لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> اخبار >> سال 2018 به عنوان پر گردشگرترین سال انتخاب شد
سال 2018 به عنوان پر گردشگرترین سال انتخاب شد

سال 2018 به عنوان پر گردشگرترین سال انتخاب شد

از اعتراضات در اروپا گرفته تا بسته شدن سواحل در جنوب شرقی آسیا می توان گفت که دلیل تمام این مسایل وجود بی شمار گردشگر بوده است .

گردشگری بیش از حد کجا اتفاق افتاده بود؟
منظور مرا اشتباه متوجه نشوید اما دیکشنری کولینز با واژه های انتخابی خود درآمد زایی خوبی دارد، شکی نیست کتاب های تاریخی فرهنگی از سال 2018 به عنوان سالی یاد می کنند که ما در مورد واژه هایی مثل پلاستیک های یکبار مصرف آگاهی پیدا کردیم و بحث در مورد شیوع بسیار زیاد و تکان دهنده ی سو رفتار جنسی در جنبش ” من هم همچنین ” شروع شد و مفهوم رژیم بدون وجود محصولات حیوانی ( گیاهخواری ) وارد مفاهیم اصلی شد .
اما سال 2018 همچنین به عنوان سال پرگردشگر نیز ثبت خواهد شد. شاهد بودیم که افراد محلی در اعتراض به تعداد زیاد گردشگران به خیابان ها آمدند . بسیاری از سواحل به روی عموم بسته شدند و دلیل آن وجود تعداد زیاد گردشگر بود. کنفرانس های بین المللی برگزار شد و مدیران صنایع مجبور به مقابله با این مشکل شدند . از گردشگری معمولا به عنوان امری مثبت و قابل تحسین یاد می شود. اما دهه ها بعد از رشد بی رویه آن یعنی افزایش چند برابری تعداد گردشگر به جای مدیریت آن، افزایش گردشگری در مقاصد خاص روندی بی ثبات در پیش گرفت. امروزه گردشگری بیش از حد و رزرو آنلاین هتل فقط مختص به اروپا نیست بلکه مسئله ای جهانی است .

افزایش معترضان به گردشگری
سیلی از معترضان به افزایش تعداد گردشگر در سال 2017 ابتدا در ونیز و بارسلونا و بعد در سراسر مقاصد گردشگری اروپایی مانند مالورکا ، آمستردام و سان پاستین آغاز شد. شاید بتوان گفت پرآشوب ترین آن ها حادثه بیرون از استادیوم کمپ نو در باسلونا بود که یک گروه ضد گردشگری وارد اتوبوس سر باز گردشگری شدند و تایرهای آن را پاره کردند . این جریان ضد گردشگری در سال 2018 نیز ادامه داشت. در آوریل بیش از 500 نفر در اعتراض علیه تاثیر گردشگری زیاد در ایبیزا به خیابان ها آمدند .بیانگر این واقعه یعنی ” آنجلز اسکاندل ” مدیر پروه فشار محلی یعنی ” پرو” گفت: ما مخالف گردشگری نیستیم اما مخالف گردشگری بدون حد و مرز و بیش از حد هستیم . اواخر این ماه جریان اعتراضات در ونیز بعد از اینکه شورای محلی پیشنهاد کنترل جمعیت را به منظور جلوگیری از حرکت جمعیت به مسیرهای اصلی را داد، آغاز شد.
“توماسو کاچیاری ” یکی از افرادی بود که این حرکت را به نقد و چالش کشید . او گفت : ما در باغ وحش نیستیم و حیوان هم نیستیم. این عملی سمبلیک بود تا جلوی این حرکت گرفته شود. من پسرم را به مکانی که باید برگه ای برای ورودش ارائه دهد نمی برم . سپس در جولای فعالان ضد گردشگری اعتراض و حمله ای دیگر در مالورکا و هتل های پالما با شعار ” گردشگری باعث مرگ شهر است ” به پا کردند و این اعتراضات را تا فرودگاه بین المللی جزیره ادامه دادند.
ویژگی رایج تمام این اعتراضات این است که فعالان به خود گردشگران حمله نمی کنند بلکه توجهشان معطوف به مدیریت نامناسب گردشگری است.

Paradises closed for recovery

مکان های خوشی یعنی سواحل برای بازیابی بسته شدند

به بسته شدن مکان های گردشگری مشهور به صورت کوتاه مدت برای ترمیم و بازیابی عادت کرده ایم. در سال 2015 ، Spanish Steps رم به مدت شش ماه برای تعمیر که ناشی از میلیون ها قدم گذاری در سال است، بسته شد. برخی از جاهای دیدنی هم بالاجبار و برای همیشه بسته شدند، در سال 2014 آرامگاه Tutankhamun بخاطر رطوبت حاصل از نفس بازدیدکنندگان که منجر به بدتر شدن اوضاع آن شد، بسته شد.در سال 2018 رشد قابل توجهی در بسته شدن مکان های گردشگری شگفت انگیز صورت گرفت تا این اماکن از تاثیر گردشگری زیاد رها شوند . Boracay یک جزیره کوچک که زمانی جزو خوش منظره ترین جزیره های دنیا بود، اوایل امسال به روی گردشگران بسته شد .

Visitors to Maya Bay in Thailand

ورود به سنگ های بیرون زده در فیلیپین بعد از اینکه رئیس جمهور این کشور این سنگ ها را ” آبریز ” خطاب کرد، به مدت شش ماه دوره ترمیم و مرمت ممنوع اعلام شد. ماه گذشته این مکان مجددا باز شد اما با اعمال قوانین سخت تر در مورد تعداد گردشگران ، استفاده از پلاستیک و نوشیدن و سیگار کشیدن در مکان های عمومی. اوایل امسال مقامات تایلند اعلام کردند که احتمالا ساحل ماسه سفید در خلیج مایا واقع در جزیره Ko Phi Phi Leh تایلند بسته می شود تا خرابی های ناشی از تاثیر 5000 گردشگر در هر روز که دو برابر ظرفیت واقعی است، ترمیم شود. با این وجود ماه قبل اعلام کردند که این مکان برای مدتی نامعلوم بسته خواهد ماند.

A new wave of 'Disneyfied' destinations

موج جدیدی از مقاصد گردشگری
ما عادت داریم در مورد مقاصد مشابه در بحث گردشگری بیش از حد بشنویم. اسمهایی مانند Dubrovnik, Venice, Barcelona, Santorini و Mallorca اغلب بصورت صحیح یا اشتباه با عنوان ” خیلی شلوغ ” خطاب می شوند. اما در سال 2018 برخی از مقاصد جدید وارد بحث شدند. در طول چند سال گذشته برخی مقاصد کاملا مانند پرتغال و لیسبون شاهد رونق گردشگری بوده و در مرکز توجه قرار گرفته اند چون محبوبیت بالایی دارند.

Trish Lorenz روزنامه نگار و ساکن پایتخت گفت: گردشگری زیاد قطعا در پرتغال و بیشتر در لیسبون و پورتو تبدیل به موضوعی اساسی شده است. روند رو به رشد گردشگری خیلی سریع اتفاق افتاد اما زیرساخت های لازم وجود ندارند. صف های طولانی برای بلیط قطار در راه آهن ها، سرپا ایستادن در وسائل حمل و نقل عمومی و مسایلی در مورد سر و صدا و مسائل مشابه مردم محلی را به شدت خسته می کند.
Kyoto

از طرف دیگر گزارشگران محلی در کیوتو شروع به نوشتن درباره kankō kōgai یا آلودگی توریستی کرده اند. در سال های اخیر ژاپن شاهد رشد سریع گردشگری بوده است که بخشی مربوط به عدم اعمال محدودیت های ویزایی برای کشورهایی مثل هند و چین است. بر اساس گفته های روزنامه محلی Asahi Shimbun در پاسخ به این کار ساکنان کیوتو و صاحبان صنایع یک کمیته حفاظت از مناظر تشکیل داده اند تا از آمدن کوهنوردان نیمه برهنه، مسافران خاطی و عکاسی های طولانی جلوگیری کنند و هیئت گردشگری شهر در حال بکارگیری استراتژی هایی برای کاهش شلوغی بیش از حد می باشد. معروفترین سواحل کورنوال در حال مواجهه با رشد بی سابقه بازدید کنندگان در تابستان هستند. در نتیجه Visit Cornwallمردم را به دیدن ساحل Porthcurno و Kynance Cove دعوت نمی کند چون ترافیک سنگینی در ماه آگوست گزارش شده است.

Malcolm Bell از Visit Cornwall به شبکه بی بی سی گفت: هیچ کس نمی خواهد این توده عظیم گردشگری را که این منطقه و همچین تجربه گردشگران را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بسته شدن خیابان ها می شود را ببینند.
The forecast for 2019

پیش بینی برای سال 2019

چیزی که تقریبا مشخص است این است که از لحاظ تعداد خالص گردشگران بین المللی زیادی در سال 2019 وجود خواهند داشت . سال گذشته رکورد 1.323 میلیاردی از سفرهای خراجی توسط مسافران به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته آن رشد هفت درصدی داشته است. بر طبق پیش بینی سازمان گردشگری جهانی این رقم با سرعت 4 تا 5 برابری به ازای هر سال ادامه خواهد داشت.

در سال پیش رو مقاصد زیادی در وب سایت اجاره اقامتگاه Airbnb محدود می شوند، افزایش مقاصد گردشگری باعث اعمال سوگند یا تعهداتی برای گردشگران هنگام ورود، افزایش گردشگران در چین و معرفی تاکسی های گردشگری جدید در سراسر معروفترین مقاصد گردشگری اروپا و احتمالا در بریتانیا می شود. بنابراین در مورد صنعت گردشگری در سال 2019 باید احساس مثبت داشته باشیم یا منفی؟

Barcelona

Justin Francis مدیر اجرایی توریسم مسئولانه دیدگاهی اعتدالی دارد . او می گوید: من میترسم گردشگری بیش از حد، قبل از اینکه بهتر شود رو به بدتر شدن بگذارد. مقاصد گردشگری با این حقیقت روبرو می شوند که گردشگری صنعتی فعال و توسعه طلبانه است و مانند هر صنعت دیگر نیازمند مدیریت و نظارت است. در ضمن تفکرات غیر عادی هم تغییر نکرده اند . سفر هوایی بسیار ارزان، طبقه متوسط رو به رشد ، اقتصادهای نوظهور و علاقه مندی ما به ساخت برندهای شخصی مان از طریق عکس های اینستاگرامی تعداد و تمرکز گردشگری را روی نقاط حساس و خاصی منعطف می کند.
دکتر Jim Butcher جغرافی دان توریستی دیدگاه مثبت تری نسبت به آینده گردشگری بیش از حد دارد. او روی این موضوع بحث می کرد که در مسائل مربوط به گردشگری بیش از حد، بیش از حد اغراق می شود. او نظرات خود را در مقاله ای برای Spiked نوشت و گفت که: مسائل ظرفیتی و حوادث نامنظم و آشفته مشکلات قابل حلی هستند که باید در بافت توسعه های عظیم مورد توجه قرار بگیرند. ما نیازمند دیدگاهی مثبت تر، آینده نگرانه تر، همراه با فن آوری اطلاعات هستیم تا بدانیم چگونه مزایایی که صنعت گردشگری هم برای گردشگران و هم برای میزبانان به ارمغان می آورد را تعمیم دهیم.

رتبه يك از نظر تعداد گردشگران در سال 2018
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر