لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 30 نکته جذاب درباره روسیه
30 نکته جذاب درباره روسیه

30 نکته جذاب درباره روسیه

از آنجا که در حال حاضر همه نگاه ها به روسیه و جام جهانی است و افراد زیادی از سراسر جهان رزرو آنلاین هتل انجام داده و در حال حاضر در روسیه هستند، در این مقاله 30 نکته در مورد روسیه، یکی از عجیب ترین و جذاب ترین کشورهای دنیا، خواهیم گفت که احتمالا چیزی از آنها نمی دانید.
1- هتل استوریای سنت پترزبورگ جاییست که هیتلر قرار داشت تا در صورت فتح این شهر، جشن ضیافت بزرگی در آن برپا کند. رستوران این هتل هنوز به همان منوال باقی مانده است و یکی از بهترین محل های شهر برای امتحان کردن غذاهای سنتی روسی است.
2- موزه هرمیتاژ (بزرگترین موزه روسیه که در سن پترزبورگ واقع شده است) حدود 70 گربه دارد که کارشان حفاظت از گنجینه های موزه در برابر موش هاست. این سنت به سال 1745 و زمان سلطنت ملکه الیزابت، دختر بنیان گذار سن پترزبورگ، برمی گردد. همچنین، این موزه حدود 14 مایل راهروی پوشیده از سنگ مرمر دارد.

3- سابوتنیک روزی است که ساکنین شهرهای روسیه به صورت داوطلبانه، خیابانهای شهر را جارو و نظافت می کنند. این کار از زمان انقلاب شروع شد ولی هنوز ادامه دارد.
4- نام “میدان سرخ” ربطی به حزب کمونیست ندارد بلکه از کلمه “krasnyi” می آید که به معنی “زیبا” بوده است.
5- در مسکو، قندیل های یخی که در زمستان از حفره ها آویزان می شوند به قدری بزرگ هستند که پیاده روهای زیر آنها را مسدود میکنند، چرا که ممکن است در اثر سقوط آنها بر روی سر عابرین پیاده، آنها را بکشند.
6- مجسمه ای برنزی سگی با دماغی براق در ایستگاه متروی پلوشاد روالوتسی وجود دارد. از قرار معلوم، دلیل براق بودن دماغ این مجسمه این است که دست زدن به آن خوش شانسی می آورد.
دیدنی های روسیه
سگ خوش یمن مورد نظر!
7- این مجسمه تنها مجسمه سگ در روسیه نیست. بنای یادبود لایکا (سگ تازی که در سال 1957 به فضا رفت) هم یکی دیگر از مجسمه های سگی است.
8- سوپ پای مرغ (خلودتس) یکی از خوراک های لذیذ سنتی روسی است… به به.
9- روسی ها عاشق رختکن هستند. ممکن نیست که وارد رستوران، بار، موزه و یا گالری بشوید و از شما نخواهند که کت یا کیفتان را در رختکن بگذارید. بهترین رختکن ها توسط تیمی از بابوشکاها (مادربزرگان) اداره می شوند.
10- گل دادن به ساکنین شهر می تواند نشانه خوبی از آداب معاشرت شما باشد. دقت کنید تعداد گل هایی که به مردم می دهید، همیشه زوج باشند، مگر در مراسم خاکسپاری که باید تعداد گلها فرد باشد.
11- در سن پترزبورگ، کنار پلی که قلعه های پیتر و پائول می رسد، تندیسی از یک خرگوش صحرایی وجود دارد که به یادبود تعداد زیادی خرگوش که قبلا در این جزیره زندگی می کردند و همچنین، مبارزه با سیلاب هایی که در قرن 18 و 19 این شهر را مصیبت زده کرد، ساخته شده است. گفته می شود که اگر با سکه ضربه ای به این تندیس بزنید، خوش شانسی می آورد.
دیدنی های روسیه
این هم از تندیس خرگوش صحرایی
12- اگر ازپایتخت روسیه بیرون روید، متوجه می شوید که تعداد ماشین ها کمتر و کمتر می شود ولی مدل موها عجیب و غریبتر می شوند.
13- بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی، روسی ها چهارمین مصرف کننده بزرگ مشروبات در دنیا بعد از بلاروس، مولداوی و لیتوانی هستند. بریتانیایی ها رتبه 25ام را دارند.
14- واژه ودکا از “voda” گرفته شده که به معنی “آب” است.
15- امید به زندگی در میان مردان روس تنها 65 سال است، یعنی کمتر از کره شمالی و عراق. ولی امید به زندگی در زنان روس، 76 سال است.
16- “معبر استخوان نهنگ” در جزیره یتیگران قرار دارد و مکانی است که بقایای پستانداران دریایی به ترتیبی که در تصویر زیر می بینید، گذاشته شده اند.
دیدنی های روسیه
معبر استخوان نهنگ
17- راهروهای زیرزمینی مسکو، احتمالا، زیباترین مترو جهان است.
1683375976 899 30 نکته جذاب درباره روسیه
مسکو طرز ساخت مترو را خوب میداند
18- از نظر مردم، سیستم متروی محرمانه ی دیگری نیز وجود دارد که مجموعه ای از پناهگاه های نظامی را به یکدیگر متصل می کند.
19- روسی ها از هر چیزی ترشی درست می کنند: خیار، چغندر و رهبران پیشین.
دیدنی های روسیه
آقای لنین هنوز هم دیده می شود
20- قفل زدن به درختان در مسکو کاری شایع است- زوج ها اینکار را برای اثبات عشقشان می کنند.
21- در سردابه/ موزه زیر یادبود مدافعین قهرمان لنینگراد، صدای تیک تاک مداوم مترونوم است. این صدایی است که در زمان محاصره شهر در رادیوی محلی پخش می شد تا مردم شهر بدانند که شهر هنوز هم پابرجاست.
22- اگر درجه هوا به زیر منفی 20 نرسد و شما لبه کلاه روسی (اوشانکا یا کلاه خزدار) خود را پایین دهید، تعجب برانگیز خواهد بود.

23- ترافیک در مسکو به حدی سنگین است که ثروتمندان روسی، آمبولانس های جعلی کرایه می کنند تا از ترافیک عبور کنند.
دیدنی های روسیه

24- یکی از وحشتناک ترین پل های جهان به طول 439 متر در این کشور قرار دارد.
25- زنان روسی حدودا 11 میلیون بیشتر از مردان هستند.
26- تخمین زده شده که حدود 50 درصد افسران پلیس رشوه می گیرند.
27- در گذشته در مسکو رستورانی وجود داشت که کلیه کارکنانش دوقلو بودند. در حال حاضر، بنظر می رسد که این رستوران بسته شده است.
28- روسیه فقط شامل دشت های توندرا و تایگا نیست، شما می توانید با پای پیاده به آتشفشان هم بروید.
دیدنی های روسیه
29- گردشگران خارجی برای بازدید از سایت های گردشگری پول ورودی بیشتری می دهند. هرچند این کار بی انصافی است ولی کاری از دست شما برنمیاید و امکان کمی برای شکایت وجود دارد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از کنار این مسئله رد شوید و قیافه رومن آبرومویچ (میلیاردر روسی) را تصور کنید که به خاطر طرح “تخفیف به شهروندان روسی” پنج برابر کمتر از شما پول پرداخت می کند.

30- پوستنیک یالکووف بیشتر به عنوان فردی که در ارتباط با کلیسای جامع سنت باسیل بوده، شناخته می شود. در افسانه ها گفته می شود که ایوان مخوف بعد ازساخته شدن کلیسا او را کور کرد تا هرگز نتواند بنایی بسازد که با این کلیسا رقابت کند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
راهنمای سفر به گرجستان
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر