لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> دلایل منع ورود مسافر به هواپیما
دلایل منع ورود مسافر به هواپیما

دلایل منع ورود مسافر به هواپیما

کوله بار سفر را بسته و به راه افتاده اید، از صف های طولانی بررسی چمدان ها عبور کرده اید، به آسودگی از بخش امنیت فرودگاه گذر کرده اید، و مطمئن می باشید که در ساعات پیش رو به زودی در مقصد رویایی و مورد علاقه تان به آرامش خواهید رسید. فراموش نکنید که رعایت نکردن قوانینی ممکن است آرزوی تان را نابود کند و رویا های خوب سفر را به کابوس تبدیل نماید. هر فردی تلاش می کند که قوانین را رعایت کرده و سفر خوبی در هواپیما را تجربه کند. برای احترام به سایر مسافر ها و خدمه پرواز، رعایت برخی قوانین و رفتار های ساده هنگام پرواز، عاقلانه خواهد بود. برای نمونه کفش های خود را در نیاورید، در مورد موضوعات بی ارزش و کم اهمیت اعتراض نکنید، ناراحتی برای دیگران ایجاد نکنید تا فرود هواپیما این موارد را رعایت کنید. پیشنهاد می کنیم با برنامه ریزی و رزرو هتل در ساری، که نسبت به سایر شهر های مازندران آب و هوای ملایم‌ تری دارد، سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.

به یاد داشته باشید که رعایت قوانین در هواپیما الزامی می باشد، شاید برخی از مسافران در برخی موارد کاری را از روی عمد انجام ندهند و بدون اطلاع از قوانین رفتاری از آنها سر بزند، اما توجه داشته باشید که شرکت های هواپیمایی به سلامت و امنیت افراد توجه خاصی دارد و برای حفظ سلامت مسافران دست به اخراج مسافر خاطی خواهند زد. برای پیشگیری از چنین شرایطی بهتر است که از قبل با قوانین شرکت های هواپیمایی آشنا شوید، قوانین محدودیت های وزن چمدان و بار خود را بدانید، اگر به آجیل حساسیت دارید، از ضمانت شرکت هواپیمایی در عدم استفاده از آجیل در محیط هواپیما اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت بهتر است که سوار هواپیما نشوید، همه می دانیم داشتن رفتار شایسته مناسب هر انسانی است و نمی بایستی بر سر خدمه پرواز داد کشیده، و بر روی کسی دست بلند کنیم. سعی کنید با خود خوراکی همراه نداشته باشید. و موارد دیگری که در ادامه به آنها اشاره می کنیم، با رعایت این نکات بدون شک سفری آرام و پر خاطره ای را رقم خواهید زد.

1 – نوشیدنی الکلی مصرف نکنید.
در سفر های هوایی در کشور های غیر اسلامی اغلب از مشروبات الکلی استفاده می شود. برخی از مسافرین ترجیح می دهند در طول پرواز مقدار کمی از این نوشیدنی ها میل کنند و مهمان داران هواپیما می توانند از مسافرین پذیرایی کنند اما باید حد تعادل را رعایت کنند، اگر مسافران از حد خود فراتر روند موجب پیش آمدن مشکلاتی خواهند شد. با مصرف نوشیدنی های الکلی آگاهی و تسلط افراد کاهش می یابد و پا از گلیم خود دراز می کنند. در کلوب ها و کافه ها دیدن رفتار ناشایست قابل تحمل است اما در ارتفاع 35 هزار فوت، جای شوخی و چنین تفریحی نیست. طبق آمار یک مسافر زن که مست شده بود، در پرواز اسکاتلند به سوی یک مهماندار هواپیما حمله کرد و با پای مصنوعی خود به او آسیب رساند. پس بهتر است که قبل و در حین پرواز از نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید تا بتوانید رفتار خود را کنترل نمایید.

هرگز با این 30 شرکت هواپیمایی شبانه پرواز نکنید
ادامه مطلب

2 – لباس های نامتعارف و تحریک آمیز نپوشید.
در طول تعطیلات لباس های معمولی بر تن کنید، اما هنگام سوار هواپیما شدن می بایستی لباس های تحریک آمیز و باز نپوشید، تا از هواپیما اخراج نشوید. زنان زیادی به دلیل پوشش نامناسب و داشتن دامن های کوتاه و یا شلوارک های کوتاه پرواز خود را از دست داده اند. در ماه ژوئیه سال 2011 میلادی، یکی از مسافران پوشش مناسبی نداشت و لباسش مانند لباس شب بود، به همین خاطر از پرواز محروم شد.
لباس های نامتعارف پوشیدن فقط به نداشتن لباس مناسب بر تن محدود نمی شود بلکه لباسی که شعار های سیاسی و یا عبارات بی ادبانه داشته باشد را نیز شامل می شود. با مشاهده چنین لباس های نا مناسبی اغلب مهمانداران تذکر می دهند اگر بی توجهی شود بدون شک این افراد از پرواز با هواپیما محروم خواهند شد.
توجه نکردن و اجازه پوشش دلخواهی موجب پیش آمدن درگیری و ناراحتی بین مسافران می شود و یک مهماندار باید نیم ساعت را برای حل و آرام کردن مسافران هدر دهد. پس بهتر است با قوانین و مقررات خاص از پیش آمدن چنین شرایطی خودداری کنیم.

3 – پا برهنه سوار هواپیما نشوید.
برای راحتی پا ها شاید بخواهید کفش های خود را در آورید! اما این را انجام ندهید، شاید شرایط اضطراری پیش آید و نیاز به حرکت سریع و ترک هواپیما باشد، هرچند چنین شرایطی به ندرت پیش می آید اما همچنان می بایستی کفش خود را در نیاورید، دلایل دیگری نیز برای این قانون وجود دارد که بوی بد پا، دلیل دیگر می باشد. سیستم تحت فشار تهویه هوا 4 ساعت بوی نامطبوع را پخش کرده و فضای جهنمی ایجاد خواهد کرد. پای برهنه نه تنها بوی بدی دارد بلکه این روش پوشش و منش موجب می شود دیگران به فضای خصوصی فرد تجاوز کنند و این رفتار مورد پسند هیچ یک از مسافرین نخواهد بود. بهتر است قوانین را رعایت کنید و بدون کفش سوار هواپیما نشوید، در غیر اینصورت از پرواز محروم خواهید شد.

4 – خم نکردن زانو ها، فشار به صندلی جلو
حقیقتی که همه می دانیم، هنگام سفر با هواپیما پاها فضای کافی و مناسبی ندارند به وِزه اگر با کلاس اقتصادی سفر کنید. اما اغلب یاد می گیریم تا در مدت پرواز این شرایط را تحمل کنیم یا در پرواز های طولانی مدت و دور با پرداخت مبلغ بیشتر در ردیف های با کلاس و بهتری بنشینیم. هر مسافری حق دارد که به راحتی بنشیند و صندلی خود را خم کند اما برخی از مسافران برای اینکه مانع این کار شوند و فرد جلو نتواند صندلی خود را اندکی خم کند، از زانو های خود به عنوان ابزار دفاع کننده کمک می گیرند و با زانو های خود که به صندلی جلویی چسبیده، می نشینند.
این افراد بد خلق با پوشیدن زانو بند، زانوی خود را به سینی موجود در پشت صندلی چسبانده، و از این که مسافر ردیف جلو نمی تواند به عقب خم شود اطمینان حاصل می کنند. طبق گزارش ها در سال 2014 میلادی، هنگامی که یک مسافر مرد در پرواز نوارک به سوی دنور چنین رفتاری را نشان داد، و موجب آزار مسافر خانم در صندلی جلو شد، هواپیما به سوی شیکاگو تغییر مسیر داد تا این مسافر مرد و ابزار زانو بند او را از هواپیما اخراج کنند و سپس به سفر ادامه دهند.

کوتاه ترین مسیرهای هوایی جهان
ادامه مطلب

5 – ابزار موسیقی در هواپیما حمل نکنید
طبق قانون و قائده کلی، همراه داشتن لوازم بزرگ مانند چوب ماهیگیری، چوب اسکی، نیزه، ویولون و ساز یا دیگر اجسام بزرگ در هواپیما کار درستی نیست. همه این لوازم تا رسیدن مسافر به مقصد نیاز نیست و همراه داشتن آنها هیچ فایده ای ندارد و بلکه ممکن است موجب آسیب به شخصی در طول پرواز گردد. همراه داشتن ابزارآلات موسیقی در طول پرواز، رفتار مناسبی نیست و این لوازم بسیار بزرگ می باشند و بهتر است که از حمل آنها به داخل هواپیما خودداری کنید. اگر نوازنده ی رسمی باشید یا به همراه لوازم موسیقی قصد شرکت در مراسم عروسی دوست خود در خارج از کشور را دارید، نگران نباشید هر وسیله ی بزرگی را می توانید در قسمت بار هواپیما قرار دهید اما با همراه داشتن در کنار خود بدون شک از سفر با هواپیما ممنوع خواهید شد.

6 – مطالب منفی در مورد شرکت هواپیمایی در توییتر پخش نکنید
به اشتراک گذاشتن عقاید و خواسته های شخصی در مورد شرکت های هواپیمایی سرگرمی نبوده و بی ضرر نیست، دقت کنید که کوچک ترین اشتباه و توییت نوشتن مطالب منفی ممکن است محرومیت پرواز را به همراه داشته باشد. در ماه ژوئیه سال 2014 میلادی، داف واتسون با مامور درب خروجی برای زودتر سوار هواپیما شدن به همراه کودکان خود بحث کرد. اما مامور اجازه عبور نداد و این مسافر در توییتر خود درباره رفتار بی ادبانه مسئول درب در دنور نوشت و حتی به اسم کوچک این کارمند نیز اشاره کرد. مامور متوجه توییت شد و از واتسون درخواست کرد که این پیام را از شبکه ی اجتماعی پاک کند، وگرنه اجازه عبور و سوار شدن به هواپیما را نخواهد داشت. پس دقت کنید هنگامی که پرواز نکرده اید و یا به مقصد نرسیده اید از خدمات و رفتار های شرکت های هواپیمایی انتقاد نکنید.

7 – بوی بسیار بد و تند نداشته باشید.
هر مسافری با حرکت در ترمینال های فرودگاه خسته شده و عرق می کند، عرق یک واکنش طبیعی بدن می باشد اما ممکن است بوی بد بدن کابین را پر کند و موجب اذیت دیگر مسافران شود. فراموش نکنید اگر بوی بدی دهید و موجب آزار دیگران شوید از هواپیما اخراج خواهید شد. شرکت های هواپیمای انتظار ندارند که مسافر ها بوی گل رز داشته باشند، اما حداقل کاری که در روز سفر می توانید انجام دهید یک دوش ساده می باشد و یا در دستشویی سعی کنید قسمت هایی از بدن خود را شستشو دهید تا بوی عرق ندهید.
منظور از تر و تمیز کردن غرق شدن درون عطر و ادکلن نیست و بدون شک با استفاده زیاد از این محصولات نیز از پرواز محروم خواهید شد. یک مرد آلمانی در پرواز به مقصد هاوایی، بخاطر بوی تند عطری که استفاده کرده بود از هواپیما اخراج شد، خدمه خطوط هوایی بریتانیا مودبانه به این مسافر اعلام کردند که امروز او نمی تواند با این اوضاع پرواز داشته باشد. پیشنهاد می کنیم از مصرف غذا هایی که بوی تند دارند نیز صرف نظر کنید.

وسایلی که در بازرسی فرودگاه ممنوعه نیستند
ادامه مطلب

8 – به گریه کودکان اعتراض نکنید
شاید اکثر ما این شرایط را تجربه کرده ایم، در سفر هایی که کودکان نیز حضور دارند اغلب هنگام گریه کردن آنها آرزو می کنیم که دکمه جادویی برای خاموش کردن صدای گریه داشتیم. همه می دانیم که صدای بی پایان گریه کودک ناخوشایند است، اما این واکنش طبیعی می باشد و نمی توان کاری کرد. با این وجود برخی از مسافرین بد خلق اعتراض کرده و برای حل مشکل پیشنهادات بیهوده ای مطرح می کنند. در برخی موارد مسافرها از نشستن در کنار یک مادر و کودک فرقی ندارد که بچه گریه کند یا نه، اعتراض می کنند بدون شک چنین افرادی می بایستی برای پرواز بعدی در انتظار بمانند و از هواپیما اخراج شوند.
طبق گزارش های موجود در یکی از پرواز های شرکت هواپیمایی دلتا، یکی از مسافر های زن بر سر یک مادر و کودک 8 ماهه او که سر و صدای زیادی نیز نداشتند، داد زد. بخاطر چنین رفتاری این مسافر از پرواز اخراج شد و بعد ها پخش شدن فیلمی که رفتار این زن بد خلق را نشان می داد، موجب شد کارش را نیز از دست بدهید. با شنیدن صدای نوزاد دوران کودکی خود را به یاد آورید و تا آرام شدن کودکان صبر کنید.

9 – افرادی که به آجیل حساسیت دارند، سوار هواپیما نشوند.
برخلاف بسیاری از دلایل اخراج از هواپیما که چندان منطقی نمی باشند، می توان گفت که این گزینه مهم، جدی و قانع کننده است. هرچند محرومیت از پرواز ناراحت کننده خواهد بود اما مسافرانی که حساسیت به آجیل دارند می بایستی درک کنند که سلامت و تندرستی آنها برای شرکت هواپیمایی اهمیت و ارزش زیادی دارد و بخاطر حفظ سلامت بدون درنگ از پرواز اخراج خواهند شد.
اصلی ترین حساسیت و آلرژی که شرکت های هواپیمایی با آن برخورد می کنند و اجازه پرواز به مسافر را نمی دهند، شامل حساسیت به آجیل می باشد، بخاطر اینکه اغلب میان وعده ی مورد استفاده در هواپیما آجیل می باشد، و هیچ ضمانتی وجود ندارد که فضای متفاوت و یا میان وعده ای غیر از آجیل برای مسافرین حساس فراهم گردد. در شرکت هواپیمایی امارات مادری بخاطر حساسیت پسرش به آجیل از پرواز ممنوع شد، این آلرژی بقدری خطرناک است که امکان مرگ این فرزند را در پی داشت و خلبان هواپیما از مرگ یکی از سرنشینان به هیچ وجه راضی نبود، و تصمیم به اخراج آنها گرفت.
موارد بیشماری می تواند منجر به اخراج مسافرین از هواپیما گردد، برای پیشگیری از چنین شرایطی توصیه می کنیم قوانین شرکت های هواپیمایی را جدی بگیرید و هنگام تهیه بلیط، قبل از سفر این مقررات را مرور کنید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر