لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پارک ساحلی رود بشار یاسوج
پارک ساحلی رود بشار یاسوج

پارک ساحلی رود بشار یاسوج

یکی از شهرهای سرسبز جنوب غربی کشورمان یاسوج است. اهل سفر و تفریح که باشید حتماً نام این شهر را در میان شهرهای پرطرفدار از لحاظ گردشگری شنیده‌اید. جاذبه‌های طبیعی در این شهر به قدری متنوع و فراوان هستند که هر گردشگری را برای رفتن به این منطقه تشویق می‌کند. یکی از جاهای دیدنی یاسوج که گردشگران و مسافران زیادی از آن بازدید می‌کنند، پارک ساحلی رود بشار یاسوج است.

در این مقاله می‌خواهیم تا به معرفی پارک ساحلی یاسوج، آدرس پارک، امکانات رفاهی آن و دیگر خصوصیات ویژه آن بپردازیم. با ما همراه باشید تا در مورد این جاذبه گردشگری اطلاعاتی بیشتر به دست آورید.

معرفی پارک ساحلی رود بشار یاسوج

معرفی پارک ساحلی رود بشار یاسوج

این جاذبه گردشگری با واقع شدن در بخش ورودی شهر و همچنین قرار گرفتن در جوار رودخانه زیبای بشار چهره‌ای زیبا به شهر یاسوج داده است. این پارک با مساحت ١٤ هکتار بزرگ‌ترین پارک یاسوج محسوب می‌شود. قرار گرفتن این پارک در کنار رودخانه و همچنین وجود امکانات رفاهی مناسب در آن، این مکان را به یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم این شهر و مسافران تبدیل کرده است.

پارک ساحلی یاسوج کجاست؟

طبیعت پاییزی پارک ساحلی یاسوج

یکی از پارک‌های زیبا و آرام در یاسوج برای اقامت‌های خانوادگی پارک ساحلی رود بشار یاسوج است. بسیاری از مسافران زمانی که به این شهر وارد می‌شوند برای استراحتی هر چند کوتاه هم که شده فضای مناسب این پارک را انتخاب می‌کنند.

جاهای دیدنی یاسوج
ادامه مطلب

شما مهمانان عزیز به راحتی می‌توانید این پارک را در قسمت جنوب یاسوج، تقاطع جاده یاسوج – شیراز مشاهده کنید.

آدرس پارک ساحلی یاسوج

آدرس پارک ساحلی یاسوج

اگر بخواهیم آدرسی دقیق‌تری از پارک ساحلی یاسوج در اختیار شما عزیزان قرار دهیم فقط کافی است مسیر محله ابن سینا یاسوج را طی کنید، در نزدیکی خیابان امت این مکان زیبا به شما چشمک می‌زند.

امکانات پارک ساحلی رود بشار یاسوج

پارک ساحلی رود بشار یاسوج

در این پارک ساحلی تمام امکانات رفاهی مورد نیاز خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. یکی از تفریحات آبی موجود در این پارک قایق سواری با استفاده از قایق‌های پدالی است. در هوای مطبوع و فرح بخش یاسوج می‌توانید ساعتی در کنار خانواده از یک قایق سواری جذاب لذت ببرید.

از دیگر امکانات خدماتی رفاهی موجود در این مکان می‌توان رستوران و کافه را نام برد. پس از استراحتی چند در پارک می‌توانید در فضای رستوران و کافه آن غذای دلخواه و نوشیدنی مورد نظرتان را نوش جان کنید.

در ضمن اگر علاقه به دوچرخه سواری در فضای سرسبز پارک دارید، به راحتی می‌توانید از دوچرخه‌ یا اسکوترهای برقی کرایه‌ای آن استفاده کنید.

پارک ساحلی رود بشار یاسوج در شب

لازم به ذکر است در پارک ساحلی رود بشار یاسوج برای تفریح و سرگرمی کودکان نیز خدمات رفاهی متعددی تدارک دیده شده است؛ در زمین بازی مخصوص کودکان این پارک انواعی از وسایل بازی و سرگرمی برای سپری کردن اوقات فراغت فرزاندان دلبندتان فراهم شده است.

علاوه بر تمام موارد بالا، برای نمازخواندن، آب خوردن و استفاده از سرویس بهداشتی نیازی به مراجعه به بیرون از فضای پارک ندارید. تمام این امکانات در پارک ساحلی یاسوج برای استفاده مهمانان تعبیه شده است. ناگفته نماند این محل فاقد پارکینگ مخصوص و سرپوشیده است ولی فضایی مناسب در نزدیکی پارک برای نگهداری وسیله نقلیه مسافران وجود دارد.

آبشار کمردوغ کهگیلویه و بویر احمد، باشکوه و مرتفع
ادامه مطلب

هزینه و ساعت بازدید از پارک ساحلی رود بشار یاسوج

ساعت بازدید از پارک ساحلی رود بشار یاسوج

برای اقامت در این پارک و بهره‌مندی از آب و هوای مطبوع آن نیازی به پرداخت هزینه ندارید. همچنین این پارک به صورت شبانه روزی برای بازدید عموم باز است.

دیگر جاهای دیدنی یاسوج

پس از استراحت در این پارک زیبا و استفاده از امکانات رفاهی متعدد آن می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری اطراف پارک  نیز بازدید کنید. این اماکن دیدنی شامل:

  • آبشار یاسوج

آبشار یاسوج

یکی از زیباترین جاذبه‌های یاسوج آبشار زیبا و خروشان آن است. آبشار یاسوج با قرار گرفتن در دو کیلومتری شهر یاسوج به راحتی در دسترس مسافران و گردشگران است. این مکان زیبا در فصول تابستان و بهار با داشتن آب و هوایی معتدل و دلچسب از جمله اماکن پرطرفدار یاسوج به شمار می‌رود.

  • دشت راق

دشت راق

دشت راق یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی و دست نخورده در یاسوج است. علاوه بر آب و هوای دلپذیر و لذت بخش اين منطقه در فصل بهار، چشمه سارهای فراوان و پوشش گياهی متنوع موجود در آن چشم اندازی رؤيايی به اين مكان داده است.

  • پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان در ١٨ کیلومتری شهر یاسوج، نزدیکی دهستان کاکان قرار گرفته است. این پیست که در اغلب فصول سال پوشیده از برفی سنگین است، مکانی شناخته شده و معروف برای علاقه‌مندان به ورزش زیبا و هیجان‌انگیز اسکی است.

مسیر دسترسی به پارک ساحلی رود بشار یاسوج

طبیعت زیبای پارک ساحلی رود بشار یاسوج

برای رسیدن به پارک ساحلی رود بشار یاسوج نیازی به پیمودن مسیر سخت و پیچیده‌ای ندارید. زمانی که خود را به جاده یاسوج- شیراز رساندید مسیر خود را به سمت جنوب یاسوج ادامه دهید. در این هنگام تابلوی خروجی پارک را در مقابل خود می‌بینید. وارد شدن به بخش غربی یا شرقی پارک دیگر طبق نظر و سلیقه خودتان است.

تنگ تامرادی یاسوج
ادامه مطلب

اگر بخش شهربازی و وسایل مخصوص کودکان را ترجیح می‌دهید پس باید به بخش غربی پارک ساحلی یاسوج بروید. بخش شرقی پارک نیز با وسعت زیاد خود و داشتن امکانات رفاهی، مخصوص اقامت‌ های خانودگی و گذراندن اوقات فراغت است.

اقامت در یاسوج

سوئیت دبل هتل پارسیان آزادی یاسوج

اقامت در یاسوج با وجود هتل و اقامتگاه‌های گوناگون در آن کار دشوار و پیچیده‌ای نیست. برای بازدید از جاذبه‌ های متنوع در این شهر در ابتدا نیاز به رزرو هتلی مناسب و با کیفیت دارید. از میان هتل های یاسوج هتل پارسیان آزادی یاسوج و مجتمع جهانگردی یاسوج با داشتن امکانات رفاهی مناسب،  اتاق‌ هایی متنوع و پرسنلی با تجربه از بهترین هتل های این شهر به شمار می‌روند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم تا در مورد پارک ساحلی رود بشار یاسوج، آدرس این پارک، جاذبه‌های اطراف آن، مسیر دسترسی به پارک ساحلی یاسوج، اقامت در یاسوج برای بازدید از این جاذبه زیبا، امکانات رفاهی متعدد در پارک و دیگر ویژگی‌های این جاذبه تفریحی صحبت کنیم. امید است توانسته باشیم اطلاعاتی مفید در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

4.9/5 - (73 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آریا تبریزی
آریا تبریزی
4 ماه قبل

من هر سال میرم یاسوج واقعاً به درستی پایتخت طبیعت ایران نام گرفته

پری
پری
4 ماه قبل

یاسوج واقعا قشنگه مردمش هم مهمان نواز

کامران
کامران
4 ماه قبل

یاسوج و جاذبه هاش فوق العاده هستند، ولی ضعف مدیریت شهری باعث شده که زیاد به چشم نیاد، کاش شهردار اصفهان یک دوره چهارساله شهردار یاسوج بشه تا آنوقت نه تنها در ایران بلکه گردشگران خارجی هم به یاسوج می آیند.

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر