لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> شهرهای دیدنی استان خراسان رضوی 2
شهرهای دیدنی استان خراسان رضوی 2

شهرهای دیدنی استان خراسان رضوی 2

تربت جام
تربت جام مرکز شهرستان تربت جام است که در فاصله 120 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است. این شهر تاریخی در زمره کهن ترین و بزرگترین شهرهای خراسان رضوی قرار دارد. تربت جام به هنگام حکومت صفویان یکی از شهرهایی بود که همواره در معرض تعرضات ازبکان و افغان ها قرار داشت و در جریان حمله مغول ها آسیب فراوانی دیده است. شهر فعلی تربت جام در قرن سوم هجری بنیان گذاری شده است. آرامگاه شیخ احمد جامی، رباط جام، رباط سمنگان، مسجد جامع نو، مسجد عتیق، مسجد زیرزمینی، آرامگاه شاه قاسم انواز، پلنگ آبه، آبشار بردو و باغ کشمیر از جمله جاذبه های گردشگری این شهر است. برای اقامت در این شهر می توانید سری به هتل پردیسان تربت جام بزنید.

درگز
درگز یا دره گز زادگاه نادرشاه افشار است که در مرکز شهرستان درگز و در فاصله 250 کیلومتری شهر مشهد و همسایگی کشور ترکمنستان قرار گرفته است. قدمت سکونت در این منطقه به بیش از هفت هزار سال می رسد و در طول تاریخ با نام های مختلفی همچون ابیورد، نسا، خاوران، دریجز و اتک شناخته می شده است. این شهر یکی از مراکز مهم پارتیان بوده است و در دوره سلجوقیان و خوارزمشاهیان به اوج شکوه خود می رسد. پارک ملی تندوره، محوطه باستانی بندیان، دره چهلمیر، قدمگاه، پلکان نادری، امام قنبر، باباغازان و روستای حصار میانکوه از جمله جاذبه های گردشگری درگز است. هتل سپیده درگز مکان مناسبی برای اقامت در این شهر زیبا است.

سرخس
سرخس مرکز شهرستان سرخس و شرقی ترین شهر ایران زمین است که در فاصله 180 کیلومتری شهر مشهد و در نزدیکی مرز کشور ترکمنستان قرار گرفته است. از این شهر در منابع تاریخی با نام ساریکا یاد شده است. این شهر که از دوران قبل از اسلام به یادگار مانده است در قرون اولیه اسلام به دست مسلمانان فتح می شود و در دوران حکومت آلب ارسلان به اوج شکوفایی خود می رسد. رباط شرف، آرامگاه بابالقمان، دریاچه بزنگان، سد دوستی، جنگل های گز، دره های لاله، روستای چشمه شور و جنگل های پسته، خواجه ابوالفضل و چشمه آب گرم خانگیران از جمله جاذبه های گردشگری این شهر تاریخی است. برای اقامت در این شهر حتما سری به هتل دوستی سرخس بزنید.
کلات نادری
کلات نادری
کلات نادری یکی دیگر از شهرهای خوش منظر و تاریخی خراسان رضوی است که در فاصله 140 کیلومتری مشهد قرار گرفته است. این شهر نام خود را از نادرشاه افشار وام گرفته و در اتفاقی جالب 14 بار مورد حمله تیمورلنگ قرارگرفته اما تسلیم نمی شود. مسجدکبودگنبد، کاخ خورشید یا کلات نادری، ارتکند، آبشار قره سو، دره سیستان، غار قاران قلق و بندنادری از جمله جاذبه های گردشگری این شهر است. اقامتگاه بوم گردی دیار نادرکلات نادری تنها واحد اقامتی این شهر تاریخی است.

بهترین رستوران های مشهد
ادامه مطلب

باخزر
باخزر شهری در 208 کیلومتری شهر مشهد و مرکز شهرستان باخزر است. این شهر در زمره شهرهای تاریخی خراسان قرار دارد و به داشتن باغات انگور فراوان شهره بوده است. این شهر بارها در دوران قاجار مورد تعدی ترکمن ها قرار می گیرد. آبشار ارزنه، پیریاهو، قلعه دیوها، روستای کردیان، مزار شیخ عبدالله و بند استای از جاذبه های تاریخی و طبیعی باخزر است.
بجستان
بجستان
بجستان که در فاصله 300 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است یکی از شهرهای تاریخی خراسان است که تا قبل از ورود اسلام از مراکز مهم آئین زرتشت بوده است و برخی نام قدیمی آن را بغستان یعنی سرزمین ایزد می نامند. این شهر پس از اسلام نیز در دوره تیموریان نیز از جایگاه بالایی برخوردار بوده و مسجدی در آن ساخته می شود. مسجد جامع بجستان، قلعه دختر، صومعه مزار، باغ پرندگان و ییلاقات سیاه کوه از جمله جاذبه های گردشگری بجستان است.

بینالود
یکی از جدید التاسیس ترین شهرهای استان خراسان رضوی و کلان شهر مشهد مقدس که در دامنه کوه بینالود و در فاصله 50 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است شهر جدید بینالود است. شهر جدید بینالود درست در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار گرفته است و اطراف آن را کارخانه ها و واحدهای صنعتی بزرگ فراگرفته اند. ارتفاعات بینالود، نیروگاه بادی و کاروانسرای عهد تیموری فخر داوود که با نام رباط فخرداوود نیز شناخته می شود از جمله جاذبه های این شهر تازه تاسیس است.
تایباد
تایباد که در فاصله 225 کیلومتری مشهد قرار گرفته است مرکز شهرستان تایباد و یکی از شهرهای مرزی ایران است که با افغانستان مرز مشترک دارد. این شهر تاریخی با سابقه ای طولانی دارای نام های متعددی همچون باخزر و مغول آباد بوده است و قدمت آن به دوران پیش از تاریخ بازمی گردد. مزار مولانازین العابدین، میل کرات، روستاهای پشته، کرات و آبقه و رباط عباس آباد برخی از جاهای دیدنی این شهر است.
تربت حیدریه
تربت حیدریه
تربت حیدریه یکی از شهرهای تاریخی خراسان رضوی و مرکز شهرستان تربت حیدریه در فاصله 140 کیلومتری شهر مشهد است. این شهر که به دوران پی از اسلام بازمی گردد زاوه نام داشته است اما در قرن 5 هجری قمری و به مناسبت دفن عالم بزرگ قطب الدین حیدرتونی به این نام خوانده می شود. آبشار معجن، رودخانه حصار، مقبره قطب الدین حیدر، خانه امینی، کاروانسرای طبسی و مزار بوری آباد بخشی از جاذبه های دیدنی این شهر است.

جاهای دیدنی سبزوار
ادامه مطلب

جغتای
جغتای که در 330 کیلومتری مشهد قرار گرفته است مرکز شهرستان جغتای است که در گذشته قلعه قارزی یا کارزی نام داشته است. اطراف این شهر را ییلاقات خوش آب و هوا و سرسبز فراگرفته اند. قلعه قارزی، مسجد جامع، سد کمایستان، آرامگاه سلطان سید احمد، روستای زرقان، قلعه کهنه آزادور و کوچه باغ های حوالی جغتای از جمله جاذبه های گردشگری این شهر است.

جوین
جوین یکی از شهرستان های خراسان رضوی است که مرکز آن شهر نقاب است. فاصله مرکز این شهرستان تا شهر مشهد 304 کیلومتر است. این شهر که گویان نامیده می شده است احتمالا در دوره اشکانیان پایه گذاری شده است. شهر تاریخی آق قلعه، ارتفاعات آلاداغ، هفت امامزاده کروژده، سد یام، آبشار بید، روستای بیدخور، آرامگاه خواجه نجم الدین کبری و روستای یوسف آباد از جاذبه های گردشگری جوین است.
خلیل آباد
خلیل آباد
خلیل آباد یکی از شهرستان های خراسان رضوی به مرکزیت شهر خلیل آباد است. شهری که در دوران زرتشتیان بناشده و در ابتدا خارزنج نام داشته است اما پس از ساخت قلعه خلیل آباد در 250 سال پیش به این نام مشهور شده است. مسجد جامع، حمام و قلعه خلیل آباد، هفت آسیاب، چشمه آب گرم خلیل آباد و قلعه خان از جمله آثار دیدنی این شهرستان است.
خوشاب
خوشاب یکی از شهرستان های خراسان رضوی است و مرکزیت آن با شهر سلطان آباد است. دره یام، روستای طبس، بابالنگر، آرامگاه میرمطهر و بقعه امامزاده ابراهیم عباس از جمله جاذبه های دیدنی شهرستان خوشاب است.
داورزن
داورزن مرکز شهرستان داورزن است که در فاصله 313 کیلومتری مشهد قرار دارد. این شهر تاریخی در مسیر جاده تاریخی ابریشم و همچنین جاده اصلی تهران به مشهد قرار گرفته است و سالانه میلیون ها نفر در راه رسیدن به مشهد از این شهر عبور می کنند. کویر جنوبی داورزن، روستای مزینان زادگاه دکتر شریعتی، روستای باشتین، آبشار برفه، منطقه ییلاقی بفره، کاروانسرای ریوند، خرابه های چوبین، یخدان های داورزن و تپه های بادغوس از جمله جاذبه های دیدنی داورزن است.
رشتخوار
رشتخوار
رشتخوار مرکز شهرستان رشتخوار است که در فاصله 200 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است. بخشی از این شهر را جنگل های سرسبز و بخشی دیگر را کویرهای خشک دربرگرفته اند و آب و هوای غالب آن خشک و کویری است. قدمت سکونت بشر در این منطقه به دوران پیش از تاریخ بازمی گردد. روستا و قلعه اکبرآباد، خانه حاجی خان یاور، آب انبار، مزار سید قوام الدین، مزار شیخ ابدال، منطقه ییلاقی دریز و تنگل علی آباد برخی از جاذبه های دیدنی رشتخوار است.
زاوه
زاوه یکی از شهرستان های خراسان رضوی به مرکزیت شهر دولت آباد است. بند بیشه، پاقلعه، روستای بیدوی، درخت آصف برخیا و چشمه گراب از جمله جاذبه های دیدنی این شهرستان است.
فریمان
فریمان مرکز شهرستان فریمان در فاصله 77 کیلومتری شهر مشهد است. این منطقه در گذشته های دور اشبند نام داشته است و قدمت سکونت در آن به هزاره چهارم پیش از میلاد می رسد. بند فریمان، کاروانسرای فریمان، مجموعه سنگ بست، زرکک و بافت قدیمی فریمان از جمله جاذبه های گردشگری فریمان است.
فیروزه
فیروزه
فیروزه مرکز شهرستان فیروزه در 145 کیلومتری شهر مشهد است که درابتدا بزغان نامیده می شده است. این شهرستان به مرکز فیروزه جهان شهره است و معادن فیروزه بسیاری در آن قرار دارند. سد بار، باغ نشاط، خانه کمال الملک، دره انجیرز و قلعه سرده از جمله آثار دیدنی این شهرستان است.
کاشمر
کاشمر شهرستانی به مرکزیت شهر کاشمر است که در فاصله 240 کیلومتری مشهد قرار گرفته است. کاروانسرای امین التجار، باغمزار، امامزاده سید مرتضی، مسجد جامع، قلعه آتشگاه، چشمه کریز و آرامگاه مدرس از جمله جاذبه های دیدنی این شهر اس

سوغات قوچان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر