لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> 5نکته ساده و مفید برای گیاه خواران و وگان‌ها در سفر
5نکته ساده و مفید برای گیاه خواران و وگان‌ها در سفر

5نکته ساده و مفید برای گیاه خواران و وگان‌ها در سفر

سفرکردن، رزرو هتل وگردش برای گیاه خواران و وگان‌ها می‌تواند یک چالش باشد ولی با کمک چند نکته و اندکی تکنولوژی می‌توانید به ‌راحتی به گردش بروید، خوب بخورید و نگران گرسنه ‌ماندن نباشید. سفرکردن برای یک گیاه خوار یا وگان مشکلات خود را دارد. جیمی جونز، مدیر ارشد عملیاتی آژانس مسافرتی ویرل ‌اِوِی در وست چستر می‌گوید:«در تجربه شخصی من در سفر در مورد مفهوم گیاهخواری و وگان ‌بودن سردرگمی‌های بسیاری وجود دارد و همیشه گزینه‌های غذایی زیادی موجود نیست». ولی درحالی که به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کنید هم می‌توانید با هر رژیمی که دارید غذایی خوشمزه بخورید. خانم جونز می‌تواند این کار را انجام دهد و توصیه‌های خود را در این متن با شما به اشتراک می‌گذارد.

مقاصد درستی را انتخاب کنید

بعضی مقاصد برای گیاه خواران و وگان‌ها مناسب ‌ترند. اغلب شهرهای بزرگ در ایالات متحده و کشورهای آسیایی مخصوصاً هند و بوتان رستوران‌های زیادی برای این دو رژیم غذایی (هند به تنهایی هزاران رستوران مخصوص به گیاهخواران دارد) و همچنین فرهنگی که این رژیم‌ها را درک می‌کند، دارند. اسرائیل و همین طور شهر تورین در ایتالیا نیز گزینه‌های مناسب دیگری هستند که رستوران‌های متعددی برای گیاه خواران دارند.

اگرچه، توجه داشته باشید که کشورهای بسیاری هستند که گوشت و حیوانات در فرهنگ و سرگرمی آنها جایگاهی تاریخی دارند در این خصوص می‌توان به صنعت گوشت گاو در آرژانتین و گاوبازی در اسپانیا اشاره کرد. درحالی ‌که مشارکت در این عقیده رایج الزامی نیست ولی آگاهی و توجه به آن حائز اهمیت است.
کشتی‌های تفریحی، هتل‌ها و تورهای مناسبی را رزرو کنید
رزرو تور مناسب

به‌طور کلی، هتل‌هایی که تمرکزشان بر روی سلامتی‌ست مانند سیکس‌سِنسِسِز و استراحتگاه‌ها و هتل‌های کومو تمایل دارند تا در مورد رژیم غذایی گیاه خواری و وگان اطلاعات کسب کنند و پذیرای این افراد باشند.
تعداد اندکی از کشتی‌های تفریحی نیز در منوی خود غذاهایی مطابق با رژیم غذایی گیاه خواری و وگان‌ها دارند که عبارتند از: کروزهای کریستال، ریجِنت سِون‌سیز، کروزهای یونی‌ورلد ریوِر و کروزهای وایکینگ ریوِر.

تورهای گروهی می‌توانند دردسرسازتر نیز باشند: به‌جز آنهایی که ارائه‌ دهنده برنامه سفری مخصوص وگان‌ها و گیاه خواران هستند (به عنوان مثال، آژانس مسافرتی اینتِرپید اخیراً 3برنامه سفر مخصوص وگان‌ها ارائه داده است)، بسیاری از آنها رابطه خیلی خوبی با این رژیم‌های غذایی ندارند، مخصوصاً وقتی که چنین غذاهایی در لیست غذاها وجود داشته باشد. برخی شهرها تورهای غذاهای وگان هم دارند. پیش از اینکه برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید از آژانس‌های مسافرتی راهنمایی بگیرید.
به تکنولوژی اعتماد کنید
تکنولوژی
سایت هَپی کَو (Happy Cow) خدمات مفیدی را در خصوص معرفی رستوران‌های مخصوص گیاهخواران و وگان‌ها در سراسر دنیا در مقاصد شهری و همچنین دورافتاده ارائه می‌دهد. این سایت با توجه به موقعیت شما نزدیک‌ترین رستوران‌ها را به شما نشان می‌دهد. شما همچنین می‌توانید اپلیکیشن رایگان این برنامه را نیز در گوشی‌های آیفون و اندروید خود نصب کنید. خانم جونز در طول سفر از این سایت استفاده می‌کند. شما می‌توانید از سایت‌های یِلپ (Yelp) و ایتِر (Eater) نیز برای این منظور استفاده کنید.
معادل‌های این رژیم‌ها را در زبان‌های‌ مورد نظر بیاموزید
معادل کلمات گیاه خواری

از آنجایی ‌که گیاه خواری و وگان معنای متفاوتی در انگلیسی دارند، همیشه در زبان‌های دیگر به ‌درستی ترجمه نمی‌شوند. بهترین کار این است که معادل‌های این عبارات را در زبان‌های مورد نظر بیاموزید تا محدودیت‌های رژیم خود را به ‌درستی به دیگران بفهمانید. به گفتن اینکه من وگان و یا گیاهخوار هستم اکتفا نکنید، یاد بگیرید بگویید «تخم‌مرغ، لبنیات، گوشت قرمز، مرغ و ماهی نمی‌خورم». همچنین فراموش نکنید تا در مورد ترکیبات غذای مورد نظر سؤال کنید. آب مرغ و ماهی، ژلاتین و کره همه ترکیباتی هستند که مشخصاً در منو نوشته نمی‌شوند و وقتی شما می‌گویید «غذای بدون گوشت» به این ترکیبات توجهی نمی‌شود.

مجهز سفر کنید
سفر مجهز

در نهایت اینکه همیشه توشه‌ خوراکی ‌تان را در سفر همراه داشته باشید. هنگامی که گزینه‌های غذایی محدودی دارید و یا اینکه هیچ گزینه‌ای ندارید پودرهای پروتئین، میوه‌های ‌خشک‌ شده، انواع مغزها و بسته‌های کوچک کره مغزها شما را سیر خواهند کرد. فرودگاه‌ها، استراحت گاه‌ها و شهرهای کوچک محدودترین جاها هستند. به گفته خانم جونز، «گرسنه‌بودن می‌تواند یک سفر بی‌نظیر را نابود کند». همچنین به خاطر داشته باشید که بسیاری از هتل‌ها اسباب حمام، توالت و دیگر تجهیزات مخصوص وگان‌ها را ندارند. اگر این مسئله برایتان مهم است، وسایل خود را همراه ببرید.

۵ مقصد گردشگری مناسب گیاهخواران در اسپانیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر