لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> موزه ی تایتانیک بلفست
موزه ی تایتانیک بلفست

موزه ی تایتانیک بلفست

در منطقه ی لینن کوارتر٬ در اطراف میدان دونگال٬ بازتابی از دهه های قرن ۱۹ به چشم می خورد. زمانی که ایرلند شمالی بزرگترین تولیدکننده ی کتان در دنیا بود. کندرال کوارتر در اطراف کلیسای پروتستان آن٬ اکنون به مکانی برای رستوران ها و بارها تبدیل شده است. کویینز کوارتر که در مرکز دانشگاه کویین و در جنوب بلفست واقع شده است٬ با باغ های گیاه شناسی و موزه ی اولستر همکاری می کند.

همچنین گائلتاچ کوارتر نیز جایی است که عمدتا به زبان ایرلندی صحبت می کنند و البته تایتانیک کوارتر. در شمال ایرلند اغلب یک تی شرت معروف به چشم می خورد که نوشته ی روی آن این است: تایتانیک وقتی که بلفست را ترک کرد٬ سالم بود! قطعا تعجب خواهید کرد که چرا شهر کوچکی مثل بلفست٬ برای مدت طولانی درگیر تراژدی “مشکلات” بوده است. با این حال٬ موزه ی تایتانیک ٬ جایزه های متعددی را برنده شده است و در سال ۲۰۱۶ با شکست دادن دیگر فینالیست ها مثل دنیای فراری ابوظبی٬ لاس وگاس استریپ و ماچوپیچوی پرو به عنوان محبوبترین جاذبه ی توریستی انتخاب شد و موجب شده است تا گردشگران زیادی از سراسر دنیا رزرو آنلاین هتل انجام داده و برای دیدن این موزه به بلفست سفر کنند.
Belfast's Titanic Museum

کشتی ۴۰۱ بر روی باریکه ای که امروزه موزه در آنجا قرار دارد٬ ساخته شده است. در سال ۱۹۱۱ زمانی که تایتانیک راه اندازی شد٬ هارلند و ولف٬ بزرگترین کارخانه ی کشتی سازی تجازی بود. بسیار بزرگ بود. در همان زمان بریتانیک٬ خواهر کوچکتر تایتانیک٬ در باریکه ی کناری و با کمک بزرگترین جرثقیل دروازه ای که دنیا به خود دیده٬ ساخته شد. هردو کشتی – و خواهر سومشان۲ المپیک – برای دوران جدیدی از سفرهای لوکس طراحی شده بودند. ( اگر از پس هزینه ی آن برمی آیید).

هر سه کشتی در دفاتر طراحان H&Q طراحی شده اند و اکنون مرکز هتل به روز تایتانیک است. تایتانیک کوارتر٬ به کلی عوض شده است. فقط کافی است به ۱۰۰ متر دورتر خیره شوید تا استودیوی تایتانیک را ببینید – جایی که خانه ی سریال بازی تاج و تخت است و باعث شد تا صنعت فیلم سازی در ایرلند شمالی کوفا شود. پس خود موزه ی تایتانیک چی؟ اریک کوهن متولد تگزاس ( کسی که اسکله ی ساحلی سیدنی را نیز طراحی کرده است) شاهکار خود را در بلفست ساخته است. هنگامی که در داخل موزه هستید٬ انتظار نداشته باشید نمایشگاه پر از قسمت هایی از داستان تایتانیک که شما از آن مطلع هستید٬ باشد.
Belfasts Titanic Museum11

البته٬ این کوه یخ٬ مارگارت براون٬ مردان زناکار که به همراه ارباب هایشان مردند و ارکستری که در حال نواختن بود را محکوم کرد. با این حال٬ موزه ی تایتانیک٬ شهر بلفست را در آن زمانی که تایتانیک در حال ساخته شدن بود٬ به خوبی نشان می دهد.

شما همچنین چیزهایی درباره ی بلفست به عنوان صنعت بزرگ پارچه ی کتان می آموزید. ( و همچنین شرایط ناخوشایند کاری زنان و کودکان ) نبرد تبلیغاتی وایت استار و کونارد برای سلطه ی سفر بر آن طرف اقیانوس اطلس٬ منجر به برگزاری مسابقه ی ربان آبی برای مشخص شدن سریعترین کشتی و طی مسافت اقیانوس اطلس شد. آزمایش های تند و سریعی در دریای ایرلند انجام شد و بعد از آن تایتانیک به سمت ساوتهمپتون راه افتاد تا اولین لیست مسافران مشهور خود را سوار کند. قسمت های بزرگی از تایتانیک همچنان در زیر آب است و در کف دریا قرار دارد.
Belfasts Titanic Museum11

به طور شگفت انگیزی٬ بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی موزه ی تایتانیک٬ مسافران کشتی های کروز هستند.
از زمان توافق گود فرایدی در سال ۱۹۹۸ ،بلفست به یک بوم سیتی تبدیل شد. رکورد پهلو گرفتن ۱۱۷ کشتی کروز در سال ۲۰۱۸ در ساحل شمالی ایرلند به ثبت رسیده است. بسیاری از مسافران از کشتی های کروز مدرن خود ( اغلب از تایتانیک بزرگتر هستند) برای دیدن غرق شدن کشتی در سفر دریایی پیاده می شوند. تایتانیک به معنی واقعی به عنوان نمادی از غرور انسان در برابر نیروهای غیرمترقبه ی طبیعت٬ به تاریخ پیوسته است. این درسی است که ما هنوز بعد از ۱۰۰ سال برای آموختن آن تلاش می کنیم.

تعطیلات سه روزه در رم ایتالیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر