لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> داده های خصوصی برای صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت می باشند
داده های خصوصی برای صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت می باشند

داده های خصوصی برای صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت می باشند

بخش بزرگی از ارتقاء صنعت گردشگری مدرن مبتنی بر تحلیل داده های در دسترس، پیرامون مسافران و مشتریان بالقوه می باشد. طبیعتاً داده های خصوصی جمع آوری شده توسط فیس بوك (Facebook) برای بسیاری از شركت ها بسیار جذاب می باشند.
تجزیه و تحلیل های كمبریج، در ITB، به عنوان فراهم آورنده خدمات سری برای صنعت گردشگری، ارائه شده اند كه مشتریان برجسته ای برای آنها از قبل وجود داشته است، مانند یك شركت هواپیمائی فرست كلس (First Class) و بسیاری از هتل های ایران و یا هتل های زنجیره ای دیگر کشورها .
الكساندر تایلر، مدیر بخش داده ای این شركت، توضیح می دهد كه روش های تبلیغاتی قدیمی رو به افول می باشند اما در حال حاضر با شیوه خلق نمایه ها و مشخصات مشتریان (پروفایل) جایگزین شده است، روشی كه امكان تقسیم بندی محصول به بخش های مختلف را بر اساس ترجیحات مسافران فراهم می آورد.

مدیرعامل شركت، الكساندر نیكس است كه در رابطه با كمپین دونالد ترامپ برای تشویق و دستكاری رأی های نامزد جمهوری خواهان با مردم مذاكره كرد. داده های خصوصی مربوط به حدود 50 میلیون نفر دریافتی از فیس بوك بود همان وب سایتی كه اطلاعات لازم از آن جمع آوری شده بود.
تایلر در مورد مشتریان خود صحبت نمی كند، اما این را می پذیرد كه داده های موجود و مورد استفاده شرکت، از مشتریان بدست می آید و دارایی شرکت نمی باشد. “ما هیچ داده ای را كه برای كار مورد نظرمان مورد استفاده قرار می دهیم،‌ تحت مالكیت نداریم. ما یك شركت مشاوره ای هستیم و از داده های بدست آمده از منابع مختلف، استفاده می كنیم”. او به هیچ وجه در مورد داده های بدست آمده از پُست های كاربران در فیس بوك، نظر نمی دهد،‌ اما به استفاده از داده های بدست آمده از منابعی مانند آگزیوما یا اكسپریون (دو شركتی كه در زمینه دستیابی به هویت مشتریان تخصص دارند) اشاره کرده است.

شهر های هوشمند یک قدم نزدیک تر به گردشگری آینده
ادامه مطلب

تکنولوژی گردشگری

او همچنین بیان می كند كه رمز و راز كار وی، بخصوص در صنعت گردشگری، این است كه آنها مشتریان را مطابق با چیزی كه شبیه آن هستند، به گروه های مختلف دسته بندی می نمایند. زمانیكه گروه های مذكور شناخته شدند، تبلیغات شخصی سازی شده و به همان گروه مخاطبان مخصوص ارائه می گردد و به تمایلات و علاقه مندی های آنان پاسخ داده می شود.

تایلر بر این موضوع اصرار دارد كه شركت او هدفی بیشتر و بالاتر از دیگران را برای خود در نظر گرفته است. “ما با یك برنامه مطالعه مشتری كارمان را آغاز كرده و داده هایی كه از پاسخ مشتریان دریافت نموده بودیم و نیز داده هایی كه از منابع دیگر جمع آوری كردیم را با یكدیگر ادغام نمودیم (داده های مشتریان، دیگر داده های در دسترس از نظر تجاری و یا داده های در دسترس به صورت عمومی) و با این مجموعه بدست آمده، از اطلاعات آن گروه ها استفاده می كنیم. چیزی كه عموم مردم نیاز دارند و خواستارش هستند و انواع پیام هایی كه به آن پاسخ می دهند، همه و همه به منظور خلق یك كمپین ارتباطاتی است.”

تکنولوژی گردشگری

در 25 ماه مه سال 2018، پست مدیریتی جدیدی كه به دنبال حفاظت از داده های مشتریان باشد (معروف به GDRR)، به نیروی مدیریتی در اروپا اضافه می شود. تایلر هیچ توجهی به محدودیت های معرفی شده توسط اتحادیه اروپا ندارد. او می گوید: “چیزی كه در صنعت گردشگری ضروریست، این است كه كسب و كارهایی كه داده های خصوصی داشته و از چشم اندازهای متقاطع با هم برخوردارند، مانند وب سایت هایی كه قیمت ها را با هم مقایسه می کنند یا آنهایی كه كار رزرواسیون انجام می دهند مانند سایت ایران هتل آنلاین ، اطلاعات مربوط به كلیك های منجر به خرید را به اشتراك بگذارند.”

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر