لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> راهنمای کامل اقامت در هاستل
راهنمای کامل اقامت در هاستل

راهنمای کامل اقامت در هاستل

اگر تاکنون در یک هاستل اقامت نکرده اید و همیشه هتل ها را برای اقامت انتخاب کردید، تغییر عادات کورکورانه همیشگی تان به اقامت در هاستل کمی سخت خواهد بود. علاوه بر این اگر منبع خوبی برای کسب اطلاعات درست نداشته باشید نمی توانید سفرتان را پیش بینی کنید
در اینجا به 10سوالی که معمولا در مورد هاستل ها، چگونگی اقامت در یک هاستل و در مورد حال و هوای اقامت در اتاق خواب، مطرح می شود پاسخ خواهیم داد. هاستل ها برای مسافرانی که می خواهند سفری به صرفه و مکان امنی برای خوابیدن داشته باشند عالی هستند. به طور کلی، واقعا مسئله ای نیست که در مورد آن نگران باشید علاوه بر این اگر مهمان های دیگری را با علایق مشابه پیدا کنید، باعث می شود که سفر مهیج تری تجربه کنید.

هاستل چیست؟
اقامت در یک هاستل روشی ارزان است که سفر با افرادی از سراسر جهان که با شما همفکر و عقیده هستند را تجربه کنید. هاستل ها معمولا با چند خصلت شناخته می شوند: اتاق هایی امن با صندلی راحتی، رویدادهای اجتماعی، حمام مشترک، مکان و آشپزخانه اشتراکی. اگر می خواهید پول بیشتری هزینه کنید، در صورتی که این امکان در هاستلتان باشد، می توانید در اتاق خصوصی اقامت کنید.

هاستل ها مکانی برای برقراری ارتباطات اجتماعی هستند درست مثل هاستل ها، همه چیزتان را به اشتراک می گذارید، اما کمد مخصوص به خودتان و همچنین امنیت کامل دارید. هاستل ها مانند اردوگاه های تابستانی هستند که آنها را می توانید در تمام کشورهای جهان بیابید.

هزینه ی اقامت در هاستل چقدر است؟
قیمت هاستل ها در سراسر جهان متفاوت است. در اوسط فصل ها در اروپای غربی یا استرالیا می توانید مبلغ 50 دلار برای یک تخت در هاستل و 80 دلار برای یک اتاق خصوصی مناسب بپردازید. با این حال، در جنوب آسیا که هزینه ها کم است، می توانید یک تخت در هاستل را با شبی 50 سنت و برای یک اتاق خصوصی 3 دلار و در اروپا و آمریکای جنوبی می توانید 10 دلار برای یک تخت در هاستل و 30 دلار برای یک اتاق خصوصی پرداخت کنید.
به طور متوسط باید حدود 10 تا 30 دلار برای اقامت یک شب در هاستل در نظر بگیرید و اگر می خواهید یک اتاق خصوصی داشته باشید این هزینه را دو برابر کنید.

آیا هاستل ها دارای محدودیت سنی هستند؟
برخی از هاستل ها دارای محدودیت های سنی هستند، اما بسیاری از آن ها در مورد این قانون سخت گیری نمی کنند. اگر هاستلی محدودیت سنی 30 یا 40 سال داشته باشد اما شما جوان تر از چیزی که هستید به نظر می رسید، هیچ مشکلی با ورود شما وجود نخوهد داشت.
محدودیت های سنی اغلب در هاستل هایی سخت گرفته می شود که مخصوص برگزاری مهانی هستند و در آن میز نوشیدنی وجود دارد به طوری که آن ها برای اقامت افرادی که سنشان کمتر از 16 سال (یا گاهی اوقات 18 سال) است را محدود می کنند. برخی از هاستل ها که می خواهند با افراد جوان تر با میهمانان همسن و سال برگزار شود این قانون را محدود به افراد زیر 30 یا 40 سال می کنند، اما هاستل هایی با قوانین محدودیت سنی بسیار کم یافت می شوند.
چگونه بفهمیم که هاستل مورد نظرمان دارای محدودیت سنی می باشد یا خیر؟
شما می توانید از طریق سایت خود هاستل یا سایت های رزرو آنلاین مانند ایران هتل آنلاین در مورد این قوانین مطالعه بفرمایید.

ارزان ترین مقصد ها برای ماه عسلی رمانتیک
ادامه مطلب

آیا مجبور به اشتراک اتاق با جنس مخالف هستم؟
خیر، اگر نخواهید، مجبور به اشتراک اتاق با جنس مخالف نیستید. هاستل های زیادی وجود دارند که دارای اتاق های تک جنسیتی برای کسانی اند که نمی خواهند با جنس مخالف خود در یک اتاق باشند. بنابراین اگر این پارامتر برای شما یک اولویت است، مشکل پیدا کردن مکانی برای اقامت ندارید. لازم به ذکر است که هاستل های ترکیبی بیشتر هستند. اگر نمی خواهید در یک اتاق مختلط اقامت کنید و همچنین نمی توانید هاستلی با این شرایط پیدا کنید باید یک اتاق خصوصی بگیرید.
اگر چه اتاق خواب مشترک ممکن است کمی برای زنانی که انفرادی سفر می کنند نگران کننده باشد. هاستل های ترکیبی امن هستند. Backpackers به خوبی چگونگی احترام به یکدیگر را درک می کنند و حریم خصوصی یکدیگر را حفظ می کنند. به ویژه اگر شما در یک اتاق نشیمن با هفت نفر دیگر در اتاق خود بخوابید، این افراد باعث جلوگیری از بروز هر گونه اتفاقی می شوند.

آیا مجبورم از یک حمام اشتراکی استفاده کنم؟
در هاستل ها باید انتظار داشته باشید که از حمام اشتراکی استفاده کنید، به خصوص اگر در یک هاستل هستید. گاهی اوقات ممکن است که اتاق های خصوصی حمام خصوصی داشته باشند.
حمام های هاستل را معمولا روزانه تمیز می کنند، بنابراین اگر می خواهید یک بار در روز دوش بگیرید، به محض این که از خواب بیدار شدید به حمام بروید. شما این حمام را با چند مسافر شریک هستید همه آنها به اندازه شما تمیز نیستند و محترمانه رفتار نمی کنند. در پایان روز،با انواع لکه ها و بی نظمی ها در حمام مواجه خواهید شد.
یک نکته برای استفاده از حمام در هاستل ها عبارت است از: یک فلیپ فلاپ برای دوش برای محض اطمینان از اینکه مبتلا به قارچ پا نمی شوید به همرا داشته باشید.

هاستل چیست؟ راهنمای انتخاب هاستل در سفر
ادامه مطلب

آیا اقامت من شامل صبحانه می شود؟
وعده ی صبحانه اغلب در برنامه بسیاری از هاستل ها گنجانده شده است، اما ممکن است طوری که به نظر می رسد نباشد. خود را برای صبحانه های خاص قاره ای در اکثر نقاط جهان مانند نان تست کره ای، تخم مرغ زیادی سرخ شده و قهوه آماده کنید. احتمال کمی وجود دارد که هاستلی را بیابید که صبحانه ای باب میل شما سرو کند. اگر صبحانه ی هاستل را برای صرفه جویی در هزینه انتخاب می کنید، قبل از این که رزرو کنید، در سایت های رزرو نظرات میهمان های قبلی هاستل ها را بخوانید.
اگر بخت با شما یار بود و با صبحانه ای فوق العاده مواجه شدید، تا می توانید معده تان را با همان غذا پر کنید و یک لقمه برای ناهارتان بردارید. اگر بتوانید صبحانه و ناهارتان را در هاستل میل کنید، در هزینه ی سفرتان صرفه جویی خواهید کرد.
اگر اقامت شما شامل صبحانه نمی شود، به احتمال زیاد دارای آشپزخانه ای بزرگ، محل نگهداری غذا و اتاق غذاخوری برای این که بتوانید وعده های غذاییتان را تهیه کنید است.
هاستل
آیا مشکل بهداشت وجود دارد؟
ساس در هاستل ها بسیار کمتر از آنچه شما فکر می کنید یافت می شود.
ممکن است برخی حشرات را در گوشه کنار هاستل پیدا کنید. اما ساس در هاستل یافت نمی شود. با این حشرات بیشتر در تختخواب هتل های شیک و گران قیمت مواجه می شوید.
هاستل ها سخت در تلاش اند که این حشرات را دور نگه دارند؛ برخی از آنان اجازه نمی دهند که میهمانان کیسه های خواب خود را داخل هاستل بیاورند، زیرا نمی خواهند مهمانان ناخواسته ای (ساس) که پشت آن ها پنهان شده اند را بپذیرند. همه این قوانین برای این است که آن هاستل به داشتن ساس در تخت های خود معروف نشود.
هاستل ها ساس را بسیار جدی می گیرند. اگر یک هاستل به وجود ساس در تخت های خود شک کند، تمام تخت هایشان را جایگزین می کنند تا از آلودگی خلاص شوند. مطمئن شوید که کارکنان هاستل هر کاری که بتوانند برای جلوگیری از کم شدن درآمدشان انجام می دهند.

برترین مقاصد گردشگری ارزان آمریکا
ادامه مطلب

ساعت ورود و خروج در هاستل چیست؟
متوجه خواهید شد که بسیاری از هاستل های اروپایی و آمریکای لاتین یا هاستل ها در ساختمان های قدیمی با یک ورودی، قبل و بعد از یک ساعت مشخص، درب ورودی را قفل می کنند.
اگر درب جلویی قفل شده باشد، ممکن است بتوانید وارد اتاقتان شوید. اما باید توجه داشته باشد که قبل از آن به کارکنان هاستل اطلاع دهید مخصوصا اگر هاستل در نیمه شب اجازه ورود نمی دهد از ماندن پشت در جلوگیری کنید.
منع رفت و آمد در هاستل ها برای ایجاد و حفظ مکان آرام و ایمن است، اما اگر از آن دسته هستید که دوست دارید زندگی شبانه مردم آن منطقه را ببینید، می تواند آزار دهنده باشد. اما اگر شما فردی شب زنده دار نیستید و گشت و گذار در روز را ترجیح می دهید، ممکن است حتی بخواهید که هاستلی که در آن اقامت می کنید دارای قانون ساعت ورود و خروج باشد.
با این حال، معمولا هاستل ها ساعت ورود و خروج ندارند اما حتما در هنگام رزرو هاستل، این مورد را بررسی کنید.

زمان نظافت چیست؟
در برخی هاستل ها در اواسط روز، از ساعت 10 صبح تا 2 ظهر، زمان نظافتشان است. این بدان معنی است که نمی توانید در طول این ساعات به اتاقتان بروید یا نمی توانید در ساختمان هاستل بمانید.
ازانتخاب هاستل هایی که زمان نظافت دارند جلوگیری کنید به این دلیل که ممکن است نخواهید در زمان خستگی مجبور شوید اتاق خود را ترک کنید، یا این که کمی احساس آرامش کنید.
هاستل
بهترین هاستل کجاست؟
بهترین هاستل ها آن هایی هستند که هم اتاقی ها خوبی در آن پیدا خواهید کرد به این دلیل که آنها را زیاد می بینید. معمولا بهتر است محل اقامت خود را براساس رفاه و موقعیت مکانی آن انتخاب کنید.
قسمت مورد نظرتان از شهر را انتخاب کنید و ببینید که آیا آن هاستل نیازهای شما را برآورده می کند یا نه و آیا شما را دلسرد نخواهد کرد؟ علاوه بر این ببینید آیا می توانید در آن قسمت برای خود سرگرمی بیابید؟
مهم تر از همه اینکه نظرات مسافران پیشین را در سایت های رزرو آنلاین بخوانید. وقتی که می خواهید به صورت آنلاین رزرو هاستل انجام دهید، مکان هایی که بیش از 90 درصد رضایت مشتری را دارند را مد نظر قرار دهید. با این کار اقامتتان در هاستل تضمین خواهید کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر