لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> کازابلانکا، سفری که فراموش نخواهید کرد
کازابلانکا، سفری که فراموش نخواهید کرد

کازابلانکا، سفری که فراموش نخواهید کرد

سواحل تمیز فیروزه ای رنگ در کنار اقیانوس اطلس و آفتابی ملایم از جنس گرمای لذت بخش سواحل شمال آفریقا، شب هایی سرزنده و شاد، قدم زدن در رقص نور و رنگ ها، رستوران هایی که تا صبح مملو از جمعیت اند و کافه هایی که میز و صندلی های آنها گوشه پیاده رو ها را اشغال کرده است در حالی که موزیک ناب عربی و فرانسوی از رادیوی گوشه کافه در حال پخش شدن است؛ فقط می تواند یاد آور یک شهر زیبای جهان باشد، شهری که در آن خاطره ها ساخته می شوند و رویای بازگشت به روز های خاطره انگیز تا پایان عمر با شما خواهد ماند، مگر اینکه دوباره در کوچه های این شهر قدم بزنید و دوباره عاشقی کنید. به کازابلانکا، عروس شهر های آفریقا خوش آمدید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

کازابلانکا عروس آفریقاست؛ نه به خاطر زیبایی های بصری اش، بلکه بخاطر فضای بی آلایش، گرم و صمیمی، مردمانی خونگرم که تک تک سنگ فرش های این شهر را به محلی برای خلق خاطرات شورانگیز تبدیل نموده اند. شاید یکی از جذاب ترین ویژگی های کازابلانکا تحرکی است که در شب های این شهر وجود دارد. فرودگاه مجهز و پر تردد این شهر به خوبی نیازهای رفت و آمد و مسافران را برآورده می نماید و گردشگران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز به هر جای دنیا سفر کنند.

معماری شهر کازابلانکا تلفیقی از مدرنیته اروپایی و سنت ‌های آفریقایی است. در این شهر جلوه هایی هنری از بناهای باشکوه خواهید دید و همانطور که نام عربی این شهر “دارالبیضا” به معنای “سرای سفید” می باشد، نمای بناهای این شهر سفید رنگ است و هماهنگی بصری ساختمان های شهر آرامش خاصی به دیدگان هر بیننده ای می بخشند.
کازابلانکا

حمل و نقل در کازابلانکا
حمل و نقل در شهر کازابلانکا بسیار در دسترس است. شما می توانید از هر نقطه شهر در فاصله ۵ دقیقه به مراکز اصلی شهر بروید از تاکسی، تراموا و اتوبوس برای حمل و نقل استفاده کنید و هزینه حمل و نقل شما بسیار ارزان خواهد بود.
کازابلانکا شهری با تمام ویژگی های اروپایی، با حفظ سنت های آفریقایی خود به عنوان مهمترین و بزرگترین شهر مراکش می باشد که پایتخت این کشور نیز هست و با جمعیت حدود ۵ میلیون نفر، شهری پویا و شاداب و فعال بوده و سرزندگی مردم این شهر آمیخته با جلوه های زیبای طبیعت، سبک طراحی و معماری شهری می‌توانند چیزی فراتر از یک سفر را به شما ارائه دهند.

اگر برای نخستین بار است که به این کشور و شهر زیبای کازابلانکا سفر می نماید، بهتر است از تورهای گردشگری استفاده نمایید تا نگران از دست دادن جذابیت ها و دیدنی های این شهر نباشید. ضمن اینکه زمانبندی و برنامه ریزی سفر شما از طریق تور های گردشگری در این شهر بسیار موثرتر خواهد بود و شما می توانید بهره بیشتری از سفر خود ببرید. برای پرواز به کازابلانکا می توانید از خطوط هوایی کشور های امارات، ترکیه، روسیه و قطر استفاده نمایید.
تاریخچه کازابلانکا
تاریخچه شهر کازابلانکا

این شهر از بعد تاریخی دارای پیشینه ای بسیار طولانی می باشد و از شهرهای تاثیرگذار در تاریخ منطقه ی شمال آفریقا و جنوب اروپا می باشد. در واقع ریشه های این شهر به شهر قرون وسطایی “عنفا” می‌رسد که در سیر تکامل این شهر به یکی از حومه های شهر امروزی کازابلانکا تبدیل شده است.
بعد از حمله اعراب که در قرن های هفتم و هشتم میلادی به این شهر صورت گرفت شهر عنفا مرکز حکومت بربرها بود. پس از آنکه بربرها به اسلام گرویدند نتوانستند به این دین پایبند بمانند و دوباره به آیین های خود بازگشتند اما قرآنی به زبان بربری برای خودشان تدوین کردند.
قلمرو این نوکیشان به ظاهر مسلمان “بور‌غواطه” نام داشت، کسانی که در این قبایل، با دولت های مخالف اعراب متحد شدند و بر علیه آنان جنگیدند. در قرن یازدهم میلادی سلسله “مرابطان” بر علیه این قبایل، جنگی مذهبی راه انداختند و نهایتاً شخصی به نام “ابو معین” بر آنها پیروز شد.
در قرن سیزدهم میلادی نیز این شهر تحت حکومت سلسله “مرینیان” قرار گرفت و مردم این شهر در زمان حکومت این سلسله از ضعف موجود استفاده کردند و استقلال خود را به دست آوردند.
پرتغالی ها به دلیل این که از سوی آن ها دزدی های دریایی انجام می شد، در سال 1۴۶۸ این شهر را ویران کردند، آنها برای ویرانی این شهر از ده هزار سرباز جنگی و ۵۰ کشتی استفاده کردند و پس از غارت شهر آن را رها کردند، اما دزدی های دریایی باز هم پس از مدتی ادامه یافت و پرتغالی ها باز هم دوباره این شهر را در سال ۱۵۱۵ ویران کردند.
در سال ۱۵۷۵ پرتغالی هابه بازسازی این شهر پرداختند و استحکامات آن را بنا نهادند و نام آن را “کازا برانکا” نام نهادند. هدف پرتغالی ها از احداث این شهر تسلط بر این ناحیه بود اما پرتغالی ها در نهایت از مسلمانانی که مدام به این شهر حمله می کردند شکست خوردند و بعد از زلزله ای که در سال ۱۷۵۵ در این شهر آمد و آن را به طور کامل تخریب کرد، این شهر را ترک کردند.

این شهر به تصرف مسلمانان در آمد و فرمانروایی به نام “محمد بن عبدالله” آن را بازسازی کرد و در آن مسجد، حمام و مدرسه احداث کردند و در اطراف آن دژی ساختند و نام آن دل را دارالبیضا به معنای “خانه سفید” گذاشتند، بعد ها اسپانیایی ها این اسم را به کازابلانکا ترجمه کردند.
کازابلانکا

مناطق شهری و محل اقامت در کازابلانکا
شهر کازابلانکا از چند منطقه تشکیل شده است. یک ناحیه بالا شهری، یک بافت سنتی و قدیمی و مرکز شهر، نواحی این شهر را تشکیل داده‌اند. هتل Sofitel Casablanca tour blanche، یک هتل زیبا و مجلل در ۲ کیلومتری مسجد حسن دوم می باشد که در نزدیکی شهر قدیمی قرار دارد، و دارای استخرهای سرپوشیده آبگرم معدنی است. کارکنان خوش برخورد و امکانات خوب از جمله اتاق های مجلل موجب شهرت آن هستند.
هتل دیگری که می توانید برای اقامتتان برگزینید، هتل و آبگرم “لودوک” است که سرویس های بسیار خوبی دارد و با معماری خاص “آرت دکو” ساخته شده است. برای کسانی است که می خواهند در کنار ساحل اقامت داشته باشند “هتل چهارفصل کازابلانکا” پیشنهادی عالی است که جلوه های مدرنیته و توسعه مراکش امروزی را به رخ می کشد، شما می توانید از چشمه های آب گرم و استخر جکوزی این هتل استفاده نمایید.
هتل ساحلی “پستانا” که در کنار ساحل دریا قرار دارد برای خانواده ها انتخابی بسیار مناسب است. مخصوصا کسانی که بخواهند رزرو هتل انجام دهند وچند روز در این شهر اقامت داشته باشند.
در فاصله کوتاهی از مرکز شهر و ۳۰ کیلومتری مسجد حسن دوم، “هتل کنزی تاور” قرار دارد که دارای استخر و باشگاه ورزشی می باشد و چشم اندازی از سرتاسر شهر را به شما ارائه می نماید.

اگر دنبال هتل های ارزان قیمت هستید می توانید از “هتل ایبیس” و “هتل الولید” که روبروی ایستگاه راه آهن شهر قرار دارد و همچنین “هتل کاسا وویجرز” که دسترسی خوبی به حمل و نقل عمومی دارند استفاده نمود.

دیدنی های کازابلانکا
کازابلانکا به عنوان دروازه کشور مراکش، مرکز کسب و کار و صنعت کشور مراکش است و حال و هوای اروپایی دارد، با این حال تاریخ پر فراز و نشیب این شهر فضاها و مکان های بسیار جذاب و دیدنی را برای دید همگان به میراث گذاشته است در ذیل می توان به برخی از آنها اشاره نمود.

جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر کازابلانکا با اینکه در سطح جهانی آنچنان شاخص و برجسته نمی باشند اما المانها و سبک معماری آنها می‌تواند سخن های بسیاری از حال و هوای این قسمت از دنیا به شما بدهد. ریزه کاری ها و دقتی که در سازه های جاذبه های گردشگری این شهر به کار رفته است به اندازه کافی چشم نواز هستند تا شما را به تجربه ای متفاوت دعوت نمایند.
مسجد شیخ حسن دوم

مسجد شیخ حسن دوم
یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری شهر کازابلانکا “مسجد شیخ حسن دوم” است که همواره در برنامه ریزی هایی که تورهای گردشگری برای مسافران خود انجام می دهند جزوه مقاصد اصلی می باشد.
این مسجد که در بخش قدیمی شهر قرار دارد، نماد حکمرانی مسلمانان بر این شهر و تاریخچه حضور آنها می باشد که تکمیل و ترمیم آن در سال ۱۹۹۳ انجام پذیرفت و به عنوان دومین مسجد بزرگ دنیا لقب گرفت. مساحت این مسجد دو هکتار است و با مناره ۲۰۰ متری اش بلندترین مناره جهان است. ظرفیتی به اندازه ۲۵ هزار نمازگزار را دارد که اگر سقف متحرک آن جابجا شود حیاط نیز به مساحت مسجد اصلی افزوده می‌شود و تا ۸۰ هزار نفر گنجایش دارد.

هر سانتیمتر از این مسجد دارای تزئینات بی نظیری می باشد که حاصل دست هنرمندان مراکشی بوده و بر روی یک صخره سنگی که بر اقیانوس مسلط است ساخته شده است که منظره ای بسیار چشم نواز از اقیانوس را ارائه می کند و غیر مسلمانان نیز با استفاده از تورهای گردشگری می‌توانند از این مسجد دیدن نمایند.
بیشتر بخوانید:
میدان محمد پنجم

میدان محمد پنجم

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر کازابلانکا میدان محمد پنجم است که در مرکز این شهر قرار دارد. در اطراف این میدان ساختمان های اداری مهم شهر قرار دارند. ساختمان هایی از قبیل پست، فرمانداری، دادگستری، بانک های اصلی مراکش و کنسولگری فرانسه در این میدان می باشند. ساختمان های سفید رنگ به همراه معماری مختص به خود و فواره هایی که در مرکز این باغ ها خودنمایی می کنند، به زیبایی مجموعه کمک شایانی نموده و محل مناسبی را برای پیاده روی در یک بافت شهری مدرن شمال آفریقایی فراهم کرده است.
کورنیش

کورنیش

مکان دیگری که می توانید از آن دیدن نمایید ناحیه ساحلی شهر کازابلانکا یا به اصطلاح مردم محلی “کورنیش” است که در محله “عین ذیاب” قرار دارد و کسانی که میخواهند از لذت پیاده روی در کنار ساحل و معاشرت در آنجا بهره ببرند، می توانند از امکانات بی نظیر این مکان، از جمله رستوران‌ها و هتل‌های لوکس بهره مند شوند. کلاب های ساحلی و استخرها محل های خوبی برای تفریح فراهم کرده اند و ساحل عمومی محلی مناسب برای آفتاب گرفتن، تماشای مردم و گردش و پیاده روی است.
بازار مرکزی شهر

بازار مرکزی شهر
بازار مرکزی شهر کازابلانکا میعادگاه تاریخ و هنر مردمان آن است. منطقه ای برای خلق آثاری بی‌نظیر با تم آفریقایی- اروپایی و رنگ آمیزی سحر آمیز برای جلب نظر هر بیننده می باشد. فضای بازار کازابلانکا به گونه ای است که شما را مجاب خواهد کرد که از پول خود برای خرید زیبایی های بی نظیر این شهر استفاده کنید. زندگی شهری و شلوغی بازار و همهمه کسب و کار، شوق معامله برای خریداران و فروشندگان و فریادهای تبلیغی، جلوه ای از زندگی و شادابی را القا می کنند.
می‌توانید در این بازارها انواع صنایع دستی و سایر محصولات مختص این منطقه از کاسه های سفالی گرفته تا هر آنچه که زیبایی هنر مردمان این شهر را به رخ می کشد خریداری نمایید و با چانه زدن قیمتی مناسب را برای خرید یک اثر هنری ماندگار پرداخت نمایید. محل بازار مرکزی شهر کازابلانکا خیابان “علال بن عبدالله” می باشد.
از جمله جاهای دیگری که می‌توانید از آنها دیدن کنید کلیسای متروکه است. بنای بسیار زیبایی که در سال ۱۹۳۰ ساخته شده است اما به دلایلی متروک مانده است. ساحل محمدیه و ساحل اصیل نیز قسمت‌هایی از سواحل شهر کازابلانکا هستند که خصوصیات بسیار خوبی از بعد آرامش و سکوت کنار دریا را به شما می دهند.

بندر باستانی “صافی” که از روم باستان به جای مانده است نیز یکی دیگر از مکان هایی است که می تواند اوقات خوبی برای شما فراهم کند، ضمن اینکه صافی مرکز سرامیک و سفال در کازابلانکا است و در یک بعد از ظهر زیبا به خرید محصولات آن‌ها بپردازید.
رستوران های کازابلانکا

رستوران های کازابلانکا
رستوران های شهر کازابلانکا دارای سبک آشپزی و کیفیتی مثال زدنی هستند. رستوران های فرانسوی طعم غذاهای پاریسی را برای شما فراهم می کنند و یا در رستوران “لوبودگا” موسیقی زنده به همراه غذاهای اسپانیایی را تجربه نمایید. اگر عاشق غذاهای دریایی هستید کازابلانکا شهر مورد علاقه شما خواهد بود چراکه رستوران های این شهر به غذاهای دریایی بسیار اهمیت می‌دهند و منوهای آنها سرشار از تنوع غذاهای دریایی است. انواع اسپاگتی ماهی و خوراک های خوش طعم را میتوانید در آن ها تجربه کنید.

اشتباهات رایج توریست ها در اولین سفر و نحوه ی پیشگیری از آن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر