لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> سواحل لوکس دوبی
سواحل لوکس  دوبی

سواحل لوکس دوبی

امیر نشین دوبی در خاورمیانه شاید بعنوان مقصد لوکس توریستی به شمار بیاید، اما محل کیلومترها و کیلومترها سواحل تماما سفید و شنی نیز هست. این سواحل که در کنار خلیج نیلگون فارس قرار گرفته اند، فضا را تبدیل به تفریحگاهی استوایی نموده اند. اگرچه بعضی سواحل خصوصی اند و به اقامتگاه ها یا هتل های مجللی وابسته اند، اما دولت تعداد زیادی از سواحل عمومی را نیز فراهم آورده است. بیشتر سواحل دوبی به صورت مصنوعی هستند، به همین دلیل صاف و وسیع با شن های سفید و نرم اند. هوای شرجی تابستانی دوبی باعث می شود خیلی از افراد پس از شام خوردن و شبانه به سمت ساحل بروند. فصل شلوغ حوالی زمستان است که تعداد زیادی از توریست ها برای گریز از سرما به اینجا می آیند.
دوبی امیرنشینی (مانند همان ایالت یا استان) در کشور امارات متحده عربی است و سطحی از امنیت را فراهم می آورد که در کمتر مقاصد توریستی یافت می شود. اگر دقت کنید متوجه می شوید مردم کیف دستی، کیف پول و تلفن همراهشان را هنگام رفتن برای شنا بر روی صندلی های ساحل رها می کنند.
1. JBR Open Beach

بزرگترین ساحل دوبی هنوز هم بهترین است. JBR (اقامتگاه ساحلی جمیرا) به وسعت کل منطقه ی جمیراست. اگرچه بعضی بخش های آن برای هتل ها طراحی شده، اما بیشتر آن باز است. در هر چند صد متر آن امکانات رفاهی قرار گرفته (که بدون نقص هم تمیز است) و محل هایی برای خرید خوراکی و نوشیدنی قرار دارد. شن های ساحل سفید و کاملا نرم اند و آب آن گرم و به رنگ زیبای آبی و سبز است. نجات غریق ها آماده ی وظیفه اند و مناطق شنا با علائم راهنما مشخص شده اند. هتل هیلتون جمیرای دوبی درست در خیابان The Walk ( خیابانی اصلی و کوچک در امتداد نوار ساحلی) قرار دارد و رو به آب است. پس هر چه زودتر برای رزرو هتل اقدام کنید. هم چنین مکان های متعددی نیز برای کرایه ی وسایل تفریحی آبی و دوچرخه و اسکوتر موجود است.
2. Jumeirah Beach Park
Jumeirah Beach Park
این ساحل را با JBR اشتباه نگیرید، پارک ساحلی جمیرا در کنار ساحل و برای سرگرمی طراحی شده و بسیار نزدیک به مرکز دوبی است. بر روی سطح صاف کویری، سطوحی سرسبز و تراس مانند درست شده و محل های زیادی برای خوردن، پیک نیک و بازی در نظر گرفته شده است. ساحلی زیبا اما کم وسعت تر از دیگر سواحل است و نسبت به آنها خط آب نزدیک تر به پیاده رو است. فضایی از درختان نخل نیز بین پیاده رو و ساحل وجود دارد. بازدیدکنندگان باید توجه داشته باشند که دوشنبه ها فقط برای بانوان و کودکان است. هزینه ی ورودی اندکی نیز هست که با توجه به امکانات کامل (دوش، کمد، حمام ها و محل های تعویض لباس) واقعا ارزشش را دارد. پارک و ساحل همچنین برای نیازمندی های مهم بازدیدکنندگان بسیار در دسترس است. Holiday Inn Express Dubai گزینه ای به عنوان هتلی متوسط و مناسب نزدیک به پارک و در منطقه ی صفا پارک در مرکز شهر است.
3. Umm Suqeim Beach
Umm Suqeim Beach
اگر دوست دارید از آن عکس های مناسب اینستاگرام از هتل مجلل برج العرب داشته باشید، ساحل أم سقیم (که ساحل عمومی جمیرا نیز خوانده می شود) مکان مناسبی است. این ساحل نیز وسیع و صاف در امتداد خط ساحلی است و دقیقا جایی است که برج قرار دارد (بر روی شبه جزیره ی کوچک آن). محدوده ی آن تنها یک ساحل با خدماتی معدود است که شامل نجات غریق و امکانات معمولی (سرویس بهداشتی و دوش) می باشد. بخش هایی از چمن مصنوعی نیز موجود است که محل پیک نیک و بازی نیز در آن هست. به محض اینکه شنا در خلیج فارس برایتان تمام شد، می توانید حتی از سرگرمی های آبی بیشتری در پارک آبی Wild Wadi لذت ببرید که در أم سقیم قرار دارد.
4. Kite Beach
Kite Beach
ساحل بادبادک ها در قسمتی از ساحل أم سقیم، نزدیک به انتهای شمالی آن واقع است. ساحلی وسیع و صاف است و محل اجاره ی کایاک و تخته موج سواری است. وزش باد در آن زیاد است و برای تخته کایت سواری و هوا کردن بادبادک مناسب است. شن های ساحل اینجا کمی زبرتر از دیگر سواحل و با صدف های زیاد است. یک پارک اسکیت سواری و بوفه ی بستنی فروشی نیز موجود است. همچنین برای خوراکی های مخصوص دوبی اش شناخته می شود و غرفه های غذای آن در طول صبح و عصر بازند. رستوران های کوچک و کافه ها در جاده ی ساحلی جمیرا قرار دارند که در امتداد ساحل اند. هتل ساحلی جمیرا هتلی مجلل و زیباست و شبیه به یک بادبان طراحی شده است. بر روی جاده ی ساحلی جمیرا در أم سقیم و در طول ساحل قرار گرفته است. این ناحیه همچنین به دیگر جاذبه ها مانند Ski Dubai نزدیک است که محلی برای اسکی داخل سالن است.
5. Al Mamzar Beach Park
Al Mamzar Beach Park
المَمزَر یک ساحل خانوادگی عالی است. پارک عمومی آن چهار بخش ساحلی دارد که همه به نجات غریق مجهز است. محلی برای پیک نیک، محلی برای بازی کودکان و دو استخر شنای بزرگ نیز موجود است. همگی رایگان و آزاد برای عموم هستند. پارک جمعه ها شلوغ می شود (تعطیلات دوبی جمعه و شنبه هاست). امکانات موجود آن دوش، حمام و رختکن است. حتی می توانید چادرهای کوچک مجهز به تهویه هوا به همراه باربکیو کرایه کنید و روز خود را بسازید. بخش ساحلی دیگری به نام ساحل باز الممزر، تجربه ی ساحل طبیعی گسترده تری را با شلوغی کمتر ارائه می دهد. الممزر در نزدیکی منطقه ی دِیرا است، جایی مناسب برای تماشای مناظر به این دلیل که در قلب دوبی قرار گرفته است. همچنین در نزدیکی مرز شارجه، امیرنشین همسایه است. هتل Sharjah Palace دقیقا در کنار این مرز قرار دارد و نزدیک به پارک ساحلی الممزر است.
6. The Palm Jumeirah
The Palm Jumeirah
ساحل نخل جمیرا با ظاهر ساقه برگی اش، پروژه ی توسعه یافته ای بر روی خلیج فارس است. با اینکه تعدادی بخش های عمومی بر روی ساحل صخره ای آن قرار دارد، اما هیچ ساحل عمومی بر روی نخل موجود نیست. تمام سواحل یا بخشی از همسایگی های مجلل مسکونی و یا آپارتمان های قرار گرفته بر روی ساقه برگ ها و یا وابسته به هتل های مجلل است. باشگاه ساحلی Riva تنها جایی است که ورودی روزانه به ساحلش را برای 30 دلار به ازای هر نفر به عموم می فروشد. هتل Waldorf Astoria در بالای نخل قرار گرفته و تجربه ای بی نظیر و لوکس را فراهم می آورد. ساحل بزرگش شامل هر ورزش آبی که فکرش را بکنید می شود و نماهایی زیبا به مرکز دوبی و افق جمیرا دارد.
7. Marina Beach
Marina Beach
مارینا منطقه ای مسکونی و لوکس در نزدیکی جمیراست. ساحل مارینا آخرین قسمت از ساحل شنی در امتداد خیابان The Walk است که در جلوی فروشگاه بزرگ ساحلی JBR قرار دارد. محلی وسیع، صاف، زیبا به همراه شن های نرم و سفید است. آب آن گرم و دارای نجات غریق است. تنها چند قدم از کافه های کوچک و بستنی فروشی های خیابان The Walk فاصله دارید. واحدهای مسکونی لوکس DoubleTree وابسته به هتل هیلتون، تجربه ای بی نظیر را فراهم می آورد و واحدهای بزرگ آپارتمان شکلی با نمای کامل به خلیج و بالکن های بزرگ دارد.
8. Dubai Creek
Dubai Creek
این ناحیه و دیرا، جایی که دوبی از آنجا و به عنوان بندری تجاری آغاز شد، یکی از معدود جاهایی است که بخشی از تاریخ این امیرنشین را در خود جای داده است. اینجا همچنین محلی مناسب برای تماشای مناظر است و پیاده روی در فروشگاه های فضای باز دیرا را نیز از دست ندهید. پارک Creek هکتارها فضای سبز و سواحل کوچکی در حاشیه ی جویبار دارد. جویبار دوبی آبراهه ی گسترده ای از دریاست که رودی با آب شیرین محسوب نمی شود. هتل XVA Art در خیابان الفهیدی واقع است که در قلب منطقه ی تاریخی دیرا و درست در کنار جویبار قرار دارد.
9. Jebel Ali Beach
Jebel Ali Beach
جبل علی حدود 32 کیلومتر از مرکز دوبی به سمت جنوب فاصله دارد و جدیدترین محدوده ی در حال توسعه ی مخصوص سرگرمی است. اینجا در واقع به عنوان منطقه ی صنعتی شناخته می شود و بزرگترین بندرگاه دست ساز جهان در آن است، محل سواحل بزرگ و شنی است که در آن خود را آزاد و تنها خواهید یافت. بیشتر تمرکز آن بر روی غواصی است. ناحیه ی وسیع و صاف ساحل جبل علی درست در جلوی جزیره ی نخل جبل علی واقع است. هتل ساحلی JA Jebel Ali اقامتگاهی مجلل درست در کنار شن های ساحل است. استخر های متعدد، زمین گلف و ساحل خصوصی در آن موجود است.
سفر رمانتیک و عاشقانه به دبی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر