لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> روستاهای دیدنی ایران
روستاهای دیدنی ایران

روستاهای دیدنی ایران

امروز فارغ از دود و دم‌ها، صدای بوق خودروها، ازدحام جمعیت پیاده‌روها و…، به‌جای سفر خواهیم کرد که بی‌آلایشی، صداقت، صمیمت و پاکی روح طبیعت و انسان، به انسان شور و هیجانی دوباره برای زیستن هدیه می‌کند. در روستا، آرامش هسته اصلی تمام فعالیت‌ها را تشکیل می‌دهد. در روستا معنی وحدت و همدلی را به‌خوبی می‌شود از رفتارهای اهالی‌اش متوجه شد که چگونه یاور یکدیگر در دردها و رنج‌ها می‌شوند. روستا همان مکانی است که می‌شود آئین و سنت‌های پیشینیانمان را در آن جستجو کنیم. با ما برای آشنایی بیشتر با روستاهای کشور همراه شوید.

روستای ابیانه

با ایران هتل آنلاین به استان اصفهان هوشمندانه سفر کنید، در 40 کیلومتری شهر نطنز روستای ابیانه با ویژگی بلندترین محل سکونت، نوع معماری خاص و منحصربه‌فرد و آثار تاریخی متعدد چشم‌انتظار شماست. آب‌وهوای روستای ابیانه معتدل است. روستای ابیانه با قدمت پانصدساله جزء کهن‌ترین روستاهای کشور است که در آن آثار تاریخی از دوره‌های ساسانی، سلجوقی، قاجار و صفویه است.
مسیر دسترسی: جاده کاشان- نطنز و یا کاشان- اصفهان بهترین مسیر دسترسی به روستای مرتفع ابیانه است
اقامتگاه: هتل قصر جهان نطنز، هتل شاهین نطنز
کندوان
روستای کندوان
نوع معماری کندو مانند خانه‌های روستای کندوان موجب شده است که نام این روستا را از کندوی عسل دریافت کنند. اهالی روستای کندوان بسیار خون گرم و صمیمی هستند. آنچه در روستای کندوان نظر شمارا به خود جلب می‌کند، آسیاب، حمام، مسجد و مدرسه در این روستا است. روستای کندوان با قدمت 7 هزارساله‌ای که دارد مکان مناسبی برای مرور تاریخ گذشته به شمار می‌رود.
مسیر دسترسی: تبریز، اسکو، شهر اسفنجان، روستای که نو. طول مسیر تبریز به روستای کندوان 48 کیلومتر است.

اقامتگاه: هتل قصر اسکو
ماخونیک

روستای ماخونیک
به استان خراسان جنوبی که سفر می‌کنید. روستای ماخونیک با 739 نفر جمعیت از هفت روستای شگفت‌انگیز جهان منتظر شما است روستای ماخونیک که بانام لی‌لی پوت ها شناخته می‌شود. در ده دُرُح واقع‌شده است و دارای جذابیت‌های خاص ازجمله باور مردمان ساکن آن است. بافت مسکونی روستای ماخونیک با خانه‌های به هم فشرده و ارتفاع کم همیشه موردتوجه بازدیدکنندگان بوده است.
مسیر دسترسی: خراسان جنوبی، گناباد، بیرجند، طبس، روستای ماخونیک

اقامتگاه: هتل امیر، هتل بهنام
میمند

روستای میمند
روستای میمند که قدمت بسیار طولانی دارد (8 تا 12 هزار سال) به‌عنوان کهن‌ترین سکونت‌گاه بشر در جهان نیز شناخته می‌شود. روستای میمند از توابع شهربابک استان کرمان است. آنچه در این روستا نظر شمارا به خود جلب خواهد کرد حمام، مسجد، حسینیه، آتشکده و معماری صخره‌ای است که در تمام ساختار روستا مشاهده می‌شود است.
مسیر دسترسی: استان یزد، شهربابک، روستای میمند بهترین گزینه برای سفر به این روستا است.

اقامتگاه: سرای شمعدونی، مجتمع پذیرایی میعاد
روستای بیاض

روستای بیاض
روستای بیاض شهرت اش را مدیون سفیدی پنبه‌زارهای بیاض شهرستان انار استان کرمان است. موقعیت جغرافیایی روستای بیاض آن را به یک روستای استراتژیک مبدل ساخته است. روستای پاک و ناز بیاض با مردمان ساده و بی‌آلایش، سرزمین گندمزارهای سرسبز است. در این بافت تاریخی روستای بیاض قلعه‌ای وجود دارد که براثر هرج‌ومرج‌های زمان‌های پیشین آسیب‌دیده است.
مسیر دسترسی: استان کرمان، شهرستان انار.

اقامتگاه: هتل ملائکه
روستای اورامان

روستای اورامان
با ایران هتل آنلاین به روستای اورامان تخت در جنوب شرق استان کردستان هوشمندانه سفر کنید. پلکانی بودن مکان‌های مسکونی روستای اورامان اولین ویژگی است که در این روستا نظر شمارا به خود جلب خواهد کرد و بام هر خانه در اورامان تخت حیاط خانه دیگری است. روستای اورامان یا هزار ماسوله سروآباد استان کردستان به‌قدری زیباست که هرساله میزبان جمع کثیری از گردشگران است.
مسیر دسترسی: استان کردستان، شهر مریوان، دهستان اورامانت.

اقامتگاه: هتل‌آپارتمان یاس، هتل زریوار
روستای ماسوله

روستای ماسوله
نوع معماری تاریخی به‌کاررفته در روستای ماسوله به دوران زندیه برمی‌گردد همین امر موجب شده است تا روستای ماسوله به‌عنوان میراث فرهنگی طبیعی کشور شناخته شودو بسیار سرسبز و خوش آب‌وهوا است. ساکنین به زبان تالشی تکلم می‌کنند و بسیار خون گرم و مهمان‌نواز هستند.
مسیر دسترسی: شهر فومن، روستای ماسوله.

اقامتگاه: هتل معین، هتل کوثر
مازیچال
روستای مازیچال

جنگل‌های بکر، کوه‌های سربه فلک کشیده و دشت‌های پر از گل از ویژگی‌های آشکار روستای مازیچال است. روستای مازیچال جمعیت زیادی ندارد و در بیشتر مواقع خالی از سکنه می‌شود. اگر عاشق لمس کردن ابرها بدون پرواز بر فراز آسمان هستید حتماً به روستای مازیچال سفر کنید.
مسیر دسترسی: چالوس، مرزن آباد، کلاردشت، عباس‌آباد، دهکده مازیچال.

اقامتگاه: هتل مارال، هتل پارسیان
روستای نوشا

روستای نوشا
روستای نوشا، روستای خوبی است در منطقه بکر دو هزار برای یک اسب‌سواری هیجان‌انگیز، زیرا محل عبور خودرو برای این روستا وجود ندارد. در روستای نوشا ابرها چمن‌های زمین را در آغوش کشیده‌اند و نوای عشق را با نسیم خنک در ارتفاع بالای 2 هزار متری در گوششان زمزمه می‌کنند.
مسیر دسترسی: استان مازندران، شهر تنکابن، ییلاق آغوز حال، ولگسر، پاکوب، لاکتراشان، نوشا چشم‌انتظار شماست.

اقامتگاه: هتل وستا، هتل چال دره
روستای خرانق

روستای خرانق
روستای خرانق به دلیل داشتن یک طبیعت بسیار زیبا همیشه میزبان گردشگران اروپایی است به‌نوعی این روستا در اروپا بیشتر شناخته‌شده است تاکه در ایران شناخته‌شده باشد. روستای خرانق غنی‌شده از معادن سنگ‌آهن، اورانیوم، گرانیت، روی و … است و همچنین روستای خرانق از زیستگاه‌های یوزپلنگ و هوبره در کشور محسوب می‌شود.
مسیر دسترسی: استان یزد، شهرستان اردکان، طبس.

اقامتگاه: هتل نارنجستان، هتل بهمن طبس
روستای کندلوس نوشهر
روستای کندلوس نوشهر

روستای کندلوس نوشهر روستایی فوق‌العاده زیبا در رشته‌کوه البرز است که آب‌وهوای ییلاقی آن زندگی را به کام مردمان اش شیرین کرده است. خانه‌های قدیمی و پیاده‌روهای سنگفرش شده با درختان بلندقامت در روستای کندلوس نوشهر موجب شده است که هرساله پذیرای سیل عظیمی از گردشگران باشد و برای مهمانان خود ترکیبی از طبیعت و معماری را به نمایش بگذارد.
مسیر دسترسی: استان مازندران، شهر چالوس، 25 کیلومتری جاده کجور.

اقامتگاه: متل کندلوس
روستای پامنار
روستای پامنار

سفری متفاوت به استان خوزستان و روستای پامنار را با ایران هتل آنلاین تجربه کنید. روستای پامنار که بخشی از شهیون از توابع شهرستان سردشت به شمار می‌رود در فاصله 42 کیلومتری از شهر دزفول واقع‌شده است و دارای چشم‌انداز زیبایی از دریاچه سد دز و کرخه است که بهشت را در زمین به انسان‌ها هدیه کرده است. علاوه بر زیبایی طبیعی روستای پامنار، وجود قلعه و قبرستانی کهن در این روستا موردتوجه گردشگران عزیز بوده است.
مسیر دسترسی: استان خوزستان، شهر دزفول، شهیون، روستای پامنار

اقامتگاه: هتل جهانگردی دزفول، هتل آوان دزفول
روستای بیشه

روستای بیشه
روستای بیشه که در استان لرستان و شهرستان پاپی واقع‌شده است روستایی با طبیعت بسیار زیبا در کنار آبشار بیشه است. تپه‌های کلاه کوه و کوه ازگن در کنار روستای چشمه پریان جذابیت سفر به روستای بیشه را بیشتر کرده است. روستای بیشه شهرت خود را مدیون آبشار بلندقامت بیشه است که شهرتی جهانی دارد و از تفرجگاه‌های مقبولی برخوردار است.
مسیر دسترسی: دامنه‌های رشته‌کوه زاگرس، 30 کیلومتری جنوب شرقی دورود، 60 کیلومتری خرم‌آباد.
اقامتگاه: هتل عطر (خرم‌آباد)، هتل شالیز

امکانات: سراچه، پلاژ
روستای فرومد

روستای فرومد:
در سفر خود مهمان روستای ” ابن یمین فریومدی” و ” شیخ حسن جوری” خواهید شد، شهری که پر از حس شاعرانه فریومدی و دلیری‌های شیخ حسن است. روستای فرومد سبز است به‌سان سبزی برگ درختان گردو، انجیر، انگور و انار، شیرین است به شیرینی توت و شاتوت. روستای فرومد که مکان مناسب برای کشت ادویه‌جات کشور است مهم‌ترین سوغات آن فلفل قرمز محسوب می‌شود.
مسیر دسترسی: جاده شهر سبزاور- شاهرود. فاصله روستا تا جاده ابریشم 24 کیلومتر است.

اقامتگاه: هتل کاملیا، هتل جهانگردی
روستای خماط

روستای خماط
با ایران هتل آنلاین به روستای که در آن نبی خدا آرمیده است سفر کنید. روستای خماط که بیشتر ساکنین اش عرب‌زبان هستند در زبان عربی به معنای بریان کننده گوشت آمده است. روستای خماط قدمتی طولانی دارد که در آن شاهد آثار تاریخی متعددی ازجمله معبد زیگورات چغازنبیل خواهید بود و قطعا در سفر خود به روستای خماط به سیاحت و زیارت خود معنا بخشیده‌اید.
مسیر دسترسی: استان خوزستان، شهر شوش، روستای خماط

اقامتگاه: اقامتگاه بوم گردی دورانتاش
روستای شال

اینجا جنوبی‌ترین نقطه از شهر اردبیل یعنی روستای شال است. روستای شال با آب‌وهوای مطبوعی که دارد هرساله میزبان گردشگران بی‌شماری از اقصی نقاط میهن خوبمان ایران است. روستای شال دارای باغات میوه بسیاری است که از چشمه‌های شیران چشمه و سایر چشمه‌های کهن تغذیه می‌شوند. روستای شال با پیشینه 5 هزارساله نمایشگاهی از تمدن و فرهنگ کهن ایران محسوب می‌شود.
مسیر دسترسی: استان آذربایجان، شهر اردبیل، شهرستان خلخال

اقامتگاه: هتل پرنیان خلخال، هتل فلور خلخال
روستای سنگ تراشان

روستای سنگ تراشان
استان لرستان که سرزمین آبشارهای باصلابت، سرزمین غیور مردان است روستای سنگ تراشان را چون مادری مهربان در آغوش خود گرفته است. روستای سنگ تراشان که فصل زمستان و همراه با بارش باران بر ابرهای دره پائین‌دستی خود سوار می‌شود منظره‌های بی به دلیلی را به وجود می‌آورد تا گردشگران را برای بازدید از مناظر زیبای خلق‌شده مجذوب خود کند.
مسیر دسترسی: استان لرستان، شهرستان خرم‌آباد

اقامتگاه: هتل آزادی، هتل گردشگری کیو
شاه شهیدان

روستای شاه شهیدان
روستای شاه شهیدان که با بقعه نوادگان امام سجاد (ع) مزین شده است دارای مناظر بسیار زیبای از جلگه‌های خورگام- بردسر است. روستای شاه شهیدان به دلیل ارتفاع نسبتاً زیادی که دارد مکان مناسبی برای کوهنوردی به شمار می‌رود که با صعود در بالای صخره‌های آن تمام جلگه‌های استان گیلان زیر پای شما قرار خواهد گرفت.
مسیر دسترسی: استان گیلان، انتهای جاده سیاهکل، 20 کیلومتری خورگام

اقامتگاه: هتل شبستان، هتل معین
پیر بالا

روستای پیر بالا
روستای پیر بالا در دسته روستاهای پلکانی و خوش آب‌وهوای کشور در شهر مرند است که در کوه می‌شو واقع‌شده است. روستای پیر بالا با مناطق کوهستانی و دشت‌های سرسبز پیرامون خود محصورشده است. در سفر به روستای پیر بالای مرند در حاشیه رودخانه بمانید و با لمس کردن خنکی آب و دل سپردن به آهنگ دل‌نواز آب، روح خود را جلا بخشید.
مسیر دسترسی: شهر مرند، سه‌راهی مرند به جاده سمت چپ بروید تا در 20 کیلومتری جنوبی از آن و گذر از روستاهای اطراف به روستای پیر بالا برسید.

اقامتگاه: هتل جهانگردی مرند، هتل کاروانسرای یام مرند
روستای ابگرم

روستای آبگرم
روستای آبگرم، روستایی کوچک با چشمه‌سارهای آبگرم فراوان و توریست پذیر استان اصفهان است که در غروب بی‌نظیر آن می‌توانید شاهد صحنه‌های دلربایی از لحظات غروب آفتاب باشید. در روستای آبگرم اصفهان دو حمام قدیمی وجود دارد که یک باب از آن مختص بانوان و باب دیگری مختص آقایان است.
مسیر دسترسی: استان اصفهان، 30 کیلومتری شهرستان خور و بیابانک
اقامتگاه: هتل سنتی تا خور و بیابانک، هتل بالی خور و بیابانک

روستای خرو
روستای خرو
روستای زیبای که در مسیر کوه نیشابور و طوس واقع‌شده است، روستای خرو است. روستای خرو دارای بافت کهنی است که در
آن می‌توانید معماری سالیان گذشته را در قاب این روستا به نظاره بنشینید. در فصل بهار و پائیز حتماً از روستای خوش آب‌وهوای خرو دیدن کنید و به بازدید از آبشار شش آب، آبشار رودمیان و به زیارت از بارگاه ملکوتی باب‌الحوائج و امامزاده خلیفه سید علی بروید

مسیر دسترسی: جاده مشهد- نیشابور، ابتدای راه خرو 20 کیلومتری شهر است.

اقامتگاه: مهمانسرای جهانگردی نیشابور، هتل کمال‌الملک
روستای جهان نما

روستای جهان‌نما
دشتی زیبا با چشم‌اندازی متفاوت از دریای خزر است. اینجا فارغ از هیاهو و ازدحام شهری است و آسایش و آرامش به انسان در روستای جهان‌نما لبخند می‌زند. روستای جهان‌نما که یک منطقه محافظت‌شده است به بام استان گلستان نیز شهرت دارد. در روستای جهان‌نما با دره نوردی، کوه‌نوردی و … به استقبال از سلامتی جسم و روح بروید.
مسیر دسترسی: استان گلستان، کردکوی به سمت پارک جنگلی کردکوی
اقامتگاه: هتل بهمن، هتل پارتیان

بهترین شهرهای ایران برای سفر نوروزی 99
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر