لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> سد امند تبریز؛ عکس + مسیر دسترسی
سد امند تبریز

سد امند تبریز؛ عکس + مسیر دسترسی

یکی از شهرهای بزرگ و توریستی کشورمان شهر زیبای تبریز است. آب و هوای مطبوع و قدمت زیاد این شهر موجب شده تا همواره مقصدی مناسب برای گردشگران و مسافران باشد. یکی از جاذبه‌های گردشگری تبریز سد امند است. این سد یکی از مناطق نمونه گردشگری تبریز با وسعتی بسیار زیاد است.

در این مقاله می‌خواهیم تا در مورد سد امند تبریز، بهترین فصل سفر به این سد، مسیر دسترسی به سد ، امکانات موجود در اطراف این سد، قىمت آن و دیگر ویژگی‌های مربوط به این جاذبه گردشگری صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعاتی بیشتر کسب کنید.

سد امند تبريز كجاست؟

سد امند تبريز كجاست؟

سد امند سدی خاکی واقع در شمال غربی شهر تبریز است. این سد یکی از ده‌ها سد ساخته شده واقع در حوزه آبریز دریاچه ارومیه است. اگر بخواهیم آدرسی جزئی‌تر از این سد را در اختیار شما قرار دهیم باید بگوئیم این سد آبی جاذبه‌ای زیبا واقع در روستای امند تبریز است. این روستای سرسبز و خوش آب و هوا مسافتی ١٥ کیلومتری با شهر تبریز دارد.

قدمت سد امند

طبیعت زیبای سد امند

ساخت سد امند که امروزه از آن به عنوان تفرجگاهی برای گذراندن اوقات فراغت استفاده می‌کنند توسط متخصصان در سال ١٣٦٨ شروع شد. پس از سال‌ها تلاش این سد برای آبادانی منطقه در سال ١٣٦٨ افتتاح شد. به دلیل آب و هوای مناسب این محل و همچنین وجود ارزشمند این جاذبه کم کم امکانات تفریحی زیادی نیز به آن اضافه شد. به طوری که امروزه یکی از پرطرفدارترین مکان‌های شهر تبریز به شمار می‌رود.

بهترین فصل سفر به سد امند

بهترین فصل سفر به سد امند

با توجه به سرد بودن آب و هوای تبریز در فصول زمستان و پاییز، بهترین فصل برای سفر به این منطقه فصل‌های بهار و تابستان است. در واقع در بهار و تابستان هنوز هم آب و هوای سد امند رو به خنکی می‌رود. همچنین در بهار و تابستان به راحتی می‌توانید از تفریحات آبی موجود در سد آبی امند و طبیعت اطراف آن بهره‌مند شوید.

مقایسه هتل رویال پارک سرعین و هتل لاله کندوان
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به سد امند

مسیر دسترسی به سد امند

مسیر ورودی به سد امند در ١٥ کیلومتری جاده شهر تبریز به سمت صوفیان واقع شده است. به عبارتی دیگر برای رفتن به این منطقه در کیلومتر ١٥ جاده تبریز به صوفیان باید تغییر مسیر دهید. در ادامه مسیر روستای امند را می‌بینید. سد پر آب امند در روستای امند به مانند نگینی زیبا می‌درخشد. لازم به ذکر است از سد امند تا شهرستان شبستر پیمودن مسیری حدود ٦٥ کیلومتری مورد نیاز است.

امکانات سد امند

امکانات سد امند

آب و هوای مناسب و وجود امکانت رفاهی در کنار این سد موجب شده تا این منطقه به یکی از مناطق گردشگرپذیر شهر تبریز تبدیل شود. در ابتدا خوب است بدانید در سد امند و همچنین حوالی آن اصلاً مشکل در دسترس بودن تلفن را ندارید.

همچنین علاوه بر تماس از طریق تلفن همراه، به اینترنت پر سرعت نیز به راحتی دسترسی دارید.  از دیگر امکانات موجود در اطراف سد امند فضای سرسبز و زیبا است. در این فضا می‌توانید اوقات فراغتتان را با پیاده‌روی و تماشای آب رودخانه اطراف به بهترین شکل و به دور از هیاهوی روزمره سپری کنید.

در ضمن آلاچیق‌های اطراف سد امند تبریز مکانی مناسب برای ساعتی در کنار هم بودن و گپ و گفتی صمیمانه در فضای دلنشین این مجموعه تفریحی است. ناگفته نماند برای خوردن غذا مجبور به بیرون رفتن از منطقه امند نیستید. شما به راحتی می‌توانید در یکی از رستوران‌های سنتی یا مدرن اطراف سد امند غذای دلخواهتان را سفارش و نوش جان کنید.

رستوران روی آب سد امند

علاوه بر این، با توجه به باز بودن سد امند در تمام ساعات شبانه روز، در کافی‌شاپ‌های دنج و آرام اطراف این سد می‌توانید در زمان مورد نظرتان نوشیدنی دلخواتان را نوش جان کنید. در ضمن خوب است بدانید اگر از خودروی شخصی برای بازدید از این جاذبه تفریحی استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید در محوطه این سد خودروی خود را پارک کنید.

سفر به آذرشهر
ادامه مطلب

علاوه بر تمام موارد گفته شده، در اطراف این مکان بسیاری از اقامتگاه ها از جمله سوئیت آپارتمان و ویلاهای زیبا برای اقامت لذت‌بخش  شما مهمانان عزیز وجود دارد.

تفریحات موجود در سد امند

سرفینگ در سد امند

این جاذبه یکی از زیباترین جاهای دیدنی تبریز است. یکی از مهم‌ترین تفریحات سد امند تفریحات آبی هیجان‌انگیز است. جت اسکی، قایق‌سواری و اسکی روی آب از جمله این تفریحات هیجانی هستند. از دیگر تفریحات آبی ولی آرام می‌توان به ماهیگیری در این سد اشاره کرد.

لازم به ذکر است هنگامی که در حال انجام تفریحات آبی هستید پرندگان زیبای مهاجری را می‌توانید در بالای سر خود ببینید. این موجودات موجب زیبایی مضاعف به سد امند شده‌اند.اگر اهل دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی هستید، بهتر است بدانید در اطراف سد امند مسیرهایی با عنوان مسیر سلامت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در نظر گرفته شده است.

از دیگر تفریحاتی که می‌توانید در اوقات فراغت خود در این منطقه از انجام آنها لذت ببرید می‌توان به فوتبال، بازی گلف، اسب سواری و.. اشاره کرد. علاوه بر تمام موارد گفته شده، آبشارها و رودخانه‌های دست‌ساز ساخته شده در اطراف این سد زیبایی دو چندان به این مجموعه تفریحی داده است.

در ضمن وجود درختان زیبای اقاقیا در اطراف سد امند چشم اندازی زیبا به این منطقه داده است. در مجموع تفریحات در نظر گرفته شده در سد امند به گونه‌ای است که همه سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد.

جاهای دیدنی نزدیک سد امند

دوچرخه سواری در سد امند

در اطراف سد امند بسیاری از جاهای دیدنی و تفریحی برای بازدید وجود دارد. در واقع آب و هوای مناسب و وجود این سد پر برکت موجب شده تا طبیعت بکر این منطقه به مکانی برای گردش و تفریح مسافران تبدیل شود. از جمله اماکن معروف نزدیک سد آبی امند می‌توان کوه‌های پردیسان و دهکده سبز امند را نام برد.

پیدا کردن بهترین هتل های تبریز بر اساس نظرات واقعی کاربران ایران هتل آنلاین
ادامه مطلب

تجهیزات لازم برای بازدید از سد امند

قایق سواری در سد امند

برای بازدید از این جاذبه نیاز به تجهیزاتی پیشرفته ندارید. ولی با توجه به روستایی بودن منطقه بهتر است کفش مخصوص پیاده‌روی یا کفشی راحتی با خود داشته باشید. عینک و کلاه آفتابی و همچنین کرم ضد آفتاب نیز از دیگر وسایل مورد نیاز در این سفر هستند.

نکته قابل ذکر دیگر در مورد تجهیزات همراه این است که اگر به قصد شنا و تفریحات آبی راهی سد امند می‌شوید بهتر است لباس شنا و تجهیزات ماهیگیری را نیز در کوله بار خود داشته باشید.

هزینه ورودی سد امند

پرندگان زیبای سد امند

هزینه ورودی سد امند مانند دیگر جاذبه‌ها از سالی به سال دیگر متفاوت است. ولی این را هم بدانید که برای بهره‌مندی از تفریحاتی مانند قایق‌سواری، جت اسکی، سوارکاری یا استفاده از آلاچیق برای ساعتی نشستن، باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید.

اقامت در تبریز برای بازدید از سد امند

هنگام برنامه‌ریزی برای رفتن به سفر بهتر است ابتدا خیال خود را از لحاظ مکانی برای اقامتی چند روزه در آن شهر راحت کنید. برای بازدید از سد امند می‌توانید یکی از هتل های تبریز را با توجه به سلیقه خود انتخاب و رزرو کنید. این هتل ها با توجه به چند ستاره بودنشان دارای امکانات و خدمات رفاهی متفاوتی هستند.

جمع‌بندی

شهر تبریز یکی از شهرهای مهم و توریستی کشورمان است. ما نیز در این مقاله سعی کردیم تا شما مسافران عزیز را با یکی از جاذبه‌های زیبای این منطقه به نام سد امند و ویژگی‌های مربوط به آن آشنا کنیم. امید است گامی مثبت در جهت افزایش اطلاعات و آگاهی شما در مورد سد امند تبریز برداشته باشیم.

3.7/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر