لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> هاستل چیست؟ راهنمای انتخاب هاستل در سفر
هاستل چیست؟ راهنمای انتخاب  هاستل  در سفر

هاستل چیست؟ راهنمای انتخاب هاستل در سفر

سفر رفتن و مسافرت بی شك یكی از لذت بخش ترین لحظات زندگی هر شخصی می باشد. به دلیل پا به عرصه گذاشتن امكانات و تجهیزات مدرن در سال های اخیر و آشنایی بیشتر با جاذبه های موجود در گوشه گوشه جهان مردم بیشتر به سفر و مسافرت می اندیشند و اغلب افراد در برنامه سالانه خود و خانواده خود سفر هایی را هر چند كوتاه قرار می دهند. از طرفی نیز مشكلات و هزینه های بالای سفر و همچنین نداشتن فرصت كافی به دلیل اشتغال، تحصیل و دیگر برنامه های روزمره رفتن به سفر را برای اغلب افراد با مشكل روبرو كرده است.
هتل های ایران برای مثال در سفر به تبریز و از بین هتل های تبریز یا حتی انتخاب هتل در كشوری دیگر با توجه به هزینه های بالا و نداشتن اطلاعات كافی در رابطه با هتل مورد نظر مسافران با سردرگمی هایی روبرو می شوند. در این مقاله گردشگری شما را با نحوه انتخاب “هاستل” یا همان “پانسیون” كه در كشور خود نیز دیده می شوند و جزو اقامتگاه های مناسب در سرتاسر دنیا می باشد آشنا می كنیم.سفر رفتن با یك برنامه ریزی دقیق قطعا كاری بسیار ساده و بی دغدغه می باشد. با رزرو هتل و یا اقامتگاه مناسب، تهیه و فراهم كردن وسیله مناسب سفر و مقصد و فصل مناسب سفر می توان به راحتی سفری خاطره انگیز را تجربه كرد. بی شك یكی از دغدغه های سفر كه در بیشتر مواقع مانع از آغاز یك سفر می شود، محل اقامت مناسب می باشد.

برای تصمیم گیری و اغاز سفر با هر نیت و قصدی كه باشد، داخلی یا خارجی، علمی و تحقیقاتی، كاری و تفریحی در هر صورت یكی از اصلی ترین موارد در برنامه سفر انتخاب محل اقامت می باشد. اغلب ما برای سفر به شهر “مشهد” در كشور خود به قصد زیارت بارگاه امام رضا (ع) از بین هتل های مشهد به دنبال هتلی با امكانات ایده آل و البته با هزینه پایین می باشیم. همان طور كه اشاره شد در این مقاله شما را با اقامتگاه های ارزان قیمت در سفر های خارجی آشنا می كنیم. بیشتر ما با هتل ها، مسافرخانه ها، هتل آپارتمان ها و سوئیت ها آشنا هستیم. البته همه این اقامتگاه ها محلی برای استراحت و سپری كردن مدت زمانی كه در سفر هستیم می باشد.
انتخاب هاستل
در بین تمام اقامتگاه هایی كه به آن ها اشاره شد، “هاستل” ها از مكان هایی هستند كه به ویژه در كشور ما كمتر شناخته شده اند. این اقامتگاه های اغلب ارزان قیمت از اصلی ترین مكان هایی می باشند كه مسافران و توریستان در تمام دنیا برای پایین آوردن هزینه سفرهایشان از آن ها استفاده می كنند. با اطلاع یافتن از ویژگی های این اقامتگاه ها می توان از این پس با پایین آوردن هزینه اقامت سفر خود، سفر های بیشتری را تجربه كنید. در ادامه شما را برای انتخاب هاستلی با كیفیت بالا و مناسب راهنمایی كرده و اطلاعاتی كه می تواند شما را برای انتخاب بهترین “هاستل” ها در سفر هایتان كمك كند در اختیارتان قرار می دهیم.
انتخاب  هاستل  در سفر
هاستل چیست؟
“هاستل” ها در ظاهر اقامتگاه هایی هستند همانند هتل ها با امكاناتی گاهی حتی بیشتر از یك هتل معمولی، ولی تفاوت اصلی آن ها مشترك بودن اتاق هایشان با مسافران دیگر می باشد. “هاستل” در معنی كلمه یعنی اقامتگاهی برای دعوت كردن و جمع شدن به صورت صمیمی. “هاستل” ها در بیشتر مواقع هر اتاق خود را به چند نفر اجاره داده و هر شخص یك تخت و كمد شخصی را در اختیار خواهد داشت. برخی مكان ها در “هاستل” ها بین همه مسافران مشترك می باشد. مانند سرویس های بهداشتی، حمام، آشپزخانه، تلویزیون و دیگر مكان های عمومی موجود در این اقامتگاه ها.
انتخاب  هاستل  در سفر
موقعیت جغرافیایی
برای انتخاب بهترین “هاستل” ها در سفر هایمان باید به نكات بسیاری توجه داشته باشیم. یكی از مهمترین مزایای یك “هاستل” خوب، محل قرار گرفتن آن و منطقه جغرافیایی آن می باشد. برخی از این “هاستل” ها در مركز شهر، در نزدیكی اماكن تاریخی و گردشگری شهر ها، همجوار با ایستگاه های حمل نقل عمومی از جمله مترو و تاكسی قرار گرفته اند. این یكی از بهترین مزایای انتخاب یك “هاستل” خوب می باشد. برای استفاده بهتر از زمان در سفر ها به ویژه سفر های گردشگری و تفریحی، با انتخاب یك “هاستل” با موقعیت جغرافیایی خوب می توان به راحتی به تمام نقاط مقصد مورد نظر سر زده و هزینه حمل و نقل كمتری پرداخت كرد.
انتخاب  هاستل  در سفر
امنیت
امنیت محل اقامت بی گمان از نكاتی می باشد كه ذهن هر گردشگری را به خود مشغول خواهد كرد. البته در تمام نقاط دنیا هستند مكان هایی كه در این ضمینه ضعف داشته و شاید مانند هتل ها كه به صورت خصوصی در اختیار مسافران نباشند. به طور كلی قطعا در اختیار بودن یك اتاق یا یك سوئیت كامل همانند هتل ها برای هر شخصی امنیت بالاتری نسبت به محل های عمومی خواهد داشت. ولی در سال های اخیر فرهنگ استفاده از “هاستل” ها به قدری گسترش یافته كه این اقامتگاه ها نیز از امنیت بالایی برخوردار شده اند. البته وجود صندوق های امانات، كمد های قفل دار و دیگر تدابیر این مساله كه تا جایی برطرف كرده است ولی با این حال امنیت شاید یك مساله روانی و ذهنی باشد كه بی شك كمتر كسی در محیط های مشترك به آن خواهد رسید.
انتخاب  هاستل  در سفر
وعده های غذایی
صنعت هتل داری و گردشگری در سال های اخیر برای جذب بیشتر گردشگر و همچنین درآمد زایی و رقابت با دیگر رقبا، در ضمینه های مختلفی سعی بر افزایش كیفیت اقامتگاه ها و هتل ها كرده است. “هاستل” هایی را می توان یافت كه بدون دریافت هزینه ی بیشتر از هزینه دریافتی تخت، یك وعده صبحانه را در اختیار مسافران می گذارد. “هاستل” هایی هستند كه در كیفیت و حجم صبحانه به قدری حساس می باشند كه در حد هتل های چند ستاره كیفیت این وعده روزانه را بالا می برند. البته “هاستل” هایی با هزینه هایی بالا وجود دارد كه وعده های غذایی دیگر مانند ناهار و شام را نیز در اختیار میهمانان قرار می دهد. روی هم رفته برای انتخاب “هاستل” و صرف جویی در هزینه های سفر سعی كنید اقامتگاه هایی را انتخاب كنید كه حد اقل یك وعده غذایی را به رایگان در اختیار شما قرار دهند.
انتخاب  هاستل  در سفر
اتاق مطالعه
در محیط های عمومی و اشتراكی همانند “هاستل” ها، شاید به راحتی نتوان در اتاق و تخت خود در هر زمانی كه اراده كنید سكوت و آرامش را در اختیار داشته باشید. به همین دلیل برخی از این “هاستل” ها محیط هایی را برای مطالعه و آرامش و دوری از سر و صدای اطراف فراهم كرده اند كه می توان در این محل ها به راحتی به مطالعه و انجام كارهایی كه نیاز به سكوت و تمركز بیشتری دارند پرداخت. اتاق های مطالعه، بالكن های خلوت، و دیگر نقاطی كه می توان از آن ها استفاده كرد.
انتخاب  هاستل  در سفر
سرگرمی ها
همان طور كه اشاره شد “هاستل” ها با این دیدگاه آغاز به كار كرده اند كه هزینه پایین تر و همچنین اقامت در محیطی دوستانه را برای مسافران فراهم كنند. به همین دلیل برخی از “هاستل” ها وجود دارند كه محل هایی برای تفریح و سرگرمی میهمانان خود فراهم كرده اند. سالن های بازی، اتاق های عمومی و نشیمن های دور همی، استخر ها، سالن های ورزشی وبسیاری از مكان های جذاب كه می توان در برخی “هاستل” ها تجربه كرد. تجربه این دورهمی ها با افرادی از كشور های دیگر در این محیط ها دور هم جمع شده اند می تواند یكی از خاطره انگیز ترین تجربه های هر گردشگری باشد.
اتاق های وی آی پی و شخصی
برای رزرو “هاستل” می توان نوع و درجه اتاق را نسبت به سلیقه و البته بودجه خود انتخاب كرد. اغلب “هاستل” ها اتاق هایی یك تخته تا 12 تخته را در اختیار میهمانان خود قرار می دهند. طبیعی است با بالا رفتن تعداد تخت های یك اتاق هزینه دریافتی از هر شخص كم می شود. اتاق های وی آی پی اغلب اتاق هایی با یك تخت و چشم اندازی خوب نسبت به دیگر اتاق ها دارند.
انتخاب  هاستل  در سفر
درجه رضایت مشتریان
با گسترش سایت های گردشگری و رزرواسیون هتل و اقامتگاه در سطح جهان، دسترسی به اطلاعاتی در رابطه با “هاستل” ها و امكانات آن ها راحت تر شده است. در اغلب سایت های معتبر رزرو هتل و “هاستل” می توان نظرات مهمانان و مسافران را در رابطه با اقامتگاهی كه تجربه استفاده از آن را داشته اند مطالعه كرد و درجه رضایتمندی هتل ها و “هاستل” ها را با یكدیگر مقایسه كرد.

راهنمای کامل اقامت در هاستل
ادامه مطلب

امكان رزو آسان و لغو رزرو بدون هزینه
از مزایای یك “هاستل” خوب می توان به امكان لغو رزرو بدون هزینه آن اشاره كرد. برخی هاستل ها برای رفاه حال مهمانان خود شرایطی را فراهم كرده اند كه در صورت تغییر برنامه سفر بتوان به راحتی و بدون هزینه اتاق و تخت رزرو شده را كنسل كرد و تمام هزینه پرداخت شده به مهمان بازگردانده می شود.

اینترنت رایگان
هاستل های خوب و پر طرفدار برای رفاه حال مسافران و مهمانان با امكاناتی مانند اینترنت رایگان از آن ها پذیرایی می كنند. البته اغلب “هاستل” ها و اقامتگاه ها امكاناتی از قبیل اینترنت رایگان را برای مسافران آماده كرده ولی هستند “هاستل” هایی كه برای سود بیشتر اینترنت بصورت رایگان در اختیار مهمانان قرار نمی دهند.
انتخاب  هاستل  در سفر
اتاق های جداگانه برای مهمانان زن و مرد
همان طور كه می دانیم “هاستل” ها اتاق هایی با چند تخت مشترك بین مهمانان می باشند. برخی “هاستل” ها برای رفاه مسافران و البته احترام به سلیقه های مختلف، اتاق هایی ویژه خانم ها و آقایان در نظر گرفته اند. ولی برخی دیگر بین خانم ها و آقایان مشترك هستند كه البته این نوع اقامتگاه ها در كشور های دیگر دیده می شوند.

محاسن هاستل ها
از مهم ترین ویژگی های هاستل ها می توان به هزینه پایین آن ها اشاره كرد.
یكی دیگر از ویژگی های “هاستل” ها قرار گرفتن در مركز شهر و در كنار محل های گردشگری و توریستی و همچنین مراكز اداری می باشد.
آشنایی با افراد مختلف، با فرهنگ های مختلف نیز از دیگر ویژگی های “هاستل” ها می باشد كه در دیگر اقامتگاه ها نمی توان آن را تجربه كرد.
هاستل ها اغلب محدودیتی برای زمان تحویل اتاق ندارند و می توان در هر ساعتی از شبانه روز به آن جا رفت یا تخت خود را تحویل داد.
انتخاب  هاستل  در سفر
معایب هاستل ها
“هاستل” ها اغلب به دلیل مشترك بودن اتاق ها بین چند نفر پر سر و صدا و پر رفت و آمد می باشند.
امنیت پایین از معایب اغلب “هاستل” ها می باشد، زیرا مشترك بودن اتاق ها و فضاهای عمومی باعث می شود كه نتوان به راحتی و با خیال راحت وسایل خود را رها كرد و به بیرون از محیط “هاستل” رفت و به گردش پرداخت.
در “هاستل” ها به ندرت می توان در آرامش استراحت كرد، تردد زیاد و رفت آمد های پی در پی باعث می شود كه نتوان به راحتی در آرامش به سر برد.

هاستل جوانان چیست؟
ادامه مطلب

فرهنگ اقامت در هاستل
هر مكانی برای زندگی كردن نیاز به فرهنگی خاص دارد. برای مثال فرهنگ آپارتمان نشینی، شهر نشینی و … . هاستل ها نیز نیاز به فرهنگی برای اقامت راحت و بی دغدغه در آن ها را دارند. مراعات دیگران را كردن و گذشت كردن در “هاستل” ها می تواند باعث جلوگیری از تنش ها و به ثبت رساندن اقامتی به یاد ماندنی را برای ما به ارمغان می آورد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر