لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> افتتاح راه آهن کره شمالی
افتتاح راه آهن کره شمالی

افتتاح راه آهن کره شمالی

مذاکرات بین رهبران آمریکا و کره شمالی و همچنین آخرین ملاقات تاریخی بین کیم جانگ اون و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، باعث افزایش گمانه زنی در مورد آنچه که این خط راه آهن چه مفهومی ممکن است برای مسافران داشته باشد، شده است. کره شمالی برای دهه ها منزوی ترین کشور جهان بوده است و تنها از طریق تعداد اندکی تورهای مسافرتی کنترل شده با شرکت های محدودی، قابل دسترس و گردش بود و توریست ها می توانستند از طریق این آژانس ها رزرو هتل انجام دهند و به صورت کنترل شده گردش کنند. بنابراین به وجود آمدن یک شکاف در این انزوا می تواند کمکی به جذب افراد ماجراجو به این کشور کند. برای طرفداران مسافرت های ریلی، این خط ریلی به اندازه یک روز حرکت قطار از مسکو به سئول، طولانی ترین سفر ریلی در روی کره زمین، طول خواهد کشید.
در حال حاضر تنها بلیط 206 ساعته و 35 دقیقه مسکو را به پیونگ یانگ پیوند می دهد. دوبار در سال، اتومبیل های خواب که توسط راه آهن کره شمالی تهیه شده اند بین پایتخت های روسیه و کره شمالی قابل دسترسی هستند، در حالی که در هر ماه چهار قطار از مسکو تا اولین ایستگاه قطار در کره شمالی در شهر تومانگان برای یک ارتباط بدون وقفه به سمت پیونگ یانگ در رفت و آمد هستند. طی کردن مسیر کوتاه عبور از مرز روسیه به دلیل عبور این خط ریلی از مسیر ساحلی با منظره ای از دریای ژاپن، بسیار لذت بخش به نظر می رسد.
قطار به کره شمالی

این خدمات جدید نیستند، اما تنها در سال های اخیر است که گردشگران قادر بودند، از این مزیت ها استفاده کنند. کارل مدوز، متخصص کره ای در زمینه برنامه ریزی برای تعطیلات اعلام کرد: ” آخرین قدم به پیونگ یانگ، آخرین خط بزرگ ترانس-سیبری است، اما برای سال ها تنها کره شمالی مجاز به عبور از مرز بود. از 12 ماه پیش، مسافران خارجی نیز اجازه عبور از مرز را پیدا کرده اند.

” این موضوع هنوز جای کمی برای برنامه ریزی دارد و ممکن است تاخیری در بازگشایی آن نیز وجود داشته باشد. از زمانی که از مرز کره شمالی عبور کنید از سرعت قطار کاسته می شود و در حدود 30 ساعت طول می کشد تا از مرز به شهر پیونگ یانگ برسید.”

کیم جونگ اون در ماه مارس، با قطار زره ای 21 کوپه ای خود، فاصله بین دو پایتخت را به همراه چهار اتومبیل خواب طی کرد. افراد کمی که در این سفر بوده اند، از قطعی برق و ضعیف بودن مسیر گزارش داده اند.از زمانی که شبکه راه آهن شبه جزیره در ژوئن 1951 قطع شد، قطارها گاه و بیگاه در طول منطقه 4 کیلومتری دمیلیریتیزه بین کره شمالی و کره جنوبی در رفت و آمد هستند. اولین حرکت قطار ها، پس از 56 سال، در 17 می 2007 رخ داد هنگامی که یک قطار با 5 واگن، مسیرهای مختلفی را در مرز با مهمانان دعوت شده از شمال و جنوب در هیئت مدیره را طی می کردند. قطارها نقطه اوج مذاکرات هفت ساله با هدف بازگشایی خط کوهونگویی بین سئول و پیونگ یانگ بودند.

قطار به کره شمالی

در طول سال های مداخله، چندین رخداد غیر منتظره اتفاق افتاد از جمله این که کره شمالی افتتاحیه یک قطار را یک روز قبل از روز بازگشایی آن لغو کرد و باعث افزایش نگرانی های امنیتی شد. به نظر می رسد که هدف اولیه این خط راه آهن، حمل بار باشد تا جابجایی مسافران. سال ها پیش در سال 2007، قطارهای حمل بار تجاری شروع به مبادله مواد ساختمانی در مرز های شمالی و پوشاک و کفش در مرز های جنوبی کردند، اما جابجایی مسافران هنوز در اولویت نیست.

در سال 2013، زمانی که خط 55 کیلومتری که از مرز کاسان به بندر راجین در منطقه ویژه اقتصادی راسون دوباره برقرار شد، سرمایه گذاری مشترک روسیه و کره شمالی به ثمره رسید. هدف این طرح این بود که اجازه داده شود که رفت و آمد از کره شمالی و شاید در نهایت از کره جنوبی به خط اصلی ترانس- سیبری دسترسی پیدا کنند. به دلیل تحریم ها، بندر به اندازه کافی توسعه پیدا نکرد، اما این خط به دو خط بازسازی شد که اجازه می دهد قطار از خط 1520 میلی متری(5 فوتی) روسیه و خط استاندارد کره ای استفاده کند.
1683281113 464 افتتاح راه آهن کره شمالی

تردید های کوچکی درباره چنین ارتباطاتی وجود دارد. پارک جئون های، رئیس جمهور سابق کره جنوبی در خصوص تلاش برای بازگرداندن ایستگاه قدیمی 222 کیلومتری Baengmagoji به Woljeongi که در خط جیونگ وان قرار دارد و شهرهای سئول و وان سان،را به یکدیگر متصل می کند، اعلام کرد: ” برقرار کردن دوباره خط جیونگ وان، که مردم کره غم ها و شادی های زیادی از این خط به اشتراک دارند، نقطه شروعی برای درمان تاریخ دردآور شبه جزیره کره است. این موضوع همچنین به عنوان یک نقطه شروع برای هدایت کره به سمت متحد شدن و به سمت آینده ای امیدوار کننده خواهد بود.”
فرصت ثبت نام برای یک سفر رکورد شکن طولانی مدت نیز برای مسافران زمان زیادی طول می کشد. مدوز اظهار کرد” اکنون اطمینان به کره شمالی در حال افزایش است و ما در حال تلاش برای توسعه سفرهای ریلی از روسیه به کره شمالی هستیم. با باز شدن مرزهای کره جنوبی قطعا تقاضا برای رفتن به کره شمالی نیز خواهد بود که این یک پیشرفت بزرگ به حساب می آید”

زیباترین مسیرهای ریلی در طول فصل زمستان در آمریکای شمالی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر