لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> کوتاه ترین مسیرهای هوایی جهان
کوتاه ترین مسیرهای هوایی جهان

کوتاه ترین مسیرهای هوایی جهان

در سال 1927، چارلز لیندبرگ، مسیر بین نیویورک و پاریس را بدون توقف پرواز کرد. در سال 2018، خطوط هوایی سنگاپور اولین پرواز مستقیم و بدون توقف بین نیویورک و سنگاپور را به مدت 20 ساعت برقرار کرد. در دنیای هوانوردی همواره تمرکز بر روی پرواز به مسافت های دورتر و در هوا ماندن برای مدت زمان بیشتری بوده است. اگر چه سفرهای طولانی هوایی زیبایی ها و جذابیت های خاص خود را دارد اما برخی نیز سفرهای هوایی بسیار کوتاه را ترجیح داده و لذتبخش می دانند. در ماه می گذشته بود که یکی از کوتاه ترین مسیرهای پروازی تجاری جهان انجام شد، مسافتی 15 دقیقه ای بین جزیره ای در کارائیب به نام آروبا و پونتو فیجو در ونزوئلا. به همین بهانه قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با کوتاه ترین مسیرهای هوایی جهان آشنا کنیم تا به انتخاب خود با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.

کوتاه ترین مسیر پرواز تجاری بین المللی
سینت مارتن در کارائیب تا آنگویلا: خطوط هوایی آنگویلا، مسافت 19.11 کیلومتر
جزیره سینت مارتن یکی از زیباترین جزایر جهان است که تعدادی از کوتاه ترین مسیرهای هوایی جهان به آن ختم می شوند. مسافت 12 مایلی بین فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا و فرودگاه بین المللی کلیتون جی لوید در آنگویلا یکی از کوتاه ترین مسیرهای پروازی جهان به شمار می آید. از دیگر مسیرهای پروازی بسیار کوتاه از جزیره سینت مارتن می توان به مسیر پروازی 15 دقیقه ای و 20 مایلی از این جزیره به جزیره سنت بارتز از سرزمین های دوردست متعلق به فرانسه اشاره کرد.

هلیکوپتر سواری پر هیجان و فوق ‌العاده در اطراف جهان
ادامه مطلب

آروبا به پونته فیجو: خطوط هوایی آروبا ایرلاینز، مسافت 82 کیلومتر
جدیدترین موردی که به این فهرست اضافه شده پروازی 15 دقیقه ای به مسافت 82 کیلومتر بین آروبا در کارائیب به پونته فیجو در ونزوئلاست که اواخر ماه می سال کنونی میلادی راه اندازی شد. خطوط هوایی آروبا ایرلاینز در مشارکت با دولت ونزوئلا، یک خط پروازی با استفاده از هواپیمای Bombardier CRJ100 and CRJ200 راه اندازی کرده که در طول هفته دو پرواز در مسیر گفته شده انجام می دهد.

کوتاه ترین مسیر پروازی غیرمعمول تجاری
کیگاتا به آپووو در پاپوا، اندونزی، مسافت: 2 کیلومتر
این دو منطقه در اندونزی تنها 2 کیلومتر از هم فاصله دارند و از یک منطقه می توان به راحتی جزیره دیگر را دید اما ساکنان پاپوایی تپه های کیگاتا و آپووو توسط یک دره پر از درخت انبوه از هم جدا افتاده اند. رفتن از هر یک از این روستاها به روستای دیگر از طریق مسیر زمینی، به دلیل جنگل انبوه و صخره های خطرناک بسیار دشوار است. به همین دلیل برای رفت و آمد بین دو روستا از یک هواپیمای تک موتوره با 10 صندلی استفاده می شود. جالب این که فرودگاهی وجود نداشته و فرود و بلند شدن هواپیما از روی یک مکان محدود سرسبز انجام می گیرد.
کوتاه ترین مسیر پروازی بین قاره ای تجاری معمول جهان
تنگیرس در مراکش تا جبل الطارق، مسافت 69 کیلومتر
در باریک ترین نقطه از تنگه جبل الطارق تنها یک مسافت 14 کیلومتری است که آفریقا و اروپا را از یکدیگر جدا می کند و برای اجتناب از آب های مواج منطقه می توان از خطوط هوایی مراکش استفاده کرد که تنگیرس در شمال مراکش را به منطقه جبل الطارق که جزو قلمرو بریتانیا به شمار می آید متصل می سازد.
کوتاه ترین مسیر پروازی بین دو پایتخت ملی
کینشازا در جمهوری دموکراتیک کنگو به برازاوایل در جمهوری کنگو، مسافت: 26 کیلومتر
کینشازا، پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو و برازاوایل، پایتخت جمهوری کنگو در دو طرف رودخانه گل آلود کنگو قرار دارند. دو خط هوایی که یکی متعلق به وست آفریقا و دیگری متعلق به یک ایرلاین کامرونی است پروازهای بین این دو پایتخت را برقرار کرده اند.
کوتاه ترین مسیر تجاری معمول در آمریکای شمالی
فرودگاه بارنستپل میونیسیپال به فرودگاه نانتاکت مموریال در ماساپوست، مسافت: 49.07 کیلومتر
پروازهای تجاری معدودی در آمریکای شمالی وجود دارد که به طور مرتبط در مسافت های نزدیک به 50 مایل انجام می شوند. یکی از این مسیرهای پروازی کوتاه، مسیر 51.5 کیلومتری بین فرودگاه بیلی بیشاپ در شهر تورنتو کانادا و فرودگاه استان نیاگارا است و دیگری نیز مسیر پروازی 50 کیلومتری بین فرودگاه پیترزبورگ آلاسکا و فرودگاه رنگل. در این میان اما کوتاه ترین مسیر متعلق به فرودگاه بارنستپل در کیپ کود تا فرودگاه نانتاکت مموریال است که تنها کمی بیش از 49 کیلومتر طول دارد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر