لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> پارک پروانه کمنو بالی اندونزی
پارک پروانه کمنو بالی اندونزی

پارک پروانه کمنو بالی اندونزی

سال ها قبل از پیدایش شهرها و یکجانشینی، آدم ها عادت کرده بودند تا با طبیعت کنار بیایند و گوشه ای از دنیا در دل طبیعت خانه و زندگی شان را علم کنند. همین کنار آمدن با طبیعت سبب شده بود تا در دل طبیعت بکر آن روزها هر روز و هر لحظه شاهد اتفاق افتادن زیبایی هایی باشند که طبیعت هزار رنگ در دل خود پنهان کرده بود. فکرش را بکنید دیدن تولد یک پروانه آنقدر برایشان عادی و تکراری بود که شاید دیگر جذابیت آنچنانی را در بر نداشت. حالا اما همه چیز دستخوش تغییر شده و این توسعه و مدرنیته زندگی را آنقدر متحول کرده است که آدم ها گاهی برای دیدن یک منظره جذاب و یا تماشای طبیعت وحشی باید کیلومترها از خانه ها و گاهی کشورهایشان دور شوند تا بتوانند روحشان را با طبیعت آمیخته و لذت ببرند. اما چند سالی است که آدم ها برای بودن در میان طبیعت دست به خلق محیط هایی زده اند که طبیعت را تا حدممکن در دسترس تان قرار می دهد. پارک پروانه کمنو در بالی اندونزی یکی از همان مکان هایی است که فاصله ها را از بین برده و شما را یکراست به قلب طبیعتی می برد که به دنیای هزاررنگ و افسانه ای می ماند. دنیایی که در آن حکومت مطلق با پروانه هایی است که اگرچه عمر زیستنشان گاهی از یک ماه هم کمتر است اما زیبایی هایشان تا آخر عمر در یادها می ماند. اگر به دنبال جاذبه ای منحصربفرد هستید حتما خودتان را به سرزمین پروانه های هزاررنگ و ظریف در بالی اندونزی برسانید و در این سفر ما را همراهی کنید. قصد سفر به هر کجای ایران عزیز و رزرو آنلاین هتل های ایران را داشتید از هتل های اصفهان، پایتخت تاریخ و هنر ایران، گرفته تا هتل های پایتخت را تنها با چند کلیک ساده رزرو کنید.

بالی
اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیا جایی بین آسیا و اقیانوسیه قرار گرفته است. کشوری که یکپارچه جزیره و بزرگترین مجمع الجزایر جهان است. این کشور مسلمان که پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان است اما در بین جهانیان به طبیعت بکر و زیبا و جزایر منحصربفردش شهره است. یکی از آن جزیره ها که در بین جزایر جهان یک سر و گردن بالاتر است و پای خیلی ها را از سراسر جهان به این جزیره می کشاند جزیره بالی است. جزیره ای منحصربفرد که درست بین دو اقیانوس آرام و هند قرار گرفته و همین قرارگرفتن در این نقطه حساس سبب شده تا بالی دارای طبیعت منحصربفرد و جذاب و آب و هوایی خاص و استثنایی باشد. جزیره ای که زیرگوش خط استوا جاخوش کرده است و پر از شالیزارهای زیباست که در کنار نخل های بلندبالا جاخوش کرده اند. فرقی نمی کند در چه فصلی از سال عازم بالی شوید اما هر روز صبح راس ساعت شش صبح آفتاب در این سرزمین طلوع می کند و یک زندگی پرهیجان دیگر در آغوش طبیعتی استثنایی آغاز می-شود. کوه های بلندبالا پوشیده از انبوه درختان گرمسیری، شالیزارهایی که پله پله در دامنه کوه ها آرمیده اند، کلبه های کوچک و بزرگ روستاییان در کنار بناهای مدرن شهرنشین ها، آبشارهای حیرت انگیز، معابد باستانی، سواحل استثنایی، مناظر حیرت انگیز، صخره های بلند، شن های طلایی و هتل های لوکس تنها بخشی از زیبایی های این جزیره زیباست که آن را به بهشتی کوچک، سرسبز و منحصربفرد بر روی زمین مبدل کرده است. اهل غواصی و موج سواری باشید یا عاشق کوهنوردی، فرقی نمی کند حتی اگر برای لم دادن در سواحل زیبا به این جزیره آمده اید یا مشتاق دیدن بناهای تاریخی هستید بالی برترین مقصد شما خواهد بود. این جزیره زیبا که اغلب اهالی آن را هندومذهب ها تشکیل می دهند یکی از زیباترین و چشم نوازترین نقاط روی زمین است که سالانه میزبان میلیون ها گردشگر است. این بار اما شما را به دیدن جاذبه منحصربفرد دیگری در دل این جزیره منحصربفرد دعوت می کنیم. پارکی که پر از پروانه های زیباست و حسی عجیب و افسونگر را به جانتان می اندازد و شما را به دنیای ظریف و خواستنی این موجودات زیبا می کشاند.
پارک پروانه کمنو بالی اندونزی
پارک پروانه کمنو
وقتی نام حشرات به میان می آید اغلب ما از این واژه آنقدرها که باید خوش مان نمی آید و گاهی اخم هایمان هم در هم فرو می رود اما اگر سری به دنیای حشرات بزنید و چشم تان به یک پروانه زیبای خالدار بیافتد حتما نظرتان عوض می شود! پای زیبایی و ظرافت که به میان بیاید حتما سر و کله پروانه ها هم پیدا خواهد شد. پروانه هایی که همیشه خدا برای ما آدم ها یادآور پاکی، ظرافت، زیبایی و سرخوشی اند. پیداکردن یک پروانه در میان یک مزرعه وسیع یا جنگلی سرسبز همیشه بهانه ای برای لبخندزدن و اندکی سرخوشی است اما اینجا در پارک پروانه کمنو بالی شما در دنیای افسونگر این پروانه ها غرق خواهید شد. همین که به ورودی پارک نزدیک می شوید فضایی وسیع و مسقف به چشم تان می خورد که آنقدرها هم به تصورات تان از پارک نزدیک نیست. مسقف بودن پارک حتما شما را به یاد شیطنت پروانه ها می اندازد که همیشه خدا آدمی را در حسرت لمس بال-های ظریفشان می گذاشتند. پارک درست در میانه منطقه ای سرسبز و چشم نواز قرار است و مجاورتش با شالیزارهای سرسبز برنج هر بیننده ای را مجذوب این صحنه می کند.
پارک پروانه کمنو بالی اندونزی
قدم در پارک که بگذارید با عبور از راهرویی بلندبالا که حکم لابی را دارد و پر از تصاویر مختلف است که چرخه زندگی شگفت انگیز پروانه ها را به نمایش می گذارد و بخش های مختلف پارک را معرفی می کند به درون پارک خواهید رسید و حجم انبوهی از سرسبزی را خواهید دید که حیرت-زده تان می کند. این حجم انبوه درختان و گیاهان سرسبز طوری طراحی و انتخاب شده اند که پروانه ها به راحتی بتوانند غذای مورد نیازشان را تامین کرده و به رشد و تولیدمثل بپردازند. در کنار انبوه درختان حوضچه ها و فواره های کوچک و بزرگ سنگی منظره زیبایی را به وجود آورده است. در میان انبوه درختان و گیاهان سرسبز راه هایی تعبیه شده است که شما را به مکان حضور پروانه ها و بخش های مختلف پارک رهنمون می شوند. خوب که چشم بچرخانید تابلوهایی را خواهید دید که به چهار زبان زنده دنیا بخش های مختلف پارک و مسیرهای دسترسی شان را نشان تان می-دهند. در همان ورودی پارک مسئولین این پارک از شما به یک نوشیدنی پذیرایی خواهند کرد تا خاطره خوبی از مهمان نوازی اهالی این منطقه به خاطر داشته باشید.
پارک پروانه کمنو بالی اندونزی
پارک در روزهای واپسین سال 2015 افتتاح شده و دومین پارک پروانه جزیره بالی محسوب می-شود که در واقع بزرگترین پارک حفاظت شده اندونزی نیز هست. قدم در پارک به بگذارید هیاهوی پروانه ها هیجان زده تان خواهدکرد. این سو و آن سو رفتن آزادانه پروانه ها و کنجکاوی شان در نزدیک به آدم ها در این پارک زیبا و سرسبز گاه حیرت انگیز است. پروانه هایی زیبا که جزئیاتشان گاه حیرت آور است و زیبایی و نقش و نگار جذابشان هر بیننده ای را افسون می کند. برخی پروانه ها اما بر روی برگ درختان و یا لبه حوضچه ها آرام گرفته و زیبای شان را بیشتر به رخ می کشند. پارک بیشتر به سرزمینی رویاگونه می ماند که همه چیز در آن به طرز معجزه آسایی در امنیت و آرامش است چرا که پروانه ها هم اینجا در امان اند. عکاسی یکی از دلچسب ترین تفریحات معمول در این پارک است چرا که به راحتی می توانید یک پروانه را در لحظه ای خاص شکار کرده و یک تصویر ماندگار را به ثبت برسانید. برخی پروانه ها آنقدر بزرگ اند که بی هیچ زحمتی می توانید نقش و نگارشان را به خصوص در زمان استراحت ببینید. کمی هم اگر دقت کنید می توانید جفت گیریشان را از نزدیک ببینید. پروانه ها همین جا بر روی برگ گیاهان مختلف و درخت ها تخم گذاری می کنند. اینجا تنها پارکی برای به نمایش گذاشتن پروانه ها نیست بلکه در اصل یک مجتمع آموزشی، تحقیقاتی، حفاظتی و در نهایت تفریحی است. برخی از پروانه هایی که در این پارک نگهداری می-شوند در معرض خطر انقراض قرارداشته و بسیار باارزش اند. اگر فکر می کنید که اصلا چطور اهالی این جزیره به فکر ساخت چنین مجموعه ای افتاده اند باید بدانید که کشور اندونزی به دلیل طبیعت خاص و آب و هوای استوایی اش یکی از غنی ترین کشورهای جهان از منظر تعداد و تنوع حشرات به خصوص پروانه هاست و پروانه ها در بین اهالی این سرزمین از جذابیت و جایگاه خاصی برخوردارند.
پارک پروانه کمنو بالی اندونزی
ایده ساخت این پارک نیز توسط آقای ida bagus witara داده شده است که خود یکی از فعالان محیط زیست و علاقمندان به طبیعت و یک بازرگان محلی است و علاقه زیادی هم به دنیای پروانه ها دارد. آنچه این پارک زیبا را مهم تر می نماید حضور چندین گونه منحصربفرد از پروانه هایی است که متاسفانه برخی از آن ها در معرض خطر انقراض قرار داشته و تلاش های زیادی برای رشد و تکثیر آن ها در این مجموعه وسیع صورت می گیرد تا از خطر انقراض رهایی یابند. برخی از مهم-ترین گونه های موجود در این پارک عبارتند از:
پارک پروانه کمنو بالی اندونزی
شاپرک اطلس: بزرگترین پروانه دنیا که در مناطق گرمسیری آسیای جنوب شرقی و به خصوص در مجمع الجزایر مالایی یافت می شود.
طاووس پرانتوس: پروانه ای بسیار زیبا که از تیره پروانه های دم چلچله ای است.
Vindula erota: پروانه ای که بومی جنوب آسیا و متعلق به خانواده فرچه پایان یکی از بزرگترین تیره پروانه هاست.
Papilio Memnon: این پروانه که با نام مورمون بزرگ شناخته می شود بومی جنوب آسیاست و دارای سیزده گونه مختلف است.
Idea stolli: یکی دیگر از رسته های پروانه ها که دارای دوازده زیرگونه است که همگی در آسیای جنوب شرقی یافت می شوند و از این میان 5 گونه آن تنها در مالزی قرار دارد.
هلنا بال پرنده ای: یکی دیگر از پروانه های دم چلچله ای که با نقش و نگار زیبای روی بال هایش مسحورتان خواهد کرد.
مسئولین پارک معتقدند این پارک زیبا مکان مناسبی برای آموزش و تفریح کودکان است چرا که بی هیچ واسطه ای می توانند با دنیا پروانه ها آشنا شده و روند زندگی کوتاه و جذاب این موجودات زیبا را از نزدیک لمس کنند و در کنار این آموزش به بازی و تفریح با پروانه ها بپردازند.
پارک پروانه کمنو بالی اندونزی
بخش های مختلف پارک
علاوه بر حضور آزادانه پروانه ها در محیط زیبای پارک کمنو می توانید از سایر بخش های تعبیه شده در این پارک زیبا نیز لذت ببرید. سالن پیله جایی است که می توانید به تماشای تبدیل پیله ها به پروانه ها بنشینید. نمایشی هیجان انگیز که قطعا برایتان جذاب خواهد بود و تقلای کرم ها برای پروانه شدن را به زیبایی به تصویر می کشد. پروانه ها که آزادانه در پارک پرواز و جفت گیری می کنند تخم هایشان را بر روی برگ ها می گذارندو تخم ها پس از مدتی به کرم مبدل می شود. کرم تازه متولد شده از برگ ها و گیاهان موجو تغذیه کرده و در نهایت پیله ای به دور خودش می پیچد. پیله ها در محیط پارک تولید می شوند و بعد از اینکه کرم ها خودشان را در این پیله ها محصور کردند به این سالن انتقال پیدا می کنند تا به دور از هر صدمه احتمالی دوران رشد خود را پشت سر بگذارند. پروانه های بیرون آمده از این پیله ها آنقدر ظریف و شکننده اند که حتی فکرش را هم نمی کنید. پروانه ها پس از خروج از پیله مدت زمانی لازم دارند تا راه و رسم پرواز را بیاموزند و پس از اینکه از پس پرواز بربیایند به داخل پارک و مکان پرواز پروانه های بالغ منتقل می شوند. سالن پروانه ها نیز سالنی مملو از حضور پروانه های خشک شده است که به شما امکان عکاسی از برخی گونه های نادر پروانگان را می دهد و یکی از بخش های خوش آب و رنگ این پارک پروانه جذاب است. پروانه هایی خوش نقش و نگار که پس از سپری شدن عمرشان حالا زینت بخش قاب های روی دیوارند.
پارک پروانه کمنو بالی اندونزی
اگر هم از این گشت و گذار خسته شده اید حتما سری به رستوران این مجموعه بزنید. رستوران در فضایی دلچسب و ساده قرار دارد که درست مشرف به یک مزرعه سرسبز و چشم نواز برنج است و جان می دهد برای نوشیدن یک فنجان قهوه و یا صرف یک وعده غذای سبک. صرف غذا در معیت پروانه ها تجربه منحصربفردی است که حالا حالاها نصیبتان نمی شود. در این پارک وسیع علاوه بر دلبری پروانه ها می توانید نظاره گر شنا و تقلای ماهی های خوش رنگ و لعابی باشید که در یک حوضچه بزرگ نگهداری می شوند و از اقیانوس به امانت گرفته شده اند. ماهی هایی که کپور گلگون نام دارند و نشان می دهند که افسون رنگ تنها در بال پروانه ها خلاصه نمی شود. غذادادن به این ماهی های بازیگوش یکی دیگر از تفریحات این مجموعه است که طرفداران بسیاری دارد. فروشگاه سوغات این مجموعه نیز فرصتی برای خرید صنایع بومی جزیره، پروانه های خشک شده و یادگاری از این پارک منحصربفرد و دوست داشتنی است. اگر با وسیله نقلیه خودتان عازم پارک پروانه کمنو شده اید می توانید روی پارکینگ بزرگ این مجموعه حساب کنید و با خیال راحت وسیله نقلیه تان را در قسمت پارک کنید.
پارک پروانه کمنو بالی اندونزی
آدرس
اندونزی، بالی، بخش کبوپاتن جیانیار، ساکوواتی، محله کمنو، خیابان جالان رایا کمنو
ساعات بازدید
هر روز از ساعت: 8:30 الی 17:30
قیمت بلیط
بزرگسالان: 100.000 روپیه(10 دلار)
کودکان: 50.000 روپیه(5 دلار)
در این پارک پکیج هایی برای بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است که بسته به انتخاب نوع پکیج قیمت بلیط ورودی نیز متفاوت خواهد بود. این پکیج ها شامل خدماتی همانند راهنمای تور، نهار، نوشیدنی همانند قهوه، آب و … است.

سنگ تمام گذاشتن هتل خلیج چهار فصل جیمباران در بالی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر