لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> مناطق خاص و رومانتیک >> دیوار عشق پاریس
دیوار عشق پاریس

دیوار عشق پاریس

دیوار عشق پاریس که با نام های « love wall »، « I love you »، « Mur des je t aime » معروف است، در محله ای تحت عنوان مونمارت واقع شده است. این دیوار عاشقانه به عاشقانه ترین جاذبه ی پاریس نیز شهرت دارد. ناحیه ای که دیوار عشق پاریس در آن قرار گرفته است، یکی از قدیمی ترین و پر اهمیت ترین مناطق شهر می باشد. هدف ساخت این دیوار عشق، فریاد بر آوردن حس عاشقانه ی مردم و نیز ایجاد پیوندی محکم و عاطفی بین آنها بوده است، که به نوعی می تواند علاوه بر به رخ کشیدن ایده ی خلاقانه و نیز عاشقانه ی هنرمندِ اثر مذکور، حتی عشق های فرانسوی را نیز یاد آور شود. در اینجا تلاش بر آن است تا با معرفی کامل این اثر عاشقانه ی پُر احساس، علاقه مندانِ به بازدید را بیشتر با آن آشنا نماییم. لذا پس از سفر های داخلی و رزرو هتل های ایران همچون رزرو هتل های شیراز و هتل های اصفهان با سفر به فرانسه و رزرو هتل های پاریس از این دیوار دیدن نمایید و سفری متفاوت و عاشقانه را تجربه کنید.

معرفی دیوار عشق پاریس
در میانه ی باغ ابسس در محله ی مونتمارت پاریس، دیواری به نام دیوار عشق یا دیوار من دوستت دارم وجود دارد. فاصله ی این دیوار از برج ایفل با استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی حدود 12 دقیقه می باشد. و با استفاده از مترو نیز می توان به راحتی به آن دسترسی یافت. آدرس دیوار عشق به صورت فرانسه، پاریس، میدان ژئان ریکتوس می باشد.
این دیوار که در عاشقانه ترین مناطق پاریس واقع شده است، توسط افرادی به نام فردریک بارون و کلرکیتو در حدود سال 2000 ساخته شده است. فردریک بارون آهنگ ساز، موسیقی دان و خوش نویس بود. وی ایده ی ساخت این دیوار را که سال ها در ذهن داشته است، به سرانجام رساند. تلاش او برای جمع آوری جملاتِ دیوار از سال 1992 میلادی آغاز گردید و سرانجام ایده ی بی نظیر خود را با هنرمندی به نام کلر کیتو که در نقاشی های دیواری تخصص داشت، مطرح می نماید. کلر توانست با شکستن صدها کاشی شروع به ساخت دیوار شگفت انگیز و فوق العاده زیبای عشق نماید.
دیوار عشق پاریس
دیوار عشق پاریس که خود را در لیست جاذبه های گردشگری شهر جای داده است، بازدید کنندگان بسیاری از اروپا و سایر مناطق دنیا دارد. در واقع هر توریستی که از جاذبه های شهر پاریس دیدن می نماید، دیوار عشق را در لیست بازدید های خود قرار می دهد. حدود 612 کاشی به هم پیوسته ای که در دیوار قرار دارد، تلاش می کند تا سخن عشق را در برابر دیدگان عابران و بازدید کنندگان آشکار سازد. این کاشی های کوچک که دارای ابعادی حدود 29.7*21 سانتی متر می باشند، پیامی بی انتها و نیز جهانی را مطرح می نمایند. و در دنیایی پر از جنگ و خشونت، امید و عشق را در دل ها همچنان زنده نگه می دارند. نقاط قرمز رنگی که در جای جای کاشی های آبی رنگ دیوار دیده می شود، بدون معنا نمی باشند. با اندکی تامل می توان دریافت که با کنار هم قرار دادن این تکه های قرمز، قلبی کامل ایجاد می گردد.
دیوار عشق پاریس
مساحت کل دیوار عشق حدود 40 متر مربع می باشد. این مساحت منظره ای شگفت انگیز و رویایی را ایجاد نموده است. به طوری که هزاران بار جمله ی من دوستتت دارم به 300 زبان مختلف بر روی آن نوشته شده است. یکی از این زبان ها، زبان فارسی می باشد که با کمی دقت کاملا آشکار است. دیوار مذکور دارای زمینه ای تیره و متمایل به سورمه ای است که شباهت بی نظیر خود را به تخته سیاه تداعی می نماید. با نزدیک شدن بیشتر به دیوار، نوشته های روی آن بزرگ و بزرگ تر می شوند. به طوری که تصور می گردد صدها نفر عبارت دوستت دارم را با قلمی سفید رنگ بر روی آن نوشته اند.
دیوار عشق پاریس
لازم به ذکر است که جهت بازدید از این دیوار عاشقانه، نیاز به پرداخت هیچ گونه وجهی نیست. و خیلی راحت و نیز رایگان، می توان دیوار را از نزدیک رویت نمود. اگر بازدید در ایامی خاص نظیر عید پاک و عید گلریزان صورت گیرد، می توان برنامه هایی زیبا مانند موسیقی زنده، رقص و آواز را نیز در کنار آن مشاهده نمود.

بازدید از برترین مناطق و شهر های توریستی فرانسه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر