لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> استانبول از نگاه یک فرد بومی
استانبول از نگاه یک فرد بومی

استانبول از نگاه یک فرد بومی

معروف است که استانبول “پلی میان اروپا و آسیاست” ولی از نظر مردم بومی در طی ده سال گذشته، این موضوع کمی فرق کرده است. استانبول امروزی، کلانشهری جهانی است که ویژگی های منحصربفرد خودش را دارد. گردشگرانی که اخیرا به استانبول آمده اند به شما خواهند گفت که این شهر دیگر کاملا شرقی یا خاورمیانه ای نیست. استانبول از جهاتی هیچ فرقی با پاریس، نیویورک یا لندن ندارد ولی جذابیت های خاص خودش را دارد. برای رزرو هتل در تهران به وبسایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید و با رزرو هتل استقلال تهران، سفری جذاب و به یادماندنی را تجربه کنید.
کجای استانبول بهترین منظره را دارد؟

شکی نیست که برج گالاتای (برج تاریخی منطقه گالاتای) بهترین منظره را دارد. به همین دلیل است که همیشه جمعیت زیادی به صف شده اند و به سمت بالا می روند. پیشنهاد من این است که از خیابان باریک Gümüşsuyu به سمت بالا بروید تا زمانیکه بتوانید نقطه ای خلوتی پیدا کنید و منظره شهر را از بالا ببینید. یکی دیگر از نقاط شگفت انگیز Salacak در بخش آسیایی است (در اینجا شما می توانید در ساحل بنشینید و از مناظر زیبای تنگه بوسفر و برج دختر لذت ببرید). یادتان باشد که استانبول به شهر هفت تپه نیز مشهور است، پس شما می توانید تپه ی خودتان را پیدا کنید تا از بلندای آن مناظر را ببینید.

به کدام مناطق نباید رفت تا در دام کسی که فقط به فکر پول درآوردن از گردشگران هستند، نیفتاد؟

سلطان احمد و امینونو که توریستی ترین مناطق استانبول هستند، ارزش دیدن دارند ولی هنگام خرید کردن مواظب باشید، زیرا ممکن است سرتان کلاه برود. همچنین، زمانیکه دارید از زندگی شبانه محلی لذت می برید، باید مواظب مکانهایی که به Pavyon معروفند باشید، مگر اینکه به دنبال جایی برای تفریح بزرگسالان بگردید و بخواهید تمام پولتان را به باد فنا بدهید.
برای علاقمندان به مسائل تاریخی کجا را پیشنهاد می کنید؟

استانبول شهر بزرگی است، پس اگر بخواهم مکانهای خاص را نام ببریم، ممکن است تا ابد طول بکشد. توصیه من این است که از جستجو و گردش نترسید. پای پیاده در منطقه بلاط بچرخید تا ریشه و منشا نوشیدنی رام را پیدا کنید، در بخش آسیایی از مناطق اسکدار و قاضی کوی دیدن کنید تا برخی از معماری های تاریخی را مشاهده کنید، از آرت گالری ها و استودیوهای طراحی بی اغلو و گالاتا نیز دیدن کنید، سپس به جزایر پرنس بروید و از طبیعت زیبایش لذت ببرید.
1683278771 668 استانبول از نگاه یک فرد بومی
سوغاتی چه بخریم؟

مغازه های کوچکی در سراسر گالاتا و تقسیم هستند که صنایع دستی و کالاهای لوکس دست سازی فروحته می شود. اگر به دنبال سوغاتی های خاص و اصیل می گردید، صنایع دستی محلی همیشه گزینه خوبی هستند. به علاوه، خوب است تا از طراحان بومی حمایت کرد.

ساکنان محلی در روزهای آفتابی کجا می روند؟

زمانیکه هوا خوب است، محبوبترین مکانها برای گردش ساحل Caddebostan و ساحل مدا در بخش آسیایی است. این مناطق به دریا نزدیکند و برای تمدد اعصاب، حمام آفتاب، خواندن کتاب، پیکنیک دوستانه و حتی چرت زدن عالی هستند.

برترین رویداد سال افراد بومی چیست؟
چندین رویداد وجود دارد که مردم محلی واقعا چشم انتظارشان هستند: جشنواره فیلم استانبول برای علاقه مندان به سینما، جشنواره موسیقی جاز استانبول برای عاشقان موسیقی و جشنواره !f Istanbul برای عاشقان موسیقی پاپ.

به غیر از استانبول کدام شهرهای ترکیه را پیشنهاد می کنید؟
1683278771 604 استانبول از نگاه یک فرد بومی
سمت دریای اژه ی ترکیه در سالهای اخیر بسیار معروف شده است (این منظقه مکانهای خوش منظره و آرامش بخش زیادی برای دیدن دارد). بخش مدیترانه ای ترکیه هم فوق العاده محبوب است. دیگر به خود شما بستگی دارد که می خواهید چه نوع تعطیلاتی داشته باشید، به پایکوبی و پارتی علاقه دارید یا می خواهید از طبیعت لذت ببرید.
مردم بومی ترکیه چه غذاهایی را دوست دارند؟

ترکیه دارای قومیت ها و فرهنگهای مختلفی است، و استانبول نیز (به عنوان پایتخت) جایی است که تمامی این موارد دیده می شوند. تمامی سبک های آشپزی در اینجا وجود دارد: خاورمیانه ای، مدیترانه ای، اژه ای، ارمنی و …. راهی برای فهمیدن اینکه مردم محلی کدام غذا را بییشتر دوست دارند، وجود ندارد زیرا غذاها همگی با یکدیگر ادغام شده اند (مثلا در حال حاضر، کار بسیار سختی است که میان غذاهای مدیترانه ای و اژه ای تمایز قائل شد). فقط کافیست شهامت بیرون آمدن از منطقه امن خودتان را داشته باشید و برای امتحان کردن غذاهای محلی تردید نکنید.

برج گالاتا در استانبول
ادامه مطلب

مرم ترکیه چه جور افرادی هستند؟
کار درستی نیست که درباره ویژگیهای قومی افراد نظری کلی داد، با این وجود، می توان گفت که به خاطر موقعیت جغرافیایی ترکیه، مردمان این کشور گرم و صمیمی هستند و می دانند که چگونه در کنار یکدیگر زندگی کنند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر