لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 25 واقعیت جالب در مورد روز ولنتاین که نمی دانستید
25 واقعیت جالب در مورد روز ولنتاین که نمی دانستید

25 واقعیت جالب در مورد روز ولنتاین که نمی دانستید

روز ولنتاین یا روز عشاق یکی از روزهای دوست داشتنی است که هر ساله در سراسر جهان توسط دختران و پسران جوان جشن گرفته می شود. شاید شما هم برای این روز برنامه ریزی کرده اید و می خواهید با رزرو هتل در یکی از شهرهای رومانتیک و زیبای کشورمان مانند شیراز، کیش و رامسر علاوه بر سفری تفریحی برای چند روز، در روز ولنتاین از محبوب خود خواستگاری کنید. اما آیا در مورد منشأ این روز و دلیل نامگذاری آن چیزی می دانید؟ چطور شد که روز ولنتاین تا به این حد در میان همه مردم جهان مشهور و مرسوم شد؟ آیا روز ولنتاین از همان ابتدا در مورد عشق و احساسات دوست داشتنی بوده است؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 25 واقعیت جالب در مورد روز ولنتاین آشنا کنیم که احتمالاً شما نیز مانند بسیاری از دیگر افراد چیز زیادی در مورد آن ها نمی دانستید.

واقعیت های جالب در مورد روز ولنتاین

25- معروف ترین و محتمل ترین تئوری در مورد منشأ روز ولنتاین این است که امپراطور کلادیوس دوم دوست نداشت که مردان رومی سپاهش در ایام نبرد به فکر ازدواج بیفتند. اسقفی به نام ولنتاین با خواسته او مخالفت کرد و به صورت مخفیانه مراسم ازدواج زنان و مردان را اجرا می کرد. به همین دلیل، اسقف دوست داشتنی به زندان انداخته شده و در ادامه اعدام شد. در طول دورانی که در زندان بود، ولنتاین نامه ای به دختر زندانبان خود نوشته و آن را با این عبارت به پایان رساند: «از طرف ولنتاین تو».
24- در دوران ملکه ویکتوریا باور بر این بود که دریافت یا فرستادن کارت تبریک ولنتاین برای افراد بدشانسی می آورد.
23- بر اساس آمار خرده فروشی، در حدود 3 درصد از صاحبان حیوانات خانگی در روز ولنتاین به حیوانات دست آموز خود هدیه می دهند.
22- سالانه در حدود یک میلیارد کارت روز ولنتاین ردوبدل می شود و به همین دلیل کارت این موضوع دومین ردوبدل کردن کارت هدیه به صورت فصلی از نظر مقیاس و تعداد به شمار می آید.
valentine
21- اگر شما نیز مجرد و تنها هستید نگران نباشید زیرا روزی نیز به نام روز آگاهی مجردها وجود دارد که می توانید این روز را جشن بگیرید.
20- به عنوان گزینه ای جایگزین برای روز ولنتاین، در این روز افراد مجرد و تنها می توانند جشن گرفته یا به دوستانشان تسلیت بگویند.
19- در فنلاند روز ولنتاین را روز «Ystävänpäivä» می خوانند که به معنای «روز دوست» است. در فنلاند این روز بیشتر به معنای یاد کردن از دوستان است تا معشوقه و عزیزانتان.
18- بسیاری بر این باورند که علامت X در دوران قرون وسطی به نماد بوسه تبدیل شد. افرادی که نمی توانستند اسم خود را روی کارت های تبریک روز ولنتاین بنویسند و با نوشتن این کلمه یا نماد که به معنای بوسه بود علاقه خود را به طرف مقابل نشان می دادند.
valentine
17- دختران قرون وسطی در این روز غذاهای عجیب و غریبی می خوردند تا خواب همسر آینده خود را ببینند.
16- در قرون وسطی، مردان و زنان جوان اسم هایی را از داخل یک کاسه در می آوردند تا ببینند چه کسی به عنوان ولنتاین آن ها انتخاب شده است. آن ها کاغذی که اسم افراد روی آن ها نوشته شده بود را به آستین لباسشان می دوختند و یک هفته نگه می داشتند تا همه آن را ببینند. از همین جا بود که عبارت «پوشیدن قلب روی آستین» به معنای بروز دادن خیلی سریع احساسات بوجود آمد.
15- در سال 1537 میلادی، هنزی هفتم پادشاه انگلستان به طور رسمی روز 14 فوریه را تعطیل و روز سنت ولنتاین نامگذاری کرد.
valentine
14- پزشکان قرن نوزدهم میلادی معمولاً به بیماران خود توصیه می کردند شکلات بخورند تا غم از دست رفتن عشقشان را فراموش کنند.
13- ریچارد کدبوری کسی بود که اولین جعبه شکلات را برای روز ولنتاین در اواخر قرن نوزدهم ساخت.
valentine
12- هر ساله بیش از 35 میلیون شکلات به شکل قلب در روز ولنتاین فروخته می شود.
11- 73 درصد از مردمی که در روز ولنتاین گل می خرند مردان هستند در حالی که تنها 27 درصد زنان در این روز دست به خرید گل برای محبوب خود می زنند.
10- 15 درصد از زنان آمریکایی در روز ولنتاین برای خود گل می فرستند.
9- در روز ولنتاین و تنها در ایالات متحده بیش از 1 میلیارد دلار شکلات خرید و فروش می شود.
8- بیش از 50 درصد از تمامی کارت های روز ولنتاین در 6 روز قبل از روز ولنتاین خریداری می شوند.
7- گل رز سرخ گل مورد علاقه ونوس، الهه عشق روم باستان بود.
valentine
6- گل های رز سرخ را گل عشق می دانند زیرا رنگ قرمز نماد احساسات رمانتیک بسیار قوی است.
5- در روز ولنتاین، هر ساله بیش از 189 میلیون شاخه گل رز به فروش می رسد.
4- در روز ولنتاین زنان نزدیک به 85 درصد هدایای ولنتاین را خریداری می کنند.
3- معلمان بیشترین هدایای ولنتاین را دریافت می کنند و بعد از آن ها نیز کودکان، مادران، همسران، معشوقه ها و حیوانات خانگی قرار دارند.
valentine
2- هر ساله در روز ولنتاین در سراسر جهان به طور متوسط 220.000 مورد خواستگاری اتفاق می افتد.
1- هر ساله در روز ولنتاین، شهر ورونا در ایتالیا، جایی که رومئو و ژولیت زندگی می کردند، بیش از 1.000 نامه خطاب به ژولیت دریافت می کند.

بهترین کادو ولنتاین برای خانم ها

اگر قصد دارید به عشق زندگی خود در روز ولنتاین هدیه بدهید احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که بهترین کادو برای خانم ها چه چیزی می تواند باشد. بهتر است هنگام خرید کادو برای محبوب خود سلیقه وی را در نظر گرفته و از دوستان و اطرافیان او مشورت بگیرید. ازجمله بهترین کادوهای ولنتاین برای بانوان می‌توان به مواردی همچون عروسک، گل، جواهرات، عینک آفتابی، لباس، انواع ساعت، عطر و ادکلن زنانه، گوی موزیکال، انواع مجسمه، شکلات و تنقلات و غیره اشاره نمود.

کلام آخر

همانطو که گفته شد روز ولنتاین برای بسیاری از مردم جهان مهم بوده و آن را جشن می گیرند. در این راستا ایران هتل آنلاین سالانه به مناسبت این روز تخفیفات ویژه ای به هتل های خود در شهرهای مختلف اختصاص می دهد تا افراد بتوانند سوپرایز متفاوتی را برای همسر خود تدارک ببینند.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
وقتی در مالزی مهمانی برپا باشد، شما در لیست مهمانان خواهید بود
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر