لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> بوتیک‌ هتل های ایران
بوتیک هتل های ایران

بوتیک‌ هتل های ایران

ایران با توجه به فرهنگ و تاریخ غنی و همچنین آداب و رسوم متنوع، دارای شهرها و مناطق مختلفی است. این مناطق برای تاسیس بوتیک هتل ها مناسب می‌باشند. به همین خاطر طی سالیان گذشته بوتیک هتل های بسیاری در نقاط دور و نزدیک ایران افتتاح شد که میزبان مسافران خاص پسند است.

ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بوتیک هتل های ایران بپردازیم. امیدواریم اگر مقصدتان هر یک از شهرهای ایران است، با انتخاب این اقامتگاه‌ها لحظات خوشایندی داشته باشید.

لیست بوتیک‌ هتل های ایران

1. هتل بوتیک هفت پیکر گرگان

هتل بوتیک هفت پیکر گرگان

در سال ۱۴۰۰ هتل بوتیک هفت پیکر گرگان از بوتیک هتل‌ های ایران بهره‌برداری شد. ساختمان بنا به خانه باقری، از بزرگترین خانه‌های تاریخی شمال ایران تعلق دارد. این خانه در بافت قدیم گرگان و در محله امام‌زاده نور واقع شده است. با توجه به موقعیت مکانی به آثار باارزشی نظیر امامزاده نور، شفیعی، میرشهیدی، حمام سرچشمه، خانه‌های شیرنگی، تقوی، رضاقلی نژاد دسترسی خواهید داشت.

هتل ۲۰ باب اتاق دارد و حیاط‌های اقامتی تنها برای میهمانان هتل هستند و افراد عمومی اجازه ورود به این فضا‌ها را ندارند. نام‌گذاری اتاق‌ها طبق شاهکار منظوم حکیم نظامی و از روی نام بانوان زیبا داستان هفت پیکر است.

boutique Karvanica Hotel 3

این اسامی عبارتند از:

  • فورک: نشاط حریر در سرزمین عطر و عود و مشک سیاه.
  • یعماناز: خلوتی خرم نظیر دامن کهربایی دشت
  • نازپری: چتری سبز مثل باغ بهار
  • نسرین نوش: مثل شبی بلند، برکشیده تا طاق خورشید
  • آزروین: پیروزه‌گون مثل گنبد سپهر
  • همای: سعادتی در محیط صدف، صندل‌فام.
  • درستی: روشن نظیر سپیدی آدینه

هتل بوتیک هفت پیکر گرگان با امکانات رفاهی کامل و نیرویی مجرب پذیرای میهمانان شهر زیبای گرگان است.

2. هتل بوتیک کاروانیکا کرمان

هتل بوتیک کاروانیکا کرمان

هتل بوتیک کاروانیکا کرمان از بزرگترین کاروانسراهای دو طبقه درون شهری بوده که احداث آن مربوط به دوران حکمرانی اسماعیل خان نوری وکیل الملک است. احیای کاروانسرای وکیل کرمان در سال ۱۳۹۶ آغاز شد و افتتاح آن در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت.

هتل بوتیک کاروانیکا کرمان - بهترین هتل بوتیک های ایران

در حال حاضر این کاروانسرا با حفظ هویت تاریخی‌اش، به‌صورت فضای اقامتی در کنار پرسنلی حرفه‌ای، آماده میزبانی و پذیرایی از شما میهمانان گرامی می‌باشد. این مجموعه در مرمز بازار گنجعلیخان واقع شده و نزدیک تمامی جاذبه های گردشگری کرمان است.

این مجموعه متشکل از ۵۷ اتاق و سوئیت است که شامل سرای وکیل چهار تخته، سوئیت گنجعلی خان یک تخت کینگ دوبل، سرای مشتاق یک تخته، سرای مشتاق دو تخته دوبل یا توئين، سرای وکیل سه تخته، سوئیت بی‌بی خاتون یک تخت دوبل کینگ و دو تخت سینگل، سوئیت لاله خاتون سه خوابه می‌شود.

هتل بوتیک کاروانیکا کرمان

تمامی اتاق‌های این مجموعه پنجره‌های رنگارنگ دارد و همه وسایل جنسشان چوب است. تراس‌های بزرگ در اتاق‌های طبقه دوم قراردارند و چشم‌انداز بسیار زیبایی را از آن‌ها می‌توانید تماشا کنید. در داخل این واحدهای اقامتی خدماتی شامل تلفن و حمام اختصاصی مجهز به سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، یخچال، تلویزیون وجود دارد.

در داخل اتاق‌ها و سوئیت‌ها مینی بار با هزینه مجزا ارائه می‌شود. ساعت ۲ ظهر برای تحویل اتاق‌ها و ساعت تخلیه نیز ۱۲ ظهر است.

3. هتل بوتیک اسکرو شیراز

هتل بوتیک اسکرو شیراز

بوتیک هتل اسکرو از جمله جدیدترین بوتیک هتل‌ های ایران محسوب می‌شود. این هتل بوتیک در سال ۱۴۰۰ در مرکز شهر و در دل بافت تاریخی شهر زیبای شیراز پس از بازسازی افتتاح شد. هتل بوتیک اسکرو شیراز در ۱ طبقه و ۸ واحد اقامتی سنتی دارای فضایی دلنشین است. هر یک از واحد‌ها از جلوه‌ای خاص و منحصر به فردی برخوردار می‌باشند.

از جمله مزایایی که این بوتیک هتل دارد، موقعیت مکانی مناسب آن و نیز فاصله بسیار اندکش با طاق اسکرو است. در عین حال هتل به جاذبه های گردشگری و تاریخی نظیر حرم مطهر شاهچراغ، خانه زینت الملک، آرامگاه حافظ و سعدی، باغ ارم، دروازه قرآن، ارگ کریم خان، مسجد و بازار وکیل، مسجد جامع عتیق، باغ نارنجستان قوام نزدیک می‌باشد.

بوتیک هتل اسکرو شیراز

پرسنل آموزش دیده بوتیک هتل اسکرو از شما میهمانان گرامی با افتخار آماده میزبانی هستند. تمامی پرسنل در تلاشند تا میهمانان با اقامت در این مجموعه زیبا و دلنشین سفری خاص و به یادماندنی داشته باشند. پیشنهاد می‌کنم مقاله “معرفی بوتیک هتل‌ های شیراز | اقامتی فراموش نشدنی در شهر شاعرانه شیراز” را بخوانید.

10 هتل معروف جهان
ادامه مطلب

4. هتل بوتیک ایرمان قشم

بوتیک هتل ایرمان قشم

هتل بوتیک ایرمان قشم در خیابان پژوهش واقع شده است. این بوتیک هتل خاص در ایران در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ فعالیتش را شروع نمود. ایرمان از اولین بوتیک هتل‌های جزیره قشم بوده که دارای ساختار و طراحی بسیار زیبا و منحصر به فردی است.  سبک سنتی – مدرن آن در ۵ طبقه بنا، هریک با طراحی و دکوراسیون ویژه، تحت تاثیر هنر زیبای هنرمندان ماهر و چیره دست ملی و بین‌المللی بکار رفته است.

هتل بوتیک ایرمان قشم

هتل با ۳۸ باب اتاق و سوئیت، اقامتی مجهز و متفاوت را با امکانات رفاهی به میهمانان تقدیم می‌کند. از جمله امتیازات این هتل شامل دسترسی آسان به ساحل نیلگون خلیج فارس و نیز مراکز خرید مهم جزیره نظیر سیتی سنتر ۱ و ۲ است.

هتل بوتیک ایرمان با داشتن کادری آموزش دیده و مجرب با افتخار میزبان میهمانان می‌باشد. تمامی پرسنل مجموعه در تلاش‌اند، تا تجربه اقامتی دلنشین و شیرینی را برای میهمانان رقم بزنند. شایان ذکر است، باتوجه به شرایط خاص هتل، در کلیه فضا‌ها و اتاق‌های هتل استعمال سیگار ممنوع می‌باشد.

5. هتل بوتیک هومان یزد

بوتیک هتل هومان یزد

هتل بوتیک هومان یزد، به عنوان خانه‌ای دارای ۱۵۰ سال قدمت، در بافت تاریخی شهر یزد قرار دارد. این هتل بوتیک در سال ۹۸ پس از بازسازی و مرمت، بهره‌برداری شد. خوب است بدانید شهر خشتی یزد از قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود که میزبان گردشگران و مسافران زیادی در هر فصلی است.

این هتل بوتیک سنتی خانه‌ای باشکوه و زیبا بوده که دارای معماری تاریخی، اتاق‌های سنتی، سرداب و قنات است. این خانه متشکل از طبقات زیرزمین، همکف و طبقه اول بوده و دارای ۲۲ اتاق با ظرفیت اسکان ۵۲ نفرمی‌باشد.

واحدهای اقامتی این بوتیک هتل خاص در ایران شامل یک سوئیت ۲ تخته وی آی پی (دارای اتاق و نشیمن)، ۱۵۱ اتاق ۴ تخته، اتاق ۲ تخته، یک سوئیت ۲ تخته ماه عسل، دو اتاق ۳ تخته و دو سوئیت ۴ تخته وی آی پی (دارای اتاق و نشیمن) برای اقامت مسافران است. در طبقه همکف ۱۷ مورد آن، ۲ مورد در زیرزمین و در طبقه اول ۳ اتاق قرار دارد.

هتل بوتیک هومان یزد

این هتل سنتی در کنار فضای اقامتی از رستوران و کافه بام هم برخوردار است. انواع غذا‌های سنتی و محلی یزد را در رستوران می‌توانید سفارش دهید. از جمله این غذاها عبارتند از قیمه یزدی، شولی، چلو کباب، جوجه و. .

همچنین کافی شاپ هتل هومان یزد محیطی دنج و آرام را بر بام خانه فراهم کرده است. این کافی شاپ با انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم پذیرای مهمانان است. از جمله امکانات اتاق‌های هتل سنتی هومان یزد شامل سیستم سرمایشی و گرمایشی اسپیلیت، تخت، یخچال، تلویزیون، میز و صندلی، توالت فرنگی و حمام، حوله، صابون، شامپو، مسواک می‌شود. مبلمان نیز در اتاق‌های وی آی پی علاوه بر این امکانات، وجود دارد.

6. هتل بوتیک صفی خانی یزد

هتل بوتیک صفی خانی یزد

هتل بوتیک صفی خانی یزد را در محله‌ای قدیمی به نام شاه ابوالقاسم، در خیابان سید گلسرخ یزد پیدا می‌کنید. این هتل بوتیک دارای قدمتی بیش از صد سال است. هتل با سه طبقه و ۲۲ اتاق، در سال ۱۴۰۰ مرمت شد.

سبک معماری سنتی که این هتل دارد، باعث جلب توجه گردشگران بسیاری شده است. در مرکز بافت تاریخی یزد این مجموعه تاریخی واقع شده و دارای دسترسی بسیار آسانی به اکثر اماکن گردشگری می‌باشد. دروازه قرآن، آتشکده زرتشتیان، خانه لاری‌ها، مسجد جامع یزد، بازار مسگر‌ها، مسجد‌امیرچخماق، باغ دولت‌آباد و موزه نور و آیینه از جاذبه های گردشگری نزدیک این هتل است.

هر ساله گردشگران بسیاری به سوی این بوتیک هتل خاص در ایران جذب می‌شوند. همچنین زندان اسکندر در چند قدمی این محله قدیمی واقع شده است. فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد در ۱۳ کیلومتری، ترمینال غدیر در ۱۱. ۱ کیلومتری و راه آهن یزد در ۶. ۴ کیلومتری هتل قرار دارند.

بوتیک هتل صفی خانی یزد

انواع اتاق‌هایی که در بوتیک هتل صفی خانی یزد وجود دارند را در ادامه آورده‌ایم:

  • اتاق یک تخته
  • اتاق دو تخته دبل
  • اتاق دو تخته توئین
  • اتاق سه تخته
  • سوئیت دو تخته کوچک
  • سوئیت سه تخته
  • سوئیت چهار تخته بزرگ
ترسناک ترین هتل های جهان را بشناسید! اقامتی از جنس ترس و هیجان
ادامه مطلب

هر کدام از این واحد‌ها به تهویه مطبوع و اینترنت بی‌سیم رایگان مجهز هستند. از جمله امکانات اتاق‌ها عبارت است از چای‌ساز، تلفن، میز، کمد لباس، مینی‌بار، آباژور، مبلمان، تلویزیون، رخت‌آویز و صندوق‌امانات. در اتاق‌ها سرویس بهداشتی فرنگی، حمام مجهز به دوش، حوله و دمپایی نیز وجود دارد. به صورت روزانه آب معدنی شارژ می‌شود.

7. هتل بوتیک ایده آل اردبیل

هتل بوتیک ایده آل اردبیل

از مهرماه سال ۱۴۰۰ هتل بوتیک ایده آل اردبیل شروع به فعالیت نمود. این بوتیک هتل دارای ۲ طبقه بوده و در منطقه پیرعبدالملک اردبیل واقع شده است. بوتیک‌ایده‌آل گزینه فوق‌العاده‌ای جهت سفر‌های خانوادگی محسوب می‌شود. با اقامت در هتل بوتیک‌ایده‌آل به مرکز شهر اردبیل دسترسی مطلوبی خواهید داشت.

از جمله امتیازات اقامت در این هتل خاص، نزدیک بودن آن به جا‌های دیدنی اردبیل می‌باشد. چنانچه اهل پیاده‌روی می‌باشید، هتل بوتیک‌ایده‌آل را می‌توانیم گزینه‌ای عالی برای اقامت پیشنهاد دهیم.

تنها با اندکی پیاده‌روی در اطراف هتل از مراکز مهم اردبیل نیز می‌توانید بازدید کنید. آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی دارای  فاصله ۱ کیلومتر تا هتل بوتیک‌ایده‌آل است. اردبیل جاذبه های طبیعی فراوانی دارد که با سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها بازدید نمایید. شک نکنید که در هتل بوتیک‌ایده‌آل اوقات لذت‌بخشی را می‌گذرانید.

هتل بوتیک ایده آل اردبیل

در هتل بوتیک‌ایده‌آل اردبیل امکانات متنوع برای مهمانان وجود دارد. اینترنت رایگان به میهمانان امکان ارتباطی راحت را ارائه می‌دهد. می‌توانید از پارکینگ رایگان هتل در صورت سفر با خودروی شخصی به اردبیل استفاده نمایید. پذیرشی که هتل بوتیک‌ایده‌آل دارد ۲۴ ساعته می‌باشد. برای ارائه اقامتی مطلوب تیم مجرب هتل تمام تلاش‌شان را می‌کنند.

هتل‌ایده‌آل که پذیرای کودکان است دارای شرایط زیر برای اقامت آن‌ها می‌باشد. در صورت عدم استفاده از سرویس، اقامت برای کودکان زیر ۲ سال رایگان می‌باشد. این هزینه برای کودکان ۲ تا ۱۰ سال نیم‌بها است.

از جمله امکانات هتل باید به تلفن، اپراتور، فکس، آسانسور، کتابخانه، سیستم تهویه مطبوع، نمازخانه، اتاق چمدان، پله اضطراری، دستگاه واکس کفش و کپسول آتش‌نشانی اشاره کنیم. به صورت روزانه خدمات خانه‌داری صورت می‌گیرد و از بابت نظافت اتاق‌ها نگرانی وجود ندارد. خوب است بدانید که فرودگاه اردبیل در ۱۶ کیلومتری هتل واقع شده. حیوانات خانگی اجازه ورود به این هتل را ندارند. پیشنهاد می‌کنم مقاله “معرفی هتل بوتیک ارسی تبریز – هتلی خاص در بهترین نقطه شهر” را بخوانید.

8. هتل بوتیک اسفنجان سمنان

هتل بوتیک اسفنجان سمنان

هتل اسفنجان سمنان که هتلی سنتی می‌باشد، در یکی از خانه‌های تاریخی سمنان قرار دارد. این خانه که تقریبا قدمت ۲۰۰ ساله دارد، از خانه‌های باقی مانده از دوران قاجار و زمان ناصرالدین شاه می‌باشد. هتل بوتیک اسفنجان سمنان متعلق به یک تاجر مشهور قند و شکر است.

این خانه تاریخی که در سال ۱۴۰۰ مورد بازسازی قرار گرفت با نام خانه تاریخی طاهریان شناخته می‌شود.  اگر برای سفر به سمنان برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد دارید در هتل سنتی با فضای دلنشین اقامت داشته باشید، هتل اسفنجان را پیشنهاد می‌دهیم. شایان ذکر است که این خانه تاریخی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

هتل بوتیک اسفنجان سمنان

این بوتیک هتل نزدیک اماکن تاریخی سمنان و بازار سمنان است. به همین خاطر توانسته توجه گردشگران بسیاری را جلب کند. هرچند هتل پارکینگ ندارد، با این حال فضای بزرگ و غیرمسقفی با گنجایش محدود در بیرون از خانه قرار دارد. مهمانان این امکان را دارند تا خودروی خود را آن‌جا پارک کنند.

در این خانه تاریخی نه‌تنها از دنیای شلوغ و مدرن فاصله می‌گیرید بلکه حیاط زیبای خانه نیز شما را به دوران دور می‌برد. همان زمانی که درخت پسته ۲۵۰ ساله‌اش در آن متولد شد. تمامی امکانات رفاهی موردنیاز برای اقامت راحت مهمانان در این هتل فراهم است. اصالت را در همه اتاق‌ها و ساختمانش حس می‌کنید.

9. هتل بوتیک ریحان کاشان

هتل بوتیک ریحان کاشان

بوتیک هتل سنتی ریحان که در کاشان واقع شده، خانه‌ای است سنتی با معماری پهلوی اول در مرکز شهر . این هتل بوتیک را نزدیک به اماکن تاریخی نظیر بازار و خانه های تاریخی بروجردی و طباطبایی و مسجد آقا بزرگ پیدا می‌کنید. هتل از 11 باب اتاق برخوردار است.

بهترين هتل های ديزنی ورلد همراه با رتبه بندی های آنها
ادامه مطلب

10. هتل بوتیک گلبهار شیراز

بوتیک هتل گلبهار کاشان

بوتیک هتل گل‌بهار از اقامتگاه‌های سنتی در شهر شیراز بوده که در بلوار سیبویه واقع‌شده است و به همین خاطر دارای موقعیت جغرافیایی خوبی می‌باشد. این اقامتگاه از ۹ واحد اقامتی برخوردار است که برای ۲۰ نفر ظرفیت دارد. این هتل که در محل قدیمی خانه تاریخی مربوط به اواخر دوره قاجار بنا شده، بعد از مرمت و بازسازی، از سال ۱۳۹۹  به مسافران خدمات می‌دهد.

فضایی که هتل بوتیک گلبهار شیراز دارد، بسیار دنج بوده و همراه با سکوت نهایت لذت را به میهمانان می‌دهد. با وجود بازسازی، همچنان خانه حالت سنتی و قدیمی خود را دارد و در هنگام اقامت در این هتل احساس دلپذیری خواهید داشت. با انتخاب این هتل، خیالتان از بابت نزدیک بودن به جاذبه های دیدنی راحت است.

یکی از جاذبه های نزدیک، حرم شاهچراغ می‌باشد که دارای فاصله‌ای کمتر از یک کیلومتر است. دیدنی‌های مشهور دیگر عبارت‌اند از شاهچراغ، دروازه قرآن، بازار و حمام وکیل، آرامگاه حافظیه و آرامگاه سعدیه، ارگ کریم‌خانی و باغ نارنجستان. جهت دسترسی به فرودگاه بین‌المللی شیراز لازم است تا مسافت ۲۰ دقیقه‌ای طی شود. برای این منظور، از تاکسی‌های فرودگاه می‌توانید استفاده کنید.

حیاطی بسیار زیبا و کوچک در ورودی این هتل وجود دارد که دارای حوض آبی‌رنگ و باغچه سرسبز می‌باشد. در ادامه مقابلتان ساختمان قدیمی با پنجره‌های چوبی و دیوار‌های آجری همراه با شیشه‌های رنگی است. تمامی این موارد از تاریخ می‌گویند. دیوار‌های این اقامتگاه دارای طرح و نقاشی‌های زیبایی هستند.

حوض‌خانه کوچکی را در انتهای راهرو مشاهده خواهید کرد که بسیار دنج و راحت است. این حوض‌خانه برای عکاسی محل زیبایی می‌باشد. از امکانات ارائه‌شده در این هتل پارکینگ است که در محوطه هتل به صورت روباز فعالیت دارد.

در بوتیک هتل گل‌بهار نیز راهنمای محلی و لیدر تور جهت معرفی جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر شیراز وجود دارد. همچنین اینترنت وای فای در این هتل به میهمانان ارائه می‌شود. ورود حیوانات خانگی به این بوتیک هتل ممنوع بوده و برای رزرو به این مورد حتما دقت نمایید. جهت گشت‌وگذار در میان جاذبه های شیراز نیز از گشت غیر رایگان این هتل می‌توانید بهره‌مند شوید.

11. هتل بوتیک ونوشک ساری

هتل بوتیک ونوشک ساری

از هتل بوتیک های تازه تاسیس ساری، هتل بوتیک ونوشک ساری است که در سال ۱۴۰۲ افتتاح شد. این هتل بوتیک باتوجه به سبک معماری منحصربه‌فرد و ویژه‌اش توانسته نظر گردشگران بسیاری را به خود جلب کند.

هتل بوتیک ونوشک ساری

این هتل بوتیک از ۱۲ باب واحد اقامتی با امکانات و خدمات رفاهی مناسب برخوردار است. هتل بوتیک جنگلی ونوشک ساری را در زمینی به مساحت ۱۶۵۰ متر مربع پیدا می‌کنید.

12. هتل بوتیک راوی (راوک) شیراز

هتل بوتیک راوی شیراز

بوتیک هتل راوی در استان فارس، شهر شیراز، خیابان حضرتی، کوچه بیستم، جنب مجتمع تجاری قرار دارد. این خانه تاریخی دارای قدمت 230 سال بوده و به عنوان یادگاری ارزشمند از دوران زندیه شناخته می‌شود که در شهریور ماه سال 1399 افتتاح شد.

سوالات متداول

آیا در شمال ایران بوتیک هتل داریم؟

بله، بوتیک هتل جنگلی ونوشک ساری از جمله بوتیک هتل‌های شمال کشور است. که از طریق سایت ایران هتل آنلاین می توانید رزرو کنید.

بهترین بوتیک هتل های ایران کدامند؟

هتل بوتیک ایرمان قشم، هتل بوتیک گلبهار شیراز، هتل بوتیک هومان یزد، هتل بوتیک اسکرو شیراز و هتل بوتیک ایده آل اردبیل از جمله بهترین بوتیک هتل های ایران هستند. برای اطلاع از قیمت و رزرو هتل به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید.

جمع‌بندی

همانطور که مطالعه کردید، اقامت در بوتیک هتل‌های ایران را به راحتی می‌توانید تجربه کنید. ظاهر منحصربه‌فرد این اقامتگاه‌ها، طرز پذیرایی و فعالیت‌های بومی و سنتی که دارند، باعث شده تا تبدیل به یکی از پرطرفدارترین اقامتگاه‌ها شوند.

بوتیک هتل‌ها در واقع اقامتگاه‌های بومی هستند که با خدمات رفاهی کامل توجه گردشگران زیادی را جلب نموده‌اند. این اقامتگاه‌ها توانسته‌اند باب میل افراد زیادی قرار بگیرند. ما در این مقاله شما را با بوتیک هتل های ایران و ویژگی‌های این نوع اقامتگاه‌ها آشنا کردیم.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر