لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> ترفند های عکاسی از حیات وحش برای مبتدیان
ترفند های عکاسی از حیات وحش برای مبتدیان

ترفند های عکاسی از حیات وحش برای مبتدیان

اگر به عکاسی از حیات وحش علاقه دارید، احتمالاً تا به حال با تصویری روبرو شده اید که در توجهتان را جلب کرده است. اگر آن صحنه واقعاً توجهتان را به خود جلب کرد و بی صدا و ساکت و مبهوت به خودتان گفته اید که “چگونه می توانم از این صحنه، آن طور که باید عکس بگیرم؟”
به راستی، گرفتن اکثر عکس های خیره کننده از حیوانات وحشی آسان نیستند. گرفتن یک تصویر واقعاً دیدنی و جذاب، زمان و تمرین زیادی می طلبد – و یک صبر باورنکردنی و بی نهایت. هر کشوری حیات وحش بینظیری دارد که برای درک لذت های تماشای آن باید دل به طبیعت بدهید. برای کشف حیات وحش شمال ایران و گرفتن عکس های بی نظیر در هتل های رامسر اقامت کنید.

اگر به تازگی به دنیای طبیعت و عکاسی از حیوانات وحشی قدم گذاشته اید، از این نکات و ترفندهای مهم ابتدایی، که در این مقاله برایتان ذکر کرده ایم، برای گرفتن عکس های حرفه ای تر استفاده کنید.

1. بر دوربینتان مسلط شوید

اگر فقط یک نکته از این مقاله برایتان مفید است، بگذارید این نکته باشد: بر دوربینتان مسلط شوید. برای یادگیری ویژگیهای ISO دوربین، حالت های قرار گیری و نور، حالت های فوکوس و موارد دیگر زمان زیادی اختصاص دهید. وقتی در حال عکاسی از حیوانات وحشی هستید، همه چیز به سرعت اتفاق می افتد و اینگونه نیست که در حال عکاسی از مناظری باشید بنابریان فرصتی ندارید که دوربینتان را تنظیم کنید. اگر با دوربین، تنظیماتش و توانایی های لنزهای خود آشنا نیستید، فرصت هایتان را برای گرفتن عکس فوق العاده از دست خواهید داد. پس به سادگی، می توانید در مورد تجهیزاتتان به اندازه کافی بیاموزید و قبل از شروع تعطیلات رویایی یا سفر ماجراجویانه تان در خانه تمرین کنید.

همیشه آماده ثبت لحظاتی مانند این باشید
2. همیشه آماده باشید

این را تصور کنید: در یک وسیله نقلیه سافاری نشسته اید و دوربینتان روی صندلی کنارتان استراحت می کند و ناگهان یک شیر ظاهر می شود و شروع به نزدیک شدن به وسیله نقلیه می کند. به آرامی نزدیک تر و نزدیک تر می شود و – فقط برای یک ثانیه – چشم هایش را قفل می کند و مستقیماً جلوی شما مکث می کند. اگر آماده ی گرفتن شات نباشید، به هیچ وجه نمی توانید برای گرفتن بهترین عکس زندگیتان، زمان کافی داشته باشید. بنابراین، به یاد داشته باشید که تنظیمات پایه ی دوربینتان را قبل از بیرون آمدن تنظیم کنید کاملاً آماده باشید تا دوربینتان را انتخاب کرده در یک لحظه شات مورد علاقه تان را بگیرید.

3. در ساعات طلایی عکاسی کنید.
نور یکی از مهمترین عوامل در هر سبکی از عکاسی است – خصوصاً وقتی که در عکاسی از حیات وحش استفاده می شود. بهترین زمان استفاده از نور، به نفع شما چه زمانی است؟ ساعتی بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب خورشید، در این دو ساعت از روز که در عکاسی به عنوان “ساعت های طلایی” شناخته می شود، عکاسی کنید. در این مواقع، زاویه خورشید کم است و نور به همه چیز لطیف تر و گرم تر می تابد. مکان هایی که در ظهر یک روز آفتابی بسیار نورانی و بیش از حد روشنند، ممکن است در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر روشنایی مناسبی داشته باشند و یک عکس معمولی را به یک عکس خارق العاده تبدیل کنند.

عکاسی در هنگام غروب آفتاب به معنای نور ملایم و درخششی زرق و برق دار است.

4- آماده ی منتظر ماندن باشید.
صبوری در عکاسی از حیوانات وحشی یک نوع بازیست. حیوانات وحشی بسیار غیرقابل پیش بینی هستند، و (متأسفانه) نمی توانید از آنها بخواهید که راهشان را نگاه کنند، روی نشانه ها ی خاصی قرار بگیرند یا در جایی که نور بهتر است حرکت کنند. این شمایید که باید در آنجا باشید – و در زمانی که که پیدایشان شد یا کاری جالب انجام دانند اماده باشید و عکس بگیرید. بنابراین، آماده باشید که منتظر بمانید و منتظر بمانید (و صبر کنید). گرفتن عکس های خوب از حیات وحش بسیار زمانبر است و گرفتن عکس های قابل توجه، بیشتر طول می کشد.
1683355401 468 ترفند های عکاسی از حیات وحش برای مبتدیان
انتظار با اسنک بهتر است.
5- با دقت متمرکز شوید.
در صورتی که سوژه ی شما در حال حرکت است یا در انتظارید تا کاری جالب انجام دهد، سعی کنید دو دستورالعمل زیر را اجرا کنید:
روی چشم ها متمرکز شوید. چشم ها اغلب اولین چیزی هستند که هنگام دیدن عکس حیوانات توجه ما را جلب می کنند. هنگامی که چشم ها تیز است، حتی اگر با عمق کم عمق میدان کار می کنید، تصویر احساس جذاب تری را القا خواهد کرد.
فضایی برای حرکت حیوان، در قاب بگذارید. اگر یک حیوان در حال حرکت را زیر نظر دارید، همیشه فضایی داخل قاب عکس، برای حرکت آنها بگذارید. اگر سوژه شما به سمت چپ یا راست نگاه می کند، از آن به عنوان راهنما استفاده می شود – فضای کافی را در مسیری که با آن روبرو هستید، بگذارید. از فضای منفی (فضای خالی یا فضای باز اطراف موضوع خود) استفاده کنید تا کیفیت عکس هایتان زیاد شود.

البته سایر نکات اساسی عکاسی – از جمله قانون سومین و خطوط برجسته – هنوز هم در اینجا اعمال می شود، اما رعایت کردن و عدم رعایت این دو راهنما می تواند عکس شما را بسازد یا خراب کند.

6. هدف از پیش زمینه های ساده است.
دراماتیک ترین عکس های حیات وحش به طور معمول شامل یک پس زمینه ساده است که از موضوع دور نمی شود. از طرف دیگر، عکس هایی با پس زمینه شلوغ یا پریشان باعث می شوند که سوژه شما در صحنه گم شود. درنهایت، هدف برجسته کردن موضوعات شما برای برجسته کردن آنهاست و یک بوم خالی (یا عمدتاً خالی) پشت یک حیوان نیز همین کار را انجام می دهد. بعضی اوقات شما فقط باید با حرکت به سمت چپ یا راست با چند اینچ، موقعیت خود را تغییر دهید تا از صحنه ای مطلوب تر استفاده کنید.

5 دلیلی که گردشگران نباید از کوسه ها بترسند
ادامه مطلب

7. با سوژه تان بیشتر آشنا شوید.

از آنجا که بسیاری از عکس های حیات وحش مبتنی بر گرفتن حیوان است که ممکن است تنها برای چند لحظه زودگذر، سرجایشان باقی بمانند، مهم است که بتوانید رفتار سوژه تان را پیش بینی کنید. قبل از شروع عکس گرفتن، درباره حیواناتی که عکاسی می کنید، تحقیقاتی انجام دهید. چه زمانی فعال هستند؟ چه می خورند؟ چگونه نسبت به حضور انسان واکنش نشان می دهند؟ درک رفتارهای ذاتی سوژه تان می تواند به معنای تفاوت در آماده بودن برای استفاده از آن لحظه کوتاه مدت جادویی یل از دست رفتن آن ایجاد کند.

8- خلاق باشید.
حرکت در فید اینستاگرام و تکرار عکس های محبوبی که به صورت آنلاین مشاهده می کنید بسیار آسان است، اما استعداد و خلاقیت بی نظیرتان، بهترین چیزی است که می توانید برای عکاسیتان بیاورید. در الهام گرفتن از جوانب مثبت هیچ مشکلی ندارید، اما از امتحان کردن و متعهد شدن برای آزمایش چیزهای جدید نترسید – خواه این به معنای دراز کشیدن روی زمین برای عکاسی از زاویه ی دیگر یا استفاده از لنزهای طولانی تر برای گرفتن عکس های نزدیک باشد. هرچه بیشتر مایل به بیرون رفتن از منطقه راحتیتان باشید، به احتمال زیاد می توانید یک عکس از نوعی بگیرید که دارای ابعاد و شخصیت است.

تمریناتتان وقتی کامل می شود که عکاسیتان از حیوانات وحشی باشد.


9. عکس بگیرید و باز هم عکس بگیرید…
وقتی صحبت از عکاسی از حیات وحش می شود، خوب، بیشتر. سعی کنید در نورهای مختلف، دیافراگم ها و سرعت شاتر عکس بگیرید تا ایده ای در مورد بهترین عملکردها، کسب کنید. در طول روز از زوایای مختلف عکس بگیرید تا از شرایط مختلف نورپردازی استفاده کنید. وقتی تازه کار را شروع کرده اید، صدها عکس بگیرید تا تعداد معدودی از آن ها خوب باشد.
حیات وحش

کارت های حافظه ی SD اضافی را به همراه ببرید تا بتوانید بدون نگرانی عکس بگیرید.

10- به حیوانات و محیط زیست احترام بگذارید
و در آخر اینکه، به عنوان یک عکاس حیات وحش، اولویت اصلیتان باید این باشد که بدون اینکه به هر طریقی به آنها آسیب برسد یا مزاحمشان شوید، بهترین تصاویر ممکن از حیوانات را، در زیستگاه طبیعی خودشان ثبت کنید. گرفتن عکس مورد نظرتان هرگز نباید بر زندگی روزمره حیوان، احساس بهزیستی یا زیستگاهی که در آن زندگی می کنند تأثیر بگذارد.
بدون شک عکاسی از حیوانات وحش بحثی چالش برانگیز است، اما در عین حال یک سرگرمی فوق العاده با ارزش است. به عنوان یک مبتدی، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تمرین کنید – بنابراین به مقصدتان بروید واجرای این ده نکته و ترفند عکاسی را از همین امروز شروع کنید!

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای دوستداران حیات وحش
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر