لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین مساجد ترکیه
زیباترین مساجد ترکیه

زیباترین مساجد ترکیه

مساجد ترکیه فقط محلی برای عبادت نیستند بلکه ادای احترامی عالی به زیبایی هنر اسلامی است. تزئینات داخلی این مساجد و عظمت و اندازه ی بیرونی شان همگی نشان دهنده ی معماری چشمگیر و شگفت انگیز آنهاست. با ادامه مطلب با بهترین سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید تا هوشمندانه سفر کنید.


مسجد سانکالار
این مسجد یکی از جوانترین مساجد این لیست و در عین حال، پیشرفته ترین آنها در زمینه زیبایی شناسی است. مسجد سانکلار توسط معمار مشهور ترک، امر ارولات، طراحی شده است و از هیچ کدام از قوانین بصری کلاسیک پیروی نمی کند بلکه فضایی تقریبا مینیمال دارد که مملو از الهامات معنوی است.
مسجد شاکرین
ŞAKIRIN MOSQUE
مسجد شاکرین که توسط زینب فادیلی اغلو، طراحی شده است با نمای بیرونی و داخلی مدرنش جلوه نمایی می کند و مهم تر آنکه طراحش را تبدیل به اولین زنی کرده است که در ترکیه مدرن مسجدی را طراحی کرده است. این مسجد با چلچراغ شیشه ای به شکل قطره آب و نقش مایه های دکوراتیوش زیبایی حقیقی را به شما نشان می دهد.
مسجد سلطان احمد
SULTANAHMET MOSQUE
این مسجد که به نام مسجد آبی شناخته می شود یکی از مشهورترین مساجد استانبول است. مسجد سلطان احمد یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است که بر روی شهر قدیم قد علم کرده است. این مسجد باشکوه در سال 1616 و به دستور سلطان احمد اول تکمیل شد تا نشان دهنده ی قدرت عثمانی ها در استانبول باشد.


مسجد قوجاتپه
KOCATEPE MOSQUE

مسجد قوچاتپه بزرگترین مسجد آنکاراست و در فاصله سالهای 1967 تا 1987 ساخته شده است و تقریبا از همه جای این کلانشهر ترکی دیده می شود. این مسجد در محله قوچاتپه ی منطقه ی کیزیلای قرار دارد و توانایی جای دهی تقریبا 24000 نمازگزار را داراست.

مسجد سلیمانیه
SÜLEYMANIYE MOSQUE
دومین مسجد بزرگ استانبول به دستور سلطان سلیمان (آکا سلیمان محتشم) شروع به ساخته شدن کرد و در سال 1557 توسط سنان، معمار معروف عثمانی، کامل شد. معماری این مسجد ترکیبی از معماری اسلامی و بیزانسی است و یکی از مهم ترین نقاط دیدنی استانبول است.
مسجد عبدالحمید خان
ABDÜLHAMID HAN MOSQUE
این مسجد چهارمین مسجد بزرگ ترکیه است و در خلال سالهای 1993 تا 2011 ساخته شده است. این مسجد شگفت انگیز با مساحتی حدود 3600 متر مربع، روی چهار ستون و با 32 گنبد ساخته شده است و گنجایش 20000 نفر را دارد.
بیشتر بخوانید:


مسجد سلیمیه
SELIMIYE MOSQUE
یکی دیگر از شاهکارهای معمار سنان، مسجد سلمیه شهر ادیرنه است که به دستور سلطان سلیم دوم در طول سالهای 1569 تا 1575 ساخته شد. این مسجد علاوه بر اینکه جاذبه ی اصلی این شهر است، یکی از دستاوردهای عظیم معماری اسلامی نیز به شمار می رود.
مسجد جدید
NEW MOSQUE
مسجد جدید (Yeni Cami) یکی از بناهای نمادین استانبول است و در جنوبی ترین نقطه ی پل گالاتای با افتخار قد علم کرده و مشرف به خلیج طلایی است. این مسجد باشکوه عثمانی در خلال سالهای 1660 تا 1665 ساخته شده است و با 66 گنبد و کاشی های ایزنیکی اش که زینت بخش داخل مسجد هستند، شما را به تحسین وا می دارد.
مسجد جامع بورسا
GRAND MOSQUE OF BURSA

بورسا به عنوان یکی از پایتخت های قدیمی امپراطوری عثمانی، سهم عمده ای در بناهای تاریخی دارد و مسجد جامع هم یکی از بناهای برجسته و چشمگیر است. این مسج به دستور سلطان عثمانی بایزید اول و در طول سال های 1396 تا 1399 ساخته شد و یکی از بناهای برتر به سبک سلجوقی است.

مسجد فاتح
FATIH MOSQUE

این مسجد شگفت انگیز به یادبود سلطان عثمانی، محمد فاتح که قسطنطنیه را در سال 1453 تصرف کرد، نامگذاری شده است. این مسجد در طول سال های 1463 تا 1470 ساخته شد و لی در سال 1771 و بعد از زلزله بزرگ، دوباره بازسازی شد. این بنا شامل یک مدرسه علوم اسلامی سنتی نیز هست که توسط علی قوشی، منجم ایرانی، پایه گذاری شده است.

بودای بزرگ لشان چین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر