لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> چشمه گلابی داراب فارس
چشمه گلابی داراب فارس

چشمه گلابی داراب فارس

هر شخصی زمانی که تصمیم به سفر می‌گیرد با هدفی معین منطقه را برای گذراندن اوقات فراغت و سپری کردن روزهای شیرین انتخاب می نماید. عده‌ای برای مشاهده آثار باستانی و تمدن کهن کشور خود شهری را برمی‌گزینند. عده ای هم برای یافتن انرژی از دست رفته و شادی و نشاط، قدم به منطقه ای خاص که مطابق با روحیاتشان باشد می گذارند. در این مقاله به مکانی سفر خواهیم کرد که در آن، چیزی جز سرزندگی، تنفس هوای پاکیزه و لذت بردن از مناظر زیبا وجود نخواهد داشت و جز لذت زندگی چیزی به چشم نمی آید. این منطقه هیجان انگیز، همان “چشمه گلابی داراب فارس” می باشد که برای رسیدن به آن کافیست تنها با چند کلیک ساده از طریق “سایت ایران هتل آنلاین” از میان هتل های ایران و هتل نقش شاپور داراب یکی را که متناسب با سلیقه تان می باشد انتخاب و رزرو نمایید و سفر هوشمندانه‌ای را آغاز کنید.

چشمه گلابی داراب فارس:
چشمه ای با جذابیت های متفاوت که شهرتی بی بدیل را برای شهر خوش آب و هوای داراب به ارمغان آورده و بیش از پیش این شهر را بر سر زبان‌ها انداخته است. درست در پایین کوه های ستبر شهر داراب، چشمه ای از آب برف و باران تغذیه و پرآب گشته که سود و منفعت فراوانی را برای مردم آن دیار به دنبال داشته است. با آب شدن برف هایی که کوهستان را به رنگ سفید درآورده اند، مقدار بسیار زیادی آب زلال درست در پایین کوه جمع شده‌اند و در قالب یک چشمه متبلور گردیده و یکی از زیباترین چشمه های استان فارس را به وجود آورده است. این چشمه که لقب پر آب ترین چشمه آن منطقه را یدک می‌کشد، دارای سه خروجی آب شیرین و آب زلال می باشد. نکته جالب و قابل اهمیت در رابطه با این جاذبه طبیعی اینکه با وجود کوه نمکی که در مجاورتش قرار دارد باز هم دارای آبی شیرین و قابل استفاده می باشد. از برکت وجود آب چشمه گلابی، باغات و مزارع بسیار شکل گرفته اند و درختان انبوه و پر از میوه، نوید تصاویر ناب و بکری را به گردشگران و دوستداران طبیعت می دهد. چشمه گلابی نه تنها آب شهر داراب بلکه آب شهرهای هم جوار را هم تامین می‌کند و با وجود چنین چشمه سخاوتمندی، هیچ‌ گیاهی تشنه نمی ماند. همان گونه که قبلا گفته شد، دور تا دور چشمه گلابی را درختان انبوه و مناظر سرسبز و زیبا در بر گرفته و به همین دلیل چشمه گلابی تبدیل به چشم اندازی ورای تصور و رویایی شده که همه ساله خیل عظیم گردشگران را به میهمانی و تماشای زیبایی های بی حد و حصرش دعوت می‌کند. اگر در فصل تابستان از گرمای شدید به ستوه آمده‌اید، پس قدم به شهر کوهستانی داراب بگذارید، در کنار چشمه گلابی بنشینید، پاهای خود را در آب خنک این جاذبه تماشایی بگذارید و نشاط و تازگی را به رگهایتان منتقل کنید. یا می توانید لذت شیرجه زدن در آب خنک حوضچه‌هایی که آب خود را از چشمه گلابی وام‌گرفته اند تجربه کنید و اوقات فراغت دلپذیری را سپری کنید. اما این پایان ماجرا نیست چرا که چشمه گلابی چشم اندازهای تماشای دیگری از جمله آبشارهای متعدد را نیز به وجود آورده که هر کدام در ساختن تصاویر دلربا و دیدنی نقش بسزایی داشته اند. در هر فصل از سال که قدم به چشمه گلابی بگذارید، چشمانتان تصاویر نابی را خواهد دید که شاید تاکنون نمونه آن را نظاره نکرده باشد. تماشای حرکت آب های پرفشار آن هم از میان صخره های شکاف خورده، در هر فصلی از سال لذت بخش و دیدنی خواهد بود.
چشمه گلابی داراب فارس
دلیل نامگذاری چشمه به این نام:
شاید با شنیدن نام چشمه متعجب شوید و دنبال دلیل نامگذاری آن باشید. باید بگوییم که دلیل این نامگذاری، شکل ظاهری آن می باشد که بسیار جذاب و دیدنی و‌درست به شکل میوه گلابی است. و همین شکل ظاهری دلیل نامگذاری یکی از زیباترین تفرجگاه های شهر داراب گردیده است.
موقعیت جغرافیایی چشمه گلابی:
پدیده طبیعی و جاذبه شگفت‌انگیز چشمه گلابی در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شهر شیراز، در ۱۷ کیلومتری شهر داراب و در روستایی با همین نام، در منطقه فسارود واقع شده است.
کلام پایانی:
زمانی که قدم به جاذبه زیبا و مهیج شهر داراب می‌گذارید، بی شک، محو تصاویر ناب و بی مثل و مانندش خواهید شد. زیبایی هایی که به برکت مایع حیات شکل گرفته اند. فراموش نکنید که به دلیل موقعیت کوهستانی منطقه حتما هنگام سفر از به همراه داشتن وسایل مورد نیاز کوهنوردی مطمئن شوید و هنگام شنا در آب های حوضچه های چشمه گلابی جانب احتیاط را رعایت فرمایید تا در کنار لذت بردن از طبیعت حیرت انگیز این منطقه جذاب و چشم نواز، دچار خطر و سانحه نشوید. ایران هتل آنلاین سفر لذت بخشی را برای شما آرزو می کند.

کانی گراوان چشمه ای در دل سردشت مهاباد
ادامه مطلب

4.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر