لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی طبیعت >> آبشار ازارک
ابشار ازارک

آبشار ازارک

چنانچه برای گشت وگذار در طبیعت رامسر برنامه‌ریزی کرده‌اید، باید بدانید که انتخاب مقصد بسیار دشوار است. آب وهوای این شهر باعث شده تا رامسر از طبیعت سرسبزی برخوردار باشد و کوه‌های اطراف این شهر، باعث به‌وجود آمدن آبشارهای متعدد از جمله آبشار ازارک شوند.

بدون شک تعدادی از آبشارهای رامسر زیبا را می‌شناسید و تعریف و تمجیدهایی از پرآب بودن و طبیعت آن را شنیده‌اید. تعداد آبشارهای این شهر در مقایسه با وسعتی که دارد بسیار زیاد می‌باشد. با این حال در بین آن‌ها،‌ گزینه‌هایی است که باوجود جذابیت زیاد، کمتر از سایرین مورد توجه واقع شده‌اند. یکی از این آبشارها،‌ آبشار ازارک است.

آبشار ازارک کجاست؟

نمایی از آبشار ازارک

آبشار ازارک که یکی از زیبایی‌های طبیعت رامسر می‌باشد در بخش دالخانی در روستایی به نام سنگ پشته واقع شده است. بخش دالخانی نیز از زیبایی‌ها و چشم انداز‌های فوق‌العاده مملو است. بارش فراوان برف و باران باعث شده تا زیبایی این روستا با خروش همیشگی آبشار ازارک تکمیل شده و تبدیل به یکی از خاص‌ترین جلوه‌های طبیعت گردد.

آبشار ازارک نیز همچون تمامی آبشار‌های این منطقه از دل رشته کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرد. مقصد نهایی که آبشار ازارک دارد دریای خزر زیبا و آبی است.

مسیر دسترسی به ازارک

جاده سرسبز و مسیر دسترسی به ازارک

برای رفتن به آبشار ازارک آدرس جنگل دالخانی را باید در پیش گرفت. پس از آنکه وارد این منطقه شدید، در دهستان چهل شهید، روستای سنگ پشته رو پیدا خواهید کرد.

آبشار سه کیله نکا، نگینی در قلب جنگل های نکا
ادامه مطلب

معرفی روستای سنگ پشته

طبیعت روستای سنگ پشته در پاییز

روستایی به‌نام سنگ پشته در اطراف بخش مرکزی شهر رامسر در استان مازندران وجود دارد. برخلاف چیزی که از آن انتظار دارید این روستای کوچیک، دارای جذابیت‌های متنوعی است. سنگ پشته، بخشی از دهستان چهل شهید به شمار می‌آید.

بدون شک نام بخش دالخانی برای شما آشنا است. این دهستان در قسمت دالخانی قرار داشته و شامل بقعه و گورستانی کوچک می‌شود. بطورکلی، در این منطقه ‌۹۴۶۲ نفر یا ۳۲۲۸ خانوار زندگی می‌کنند که ۱۶ نفر از این افراد، یا ۷ خانوار ساکن روستای سنگ پشته هستند.

آب و هوای منطقه آبشار ازارک

طبیعت روستای سنگ پشته

بازدید از آبشار ازارک اینگونه است که تنها به دیدن یک آبشار ختم نخواهد شد. آب و هوای مرطوب و خنک منطقه آبشار ازارک در کنار  طبیعت زیبای این منطقه که از جذابیت‌های طبیعت است، بازدید از آن را در اولویت گردشگران قرار داده. آبشار‌های دیدنی دیگری نیز در نزدیکی آبشار ازارک قرار دارند که در صورت علاقه از آن‌ها هم می‌توانید دیدن نمایید.

بهترین فصل و زمان بازدید از آبشار ازارک

رودخانه جاری شده از آبشار ازارک

پوشش گیاهی در اطراف آبشار ازارک، همچون بخش‌های دیگر این شهر بسیار سرسبز و سرزنده می‌باشد. به عبارتی، بازدید از این آبشار تنها محدود به لذت بردن از صدای آب خروشان و مشاهده آب روان آن نیست؛ بلکه طبیعت اطراف آبشار ازارک نیز شما را به وجد خواهد آورد. به همین خاطر سر زدن به آبشار ازارک را در ماه‌های سرسبز سال توصیه می‌کنیم.

پس از پیمودن مسافتی در لابه‌لای درختان این روستا، به دشت‌های گسترده‌ای خواهید رسید که روی صورتتان یک سری قطرات آب را احساس خواهید کرد. در اینجا، چنانچه به بالا سر نگاهی بیندازید، آبشار ازارک که از دل کوه جاری است را مشاهده می‌کنید. برای تجربه سفری آسوده و دلپذیر گردشگران بهتر است در اواسط فصل بهار و یا اوایل فصل پاییز برای بازدید از آبشار ازارک رامسر اقدام نمایند.

آبشارهای کوه سر تنکابن
ادامه مطلب

اقامت در هتل ‌های رامسر برای بازدید از آبشار ازارک

آبشار ازارک از نزدیک

برای بازدید از این آبشار نزدیک ترین هتل‌ها، هتل‌های رامسر هستند . برای اقامت هم هتل‌ها و هم اقامتگاه‌های بومگردی را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه توضیحات کاملی درباره تعدادی از اقامتگاه‌‌ها خدمتتان ارائه می‌دهیم.

هتل‌های لوکس رامسر

هتل پارسیان آزادی رامسر

هتل پارسیان آزادی رامسر

این هتل از قدیمی‌ترین هتل‌های کشور بوده که دارای دو بخش قدیم و جدید است. بخش قدیم هتل در سال ۱۳۱۲ افتتاح شد و بخش جدید آن در ۱۳۴۷. هتل پارسیان آزادی رامسر با سه طبقه  از نمایی کلاسیک برخوردار بوده و بخش جدید با امکانات بیشتر به میهمانان خدمت‌رسانی می‌کند.

چشم‌اندازی که اتاق‌ها دارند، رو به جنگل و دریا می‌باشد و دسترسی مطلوبی به چشمه‌های آب گرم دارد. البته توجه نمایید که این هتل، ساحلی نیست.

هتل بام سبز رامسر

کلبه های هتل بام سبز رامسر

هتل بام سبز رامسر یکی از هتل‌های ۴ ستاره رامسر به‌ حساب می‌آید که در چهار طبقه  دارای ۴۲ اقامتگاه است.. در سال ۱۳۸۹ هتل شروع به فعالیت کرد. این هتل از آنجایی که کمی دور از شهر و در دل جنگل واقع شده برای آن دسته از افرادی که علاقه‌مندند در دل طبیعت اقامت کنند، انتخاب مناسبی است.

برای دسترسی به هتل باید از تله‌کابین استفاده کنید. محدود زمانی تله‌کابین از ساعت ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهر بوده و می‌توانید با آن رفت‌وآمد کنید. توجه داشته باشید که اگر جزوه افرادی هستید که ترس از ارتفاع یا مشکل جسمی دارند، این هتل گزینه مناسبی برای اقامت نیست.

اقامتگاه های بوم گردی رامسر

اقامتگاه بوم گردی جنت

تراس اقامتگاه بوم گردی جنت

اقامتگاه بوم‌گردی جنت رودبار، در روستای جنت رودبار، در نزدیکی شهرستان رامسر استان مازندران واقع شده است. این اقامتگاه متشکل از ۵ واحد اقامتی مجهز به تراس، آشپزخانه، سیستم گرمایشی و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی می‌باشد.

جاهای دیدنی یاسوج
ادامه مطلب

چهار واحد از واحدها کف خواب بوده و ۱ واحد تخت دارد. پرسنل این مجموعه به زبان انگلیسی مسلط هستند و خدمات راهنمای تور و پارکینگ فضای باز و امکانات دیگر در این اقامتگاه به میهمانان ارائه می‌شود.

اقامتگاه بوم گردی ماه تی تی رامسر

اقامتگاه بوم گردی ماه تی تی رامسر

در روستای جنت رودبار رامسر، اقامتگاه بوم گردی ماه تی تی با قدمت ۳۰ سال واقع شده است. خوب است بدانید که در سال ۱۳۹۷ این اقامتگاه پس از مرمت و بازسازی برای اقامت گردشگران و مسافران عزیز آماده و به بهره برداری رسید. بطورکلی ظرفیت اسکان و پذیرایی از ۱۵ گردشگر را این اقامتگاه دارد.

اقامتگاه بوم گردی ماه تی تی رامسر دارای ۴ باب اتاق بود که با تزئینات سنتی، همه کف خواب هستند. برای استراحت و دورهمی‌های میهمانان در ایوان اقامتگاه میز و صندلی‌های چوبی قرار داده شده است. میهمانان می‌توانند از هوای تازه و دلپذیر این منطقه بهره‌مند گردند.

جمع‌بندی

همانطور که پیشتر بیان داشتیم، بازدید از آبشار ازارک تنها به‌معنای دیدن این آبشار نمی‌باشد. طبیعت چشم‌نواز اطراف،‌ جاذبه‌های فوق‌العاده در نزدیک این منطقه، عطر دلنشین طبیعت و همچنین صدای آرامش‌بخش آب روان، همه و همه از دلایل محکمی می‌باشند که شما را مجاب به بازدید از آبشار ازارک می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر