لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> بازارچه مرزی سرو
بازارچه مرزی سرو ارومیه

بازارچه مرزی سرو

سرو شهری کوچک در حوالی مرز ایران و ترکیه است که یکی از جاهای دیدنی ارومیه به شمار می‌رود. این شهر یکی از پرطرفدارترین بازارهای مرزی کشور را در خود جای داده است که اجناس در آن ضمن کیفیت خوب، قیمت مناسبی نیز دارند.

اگر می‌خواهید پوشاک و کالاهای خارجی و ترک را با قیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید، بازارچه مرزی سرو انتخاب خوبی برایتان است. با ما همراه باشید تا در این نوشته با هم گشتی در مراکز خرید سرو بزنیم و شما را با زیر و بم این بازارچه آشنا کنیم.

معرفی بازارچه مرزی سرو

معرفی بازارچه مرزی سرو

سرو یکی از شهرهای مرزی ایران در همسایگی مرز ایران و ترکیه است. این شهر راهی برای ارتباط زمینی بین دو کشور ایران و ترکیه محسوب می‌شود که روزانه صدها خودروی ترانزیت از آن عبور می‌کنند.

عبور و مرور خودروهای باربری در این شهر مرزی سبب شده که در بازار مرزی سرو اجناس ترک به وفور یافت شود. به همین دلیل نگران اصالت و کیفیت کالا در این بازار نباشید؛ زیرا اکثر اجناس مستقیم از ترکیه وارد بازارچه سرو می‌شوند.

اگرچه شهر سرو جاهای دیدنی بی‌شماری دارد؛ اما اکثر مسافران از اقصی نقاط کشور به قصد خرید در بازار سرو عازم آنجا می‌شوند. این بازارچه ترکیبی از چند مجتمع تجاری و مغازه‌های پراکنده است که در آن انواع محصولات اصیل با قیمت مناسب به فروش می‌رسند.

فروش اجناس در بازارچه مرزی سرو محدود به محصولاتی خاص نیست؛ اما عمده محصولاتی که در آن عرضه می‌شود شامل پوشاک، محصولات بهداشتی با مارک‌های خارجی و کیف و کفش است.

بازارچه مرزی سرو کجاست؟

بازارچه مرزی سرو کجاست؟

بازارچه مرزی سرو یکی از بازارهای معروف در استان آذربایجان غربی است. این بازارچه در 55 کیلومتری ارومیه و در شهر سرو قرار دارد که که در سال 1379 از ادغام روستاهای سرو، بهیک، نوجوان و کورآباد تشکیل شده است.

بازارچه سرو محل فروش انواع محصولات اصل ترکیه است و امروزه یکی از معروف‌ترین بازارهای مرزی ایران به شمار می‌رود. این بازار در یک کیلومتری گمرک شهر سرو و روبه‌روی پمپ بنزین قرار دارد.

  • آدرس: ایران، آذربایجان غربی، شمال غربی ارومیه، شهر مرزی سرو.
تپه حسن لو کجاست
ادامه مطلب

چگونه به بازار مرزی سرو برویم؟

چگونه به بازار مرزی سرو برویم؟

سرو شهر کوچکی در آذربایجان غربی است که در آن خبری از ترمینال اتوبوس، فرودگاه یا ایستگاه قطار نیست؛ بنابراین بهترین انتخاب برای سفر به این شهر مرزی استفاده از خودروی شخصی است.

برای آن که با وسیله نقلیه شخصی خود به سرو بروید باید ابتدا از هر جای ایران که هستید به ارومیه بروید و سپس به سمت شمال غربی آن برانید. به سرو که رسیدید، در یک کیلومتری گمرک شهر، بازارچه مرزی سرو را خواهید دید.

با این حال اگر ترجیح می‌دهید به جای ماشین شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، می‌توانید با قطار، هواپیما یا اتوبوس به ارومیه بروید. سپس از آنجا سوار تاکسی‌هایی شوید که به سرو می‌روند و خود را به بازار سرو ارومیه برسانید.

 قیمت اجناس در سرو

قیمت اجناس در سرو

قیمت اجناس در بازارهای مرزی ایران مناسب‌تر از سایر مراکز خرید کشور است. بازارچه مرزی سرو نیز از این قضیه مستثنی نیست. این مرکز خرید جزء مناطق آزاد محسوب می‌شود و در آن خبری از گمرکی نیست. از این رو در بازار سرو ارومیه، اجناس قیمت مناسبی دارند.

در این بازار انواع برندهای معروف ترکی یافت می‌شود که می‌توانید با خیال آسوده آن‌ها را خریداری کنید. در بازار مرزی سرو علاوه بر پوشاک، کفش، کتانی، لوازم آرایشی و بهداشتی اصل انواع خوراکی، شکلات، اسباب‌بازی و سایر محصولات نیز دیده می‌شود.

به طور کلی قیمت محصولات در مراکز خرید سرو متوسط تا ارزان است که با توجه به کیفیت و جنس آن‌ها، ارزش خرید دارند. به همین دلیل نیز افراد از همه جای کشور برای خرید به این بازار مرزی می‌روند.

خرید اینترنتی از بازارچه مرزی سرو

در بازارچه مرزی سرو حدود 40 غرفه فعال هستند که محصولات مختلفی را برای فروش عرضه می‌کنند. بسیاری از فروشگاه‌های این بازارچه امروزه در کنار خرید حضوری، به‌صورت اینترنتی نیز محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

اگر یک بار به بازارچه مرزی سرو بروید، خواهید دید که برخی از مغازه‌ها و مراکز خرید فعال در این بازار در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال هستند؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید حضوری به بازارچه مرزی سرو بروید، می‌توانید به وب‌سایت یا صفحه این فروشگاه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید و خرید خود را به شکل آنلاین انجام دهید.

ساعت کاری بازارچه سرو ارومیه

ساعت کاری بازارچه سرو ارومیه

فروشگاه و مجتمع‌های تجاری بازارچه مرزی سرو همه روزه از ساعت 10 صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا ساعت 20 پیوسته باز هستند. البته در این میان برخی از مغازه‌ها و واحدهای صنفی نیز وجود دارند که ساعاتی را در ظهر برای ناهار و نماز تعطیل می‌کنند.

بازار تبریز
ادامه مطلب

اگرچه اکثر مغازه‌ها در ساعتی که ذکر کردیم، فعال هستند؛ اما اگر تابستان به این بازار مرزی بروید، به دلیل کثرت خریداران و گردشگران، فروشگاه‌های بازارچه مرزی سرو حتی ظهر هم برای استراحت تعطیل نمی‌کنند. حتی در مواردی برخی از فروشگاه‌ها تا نیمه شب باز هستند و پاسخ شما را می‌دهند.

در ضمن بسیاری از مغازه‌های بازاچه مرزی سرو در برخی از تعطیلات رسمی و جمعه‌ها نیز فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اگر می‌خواهید جمعه‌ها برای خرید به سرو ارومیه بروید، نیاز نیست نگران بسته بودن مغازه‌ها باشید.

اولین شهر ترکیه بعد از مرز سرو

اولین شهر ترکیه بعد از مرز سرو

همان‌طور که گفتیم سرو یکی از مرزهای مشترک ایران و ترکیه در استان آذربایجان غربی است. نزدیک‌ترین شهر به سرو شهر یوکسک اوا است که فرودگاه نیز دارد. افرادی که می‌خواهند زمینی از ایران به شهر وان بروند، می‌توانند از مرز سرو عبور کنند.

فاصله مرز سرو ارومیه تا شهر یوکسک اوا حدود 20 کیلومتر و تا شهر وان تقریباً 210 کیلومتر است. این مرز 24 ساعته فعال و آماده ارائه خدمات به مسافران است.

فاصله ارومیه تا سرو

شهر مرزی سرو در 55 کیلومتری شمال غربی ارومیه قرار دارد. اگر با متوسط سرعت 90 کیلومتر از ارومیه به سمت سرو حرکت کنید، پس از حدود 40 دقیقه به سرو خواهید رسید.

اقامت در ارومیه

بسیاری از افرادی که قصد خرید در بازارچه مرزی سرو را دارند شب را در ارومیه استراحت می‌کنند و صبح به سوی بازار می‌روند. اگر شما هم چنین قصدی دارید، می‌توانید شب را در هتل های ارومیه سپری کنید و صبح سرحال و قبراق به مراکز خرید سرو بروید.

با این کار شما می‌توانید از ساعات آغازین فعالیت فروشگاه‌ها در بازار حضور یابید و یک بازارگردی درست و حسابی را تجربه کنید. همچنین احتمالاً زمان کافی پیدا خواهید کرد که سری به پارک بزرگ سیران در مقابل بازارچه بزنید و در هوای کوهستانی سرو کمی استراحت کنید.

بهترین هتل ارومیه برای اقامت

اتاق دبل هتل آنا ارومیه

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید شب را در ارومیه بگذرانید، در ادامه یکی از بهترین هتل های ارومیه برای اقامت را به شما معرفی می‌کنیم.

هتل آنا ارومیه

هتل آنای ارومیه یکی از هتل های شیک و 5 ستاره در استان آذربایجان غربی است که از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرده است. این هتل دارای 21 طبقه و 196 واحد اقامتی است که در طبقات دوم تا پانزدهم پراکنده شده‌اند.

بازارهای مرزی ایران
ادامه مطلب

هتل 5 ستاره آنا اتاق‌های متعددی دارد که در هر یک امکانات و خدمات رفاهی مناسبی را به مسافران ارائه می‌دهد. این هتل در خیابان شهید بهشتی ارومیه و خارج از محدوده شهری قرار دارد که موجب آسایش و آرامش بیشتر مهمانان می‌شود.

بهترین زمان خرید در بازارچه مرزی سرو

بهترین زمان خرید در بازارچه مرزی سرو

شهر سرو آب‌وهوای کوهستانی دارد که در شش ماه دوم سال حسابی سرد می‌شود. با آغاز پاییز روزهای سرد در شهر سرو آغاز می‌شود و از اوایل زمستان سرو شاهد برف و یخ‌بندان‌های شدید و طولانی خواهد بود.

اگر می‌خواهید هنگام خرید سرما تا مغز استخوانتان نفوذ نکند و هوا به گونه‌ای باشد که بتوانید به راحتی گشتی در بازارچه مرزی سرو بزنید، بهتر است از اواسط اردیبهشت به سرو بروید. این شهر از اوایل اردیبهشت رو به گرمی می‌رود و طبیعت مُرده آن جان تازه‌ای به خود می‌گیرد.

همچنین در فصل بهار شقایق‌های شهر سرو سر از خاک بیرون می‌آورند و مناظری چشم‌نواز را ایجاد می‌کنند. هوای سرو در تابستان نیز بسیار مطلوب است و خبری از گرمای سوزان در آن نیست.

با این تفاسیر می‌توان گفت که بهترین فصل برای خرید در بازارچه مرزی سرو از اردیبهشت ماه تا اواخر مرداد است. هوا در این ماه‌ها بسیار مطلوب و ملایم است و سرمای جان‌فرسا یا گرمای سوزان شما را اذیت نخواهد کرد.

سوغات سرو

حال که تا سرو آمدید، بد نیست درباره سوغاتی این شهر نیز اطلاعاتی داشته باشید. در این شهر علاوه بر انواع پوشاک ترک که می‌توانید برای عزیزان خود هدیه ببرید، عسل و هندوانه نیز پیدا می‌شود که کیفیت خوبی دارند و جزء سوغات سرو محسوب می‌شوند.

سخن آخر:

بازارچه مرزی سرو یکی از بازارهای مرزی ایران در نزدیکی ارومیه است. این بازار از چندین واحد تجاری و فروشگاه تشکیل شده است که بیشترشان در زمینه فروش پوشاک، کیف و کفش و محصولات آرایشی برندهای ترک و خارجی فعال هستند.

در این بازار مرزی محصولات متنوعی را با قیمت مناسب می‌توانید خریداری کنید که اکثراً اصل هستند و از ترکیه وارد شهر سرو می‌شوند. آیا شما تجربه‌ای از خرید در این بازار مرزی ایران دارید؟ نظر شما درباره کیفیت و قیمت اجناس در بازارچه مرزی سرو چیست؟ لطفاً از تجربیات خود در بخش نظرات برایمان بگویید.

3.6/5 - (11 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارومیه قلب آذربایجان❤
ارومیه قلب آذربایجان❤
28 روز قبل

ارومیه قلب آذربایجان ❤ به دیار آذربایجان ارومیه شهر والیبالی و والیبال نشین خطه آذربایجان دومین شهر ترک نشین ایران بعد از شهر برادر و قارداش تبریز ❤شهر شهیدان باکری ها و امینی ها فرمانده لشگر قهرمان 31عاشورا، شهر کاپیتان تیم ملی والیبال سعید معروف، شهر والیبالی و پایتخت والیبال آذربایجان ، شهر آشیق های آذربایجان، شهر مهد و فرهنگ و قلب ابدی آذربایجان خوش آمدید ❤
آذربایجان دیارنا گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز ❤
به دیار آذربایجان شهر زیبایی ارومیه خیلی خوش آمدید ❤
ما آذربایجانی ها بخصوص اورمیه ای ها به ترکی ( اورمولوها) خونگرمو مهمان نوازیم ❤

یاشاسین ایران ❤
یاشاسین آذربایجان ❤
یاشاسین اورمیه ❤
یاشاسین ترک ❤

❤ ارومیه قلب آذربایجان ❤

ارومیه قلب آذربایجان❤
ارومیه قلب آذربایجان❤
24 روز قبل

به شهر مرزی سرو دروازه آذربایجان خیلی خوش آمدید ❤
سرو شهرینه چوخ خوش گلیبسیز ❤
ما ترک های‌ شهر سرو خونگرم و مهمان نوازیم ❤

یاشاسین سرو‌ ❤ یاشاسین آذربایجان ❤

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر