لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> سفر به اصفهان در نوروز
سفر به اصفهان در نوروز

سفر به اصفهان در نوروز

اصفهان یکی از مشهورترین و محبوب ترین شهرهای ایران است که در میان جهانیان به نصف جهان شهرت دارد. سبب این نامگذاری تعدد و تنوع آثار و جاهای دیدنی اصفهان است که در تمام جهان نظیر ندارد. از میدان مشهور نقش جهان گرفته تا باغ زیبای هشت بهشت اصفهان مملو از دیدنی های شگفت انگیز است. در کنار این ابنیه های تاریخی شکوهمند، اصفهان بازارهای تاریخی بسیار زیبایی نیز دارد. تنوع بالا و کیفیت آثار هنری و صنایع دستی اصفهان نیز از دلایل محبوبیت این شهر است. اصفهان شهر سوغاتی های خوشمزه است و اکثر گردشگران در کنار بازدید از جاذبه های دیدنی این شهر سوغات آن را نیز خریداری می کنند. برای رزرو هتل های اصفهان نیز شما گزینه های بسیار جذاب و متنوعی را پیش رو خواهید داشت؛ اقامت در هتل های این شهر خود یک سرگرمی جذاب است. کافه و رستوران های اصفهان نیز متنوع هستند و از دیگر جذابیت های این شهر به شمار می آیند. اگر شما هم برای سفر به اصفهان در نوروز برنامه ریزی کرده اید، این راهنما برای شما مفید خواهد بود.

حال و هوای نوروزی اصفهان

با فرارسیدن نوروز و حاکم شدن حال و هوای بهاری در اصفهان این شهر مملو از حضور گردشگران می شود. تا جایی که روزانه 300 هزار گردشگر تنها از میدان نقش جهان اصفهان بازدید می کنند. بازارهای اصفهان نیز در روزهای انتهایی سال و در ایام نوروز مملو از حضور گردشگران است و رستوران ها و کافه های این شهر با انواع غذاهای سنتی و بین المللی از مهمانان پرشماری پذیرایی می کنند. هتل های اصفهان نیز در ایام نوروز شلوغ ترین روزهای خود را سپری می کنند. از هتل های سنتی اصفهان گرفته تا هتل آپارتمان ها اغلب مملو از حضور مسافرین نوروزی است. راهنماهای گردشگری نیز با برگزاری تورهای گردشگری رایگان گردشگران را در آثار و ابنیه های تاریخی این شهر همراهی می کنند. در ادامه مطلب با برخی از جاهای دیدنی اصفهان آشنا خواهیم شد.

هتل های اصفهان

رزرو هتل اصفهان

اگر قصد رزرو هتل های اصفهان را دارید این شهر هتل های بسیار متنوعی دارد. هتل پارسیان کوثر اصفهان و هتل عباسی اصفهان دو هتل پنج ستاره اصفهان اند که در زمره گران ترین و زیباترین هتل های اصفهان قرار دارند. هتل سنتی اصفهان اصفهان، هتل سنتی عتیق اصفهان و هتل سنتی ابن سینا اصفهان نیز سه هتل سنتی اصفهان اند. در کنار هتل های سنتی شما می توانید اقامتگاه های سنتی اصفهان را نیز انتخاب کنید. اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان، اقامتگاه سنتی ایروان اصفهان و اقامتگاه سنتی آریو اصفهان ازجمله محبوبترین اقامتگاه های سنتی اصفهان اند. مهمانپذیرها و هتل آپارتمان های اصفهان نیز از جمله ارزان ترین گزینه ها برای اقامت در شهر اصفهان هستند.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

مشهورترین جاذبه دیدنی شهر اصفهان میدان نقش جهان است. میدانی مستطیل شکل که دور تا دور آن را بناهای تاریخی باارزشی فرا گرفته اند. مسجد شاه، عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و سردر بازار قیصریه چهار بنای مطرح میدان نقش جهانند. این میدان در اصل بخشی از دولتخانه مشهور صفوی بوده است. به هنگام ساخت میدان چندین حجره در دو طبقه بنا شده که امروزه به فروش صنایع دستی اصفهان مشغولند. این میدان سرسبز و زیبا دارای حوضی نسبتا بزرگ است که بر طراوت و شادابی میدان نقش جهان افزوده است.

آدرس میدان نقش جهان: اصفهان، میدان نقش جهان

كریسمس در جلفای اصفهان جشنی با شكوه و بی نظیر
ادامه مطلب

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله

یکی از زیباترین بناهای تاریخی شهر اصفهان مسجد شیخ لطف الله است. این مسجد نگین بی چون و چرای میدان نقش جهان است. مسجد شیخ لطف الله در ضلع شرقی میدان نقش جهان قرار دارد. این مسجد نیز یکی از بناهای باشکوه برجای مانده از عصر صفوی است. ساخت این مسجد چیزی قریب به هجده سال به طول کشیده است. کاشی کاریهای حیرت انگیز، مقرنس کاریها، کتیبه های جذاب و گنبد بسیار زیبای این مسجد از دلایل شهرت آن است. در فضای داخلی گنبد طاووسی به چشم میخورد که طرح آن با نور ورودی به داخل مسجد تکمیل می شود. محراب مسجد نیز از کاشی کاری بسیار زیبایی برخوردار است. بسیاری این مسجد را معجزه نور و معماری می نامند. هتل عباسی اصفهان نیز در نزدیکی این مسجد قرار دارد.

آدرس مسجد شیخ لطف الله: اصفهان، میدان نقش جهان

عمارت عالی قاپو

عمارت عالی قاپو

بدون شک کاخ عالی قاپو یکی از بارزترین بناهای به یادگار مانده از عهد صفوی است. کاخ عالی قاپو روزگاری درب دولتخانه صفوی بوده است. این کاخ زیبا در ضلع غربی میدان نقش جهان قرار دارد. کاخ عالی قاپو با 48متر ارتفاع و 6طبقه یکی از نخستین بناهای مرتفع اصفهان است. کاشی کاریهای هفت رنگ و گچ بری های حیرت انگیز این کاخ را به نمونه ای بی بدیل تبدیل کرده است. نقوش به کاررفته در تزئین این کاخ عمدتا کار هنرمند مشهور رضا عباسی است. طبقه ششم این کاخ زیبا با نام تالار موسیقی یکی از برجسته ترین بخش های کاخ عالی قاپو است. تالار موسیقی با کنده کاریها و گچبری های شگرف حیرت هر بیننده ای را برمی انگیزد.

آدرس کاخ عال قاپو: اصفهان، میدان نقش جهان

بازار قیصریه

بازار قیصریه

سردر بازار قیصریه با نقاشی های جذاب و کاشی کاری های دیدنی در میدان نقش جهان قرار دارد. صحنه جنگیدن شاه عباس با ازبکان ازجمله نقاشی های زیبای سردر قیصریه است. بازار قیصریه که با نام بازار شاهی نیز شناخته می شود یکی از تاریخی ترین بازارهای ایران نیز است. بازار قیصریه خود بخشی از بازار بزرگ اصفهان است. این بازار زیبا در دو طبقه احداث شده و از معماری باشکوهی برخوردار است. گنبد بازار قیصریه یکی از زیباترین بخش های این بازار است.

آدرس بازار قیصریه: اصفهان، میدان نقش جهان

آبشار تنگه ی رود قر اصفهان
ادامه مطلب

سی و سه پل

سی و سه پل

بدون شک سی و سه پل نماد شهر اصفهان و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی اصفهان است. این شاهکار زیبا بر روی رودخانه زاینده رود ساخته شده است. این پل با سی و سه دهانه 295متر طول دارد. پل به دستور شاه عباس و به سرپرستی الله وردی خان ساخته شده است. سی و سه پل طولانی ترین و زیباترین پل ساخته شده بر روی زاینده رود است. هتل پارسیان کوثر اصفهان یکی از مشهوترین هتل های اصفهان است که در نزدیکی سی و سه پل قرار دارد.

آدرس سی و سه پل: اصفهان، میدان انقلاب، خیابان چهارباغ عباسی

چهل ستون

چهل ستون

عمارت چهل ستون اصفهان یکی از زیباترین باغ های تاریخی اصفهان است. این کاخ و باغ زیبا نیز از دوران صفوی به یادگار مانده است. در ایوان این کاخ زیبا بیست ستون قرار دارد. منعکس شدن تصویر ستونها در آب حوض روبروی کاخ آن را به چهل ستون شهره کرده است. نقاشی های بسیار زیبا، کاشی کاری های هنرمندانه و آیینه کاری های دقیق ازجمله زیبایی های این کاخ حیرت انگیز است. تصاویر سفیران اروپایی، جنگ چالدران، نبرد نادرشاه و چندین نقاشی بسیار زیبای دیگر در این کاخ به چشم می خورد. هتل عباسی اصفهان در نزدیکی این کاخ زیبا قرار دارد.

آدرس چهل ستون اصفهان: اصفهان، میدان امام حسین، خیابان استانداری

مسجد جمعه اصفهان

مسجد جمعه اصفهان

این بنای باشکوه با نام مسجد جامع اصفهان و مسجد عتیق نیز شناخته می شود. قدمت بنای اولیه این مسجد به قرن دوم هجری قمری باز می گردد. از این مسجد به عنوان قدیمی ترین نمونه معماری مذهبی ایران یاد می شود. این مسجد چهارایوانه از بخش های مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این بخش ها متعلق به یک دوره تاریخی است. کاشی کاری، کنده کاری، گچبری و سنگ آب های مسجد آن را به یک اثر تاریخی زیبا تبدیل کرده اند.

آدرس مسجد جامع اصفهان: اصفهان، میدان امام علی، خیابان مجلسی

محله جلفا

محله جلفا

محله جلفا یکی از قدیمی ترین و زیباترین محلات شهر اصفهان است. این محله که مکانی برای زندگی ارامنه کوچانده شده از جلفا بوده، در دوران شاه عباس صفوی ساخته شده است. کلیساهای تاریخی و معماری جذاب این منطقه آن را به یکی از محلات محبوب اصفهان تبدیل کرده است. کافه های زیبا، مراکز خرید متنوع و پیاده راه های سنگ فرش از دیگر جاذبه های محله جلفا است. هتل پارسیان کوثر اصفهان در نزدیکی این محله زیبا قرار دارد.

آدرس محله جلفا: اصفهان، کناره جنوبی زاینده رود، محله جلفا

کلیسای وانک

کلیسای وانک

یکی از زیباترین کلیساهای شهر اصفهان و محله تاریخی جلفا کلیسای وانک است. این کلیسا با گنبدی خشتی در میان ارامنه با نام آمناپرکیج شناخته می شود. آنچه این کلیسا را مشهور کرده است نقاشی های بسیار زیبای درون کلیسا است. هتل اصفهان اصفهان از جمله نزدیک ترین هتل ها به کلیسای وانک است.

آدرس کلیسا وانک: اصفهان، کناره جنوبی زاینده رود، محله جلفا

هتل آپارتمان مجموعه سیتی سنتر اصفهان
ادامه مطلب

باغ پرندگان

باغ پرندگان

این باغ زیبا با 130نوع پرنده در بخشی از پارک جنگلی ناژوان قرار دارد. در کنار بازدید از این پرندگان زیبا شما می توانید از تفریحات پارک ناژوان نیز لذت ببرید. تله سیژ، قایق سواری، رستوران ها و کافه ها تنها بخشی از تفریحات این پارک جنگلی است.

آدرس باغ پرندگان اصفهان: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

آکواریوم ناژوان اصفهان

آکواریوم ناژوان اصفهان

یکی دیگر از بخش های جذاب پارک ناژوان آکواریوم زیبای آن است. در این اکواریوم وسیع بیش از سیصد گونه ماهی و شش گونه کوسه مختلف نگهداری می شوند. عبور از تونل این اکواریوم به شما اجازه می دهد بودن در دل اقیانوس را تجربه کنید. ازجمله نزدیک ترین هتل ها به آکواریوم ناژوان اصفهان می توان به هتل توریست اصفهان اشاره کرد.

آدرس آکواریوم ناژوان: اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

مراکز خرید اصفهان

بازار هنر اصفهان
سوغات اصفهان و صنایع دستی این شهر چشم هر گردشگری را خیره می کند. اگر به دنبال مراکز خرید سنتی اصفهان هستید می توانید سری به بازارهای این شهر بزنید. بازار بزرگ اصفهان، بازار قیصریه، بازار نقش جهان و بازار سپاهان ازجمله بازارهای شهر اصفهان اند که در آن ها انواع سوغات و صنایع دستی اصفهان را خواهید یافت. بازدید از این بازارها در کنار خرید یک سفر تاریخی نیز محسوب می شود. بازار هنر، بازار حکیم و سرای هنرمندان اسپادانا نیز مملو از صنایع دستی اصفهان است. در این بازارها شما هنر زیبا و اصیل اصفهان را شاهد خواهید بود. خیابان زیبای چهار باغ که سنگ فرش شده اکنون یکی از پیاده راه های اصفهان است. در این خیابان سرسبز و زیبا که مملو از فروشگاه ها و مغازه های متنوع است نیز کالاهای بسیاری برای خرید پیدا خواهید کرد. راه رفتن در چهار باغ اصفهان نیز یکی از جذاب ترین تفریحات شهر اصفهان است. سیتی سنتر، جلفا، گلدیس و مارتین نیز تنها برخی از مراکز خرید اصفهان اند.

سخن پایانی

اصفهان یکی از خوشنام ترین شهرهای ایران در سطح جهان است. این شهر با انبوه جاذبه های تفریحی و تاریخی نظر گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به سوی خود جلب کرده و می تواند لحظات خوشی را برایتان رقم زند. به سبب موقعیت جغرافیایی این کلانشهر یکی از بهترین زمان ها برای سفر به آن تعطیلات نوروز محسوب می شود. اگر تا به حال به شهر یاد شده سفر نکرده اید بهتر است ابتدا راهنمای سفر به اصفهان در نوروز را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر