لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> کثیف ترین نقطه ی هواپیما طبق گفته ی خدمه ی پرواز
کثیف ترین نقطه ی هواپیما طبق گفته ی خدمه ی پرواز

کثیف ترین نقطه ی هواپیما طبق گفته ی خدمه ی پرواز

در طول ایام مسافرت، نکاتی وجود دارد که در حین پرواز باید به آنها توجه کنید. در این مطلب به یکی از نکات مهم می پردازیم تا با بهره گیری از آن با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
سینی های تاشوی پشت صندلی ها می تواند هنگام استفاده ی شما از لپتاپ یا قرار دادن غذایتان بر روی آن مفید باشد، اما طبق گفته ی خدمه ی پرواز بعضی مسافرین از این سینی ها برای مصارف غیر بهداشتی تر مانند تعویض پوشک بچه استفاده می کنند.
تریژر اِلیز، مهماندار 24 ساله ی هواپیما که در یوتیوب و اینستاگرام نیز فعال است، می گوید در طول پروازهایش این موضوع را دیده که تعدادی از مسافرین، کودکان خود را بر روی سینی غذاخوری عوض می کنند و حتی پوشک های مچاله شده را زیر صندلی ها مشاهده کرده است. به همین دلیل، الیز که برای یک هواپیمایی ارزان قیمت کار می کند، با دیدن مسافران خسته که سر خود را خم کرده و بر روی سینی های تاشو استراحت می کنند، شوکه می شود. وی می گوید: ” هیچگاه متوجه نخواهید شد پیش از سوار شدنتان به هواپیما چه اتفاقی در آن افتاده است.”

الیز تنها مهماندار هواپیمایی نیست که با این مسئله برخورد داشته است. اوک لین وودز، مهماندار یکی از هواپیمایی های بزرگ آمریکا، اغلب درباره ی شغلش در کانال یوتیوب خود صحبت می کند (برای محافظت از حریم آنلاین خود، از اسم مستعار استفاده می کند). وی می گوید مسافرینی را دیده که کودک خود را بر روی سینی های غذاخوری عوض می کنند و گاهی حتی پوشک کثیف را به وی می دهند تا وی آن را به سطل زباله بیندازد.
تحقیقات نشان داده است سینی های غذاخوری یکی از کثیف ترین سطوح هواپیما هستند. طبق تحقیقی که اخیرا انجام شده، 100 نمونه از 18 پرواز هواپیمایی های مختلف برداشت شده و مشخص شده که سینی های غذاخوری مقادیر زیادی از قارچ و باکتری استافیلو باعث شیوع بیماری را داراست ( محل استراحت سر و پاکت های پشت صندلی، دیگر نقاط دردسرساز هستند). بنا به گفته ی میکروب شناس چارلز جِربا ، سینی های غذاخوری همچنین اغلب حاوی ویروس سرماخوردگی، ویروس های آنفلوانزا، ویروس دستگاه گوارش و باکتری ضد آنتی بیوتیکی که باعث عفونت پوستی می شود هستند.
در حالی که خیلی از مسافرین باور دارند که هواپیماها در بین پروازها تمیز و ضدعفونی می شوند، بیشتر خدمه ی پرواز در حقیقت به سینی های غذاخوری دست نمی زنند. الیز می گوید خدمه ی تمیز کننده که برای هواپیمایی وی کار می کنند، معمولا فرش ها را جارو و لوازم بهداشتی دستشویی ها را تعویض می کنند، اما میزهای تاشو را تمیز نمی کنند، اگرچه هواپیماها بطور دوره ای تحت نظافت که شامل تمیزسازی بیشتر و دقیق تر می شود قرار میگیرند. روزنامه ی وال استریت ژورنال نیز تایید می کند که سینی های غذاخوری در طول نظافت شبانه تمیز می شوند اما در طی پروازهای داخلی این کار انجام نمی شود.
برای محافظت از خود در برابر باکتری و ویروس ها و اطمینان از اینکه عدم رعایت بهداشت پروازکننده ی قبلی مشکلی برای شما بوجود نمی آورد، مهمانداران هواپیما اکیدا توصیه می کنند، پاک کننده های ضدعفونی کننده مثل لیزول در کیف دستی یا ساک همراه پروازتان داشته باشید و سینی غذاخوری خود را تمیز کنید. مسئولان حراست پرواز اجازه ی به همراه داشتن دستمال های مرطوب در ساک همراه پرواز را می دهند، همچنین می توانید ضدعفونی کننده های دست با وزن کمتر از 100 گرم را بهمراه داشته باشید.
الیز می گوید:” اگر بتوانید در کیف دستی یا ساکتان چیزی برای تمیز کردن محیط اطرافتان داشته باشید، قطعا از آن استفاده کنید. مطمئنا دلتان نمی خواهد ساندویچتان را در سینی غذاخوری که پوشک بچه روی آن عوض شده میل کنید.”

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
بدترین مردمانی که در هواپیما کنار شما می نشینند
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر