لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> معرفی 8 پارک ملی برای گذران تعطیلات تابستانی بی نظیر و فراموش نشدنی
معرفی 8 پارک ملی برای گذران تعطیلات تابستانی بی نظیر و فراموش نشدنی

معرفی 8 پارک ملی برای گذران تعطیلات تابستانی بی نظیر و فراموش نشدنی

آرامش، آموزش، تاریخ و زیبایی طبیعی همگی در پارکهای ملی کشور در انتظار ما هستند. امسال برنامه های سرگرم کننده، برنامه های ناهار و اقامت چند روزه و تورهای گردشگری بسیاری به راه افتاده است. مسافران در پارکهای ملی گزینه های بسیاری برای انتخاب و گذران وقت خود دارند: از کمپ زدن گرفته تا اقامت با شرایط مناسب و عالی، از برپایی پیک نیک گرفته تا صرف ناهاری با شکوه، همگی در این پارکها امکان پذیر هستند. تورها و پیاده روی به رهبری جنگلبانان نیز بر ارزش این پارکها افزوده و هریک تجاربی متفاوت از حیات وحش، آب و هوا و مناظر را رقم می زنند.

جنگل و پارک ملی المپیک، واشنگتن

این پارک واقع در جنوب شرقی اقیانوس آرام بعنوان یکی از میراث تاریخی جهان ثبت شده است و در آن شاهد چندین اکوسیستم هستیم: ساحل، دامنه کوه، جنگلهای انبوه و بارانی معتدل و جنگلهای دشتی.
کوهنوردان، صخره نوردان، علاقه مندان به پیاده روی و نیز علاقه مندان به برپایی کمپ به دشتهای این پارک و تنوع موجود در آن علاقه بسیاری دارند.
اگر به کمپ زدن علاقه ای ندارید بهتر است تفرجگاه نوسازی شده چشمه های آبگرم Sol Duc را برای اقامت در پارک انتخاب کنید. در این تفرجگاه کابین های نوسازی شده به همراه لابی و رستورانی با طرح جدید و استخرهای چشمه های آبگرم در اختیار شما قرار می گیرد. علاوه بر آن در کنار استخرها امکاناتی هم برای ماساژ درمانی وجود دارد که به آرامش شما پس از یک روز گشت و گذار در پارک کمک می کند. همچنین کلبه تاریخی Lake Crescent Lodge نیز در این پارک وجود دارد؛ اتاق مهمان این لوژ در میان درختان صنوبر و شوکران در کنار سواحل Lake Crescent قرار دارد.
از جمله برنامه های جدیدا اضافه شده به برنامه های این پارک تور قایق شناور با حضور راهنما و برنامه های آشپزی است که طی آن چاشنی های منطقه ای با طعمی تازه و مکمل های جدید در قالب برنامه های آموزشی معرفی می شود.

تفرجگاه Log Cabin در 25 ماه می شاهد یک افتتاحیه خواهد بود. افتتاح کابین های کلبه ای زیبا و مطمئن دو خوابه که یک آشپزخانه، پاسیو، اتاق نشیمن و مبلمان جدید را در خود جای داده است. قایق های بادبانی، قایق رانی با قایق های چوبی، قایق رانی کانو، کایاک و قایق های اجاره ای همگی به میهمانان اجازه می دهند تا از تمامی امکانات و مناظر تفرجگاه حداکثر استفاده و لذت را ببرند

پارک ملی

پارک ملی Mesa Verde، کولورادو
این پارک در جنوب غربی کلورادو قرار دارد و تقریبا 5000 مکان باستان شناختی از جمله 600 خانه صخره ای را در خود جای داده است که از بهترین خانه های قدیمی محفوظ شده در ایالت متحده بشمار می رود. قدمت قبیله سرخپوستی قدیمی Pueblo که گاهی اوقات “Anasazi,” هم نامیده می شوند به حدود 1400 سال قبل می رسد. این سرخپوستان قدیمی خانه های سنگی استادانه ساخته شده را بر فراز دیواره های دره ای باریک و تنگ احداث کردند. این قبیله حدود 7000 سال در آنجا زندگی کردند و از چادرنشینی به یک جا نشینی و کشاورزی روی آوردند.
گردش های تنهایی و یا تورهای هدایت شونده توسط جنگلبانها امکان اکتشاف در این مکانها را برای بازدیدکنندگان فراهم می سازند. تورهای خصوصی جدید به میهمانان اجازه صعود به بالاترین نقطه پارک را می دهند تا با نمایی 360 درجه تمامی زوایای پارک را از بالا مشاهده کرده و از مکانهای باستان شناختی نظیر معبد Sun Temple نیز بازدیدی داشته باشند.

کلبه های Far View ، 15 مایل داخل پارک قرار دارد؛ این لوژ مجهز به 150 اتاق است که 60 مورد از آنها جدیدا به سبک دکور سنتی غربی با بالکن ها و نمایی چشمگیر مجددا بازسازی شده اند. در نزدیکی لوژ پاسیوی Far View Terrace Patio قرار دارد که جوجه با سس باربیکیو، دنده و گردن گاو با روش تهیه کلاسیک در آن سرو می شود. این سرویس از اول ژوئن تا سوم سپتامبر ادامه دارد.
از این نمونه هتل های صخره ای در ایران می توان به هتل لاله کندوان تبریز اشاره کرد.

رستوران Mesa Verde Metate Room برنده چندین جایزه بوده است؛ در این رستوران ترکیبات بومی و دستپختهای بی نظیر در اتاقی بی نظیر و مملو از کارهای هنری رنگی متعلق به بومی های آمریکا تجربه ای خاطره انگیز را رقم می زند. از جمله غذاهای بومی و تاریخی که در این رستوران سرو می شوند عبارتند از : ریزیتو غلات، ماهی قزل آلای سرخ شده در دانه های فلفل، تکه ای از گوشت خوک سرخ شده در آب سیب ، نوشیدنی های محلی تهیه شده از مزارع Guy Drew و انواع دیگر نوشیدنی ها.
پارک ملی
حفاظتگاه و پارک ملی Denali، آلاسکا
این پارک ملی شش میلیون هکتار از حیات وحش آلاسکا از جمله بلندترین قله شمال آمریکا، دنالی و یا کوه مک کینلی را دربر می گیرد. این پارک خاستگاه خرسهای گیریزلی،گرگها، گوزنهای شمالی، گوزنهای کانادایی و گوسفندان دال می باشد؛ دشتهای پوشیده شده از تاندرا، جنگلهای صنوبر و یخچالهای طبیعی نیز از جمله دیدنی های این پارک است.
در دهکده پارک دنالی که مجددا در 13 می بازگشایی شد سرگرمی های شبانه ای رایج است که از جمله آنها می توان به این موارد اشاره کرد: خانه تئاتر Cabin Nite که در آن داستانهای پرماجرای متعلق به دوران جستجوی طلا در آلاسکا بصورت زنده اجرا می شود. در این سالن امکان صرف شام و شیرینی های پخت شده روی آتش نیز وجود دارد.

قایق سواری و پیاده روی در قالب تورهای گشت و گذار امکان اکتشاف دشتهای این پارک را فراهم می سازد؛ 3 تور قایقرانی در آبهای خروشان و پیاده روی 4 ساعته امکان مشاهده ابعاد علمی، تاریخی و محیط زیستی حیات وحش آلاسکا را فراهم می سازد.

پارک ملی

پارک ملی Yosemite، کالیفرنیا

این پارک ملی با مساحت 1200 مایل مربعی خود دره ها، مراتع و مناطق بیابانی کوههای سیرا نوادا را در خود جای داده است. شهرت این پارک به آبشارها، درختان سکویای غول پیکر قدیمی و صخره های گرانیتی El Capitan و Half Dome است.

هتل تاریخی و بزرگ Majestic Yosemite Hotel در دهه 1920 ساخته شد؛ اتقاقهای این هتل امسال مورد بازسازی و تغییراتی قرار گرفتند. در تنها هتل چهار ستاره پارک سرویس غذا در محوطه هتل نیز ارائه می شود.
پارک ملی
از این نمونه هتل های جنگلی در ایران می توان به هتل بام سبز رامسر و مجتمع اقامتی چالدره تنکابن اشاره کرد.
سرویس کشتی هوایی در آسمان Mariposa Grove از 15 ژوئن آماده به کار می کند؛ این سفر امکان سفری آسان بر فراز جنگلی با بیش از 500 درخت سکویای غول پیکر را در حالی فراهم می سازد که عمر برخی از این درختان به 3000 سال پیش می رسد. تور شش ساعته The Grand Tour شامل سفر به دره Yosemite، Glacier Point، کلبه های Big Trees و جنگل Mariposa Grove با درختان غول پیکرش می باشد.

رستوران Base Camp Eatery امسال شروع بکار کرد؛ این رستوران منوی غذایی متفاوت خصوصا انواع نوشیدنی ها را برای صخره نوردان فراهم کرده است. رستورانهای Degnan’s Kitchen و The Loft at Degnan’s نیز تغییراتی را در منوی خود اعمال کردند؛ برای مثال می توانیم به اضافه شدن غذاهای زیر به منو اشاره کنیم: ساندویچ های دلی، انواع صبحانه ها، پیتزای دست ساز، انواع قهوه و محصولات پخته شده.
در دهکده Yosemite رستوران و فروشگاههای زیادی وجود دارد و علاوه بر آن موزه Yosemite و گالری Ansel Adams نیز به روی بازدیدکنندگان باز است؛ در این گالری عکس های سیاه و سفید مختلفی از مناظر این منطقه به نمایش گذاشته شده است.
پارک ملی
پارک ملی Everglades، فلوریدا
این تالاب 1.5 هکتاری در مرز جنوبی فلوریدا، مانگروهای ساحلی، جنگل های مملو از علفهای اره ای شکل و بلوط کاجها را درخود جای داده است. این پارک زیستگاه صدها گونه از جانوران است که از آن جمله می توان به این موارد اشاره داشت: لاک پشتهای پشت چرمی در معرض خطر، کروکودیل آمریکایی، یوزپلنگ فلوریدایی و گاو دریایی.
میهمانان می توانند از تورهای مجانی مختلف این پارک استفاده کنند، جنگلبانها مسئولیت هدایت این تورها را برعهده دارند. این تورها شامل موارد زیر می باشد: گردش و کاووش در زمین های باتلاقی در پایگاه گردشگری Shark Valley ، بحث در مورد پایتونها در پایگاه گردشگری Flamingo ، گردش در میان حیات وحش باتلاق، کارناوال اتومبیلرانی Everglades Adventure .

در تور Shark Valley Tram که درست در Everglades صورت می گیرد می توانید تمساحها، پرندگان نواحی باتلاقی و دیگر حیات وحش جاری در سکونتگاههای طبیعی را از نزدیک ببینید. از آنجا که در طول تور جنگلبان های پارک و یا یک طبیعیدان توضیحاتی را در مورد حیات وحش برایتان می دهد کمی هزینه این تور بالاتر می رود و البته باید از قبل رزرو را هم انجام دهید.

پارک ملی

پارک ملی Mammoth Cave، کنتاکی
این پارک در ییلاقات تپه ای در قسمت جنوب مرکزی کنتاکی ، در قسمتی از دره Green River قرار دارد. بیش از 400 مایل از غارهای کشف شده و بزرگترین غار شناخته شده در ایلات متحده در این پارک وجود دارد. علاوه بر گردش و اکتشاف در میان غارها، پیاده روی، کمپ زدن، قایقرانی کانو، اسب سواری، ماهیگیری و کایاک از جمله فعالیتهای رایج ومورد علاقه در این پارک است.
لوژ راحت و روستایی Mammoth Cave ، کلبه های روستای، کابین و اتاقهای مختلفی را در زیر سایه درختان بزرگ بلوط برای سرویس دهی در اختیار شما قرار می دهد. این لوژ در نزدیکی ورودی پارک و پایگاه گردشگری قرار دارد و امکان صرف صبحانه، ناهار و شام را در Green River Grill مهیا ساخته است؛ همچنین برای صرف غذا در موارد غیر از وعده های اصلی می توان سری به Spelunker’s Café و Ice Cream Parlor هم زد.
سه زمین کمپ پیشرفته و بیش از دوازده مکان خصوصی در حیات وحش و در امتداد رودخانه های Green و Nolin برای کمپ زدن مهیا شده اند. چندین جایگاه برای پیک نیک هم در قسمتهای مختلف پارک وجود دارد.

تورهای گردش در غارها در سطوح مختلف از آسان گرفته تا خیلی دشوار نیز تدارک دیده شده است و به گردشگران اجازه می دهد از سازه های گچی مختلف، غارنوشته های باستانی و تاریخ طبیعی غارها دیدن کنند. بهتر است بلیط ها را از قبل تهیه کرده و رزروهای لازم را انجام دهید؛ برای این کار می توانید به وب سایت پارک مراجعه کنید.

پارک ملی

پارک ملی Acadia، ماین
این پارک در نزدیکی شهر Bar Harbor هزاران هکتار از مناطق تفریحی سواحل آتلانتیک را بخود اختصاص داده است؛ زمینهای جنگلی، سواحل صخره ای و قله های گرانیتی از جمله کوه کادیلاک، بلندترین نقطه در ساحل شرقی ایالات متحده نیز در این پارک قرار دارد.
این پارک دو محوطه کمپ زنی در جزیره Mount Desert دارد که یکی از آنها در شبه جزیره Schoodic قرار دارد و البته پنج پناهگاه نیز در Isle au Haut وجود دارد. هیچ امکانات لوژی برای اقامت در این پارک وجود ندارد ولی در شهرهای اطراف این پارک کلیه امکانات فراهم شده است . در سرتاسر پارک محلهایی برای پیک نیک و جایگاههایی برای روشن کردن آتش نیز تهیه شده است.
رستوران Jordan Pond House در اصل در دهه 1980 ساخته شد و مراسم قدیمی چای خوری بعدازظهری آن همراه با شیرینی و دیگر خوراکی های سبک ولی لذیذ بسیار معروف است. بشقابهای مختلفی از خرچنگ ماین همچون خورشت خرچنگ، رول خرچنگ و خرچنگ آب پز شده جزوه منوی ناهار و شام این رستوران است. حتما این رستوران قدیمی و محبوب را برای صرف غذا رزرو نمایید، این رستوران در فصل جدید در 17 ماه می بازگشایی می شود.

برنامه های پیاده روی در ارتفاعات مختلف و در سطوح مختلف برای بازدیدکنندگان فراهم شده است و گردشگران در طول این پیاده روی می توانند شاهد حیات وحش گوناکون از جمله خرسها، والها، پرندگان دریایی و گوزنهای شمالی باشند. پیاده روی با هدف تماشای پرندگان از جمله شاهین های تیزپر، اردک و دیگر پرندگان دریایی نیز از کارهای معمول در این منطقه است و علاوه بر این، تورهای دوچرخه سواری و گردش با قایق نیز البته با دریافت اندک پول بیشتر در این پارک امکانپذیر است. .

پارک ملی

پارک ملی Glacier، مونتانا
این پارک ، 1583 مایل مربع از حیات وحش کوههای راکی مونتانا را بخود اختصاص داده و قله های یخچال دار و دره های مایل به سمت مرزهای کانادا را در بر گرفته است. این پارک 700 مایل مسیر پیاده روی دارد که از مناطق کوهستانی تا “Sun Road” کشیده شده است؛ حیات وحش متنوعی از جمله بزهای کوهی و خرسهای گیریزلی در این پارک دیده می شود.
لوژهای متنوعی از جمله اتاقهای بزرگ قدیمی و نیز کابین های دنج و گرم و نرم در این پارک مهیا شده است. لوژ “Lake McDonald” ساخته شده به سبک کلبه های ییلاقی سوییسی در ده مایلی ورودی غربی پارک قرار دارد. لوژ ساخته شده در سال 1913 در ساحل شرقی “Lake McDonald” شامل یک ساختمان اصلی ، یک ردیف کابین، “Snyder Hall” و “Cobb House” است. بسیاری از اتاقها جدیدا مورد بازسازی قرار گرفتند؛ “Cobb House” شامل سه سوییت و “Snyder Hall” شامل هشت اتاق به سبک خوابگاه است. این لوژ در 18 می باز و در اواخر سپتامبر بسته می شود. بهتر است در طول فصل شلوغ تابستان از قبل رزرو خود را انجام دهید.
بیش از صد مکان برای برپایی کمپ در سیزده محل مختلف فراهم شده است. بیشتر این محل ها نیاز به رزرو ندارند ولی برای چند مورد از آنها باید از قبل با مراجعه به وبسایت پارک رزرو انجام دهید. برنامه های مختلفی البته با رهبری جنگلبانها به مدت دو هفته در آغاز هر ماه ارائه می شود که عبارتند از: پیاده روی آسان، پیاده روی در طول روز، دورهمی در عصرها، پیاده روی برای گرفتن عکس و تورهای قایق سواری . این برنامه ها در اواسط ماه ژوئن آغاز می شوند. .

زیباترین سواحل اروپا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر