لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جزيره برتر در اسپانيا
10 جزيره برتر در اسپانيا

10 جزيره برتر در اسپانيا

كشور اسپانیا تعدادی از زیباترین جزایر در اروپا را در خود جای داده است. معروف ترین جزایر اسپانیا به شكلی برابر بین جزایر بالئاری و جزایر قناری تقسیم گردیده است. همه آنها با داشتن سواحلی دست نخورده و آب های گرم و زلال دارای خصوصیاتی منحصربفرد هستند. از جزیره پر زرق و برق و باشكوه ایبیزا گرفته تا كوه های آتشفشانی بر باد رفته تنریف، برای هر كسی كه به اسپانیا سفر می كند، منطقه ای جذاب و مختص او وجود دارد. بنابراین با آشنایی با این جزایر،‌ می توانید
هوشمندانه سفر كنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

10. لا گومرا

لاگومرا كه یكی از منطقه های كوچك تر جزایر قناری می باشد، مكانی بوده كه كریستوف كلمب سفر دریایی و اكتشافی خود را از آنجا آغاز نمود. این جزیره می تواند از تنریف با كشتی قابل دسترسی بوده و مكانی مناسب برای پیاده روی های ایام تعطیلات می باشد. این جزیره دارای آب و هوایی فوق العاده، تنوعی بسیار زیاد از گیاهان منحصربفرد، یك منطقه جنگلی تماشایی، مناطق صخره ای و آبشارهایی می باشد. این جزیره برای حوزه گردشگری توسعه نیافته است، بنابراین جمعیت زیادی را در این جزیره نمی توان یافت.

9. مینوركا
مینوركا

مینوركا (یا منوركا) جزیره ای كمتر توسعه یافته و مكانی خوب برای سپری كردن تعطیلات در مناطق ساحلی و دور از شلوغی و هرج و مرج می باشد. این جزیره نسبت به دیگر جزیره های این كشور، دارای ساحل های متعددی بوده و بنابراین شانس بهتری را برای گردشگران جهت یافتن ساحلی انحصاری و خالی از جمعیت فراهم آورده است. به غیر از چشم اندازهای دست نخورده و طبیعی، بناهای تاریخی ماقبل تاریخی نیز وجود دارند كه قدمت آنها به 1300 سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد.

8. فورمنترا
فورمنترا

این جزیره، یكی از جزایر كوچك در جنوب ایبیزا بوده و به خاطر امكان گرفتن حمام آفتاب های جذاب و دلپذیر بر روی سواحل شن های سفید آن، كاملاً معروف و شناخته شده است. این جزیره با قایق و از ایبیزا قابل دسترسی می باشد و یك سرویس معمولی مسافران از سرزمین اصلی اسپانیا وجود دارد. اینجا همان منطقه ای است كه خانواده ها و دوستداران طبیعت برای گذراندن تعطیلات خود در منطقه ای نسبتاً ایزوله به آنجا سفر می نمایند. با این حال، در روزها و دوره های اوج حضور در فاصله بین ماه های جولای و آگوست، گردشگران بسیار زیادی وارد این جزیره می گردند. یك بخش صخره ای بسیار زیبایی به نام لا مولا كه یك فانوس دریایی را نیز در خود جای داده است،‌ در این جزیره وجود دارد كه ارزش دیدنش را دارد.

7. فوئرته ونتورا
فوئرته ونتورا

این جزیره به خاطر بادهای شدید و منطقه مشهور آن كه ویژه بادبادك بازی و موج سواری است، بسیار شناخته شده می باشد. بخش هایی از جزیره برای سپری كردن تعطیلات در ساحل، به خوبی توسعه یافته اند و بخش های دیگری نیز وجود دارند كه دست نخورده باقی مانده اند. یكی دیگر از دلایل شهرت این جزیره، وجود بیش از 150 ساحل و تعدادی تپه شنی وسیع می باشد. دهكده كورالجو در شمالی ترین نقطه این جزیره، دارای سواحل بسیار زیبایی است.

6. لانزاروته
لاتزاروته

این جزیره دارای یك منظره آتشفشانی بسیار زیبا در قسمتی از آن است كه از گدازه های آتشفشانی بیرون ریخته در سال 1730 تشكیل شده است و در حال حاضر از آن با عنوان پارك ملی تیمانفایا یاد می شود. این پارك دارای یك كافه و رستوران است كه در آن گوشت بر روی آتشكده های زیرزمینی كباب می شود. از دیگر جاذبه های این جزیره می توان به موزه دلفین ها و میرادور دل ریو اشاره كرد كه نقطه ای با چشم اندازی بسیار تماشایی است.

5. لاپالما
لاپالما

جزیره لاپالما عنوان جزیره زیبا را داشته و نزدیك ترین جزیره در جزایر قناری به مراكش است. این جزیره دارای یك فرودگاه بین المللی و نیز كشتی هایی است كه به سمت تنریف رفت ‌و آمد دارند. لاپالما دارای یك بخش حومه ای تماشایی است و نیز مكانی خوب برای تورهای گردشگری پیاده روی و نیز كوهنوردی است. بزرگترین دهانه آتش فشانی در جهان در مركز این جزیره بوده و تورهای كوهنوردی ویژه ای برای رفتن به آن منطقه وجود دارند. مسیرهای دیگری نیز برای دسترسی به چشم اندازهای زیبای آتشفشانی و جنگلی مهیا گشته اند.

4. گرن كاناریا
گرند کاناریا

گرن كاناریا یكی از بزرگترین شهرهای اسپانیا را در خود جای داده است. لاس پالماس دگرن كاناریا در ساحل شمال شرقی این جزیره قرار داشته و یك ساحل مناسب و به خوبی توسعه یافته برای گذراندن تعطیلات می باشد. این جزیره دارای چشم اندازهای متعددی شامل تپه های شنی باشكوه، كوهستان هایی با مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، سواحل و یك جهان زیر آب و مملو از انواع گیاهان و جانوران می باشد. همچنین نقاطی فوق العاده برای شیرجه، زمین های مخصوص بازی گلف، مدارس آموزش موج سواری و نیز تورهای كوهنوردی به سمت دهكده های جالب توجه درون غار در مركز جزیره می باشد.

3. ماجوركا
ماجوركا

ماجوركا بزرگترین جزیره اسپانیا است. این جزیره نه تنها برای استفاده توسط گردشگران سواحل جنوبی به خوبی توسعه یافته است، بلكه دارای چشم اندازهایی خارق العاده در بخش شمالی جزیره می باشد. ناحیه آلكودیا دارای مجتمع های تفریحی ساحلی خصوصاً برای خانواده ها و نیز مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در میان صخره ها و كوهستان ها است. یك فستیوال سالیانه موسیقی جاز در ساحل شرقی و نیز سواحل كوچك تر و زمین های گلف برگزار می شود. دهكده های كوهستانی كوچك این منطقه بسیار دلربا بوده و دورتادور آن مملو از مناظر و چشم اندازهای تماشایی از ماجوركا است.

2. تنریف
تنریف

تنریف به عنوان بزرگترین جزیره حوزه جزایر قناری برای صنعت گردشگری به خوبی توسعه یافته و یك ساحل بسیار مشهور به عنوان مقصدی برای گذراندن تعطیلات می باشد. این جزیره به خاطر لذت های زندگی شبانه و مكان های فوق العاده ویژه شیرجه دارای شهرت است. همچنین ورزش های آبی متعددی از جمله موج سواری، پاراشوتینگ و جت اسكی برای علاقه مندان به این ورزش ها در دسترس هستند. برای كسانی كه به كوهستان علاقه مند هستند، مسیرهای خوش منظره در امتداد صخره ها و نیز یك ماشین كابلی برای صعود به مرتفع ترین قله اسپانیا مهیا هستند. كوهنوردان همچنین می توانند از كوه بالا بروند اما بسیار چالش برانگیز است.
1. ایبیزا
ایبیزا

شهرت این جزیره به خاطر باشگاه های شبانه، میهمانی ها و سواحل آن می باشد. دهكده ایبیزا و سان آنتونیو معروف ترین مكان ها برای لذت های زندگی شبانه می باشند. این مكان های تفریحی تا قبل از ساعت 7 بعد از ظهر شروع به كار ندارند و تا پاسی از بامداد باز هستند. در طول روز، یك بازار به سبك كارناوال به چشم می خورد كه از آن می توان غذاهای تازه و صنایع دستی خریداری نمود. كوا دكان ماركا یك غار بزرگ طبیعی است كه ارزش دیدنش را دارد و گردشگران و جهانگردان می توانند از طریق یك قایق به جزیره ای در همان حوالی به نام فورمنترا دسترسی داشته باشند.

11 مورد از روستاهای زیبای انگلیس
ادامه مطلب

3/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر