لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پنجره خلیج فارس کجاست؟ عکس + آدرس

پنجره خلیج فارس کجاست؟ عکس + آدرس

از گذشته‌های دور تا به امروز جنوب کشور همیشه یادآور دریا و غروبی زیبا برای افراد اهل گردش و سفر بوده است. دیدن سواحل زیبا با غروب دلنشین و رؤیایی یکی از تفریحات لذت‌بخش مسافران در این مناطق است.

اگر همیشه از زاویه‌ای معمولی سواحل و آب‌های نیلگون خلیج فارس را تماشا کرده‌اید، در این مقاله با ما همراه باشید تا این بار ساحل و منظره‌ زیبای خلیج را از قابی دیگر مشاهده کنید. در این مطلب سعی داریم تا پنجره زیبای خلیج فارس، یکی از جاذبه‌های استان هرمزگان را از جهات گوناگون بررسی کنیم. با ما همراه باشید:

پنجره خلیج فارس کجاست؟

پنجره خلیج فارس کجاست؟

این پنجره مکانی زیبا واقع در قلب صخره‌های سواحل خلیج فارس است. برای رفتن به این مکان در ابتدا باید استان هرمزگان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید. سپس به پارسیان و در نهایت به بندر تبن بروید. تبن در جایی به عنوان مرز بین استان هرمزگان و بوشهر واقع شده است. سمت چپ ساحل تبن محل قرار گرفتن این پنجره زیبا است.

بندر تبن

panjereh khalij fars 7

همانگونه که در بالا اشاره کردیم بندر تبن محل قرار گیری این پنجره دیدنی است. تبن در گذشته با نام کاه شهرت داشته است. در واقع در گذشته صادرات کاه به کشورهای همسایه از این بندر انجام می‌گرفته است. در این بندر علاوه بر این جاذبه، جاهای گردشگری تاریخی و طبیعی دیگری نیز وجود دارد. شغل اکثر مردم این بندر ماهیگیری است. وجود پنجره دریا در این بندر موجب شده تا در سال‌های اخیر این منطقه از لحاظ گردشگری رونقی دو چندان داشته باشد.

روستای باغویه شیبکوه بندر لنگه
ادامه مطلب

فاصله بندرعباس تا پنجره خلیج فارس تبن

فاصله بندرعباس تا پنجره خلیج فارس تبن

برای رفتن به بندر تبن از سمت بندعباس نیاز به طی مسافتی زیاد ندارید. در واقع همین مسافت کم موجب شده تا بسیاری از مسافران بندرعباس از این جاذبه طبیعی دیدن کنند. مسافت ٣٥ کیلومتر فاصله‌ای است که باید از بندرعباس تا این جاذبه طی کنید.

ساحل پنجره خلیج فارس تبن

panjereh khalij fars 2

بدون شک تماشای آب‌های خروشان خلیج فارس از زاویه‌ای متفاوت برای همگان جذاب‎‌تر و جالب‌تر است. عکس پنجره خلیج فارس خود گویای همه چیز است. قاب این پنجره چشم اندازی زیباتر از سواحل خلیج فارس را به نمایش می‌گذارد. در این مکان دنج و آرام گویی سواحل زیبایی دیگری پیدا کرده‌اند.

ساحل زیبای پنجره خلیج فارس

از تمام زیبایی‌های آن که بگذریم از منظره غروب رؤیایی آن به راحتی نمی‌توان گذشت. تماشای این غروب در کنار نسیم دریایی حال و هوایتان را دگرگون می‌کند. به طوری که دغدغه‌های روزمره و شهری را برای ساعتی فراموش می‌کنید و خود را به آرامش وصف ناشدنی دریا و ساحل می‌سپارید.

پنجره خلیج فارس در روز

در حقیقت اگر می‌خواهید ماسه‌های داغ این ساحل بکر و زیبا و دریای مجاور آن را از زاویه و چشم اندازی دیگر به نظاره بنشینید، این پنجره یکی از بهترین مکان‌ها برای یک طبیعت‌گردی لذت‌بخش است.

جاذبه های دیدنی نزدیک به پنجره خلیج فارس

سفر به هرمزگان فقط با دیدن این پنجره تمام نمی‌شود. پس از دیدن این جاذبه زیبا می‌توانید از دیگر مناطق گرىشگری نزدیک به آن به راحتی دیدن كنید. در ادامه چند نمونه از اين مكان‌ها را نام می‌بريم:

  • ساحل مکسر

ساحل مکسر

یکی از سواحل زیبای خلیج فارس ساحل مکسر است. این ساحل مکانی بکر و زیبا برای تفریح گردشگران و مسافران است. اگر به عکاسی و ثبت خاطرات در مناطق ساحلی علاقه‌مند هستید، ساحل مکسر مکانی مناسب برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت‌گردی است. همچنین این ساحل یکی از آرام‌ترین و خلوت‌ترين سواحل خليج فارس است. صخره‌های اين مکان با ابهت و شكوه فراوان آماده استقبال از گرىشگران برای تماشای غروب و طلوع زيبای خورشيد هستند.

بندرعباس
ادامه مطلب

لازم به ذکر است که فاصله ساحل مکسر تا پنجره دیدنی خلیج فارس چیزی در حدود ٧٨ کیلومتر است. پیمودن این فاصله در زمانی یک ساعت و ٢٠ دقیقه‌ای امکان‌پذیر است.

  • بندر مقام

بندر مقام

علاوه برساحل مکسر ساحل بندر مقام نیز یکی از منحصربه فردترین سواحل جنوب است. در این منطقه صخره‌های مرتفع و و جذاب در کنار آبهای خلیج فارس ساحلی دیدنی و بکر را خلق کرده‌اند. بسیاری از گردشگران برای تماشای ساحل و غروب خورشید و همچنین آب تنی در آبهای خلیج فارس هر ساله راهی بندر مقام می‌شوند.

علاوه بر تماشای سواحل شگفت‌انگیز این بندر به راحتی می‌توانید لنج‌های چوبی را در هر قسمتی از این بندر مشاهده کنید.  این بندر که از جاهای دیدنی هرمزگان به شمار می‌رود فاصله‌ای ٨٨ کیلومتری با پنجره زیبای خلیج فارس دارد. طی کردن این مسافت نیازمند صرف زمانی یک ساعت و نیمه است.

  • ساحل بنود

ساحل بنود

در ٣٥ کیلومتری عسلویه ساحلی زیبا با نام بنود قرار گرفته است. در واقع یکی از دلایل شهرت زیاد روستای بنود همین ساحل زیبا و دیدنی بنود است. در این ساحل غارهایی زیبا وجود دارد. در این غارها می‌توانید ساحل و دریا را از منظره‌ای تماشایی‌تر ببینید.

در ساحل بنود شب‌ها آرامشی عجیب برقرار است. شما می‌توانید ساعتی از وقت خود را در این ساحل بر روی یکی از صخره‌های موجود در آن بنشینید و از آرامش کم‌نظیر ساحل و صدای روح نواز موج‌های خروشان لذت ببرید.

همچنین این ساحل فاصله‌ای کوتاه تا پنجره دریا دارد. شما می‌توانید از پنجره تبن با صرف زمانی ٤٨ دقیقه‌ای در مسافتی ٣٦ کیلومتری به ساحل بنود برسید.

  • منطقه گردشگری پارسیان
لاک پشت پوزه عقابی خلیج فارس
ادامه مطلب

منطقه گردشگری پارسیان

یکی از دلایلی که بسیاری از مسافران سفر به پارسیان را انتخاب می‌کنند وجود جاذبه‌های طبیعی زیاد در آن است. در واقع وجود چشمه‌ها پر آب، مزارع سرسبز، روستاهای خرم و باغ‌های خرما از دلایل مهم گردش مسافران به این منطقه است.

همچنین سواحل پارسیان نیز با چشم‌انداز زیبایشان با آغوشی گرم از گردشگران استقبال می‌کنند. شما مسافران عزیز پس از بازدید از پنجره زیبای تبن در زمانی اندک ( حدود ٣٥ دقیقه) و مسافتی ٣٣ کیلومتری می‌توانید به پارسیان برسید.

جمع‌بندی

از زیبایی‌های خلیج فارس هر چه بنویسیم و بگوئیم باز هم حرف و سخنی برای گفتن و نوشتن باقی می‌ماند. سواحل زیبای منطقه جنوب یکی از زیباترین سواحل در کشورمان محسوب می‌شوند. تماشای ساحل از پنجره بندر تبن لذتی دو چندان دارد. در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی در مورد این جاذبه گردشگری به همراه عکس پنجره خلیج فارس استان هرمزگان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امید است توانسته باشیم گامی مثبت در شناخت این جاذبه برداشته باشیم.

5/5 - (5 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر