانوس ابر در ارتفاعات جاده کوهستانی روستای شیخ موسی، از جذابیت­های بندپی شرقی است. شالیزارهای پلکانی ویژه این منطقه نیز از دیدنی های بندپی شرقی است که نظر هر گردشگری را به خود جلب می­کند. روستای توریستی فیلبند و اقیانوس ابر رؤیایی آن از جاذبه های بخش غربی بندپی به‌حساب می­آید. همچنین از دیگر جاهای دیدنی بابل که در بخش بندپی غربی وجود دارد می­توان به سد شیاده، دریاچه کامی کلا، آبشار درازکش، روستای دیوا و… اشاره کرد که باید در برنامه سفر خود قرار دهید.

در سفر به جنگل نارنجلو چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

آدرس جنگل نارنجلو

ابتدا باید بگوییم برای برگشتن اصلاً عجله نکنید و تا می­توانید از طبیعت بکر جنگل لذت ببرید، ورودی اینجا کاملاً رایگان است. ماشین سواری در جایی مثل جنگل لذتی برایتان نخواهد داشت، پس پوشیدن کفش مناسب برای پیاده‌روی را باید در اولویت قرار دهید.

لباس مناسب، کلاه، کوله پشتی، زیرانداز، کیسه زباله، عینک آفتابی، ضد آفتاب، غذا، آب آشامیدنی و وسایل ضروری از تجهیزاتی است که باید در گردش جنگلی با خود به همراه ببرید. قبل از ترک جنگل حتماً از خاموش بودن آتش مطمئن شوید و تمام زباله­ها را با خود از محیط جنگل خارج کنید.

جاهای دیدنی نزدیک جنگل نارنجلو

در نزدیکی این جنگل بهشتی جاذبه های دیگری از استان مازندران وجود دارد که شما را حسابی غافل­گیر می­سازد. هفت آبشار، آبشارگزو، روستا و سد لفور، امیرکلا و… از جاذبه های دیدنی در نزدیکی بابل است که بازدید از آن­ها لذت سفرتان را دوچندان خواهد کرد.

سد لفور

سد لفور

سد لفور یکی از جاهای دیدنی استان مازندران است که به‌مانند فیروزه‌ای درخشان در این منطقه خودنمایی می­کند. لفور از دهستان‌های خوش‌ آب و هوای سوادکوه شمالی است که در اصطلاح محلی به آن لپور می‌گویند. این دهستان ۲۹ روستا در دل خود دارد و مرکز آن لفور است. اما به سد لفور، جاذبه تماشایی این منطقه برسیم که منظره­ای رؤیایی از طبیعت برای بازدیدکنندگان ساخته است. سد لفور در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی بابل قرار دارد. این سد را با نام­های البرز و پاشاکلا نیز می‌شناسند.

دانشگاه راهبرد شمال
ادامه مطلب

سد لفور از ۳ رودخانه آذر رود، اسکلیم رود و کار سنگ تغذیه می‌کند. این سد در حدود ۷۵ متر عمق دارد و توانایی ذخیره ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب را در خود دارد. از آب سد، علاوه بر مصارف کشاورزی، در تامین برق شهرستان‌های هم‌جوار چون روستای شهرهای جویبار، قائم‌شهر بابل و بابلسر نیز استفاده می‌شود. غیر از سد لفور در این منطقه، جاهای دیدنی دیگری وجود دارد که می‌توانید در برنامه بازدید خود قرار دهید. جنگل لفور، جزیره سد لفور، دریاچه لفور، آبشار اسکلیم، پل ورسک، دریاچه شورمست، سد سنبل رود، هفت آبشار تیرکن از دیگر جاذبه های این منطقه به­حساب می­آیند.

 آبشار گزو

آبشار گزو

جاذبه دیدنی دیگر در نزدیکی جنگل تن سبز نارنجلو، آبشار گزو است. این آبشار به سد لفور نیز فاصله کمی دارد و می­توانید در یک روز به بازدید از هر دو جاذبه برسید. مسیر رسیدن به آبشار از امامزاده سه تن گزو می­گذرد که ناهموار است و بهتر است خودروی شما مجهز باشد. آبشار گزو ۵۳ متر ارتفاع دارد و به مانند عروسی سپیدپوش از بین درختان خوش قامت سرازیر می­شود. استخر کوچکی در پایین دست آبشار، آب زلال را در خود جمع می­کند و میزبان بخشنده­ای برای خنک کردن جسم از گرمای فصل تابستان است.

 کلام پایانی

شنیدن وصف جایی مثل جنگل نارنجلو لذت‌بخش است چه برسد به قدم زدن در این سرای بهشتی. روزهای که حوصله هیچ کاری و هیچ کسی را نداریم، بهتر است کوله‌بار را بر شانه و بند کفش را بر پا محکم کنیم و دل به جنگل بسپاریم. طبیعتی که در جنگل نارنجلو منتظر ماست چیزی فراتر از هر تجربه گردشگری است که تاکنون داشته‌­ایم.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر