لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> چرا فنلاند در تقویم خود روزی به نام روز شکست دارد
چرا فنلاند در تقویم خود روزی به نام روز شکست دارد

چرا فنلاند در تقویم خود روزی به نام روز شکست دارد

از میان تمامی روزهای تعطیل و روزهای ملی در تقویم، یکی از عجیب ترینشان در سال های اخیر، روز ملی شکست در کشور فنلاند است که در روز ۱۳ اکتبر جشن گرفته می شود. ولی چرا کشوری با چنین معیارهای قابل;توجه و سوابق و موفقیت های فراوان لازم می داند یک روز کامل را به جشن گرفتن و تجلیل شکست اختصاص دهد؟ داستان از این قرار است:
خاستگاه روز شکست
اولین روز شکست در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط دانشجوهای فنلاندی جشن گرفته شد. استدلال آنها این بود که فنلاند در آینده به هزاران کسب وکار و شغل جدید احتیاج خواهد داشت، ولی ترس طبیعی از ناکفایتی، بسیاری از مردم را از ایجاد و دنبال کردن چنین کسب وکارهایی باز می دارد.
یک سال پس از آن، روز شکست آنچنان در میان مردم همه گیر شد که نام های بزرگ جامعه فنلاند مانند جورما اُلیلا رئیس هیأت مدیره شرکت نوکیا، پیتر وسترباکا سازنده بازی پرندگان خشمگین، و جوکا جالونن مربی تیم هاکی روی یخ مردها به حمایت از آن برخواستند. اکنون در هشتمین سال پس از اولین روز شکست، بسیاری از هنرمندان، شخصیت های رسانه ای، و سیاستمدارها از این روز حمایت کرده و داستان های شکست خود را که منجر به پیروزی شد در وبسایت رسمی این روز به اشتراک می گذارند.

چرا باید شکست را جشن گرفت؟

دلیل اختصاص یک روز کامل به شکست توسط بنیان‌گذاران آن است که شکست در جامعه فنلاند ناپسند شمرده می شود. نیاز به موفقیت باعث کسب موفقیت‌های فراوان توسط بسیاری از افراد با استعداد شده، ولی از طرفی موجب ایجاد حس ناکفایتی و ترس از انجام کارهای جدید در بسیاری دیگر شده است.
سازمان‌دهندگان روز شکست بر این باوراند که اشتباه بخشی طبیعی و مثبت از زندگی است که نه تنها جلوی موفقیت را نخواهد گرفت بلکه منجر به آن نیز خواهد شد. آنها از نام های بزرگ و افراد موفق دعوت می کنند تا در این روز به سخنرانی بپردازند و تجربیات شکستشان در طول مسیر موفقیت و چگونگی درس گرفتن از آنها را توضیح دهند تا الهام بخش دیگران باشند.
تشویق مردم به امتحان کردن کارهای جدید و مشکل بدون نگرانی از نتایج، به آنها اعتمادبه نفس می دهد تا از منطقه امن خود خارج شده و از انجام یک فعالیت لذت ببرند. با به اشتراک گذاشتن داستان ها و ارائه تصاویر شکست ها، افراد ترس طبیعی خود از انتقاد و نکوهش را از دست می دهند.

فعالیت های روز شکست
روز ملی شکست در فنلاند

در روز شکست، رویدادهایی در دانشگاه‌های فنلاند برگزار می‌شود. همچنین به پیشنهاد سازمان دهندگان، شرکت کننده ها برخی از این فعالیت ها را امتحان می کنند، تجربیاتشان را به اشتراک گذاشته و آنها را با هشتگ #dayforfailure در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا تلگرام به اشتراک می گذارند. این فعالیت‌ها از این قراراند:
– در مورد شکست‌های افرادی که می‌ستایید و الگو قرار می‌دهید مطالعه کنید.
– از روی کتاب آشپزی یک غذا با دستور پخت مشکل بپزید، حتی اگر غذایتان بسوزد.
– عکس شکست‌هایتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
– برای یک چیز غیرضروری یا چیزی که مدت‌هاست خواهان آن هستید پول هزینه کنید.
– با کسی که دوستش دارید بدون ترس از رد شدن درخواستتان قرار بگذارید.
– کلمه «شکست» را در یوتیوب جست‌و‌جو کنید و نتایج را ببینید.
– به این فکر کنید چگونه می‌توانید از شکست‌هایتان درس بگیرید و آنها را به موفقیت تبدیل کنید.

سفیریا؛ زبان سوت زدن منحصربفرد و در خطر انقراض باستانی یونانی ها
ادامه مطلب


4.4/5 - (9 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر