لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> اگر این 5 کار احمقانه را انجام دهید، سلامتی خودتان را در سفر به خطر انداخته اید
اگر این 5 کار احمقانه را انجام دهید، سلامتی خودتان را در سفر به خطر انداخته اید

اگر این 5 کار احمقانه را انجام دهید، سلامتی خودتان را در سفر به خطر انداخته اید

احتمالا این جمله چندان هم برایتان جدید نیست: ما زیاد کار می کنیم. خصوصا زمانیکه خودمان را با سایر کشورهای صنعتی در زمینه مرخصی برای تعطیلات، مقایسه می کنیم، به این نتیجه می رسیم که بعضی وقتها خیلی خیلی زیاد کار می کنیم. اگر خوش شانس باشید، 10 روز در سال مرخصی دارید اما بعضی از افراد اصلا تعطیلات ندارند. چه کسی می خواهد همین زمان کمی را که دارد به مریضی بگذراند یا در حال گذراندن دوران نقاهت بیماری باشد؟
چنین اتفاقی حتی برای کسانی که زیاد به سفر می روند نیز رخ می دهد چون که درطول سفر، تصمیمات اشتباه می گیرید و تاوانش را با مریض شدنتان می پردازید: حالا چه در طول سفر یا مدت کوتاهی بعد از برگشت به خانه. پس از اشتباهات من درس بگیرید و این 5 کار احمقانه را در سفر انجام ندهید تا سلامتی خودتان را به خطر نیندازید.

اشتباه 1: نوشیدن آب

کجا اتفاق افتاد: شانگهای، چین
موقعیت: من و همکارم برای سفری کاری به شانگهای رفته بودیم و کاملا مراقب بودیم تا از شیر آب، آب نخوریم، چونکه ممکن بود دچار مشکلات گوارشی شویم. اما همکارم یک چیز را فراموش کرده بود: برای مسواک زدن از آب شیر استفاده میکرد.
به چه قیمتی تمام شد: ناراحتی ویروسی معده که باعث شد یک جلسه مهم را از دست بدهد.
به جایش این کار را انجام دهید: اگر به آب شک دارید از آب معدنی استفاده کنید. بیشتر هتل های ایران و جهان، آب معدنی در اختیارتان قرار می دهند، فقط مطمئن شوید که در آب معدنی پلمب است. هنگام شستشو یا دوش گرفتن، مطمئن شوید که آب شیر داخل دهانتان نرود.

اشتباه 2: برداشتن و لمس کردن هر چیزی که درکیسه پشتی صندلی هواپیما وجود دارد
سفر و سلامتی

کجا اتفاق افتاد: بر روی اقیانوس اطلس
موقعیت: زمانیکه مهمانداران اعلام کردند تا کارت ایمنی پرواز را قبل از بلند شدن هواپیما مطالعه کنید، من خیلی دقیق توصیه شان را انجام دادم. بعدا هم برای خواندن لیست اسنک ها، مجله ی داخل پشتی صندلی را ورق زدم.
به چه قیمتی تمام شد: سرماخوردگی وحشتناک و عفونت سینوسها.
بجایش این کار را انجام دهید: در هواپیما به چیزی دست نزنید. کیسه پشتی صندلی هواپیما مالامال از میکروب است. حالا من همیشه صندلی ام را با دستمال ضدعفونی کننده تمیز میکنم و همیشه ضدعفونی کننده دست به همراه دارم.

اشتباه 3: نخوابیدن
سفر و سلامتی

کجا اتفاق افتاد: فرانکفورت، آلمان
موقعیت: بخاطر تاخیر پرواز، هواپیما دیر حرکت کرد و وقتی که به مقصد رسیدم، بدون اینکه استراحت کنم، برای تفریح مستقیما به جشنواره اکتبرفست رفتم.
به چه قیمتی تمام شد: جت لگ شدید که برای چند روز ادامه داشت.
به جایش این کار را انجام دهید: از نکته های چگونه از جت لگ شدن جلوگیری کنیم، استفاده کنید.

اشتباه 4: پوست نگرفتن میوه ها
سفر و سلامتی
کجا اتفاق افتاد: خوزه ازوتا، مکزیک (نه، اندی و رد (شخصیتهای فیلم رستگاری در شاوشنگ) را ندیدم)

موقعیت: خانواده من یک خانه کوچک ساحلی اجاره کرده بودند و آشپزی استخدام کرده بودند تا شام بپزد – آخه چه کسی در گرمای ذوب کننده، آن هم در تعطیلات، آشپزی میکند؟ میوه ها و سبزیجات تازه و خوشمزه بودند ولی بعضی از آنها با پوست بودند و احتمالا با آب شیر شسته شده بودند.
به چه قیمتی تمام شد: اسهال در سفر.
به جایش این کار را انجام دهید: هر میوه و سبزیجاتی را که خودتان نشسته اید، پوست بگیرید. وقتیکه سبزیجات و میوه ها را میشورید از مایع ضدعفونی کننده سبزیجات که در بسیاری از سوپرمارکتهای کشورهای دیگر وجود دارد، استفاده کنید.

اشتباه 5: تغییر میزان مصرفی کافئین
سفر و سلامتی

کجا اتفاق افتاد: سئول، کره جنوبی
موقعیت: من و همسرم به سئول میرفتیم تا پسرمان را به فرزند خواندگی قبول کنیم. در گیر و دار شلوغی های سفر، دو فنجان قهوه ای که هر روز میخوردم به صفر رسید و اصلا قهوه نخوردم.
به چه قیمتی تمام شد: به مدت یک هفته سر درد شدید داشتم.
به جایش این کار را انجام دهید: تعطیلات زمان مناسبی برای تغییرات اساسی در رژیم غذایی نیست، مگر اینکه خودتان بخواهید بعضی از عادات بدتان را اصلاح کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است، کارهای روزمره و همیشگی تان را انجام دهید.

تنها به سفر بروید؛ بهترین مقاصد برای کسانیکه تنها سفر می کنند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر