لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> “سرولات” روستایی زیبا در دل جنگل، با لذیذ ترین غذاهای محلی
"سرولات" روستایی زیبا در دل جنگل، با لذیذ ترین غذاهای محلی

“سرولات” روستایی زیبا در دل جنگل، با لذیذ ترین غذاهای محلی

یكی از دلایل سفر رفتن به ویژه در این زمانه پر هیاهو، آرامش و استراحت به دور از محیط شهری و دود و دم می باشد. به همین دلیل همچنان سفر به مناطق روستایی و خوش آب و هوا از اولین و پر گردشگر ترین انتخاب ها می باشد. جای جای كشور را مناطق بكر روستایی در میان انبوه جنگل های “زاگرس” تا دامنه های “دماوند” و سواحل “خلیج فارس” در بر گرفته اند. البته سلیقه های متفاوتی در انتخاب مقصد سفر وجود دارد. گاهی افراد با رزرو هتل از میان بهترین هتل های ایران ترجیح می دهند تعطیلات خود را در آرامش و در میان بهترین امكانات هتل ها بدون هیچ استرسی سپری كنند.
البته افرادی نیز با انتخاب و سفر به دل طبیعت لحظاتی خود را فارق از این جهان ماشینی كرده و به نهایت لذت می رسند. در این مقاله از میان زیبا ترین نقاط كشور، شما را به میان جنگل های زیبا و پر جاذبه در كنار رودخانه و دریا می بریم. روستای”سرولات” در نزدیكی “چابكسر” در استان “گیلان” مقصد گردشگری امروز ما می باشد. روستایی در همسایگی كوه، رودخانه، دریا و در دل جنگل های بی مثال شمال كشور. روستایی كه علاوه بر جاذبه های گردشگری بسیار در آن می توان بهترین و لذیذ ترین غذا های شمال كشور را تجربه كنید.

سرولات
اگر از سمت جنوب “چابكسر” در استان “گیلان” حدود 3 كیلومتر به سمت رودخانه “آچی رود” برویم به روستای سرسبز “سرولات” می رسیم. روستایی در میان كوه های بلند و رودخانه های پر آب و باغ های پرتقال معروفش كه دورتا دور روستا را احاطه كرده اند. هر یك از مناظر جنگلی، كوهستاتی و دریا، خود برای لذت بردن كافی است. از ویژگی های این روستا و منطقه سرسبز، دور هم جمع شدن تمام این مناظر در كنار آب و هوای منحصر به فرد این روستا می باشد. با راهی شدن به سمت “چابكسر” زیبایی های جاده و طبیعت خود نمایی می كند. هر چه به این روستا نزدیك تر می شویم آرامشی عجیب بر ما حكم فرما می شود. از طرفی برای اقامت در این خطه جای هیچ نگرانی نخواهد بود. رزرو هتل در چابكسر و اقامت در هتل های با صفای آن كه منظره ای رو به طبیعت دارند از جمله هتل گیل ماز چابكسر و دیگر اقامتگاه ها و كلبه های جنگلی آن انتخابی خاطره انگیز خواهد بود.
سرولات

اگر اهل طبیعت گردی و پیاده روی در دل جنگل هستید وسایل اولیه پیاده روی را فراموش نكنید. پس از مشخص كردن محل اقامت خود در روستا و یا كمپ خود، حتما یك روز را به جنگل گردی در امتداد رودخانه پر آب “آچی رود” اختصاص دهید. قدم زدن در دل طبیعت بكر و دست نخورده و تماشای رودخانه و ماهی های آن حسی عجیب را به هر كسی می دهد. در میانه راه به پل هایی دست ساز و چوبی كه برای عبور از رودخانه ساخته شده است بر خواهید خورد. منظره ای زیبا كه از عكاسی و گرفتن عكس آن ها سیر نخواهید شد.
سرولات

از هر چه بگذریم از جاذبه زیبای این منطقه كه شهرت جهانی و داخلی پیدا كرده است نمی توانیم بگذریم. یكی از معروفیت های این روستا كه گردشگران را به سمت خود می كشد غذاهای لذیذ این روستا می باشد. كمتر گردشگری را می توان یافت كه نام “خاور خانم” را در شمال كشور نشنیده است. “خاور خانم” و غذاهای محلی آن زبانزد مردم “گیلان” و شمال كشور می باشد. البته در سال های اخیر رستوران های بسیاری همانند رستوران “خاور خانم” در این منطقه فعالیت خود را شروع كرده اند، اما همچنان رستوران”خاور خانم” كیفیت و فضایی فوق العاده را برای گردشگران فراهم كرده است.
سرولات
در رستوران “خاور خانم” شما می توانید هر نوع غذای محلی شمالی را سفارش دهید. از طرفی ترشی ها سیر ترشی های خانگی كه همه آن ها حاصل دست رنج “خاور خانم” می باشد، لذت غذاها را دوچندان می كند. از ویژگی های این رستوران محلی غذاخوری آن است كه در بالكن خانه و با منظره ای فوق العاده از كوه و دشت و طبیعت و ابرهای زیبا همراه می باشد.
سرولات
حدود 25 سال پیش كه البته در آن زمان “خاور خانم” خانه ای كوچك و نیمه سازه داشته با همسر كشاورزش زندگی ساده ای داشته اند. به گفته “خاور خانم” یك روز خانواده ای كه در نزدیكی خانه آن به تفریح مشغول بوده و آماده غذا خوردن شده بودند ناگهان با شروع باران غافل گیر شده و از “خاور خانم” درخواست كردند كه اجازه دهد در بالكن خانه اش پناه بگیرند. با تاریكی هوا از “خاور خانم” درخواست اجاره خانه خودش را به مدت یك شب می كنند. روز بعد طبق رسم مهمان نوازی “خاور خانم” آن ها را به بازار برده و با خرید ماهی و مایحتاج برای آماده كردن ناهار، آن ها را با دست پخت خود غافلگیر می كند و خاطره ای فراموش نشدنی را برای آن ها به ارمغان می آورد. برای تشكر و البته هزینه اجاره خانه و غذا مبلغی را به “خاور خانم” هدیه می دهند. از آن به بعد “خاور خانم” تصمیم به افتتاح رستوران محلی خود می گیرد و رفته رفته زبان به زبان دستپخت خاور خانم به گوش دیگر مسافران و گردشگران می رسد و هم اكنون در برخی روزهای پر مسافر نزدیك به 20 نفر برای آن در این مجموعه محلی كار می كنند.
سرولات
از رستوران “خاور خانم” كه بگذریم و در اطراف آن پرسه بزنیم می توانیم بهترین و لذت بخش ترین لحظات سفر خود را تجربه كنیم. میوه های خوش مزه چیده شده در كنار ترشك ها و لواشك های دست ساز محلی انسان را به خود جذب می كند و كمتر كسی از این همه طعم خوش می گذرد. در گوشه گوشه این روستا چای زغالی تازه دم به چشم می خورد. گاهی انسان ساعت ها در كنار آتش و چای و تنقلات آماده شده به صحبت و سرگرمی می نشیند.
همان طور كه اشاره كردیم برای اقامت در این روستا جای هیچ نگرانی نیست. از طرفی هتل های بابلسر و هتل های چابكسر كه زبانزد هستند و از یك طرف ویلاهای محلی این روستا و كلبه های كوچك جنگلی و یا اقامتگاه های بوم گردی آن می تواند گزینه مناسبی برای ماندن در این روستای زیبا باشد. پیشنهاد ما گرفتن عكس با لباس محلی در این روستای زیبا و با كلبه های چوبی زیبای آن ها می باشد.

سفرنامه نکا، هر آنچه لازم است راجع به این شهر دوست داشتنی بدانید!
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر