لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> برج لاختا سنتر روسیه| بلندترین آسمانخراش اروپا در سنت پترزبورگ
برج لاختا سنتر روسیه

برج لاختا سنتر روسیه| بلندترین آسمانخراش اروپا در سنت پترزبورگ

بلندترین ساختمان اروپا در حال تکمیل شدن است. برج لاختا سنتر که در کنار یک بارانداز جدید در سنت پترزبورگ روسیه در حال ساخته شدن است بیش از 462 متر طول داشته که آن را به بلندترین سازه در اروپا تبدیل می کند. برج لاختا سنتر 87 طبقه دارد و از پایه تا انتهای آن دارای یک چرخش 90 درجه ای است که شباهت بسیاری به سوزن نخ ریسی دارد. بدین ترتیب برج مذکور یکی از زیباترین و بلندترین برج های جهان است که با ساختار پیچشی ساخته می شود. ارتفاع زیاد این برج با ساخت ساختمان های کوتاه تری که بلندترین آن ها 260 متر طول دارد متعادل شده است و پیشبینی می شود که نقش بسزایی در رزرو هتل و نرخ گردشگری روسیه داشته باشد. بعید نیست که از ایران نیز مسافران زیادی به دلیل فاصله کم از هتل های ایران صرف نظر کنند و به این کشور سفر کنند.

تا ارتفاع 360 متری ،تمامی طبقات دارای بخش های مسکونی و تجاری خواهند بود و بالاتر از این ارتفاع نیز یک سکوی تماشا و یک رستوران مجلل قرار خواهند گرفت که نمایی بسیار زیبا از خلیج فنلاند را در اختیار افراد حاضر در برج قرار خواهد داد.

برج لاختا سنتر عنوان بلندترین ساختمان اروپا را از برج فدراسیون مسکو می گیرد که در سال 2017 ساخته شده و بیش از 374 متر طول دارد. مسکو، همچنین، 6 ساختمان بلند دیگر که جزو بلندترین ساختمان های اروپا هستند را در خود جای داده است و در میان 8 ساختمان بلند اروپا تنها شارد لندن است که با 310 متر ارتفاع در سال 2012 بلندترین ساختمان اروپا بود اما اکنون در رتبه سوم قرار دارد. هم سنت پترزبورگ و هم مسکو از لحاظ جغرافیایی در قسمت اروپایی روسیه واقع شده اند.
 the Lakhta Center
ساخت برج لاختا سنتر در سال 2012 آغاز شده و ساختمان مرکزی شرکت گازپروم روسیه که سازنده اصلی برج بوده در این ساختمان واقع خواهد شد، هرچند آماده سازی فضای داخلی برج تا سال 2019 ادامه خواهد داشت. تصاویر هوایی زیبایی که از این سازه، نمای نیمرخ آن که شبیه یک شعله است و لوگوی شرکت گازپروم به شمار می آید را نشان می دهد که تصویر خیره کننده ای به نظر می رسد.
the Lakhta Center
گازپروم سال ها بود که قصد داشت دفتر مرکزی شرکت را به شهر سنت پترزبورگ منتقل کند و اولین بار در سال 2006 برای ساخت یک برج در مرکز شهر اقدام کرد. این ساختمان که ابتدا با نام گازپروم سیتی شناخته می شد و بعدها اوختا سنتر نام گرفت مورد استقبال شهروندانی که آن را سازه ای ویرانگر برای ماهیت تاریخی شهر می دانستند مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفت زیرا شهر سنت پترزبورگ از سال 1990 در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد.
 the Lakhta Center
بعد از سال ها کشمکش و جنجال که باعث شد فضای هوایی شهر سنت پترزبورگ به عنوان یکی از 100 مکان در معرض خطر جهان ثبت شود. در نهایت شرکت گازپروم توجه خود را به سمت ساخت برجی دیگر به نام لاختا سنتر تغییر داد که در حدود 8 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر قرار دارد. دفتر مرکزی شرکت گازپروم یک سوم از این برج را به خود اختصاص داده و یک سوم دیگر نیز به امکانات عمومی شامل یک سالن همه منظوره، فضایی برای کالاهای خرد، مراکز درمانی و فیتنس و یک موزه علمی با افلاک نما (planetarium) تخصیص خواهد یافت.
 the Lakhta Center
زیرسازی این ساختمان بزرگ از 82 متر زیر زمین شروع شده که باعث شده رکورد بزرگ ترین بتن ریزی جهان در سال 2015 شکسته شده و به این سازه تعلق گیرد، رکوردی که تا آن زمان متعلق به ساخت یک سازه بزرگ در دوبی بود. سرعت وزش باد در نوک برج لاختا سنتر به 85 مایل بر ساعت خواهد رسید، از این رو برای ثابت کردن و استحکام سازه از 15 ستون بسیار قطور استفاده شده که فشار وزنی را از روی مرکز سازه برداشته و بر روی تمامی پایه ها توزیع می کند.
بیشتر بخوانید:
 the Lakhta Center

نمای بیرونی این ساختمان فوق العاده از 16.500 تکه شیشه جدا از هم با قابلیت بسته شدن اتوماتیک و دریچه هایی خاص برای کاهش تلف شدن گرما تشکیل شده است. سازندگان برج لاختا سنتر ادعا می کنند که در سایر بخش ها نیز از فناوری های دوستدار طبیعت از جمله فناوری استفاده مجدد از آب و سیستم تصفیه پیشرفته استفاده شده است. در اطراف این سازه فضاهای باز عمومی تعبیه شده است: 3 بازار عمومی، یک آمفی تئاتر روباز با 2.000 صندلی، آب نما و یک مسیر پیاده روی با نماهای دیدنی. برج لاختا سنتر اکنون سیزدهمین ساختمان بلند در جهان محسوب می شود.

10 مکان برتر گردشگری در انگلستان
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر