لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> دلایل منع ورود مسافر به هواپیما 2
دلایل منع ورود مسافر به هواپیما  2

دلایل منع ورود مسافر به هواپیما 2

در مقاله قبلی به رعایت قوانین برای سفری خوش با هواپیما اشاره کردیم، برای نمونه از مسافران خواسته شد تا با پای برهنه سوار هواپیما نشوند و برای جلوگیری از تجربه تلخ اخراج از هواپیما، بهتر است که قبل از پرواز با قوانین و مقررات شرکت های هواپیمایی آشنا شوید. فراموش نکنید که با برنامه ریزی و رزرو هتل در قم می توانید سفری مذهبی و به یادماندنی را تجربه کنید. در ادامه به موارد دیگری برای داشتن سفری آرام اشاره می کنیم، با رعایت این نکات با خیال راحت سفر کنید و نگران اخراج از هواپیما نباشید.

10 – بی نظمی ایجاد نکنید
بیشتر مسافر ها در لحظه پرواز به قدر کافی دلهره و نگرانی دارند، پس با نشستن در کنار فردی که سر و صدای زیادی به راه اندازد آرامش نخواهند داشت. هر فردی از روی عمد مشکل درست کند زودتر و در اولین فرصت از هواپیما اخراج می شود، اما نوجوانی که رعایت نکند تا بار سوم رفتار کودکانه اش تحمل می شود و در نوبت سوم از پرواز محروم می گردد. برخی اوقات ممکن است خدمات هواپیمایی ناراضی کننده و کافی نباشد اما با چنین شرایطی نمی بایستی درگیر شوید، و تا توان دارید به خاطر غذای نامناسب پرواز داد و بیداد راه بیاندازید.

طبق گزارش ها در سال 2013 میلادی، مسافر زنی که از شهر نیویورک به سوی شهر ساندیگو پرواز داشت، متوجه شد که مسافر دیگر بدون پرداخت هزینه و رایگان کلاس بهتری دریافت کرده است اما خودش مبلغ اضافی 65 دلار برای صندلی پرداخت کرده، بسیار عصبانی شد و داد و بیداد راه انداخت. در نهایت به خاطر بحث و جدل چند ساعته این مسافر با خدمه ی پرواز، هواپیما به سوی شهر دنور تغییر مسیر داد و او را اخراج کردند، و از او خواسته شد که تا پیاده شدن صبر کند و این مشکل پیش آمده را با شرکت هواپیمایی مطرح کند.

در هواپیما مار

11 – در هواپیما مار با خود حمل نکنید!
با دیدن فیلم های هالیوودی شاید تصور کنید که برخی از رفتار ها عادی و مشکل ساز نیست، برای نمونه ساموئل ال جکسون، بازیگر امریکایی که در فیلم ناله مار سیاه، ماری به همراه داشت. توجه کنید که دنیای رسانه از واقعیت فاصله دارد و این رفتار ها مورد قبول جوامع نمی باشد. پس غلتیدن مار در هواپیما حتی اگر یک مار باشد و نه بیشتر، امر خوشایندی نخواهد بود. طبق گزارش های موجود در سال 2013 میلادی در پرواز شرکت هواپیمایی کانتاس که بزرگ ترین خطوط هواپیمایی استرالیا به حساب می آید، در مسیر سیدنی به سوی توکیو یک مار بزرگ موش خوار ماندارینی در هواپیما مشاهده شد و با سرعت مسافرین هراس زده را به بیرون هدایت کرده و هواپیما را تخلیه نمودند.

در این مثالی که گفته شد، هیچ فردی مار را به داخل هواپیما نبرده بود، پس دقت کنید اگر در کیسه مار همراه داشته باشید و وارد هواپیما شوید می بایستی از پرواز خود خداحافظی کنید و منتظر پرواز بعدی با تغییر دادن شرایط خود باشید. شاید حتی با آزادی نیز خداحافظی کنید و مدتی بازداشت شوید پس نسبت به رفتار خود دقت بیشتری داشته باشید. تنها در صورتی که مراحل قانونی را طی کنید و مجوز های لازم را دریافت نمایید، انواع حیوانات را می توانید در سفر همراه خود داشته باشید اما در صورتی که از روی احساس برخورد کنید و صرفا بخاطر علاقه و حمایت از حیوانات دست به چنین کاری بزنید، تنبیه خواهید شد.

رابطه عاشقانه در هواپیما

12 – در هواپیما رابطه عاشقانه ممنوع
سرگرمی و تفریح در ارتفاع بالا همراه با دوست و شریک جالب خواهد بود اما بروز رفتار های تحریک آمیز و روابط، هر دو مسافر دختر و پسر را از هواپیما محروم خواهد کرد و در اولین ایستگاه نزدیک، هواپیما برای اخراج آنها به زمین خواهد نشست. مایل های کلوب اصطلاحی است که در آهنگ باو واو واو بکار رفت و به معنای داشتن رفتار های عاشقانه در هواپیما می باشد، فراموش نکنید رفتار های موجود و رایج در فیلم ها و آهنگ ها معمول نبوده و انجام آن در هواپیما ممنوع می باشد.

هرچند این رفتار های عاشقانه غیر قانونی نمی باشند اما به معنای چراغ سبز و اجازه نیز نخواهند بود، پس اگر توجه نکنید و به رفتار خود ادامه دهید، مهمان دار هواپیما پس از یک سخنرانی کوتاه و شرم آور برای دو مسافر از آنها خداحافظی خواهد کرد و در نزدیک ترین فرودگاه هواپیما برای اخراج آنها به زمین خواهد نشست.
استفاده از از تلفن همراه در هواپیما

13 – در هنگام فرود و پرواز از تلفن همراه استفاده نکنید.

همه می دانیم که استفاده نکردن از تلفن در هنگام پرواز برای امنیت پرواز ضروری است. استفاده از تلفن یا دیگر لوازم الکترونیک در هنگام پرواز یا فرود هواپیما به شدت ممنوع است و اگر از افرادی باشید که به استفاده از تلفن در این زمان های خاص اصرار کنید، بدون شک از هواپیما بیرون انداخته خواهید شد.

در طول سالیان اخیر اداره‌ ی فدرال هوانوردی نسبت به استفاده از لوازم الکترونیک دیگر در پرواز ها قانون جدیدی وضع نموده و اجازه استفاده از لوازم شخصی برقی به مسافر ها را داده است اما تلفن همراه همچنان از موارد به شدت منع شده این سازمان می باشد، و استفاده از تلفن ممکن است موجب تاثیر الکترومغناطیسی شود و سیستم هدایت هواپیما را مختل نماید. گفتنی است که این قانون شامل همه افراد می باشد و حتی افراد مشهور و سلیبریتی ها می بایستی آن را رعایت کنند، در غیر این صورت با عواقب رفتار خود روبرو خواهند شد. طبق گزارش های موجود در سال 2011 میلادی، مسافر مردی به نام الس بالدوین از خاموش کردن تلفن همراه امتناع کرد و حتی در دستشویی پنهان شد تا به بازی خود در گوشی هنگام پرواز ادامه دهد، و به خاطر این رفتار از هواپیما بیرون رانده شد.
چاقی بیش از حد

14 – چاقی بیش از حد
این موضوع برای خدمه هواپیما بسیار حساس و آزار دهنده است اما در برخی موارد آنها باید از پرواز مسافری که بیش از حد چاق باشد جلوگیری کنند. در مرحله ی اول این موضوع خجالت آور می باشد اما شرکت های هواپیمایی امنیت مسافران را در اولویت قرار داده اند و اگر مسافری نتواند به راحتی در صندلی خود بنشیند، این امر هم برای خود مسافر و هم از نظر مسافران دیگر ناراحت کننده خواهد بود و شاید موجب آزار دیگر مسافر ها نیز باشد.

این شرایط به قدری آزاردهنده است که برخی در فکر فرو می روند که آیا وزن ما نیز ممکن است شامل این شرایط باشد یا نه؟ نگران نباشید اکثر شرکت های هواپیمایی مسافری را که نتواند به راحتی در صندلی بنشیند و کمربند ایمنی او بسته نشود، از پرواز منع می کنند. در برخی شرایط تعدادی از شرکت های هواپیمایی لطف و نرمی در قوانین را پیش گرفته اند. طبق گزارش ها در سال 2010 میلادی، در پرواز جنوب غرب از یک مسافر زن که جثه کوچکی داشت خواسته شد که صندلی خود را ترک کند تا یک نوجوانی که بسیار چاق بود و وزن زیادی داشت بتواند در هر دو صندلی نشسته و جای کافی داشته باشد.
بیمار

15 – بسیار بیمار به نظر بیایید

گاهی ممکن است هنگام سفر احساس کنید که سلامت کامل ندارید و با وجود تلاش بسیار نتوانید سرحال باشید. شرکت هواپیمایی می تواند تصمیم بگیرد که بخاطر اندازه ی بیماری که دارید، اجازه ی پرواز با هواپیما را نداشته باشید. برای راحت تر بودن خودتان و همچنین برای راحتی و ایمنی دیگر مسافران بهتر است زمانی که مریض می باشید و بیماری مسری مانند آنفلونزا دارید از مسافرت کردن بپرهیزید. پرواز های دیگر همواره در جریان بوده و ادامه دارد اما شرایط را نمی توان تغییر داد و ضمانت کرد که دیگر مسافران آسیب نخواهند دید و بیمار نمی شوند.

در سال های اخیر و با شایع شدن بیماری در برخی نقاط جهان، اخراج مسافر هایی که بیمار باشند بسیار زیاد شده است و سفر این گونه افراد ترس جهانی در بر دارد. در سال 2009 میلادی بیماری جهان گیر نوعی آنفلونزا از نوع H1N1، که به آنفلونزا خوک نیز معروف بود، شایع شد که نسبت به دیگر تایپ ها شدید تر بوده و خطرات زیادی به همراه داشت، مسافری در پرواز ایرلاین امارات چنین علائمی را نشان داد و برای جلوگیری از آلودگی دیگر مسافر ها، به سرعت او را از هواپیما بیرون کردند.
نافرمانی از دستورالعمل های خدمه هواپیما

16 – نافرمانی از دستورالعمل های خدمه هواپیما

با داشتن رفتار نامناسب، و رعایت نکردن اصول اولیه در امنیت پرواز نه تنها موجب آزار پرسنل هواپیما خواهید شد بلکه از پرواز با هواپیما نیز محروم می شوید. قبل از پرواز پرسنل هواپیما نکات ایمنی را به مسافرین اعلام کرده و آموزش می دهند، بهتر است که خوب گوش کنید و در مواقع ضروری به آنها عمل کنید، هیچ کس نمی داند که چه موقعی ممکن است شرایط اضطراری پیش آید و تنها می بایستی برای این شرایط نامعلوم آماده باشید.

یکی از وظایف مهماندار پرواز رسیدگی به نیاز هر یک از مسافر ها می باشد و به صورت ممکن به آنها کمک کند اما اگر از مسافر های آزار دهنده ای باشید که مهماندار بار ها و بار ها بخواهد هنگام پرواز کمربند ایمنی خود را ببندید و یا در صندلی خود بنشینید، قابل تحمل نخواهید بود و به عنوان یک مسافر بی نظم و مختل کننده امنیت پرواز از هواپیما بیرون انداخته خواهید شد.
خاکستر مرده

17 – خاکستر مرده را بطور ناشایست جابجا کنید.

شاید این قانون اندکی بی رحمانه به نظر برسد که بخاطر چنین شرایطی از هواپیما اخراج شوید، اما دقت کنید که شرکت های هواپیمایی نسبت به چیز هایی که یک مسافر می تواند با خود به همراه داشته باشد و یا همراه داشتن برخی موارد ممنوع است، تصمیم می گیرد و حتی آنها در مورد اینکه چطور و چگونه وسیله ای را با خود همراه داشته باشید نیز نظر می دهند همراه داشتن خاکستر، مانند همراه داشتن چمدان معمول می باشد اما قبل از اینکه خاکستری با خود به همراه داشته باشید از قوانین جابجایی امن آنها مطلع شوید تا از وقوع هرگونه ناراحتی و مشکلی جلوگیری کنید.

در مرحله ی اول بهتر است بدانید که برخی از شرکت های هواپیمایی از مسافری که خاکستر انسان مرده یا حیوان مرده را به همراه آورده است، می خواهند که یک کپی از مدارک فوتی را ارائه دهند. ثانیا می بایستی خاکستر را درون ظرفی امن و بدون هوا حمل کنید، نهایت دقت را داشته باشید تا شرکت هواپیمایی ظرف انتخابی تان را تایید کند. در نهایت بهتر است بدانیم که این قوانین برای ادای احترام به حیوان خانگی مرده یا یکی از اعضای عزیز خانواده می باشد تا خاکستر او در فضا و در میان صندلی های هواپیما بطور ناخواسته و تصادفی پخش نگردد. پس برای جلوگیری از پیش آمدن دلخوری و از دست دادن پرواز به قوانین احترام بگذارید و در صورت حمل خاکستر گواهی فوت به همراه داشته باشید و از بسته بندی مناسب و قابل قبول ایرلاین پیروی کنید.
 فیلم هواپیما

18 – درباره فیلم پخش شده اعتراض نکنید

برای سرگرمی مسافر ها فیلم هایی پخش می شود که شاید مورد قبول همه نباشد. اگر در مورد چیز های کوچک و کم ارزش اعتراض کنید ممکن است از پرواز با هواپیما محروم شوید. برای نمونه به گزارش های مربوط به فیلم های پخش شده می پردازیم. فیلم هایی که برای پخش انتخاب می شوند شاید مورد علاقه هر مسافری نباشند و یا به قدر کافی بروز نبوده، قدیمی و تکراری باشند، اما در پایان بهتر است بدانیم که شرکت های هواپیمایی مسئول انتخاب گزینه های سرگرمی می باشند. و پرسنل هواپیما در این انتخاب ها هیچ نقشی ندارند، پس اعتراض به این کارمندان هیچ فایده ای ندارد و تنها با این رفتار پرواز خود را از دست خواهید داد.
طبق گزارش های موجود در سال 2013 میلادی، زوجی به فیلم پخش شده در هواپیما اعتراض کردند. در پرواز ایرلاین یونایتد به سوی شهر دنور این رویداد پیش آمد، در این پرواز فیلم پخش شده مناسب گروه سنی 13 سال نبود و رفتار های جنسی و خشونت زیادی در آن بکار رفته بود. به همین خاطر این زوج از پخش فیلم و تماشای آن توسط کودکان 8 ساله و 4 ساله خود اعتراض کردند. بخاطر بحث و مجادله با پرسنل هواپیما و حتی درخواست صحبت با کاپیتان، از این خانواده خواسته شد تا لوازم خود را جمع کنند و در اولین فرودگاه از پرواز اخراج گردند.

معرفی ۱۴ مورد از زیباترین فرودگاه های جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر