لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> کاخ های تهران
کاخ های تهران

کاخ های تهران

زیباترین و مهمترین کاخ های سلطنتی پایتخت، متعلق به ادوار قاجار و پهلوی می باشند و امروزه بخشی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تهران را به خود اختصاص داده اند؛ برخی نیز هم اکنون با کاربری موزه فعالیت می نمایند. کاخ های تهران که جلوه گر شکوهی عظیم هستند، زیباترین تزئینات معماری را به نمایش نهاده اند. کاخ های سعد آباد، گلستان، نیاوران و غیره از مهم ترین جاهای دیدنی تهران هستند. موقعیت تهران به عنوان پایتخت و تردد زیاد مسافران و گردشگران در این شهر، منجر به شکل گیری هتل های بسیاری شده است. اکثر هتل های تهران دارای امکانات قابل توجهی هستند و هتل استقلال تهران، هتل اسپیناس پالاس تهران و هتل هما تهران را می توان ازجمله مهم ترین هتل های تهران دانست.

نمایی بسیار زیبا از کاخ گلستان تهران
حضور شاهان قاجار و پهلوی در تهران و نیز انتخاب این شهر به عنوان پایتخت در برهه ای از زمان، مهم ترین دلایل شکل گیری این کاخ ها در تهران محسوب می شوند. کاخ های تهران امروزه یکی از جاذبه های پر اهمیت پایتخت محسوب می شوند. کاخ های سعد آباد، صاحبقرانیه، گلستان، نیاورن، مظفری، فرح آباد و …. از جمله مهم ترین کاخ های سلطنتی تهران به شمار می آیند.

کاخ های مجموعه سعد آباد تهران

کاخ سفید در مجموعه ی سعد آباد تهران
نمایی زیبا از کاخ سفید در مجموعه ی سعد آباد تهران
باغ موزه سعد آباد مهم ترین کاخ های تهران را در خود جای داده است. این باغ بسیار زیبا در امتداد رودخانه دربند واقع شده است. کاخ های مجموعه ی سعد آباد تهران در دوران قاجار محل سکونت و استقرار تابستانه شاهان بوده است؛ البته لازم به ذکر است مجموعه یاد شده، بعدها در دوران رضاشاه پهلوی نیز اقامتگاه تابستانی شاه بوده است. کاخ احمد شاه، کاخ سبز و کاخ سفید از جمله کاخ های مجموعه مذکور هستند.

آدرس مجموعه ی سعد آباد: تهران- خیابان ولی عصر- خیابان شهید فلاحی(زعفرانیه)- انتهای خیابان شهید کمال طاهری.

برج میلاد تهران، نماد پایتخت مدرن
ادامه مطلب

کاخ های مجموعه نیاوران تهران

مجموعه ی نیاوران تهران
نمایی زیبا از مجموعه نیاوران تهران
کاخ های نیاوران از مهم ترین کاخ های سلطنتی در تهران محسوب هستند که در باغی به وسعت یازده هکتار قرار گرفته اند. مجموعه نیاوران متعلق به ادوار قاجار و پهلوی است. کاخ اختصاصی نیاوران، کاخ صاحبقرانیه و کوشک احمد شاهی مهم ترین بناهای مجموعه را شامل می شوند.

آدرس مجموعه ی نیاوران: تهران- میدان شهید باهنر (نیاوران)- مجموعه ی فرهنگی و تاریخی نیاوران.

کاخ های مجموعه گلستان تهران

مجموعه ی گلستان تهران
نمایی زیبا از مجموعه ی گلستان تهران
در روزگاران گذشته مجموعه بناهای گلستان محل اقامت شاهان قاجار بوده است و تاریخچه این مجموعه که زیباترین کاخ های تهران را در خود جای داده است، مربوط به دوران صفوی است. کاخ ابیض و کاخ شمس العماره از جمله مهم ترین کاخ های مجموعه محسوب می شوند.

آدرس مجموعه ی گلستان: تهران- خیابان 15 خرداد- میدان ارگ- مجموعه ی گلستان.

عمارت مسعودیه تهران

عمارت مسعودیه در تهران
نمایی زیبا از عمارت مسعودیه در تهران
علت نامگذاری عمارت مسعودیه، به جهت نام مسعود میرزا فرزند ناصر الدین شاه قاجار است. این عمارت که زیباترین عمارت قاجاری در تهران محسوب می شود، در زمینی با مساحت 4000 مترمربع واقع شده و یکی از چشمگیرترین تزئینات گچ بری را در خود به نمایش می گذارد. لازم به توضیح است که بنای یاد شده به معماری رضا قلی‌خان (سراج الملک) ساخته شده و دارای قسمت های مختلفی است.

آدرس عمارت مسعودیه: تهران- خیابان جمهوری- نرسیده به بهارستان- خیابان ملت- تقاطع خیابان اکباتان.

کاخ شهربانی تهران

کاخ شهربانی تهران
نمایی زیبا از کاخ شهربانی تهران
کاخ شهربانی در میدان مشق یا باغ ملی و در مرکز شهر تهران واقع شده است. این بنا که از کاخ های پر اهمیت تهران محسوب می شود، در سال 1315 هجری خورشیدی بنا شده است. تاثیر سبک معماری نئوکلاسیک اروپایی در این کاخ کاملا آشکار است. جالب است بدانید این عمارت به دستور رضاشاه بنا شده و می توان آن را یکی از بزرگ ترین عمارت های دولتی در آن زمان دانست.

آدرس کاخ شهربانی: تهران- ضلع شمالی خیابان امام خمینی (ره).

بهترین هتل های محدوده ونک تهران
ادامه مطلب

عمارت بهارستان در تهران

عمارت بهارستان در تهران
نمایی زیبا از عمارت بهارستان در تهران
عمارت بهارستان که امروزه به عنوان مجلس از آن استفاده می شود، از کاخ های اداری تهران محسوب می شود. این عمارت توسط میرزا حسین خان سپهسالار قزوینی در سال 1289 در اراضی بهارستان ساخته شده است. جالب است بدانید از ساختمان این بنا برای برگزاری نشست های مجلس شورای ملی استفاده می شده است و دارای قسمت های مختلفی مانند موزه مجلس شورای اسلامی، مکان برگزاری همایش و غیره می باشد.

آدرس عمارت بهارستان: تهران- نرسیده به میدان بهارستان.

کاخ مظفری تهران

کاخ مظفری در تهران
نمایی زیبا از کاخ مظفری در تهران
کاخ مظفری از جمله مهم ترین کاخ های تاریخی تهران به شمار می آید و در محله دارآباد تهران واقع شده است. بنای مذکور که از سبک معماری فرانسوی تاثیر پذیرفته است، دارای دو طبقه و با تزئینات گچبری و آینه کاری بسیار زیبا می باشد. همچنین این کاخ تنها کاخ دوران قاجار است که دارای سقفی بیضی شکل می باشد.

آدرس کاخ مظفری: تهران- محله ی دارآباد، میدان باهنر، انتهای خیابان پورابتهاج (دارآباد)، بیمارستان مسیح دانشوری.

کاخ فرح آباد تهران

نمایی زیبا از کاخ فرح آباد تهران
نمایی زیبا از کاخ فرح آباد تهران
کاخ فرح آباد، یکی از کاخ های قاجاری تهران است که به دستور مظفر الدین شاه قاجار در سال 1281 هجری خورشیدی بنا شده است. پس از دوران مظفر الدین شاه، این کاخ مورد توجه قرار نگرفت، تا اینکه در عهد احمد شاه مجددا رونق یافت. لازم به یادآوری است که کاخ فرح آباد از منظر معماری بسیار حائز اهمیت است.

آدرس کاخ فرح آباد: تهران- دوشان تپه- خیابان پیروزی (فرح آباد پیشین).

کاخ ثابت پاسال تهران

کاخ ثابت پاسال تهران
نمایی زیبا از کاخ ثابت پاسال تهران
کاخ ثابت پاسال، بزرگ ترین خانه تاریخی تهران بوده و به جهت الگوبرداری از کاخ ورسای فرانسه به کاخ ورسای ایران نیز شهرت دارد. این کاخ متعلق به دوران پهلوی و معاصر با دوران نخست وزیری هویدا است.

آدرس کاخ ثابت پاسال: تهران- بلوار آفریقا (جردن)- خیابان طاهری.

بهترین رستوران های تهران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر