لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> طعم زندگی به سبک گیلکی در اقامتگاه بوم گردی گیله بوم چابکسر
طعم زندگی به سبک گیلکی در اقامتگاه بوم گردی گیله بوم چابکسر

طعم زندگی به سبک گیلکی در اقامتگاه بوم گردی گیله بوم چابکسر

در یک سمتش آبی دریای خزر قرار دارد و سمت دیگرش، رشته کوه های سبز البرز سر به فلک کشیده اند. همین تنوع جغرافیایی باعث شده چابکسر، به یکی از پرطرفدارترین شهرهای استان گیلان تبدیل شود. ساحل طلایی قاسم آباد در این ناحیه، از مناطق ویژه و زیبایی است که در همه طول سال، از مسافران داخلی و خارجی بی شماری، میزبانی می کند.

شمیم شالیزار، عطر پرتقال
منطقه زیبای قاسم آباد، از دو بخش قاسم آباد عليا و قاسم آباد سفلی تشکيل شده است. بهشتی کوچک بر روی زمین که می توان در کنار رودخانه اش قدم زد، به شالی کارهای زحمتکشش سلام داد و ریه را از عطر باغ های چای، پرتقال و کيوی پر کرد. اقامتگاه بوم گردی گیله بوم، در روستای قاسم آباد سفلی قرار گرفته و از مکان هایی است که طی سال های اخیر، با استقبال بی نظیر گردشگران علاقه مند به سفرهای بوم گردی روبرو شده است. این اقامتگاه که در حد فاصل شهرهای چابکسر و کلاچای بنا شده، چشم اندازی نزديک از جنگل های کوهپايه ای گيشار کوه و کمی آن طرفتر، سماموس بلندترين قله گيلان دارد وبا نمایی به سبک خانه های روستایی، گردشگران زیادی را به تجربه اقامت حتی اگر شده به مدت یک شب، ترغیب می کند.

اقامتگاهی با پنج واحد اقامتی
اقامتگاه بوم گردی گیله بوم چابکسر در دو طبقه ساخته شده که طبقه اول جیرخانه و طبقه دوم جورخانه خوانده می شود. این اقامتگاه، 5 واحد با نام های تلار اتاق، اتاق راش، اتاق سماموس، اتاق جورخانه و اکوکلبه دارد که با امکانات سنتی آماده پذیرایی از مهمانان است. این مکان تماشایی، مثل اغلب اقامتگاه های بوم گردی ایران و جهان، به دلیل حفظ معماری سنتی و القاء حسی نوستالژیک برای مسافرین، فاقد برخی امکانات رفاهی مدرن است و برعکس، اماناتی به سبک سنتی و بومی دارد. قرار گرفتن اقامتگاه بوم گردی گیله بوم در باغی سرسبز و پوشیده از درختان پرتقال، به آن ها که بار سفر بستند تا فارغ از هیاهوی شهری به دل طبیعت پناه ببرند، این فرصت را می دهد تا با گشت و گذار در طبیعت بکر این منطقه، با فرهنگ و سنت های مردمان استان گیلان، بیش از پیش آشنا شوند.

"سرولات" روستایی زیبا در دل جنگل، با لذیذ ترین غذاهای محلی
ادامه مطلب

قاسم آباد سفلی؛ فعالیت ها و جشن ها
مردمان روستای قاسم آباد سفلی، مثل سایر مردم خطه سرسبز شمال، سختکوش و در عین حال مهربان و میهمان نوازند. این مردم که از نان بازوی خود امرار معاش می کنند، در کنار سختی کار، جشن های محلی و معروفی دارند که شهرت زیادی پیدا کرده است. موسيقی و ترانه های قاسم آبادی در سرتاسر ايران مشهور است و رقص قاسم آبادی که برداشتی از کار در مزرعه به ويژه در شاليزارها به هنگام کاشت و برداشت برنج است به خوبی در مراسم عروسی و جشنواره ها منعکس شده است. برخی از فعالیت های مهم مردم این دیار عبارتند از:
در یک سمتش آبی دریای خزر قرار دارد و سمت دیگرش، رشته کوه های سبز البرز سر به فلک کشیده اند. همین تنوع جغرافیایی باعث شده چابکسر، به یکی از پرطرفدارترین شهرهای استان گیلان تبدیل شود. ساحل طلایی قاسم آباد در این ناحیه، از مناطق ویژه و زیبایی است که در همه طول سال، از مسافران داخلی و خارجی بی شماری، میزبانی می کند.
برخی از فعالیت های مهم مردم این دیار عبارتند از:

نشاء برنج
دیدن گروه مردان و زنان شمالی که با حرکاتی هماهنگ، دوشادوش هم در شالیزارهای سبز مشغول کار هستند یکی از زیباترین مناظری است که هر رهگذری را در مناطق شمالی کشور، مسحور خود می کند. بهترین زمان نشاء برنج در استان گیلان، در بازه زمانی نیمه اردیبهشت ماه تا 25 خرداد ماه است. ولی این زمان ممکن است با تغییر آب و هوا، دستخوش تغییرات شود. نشاء برنج اغلب به صورت گروهی انجام می شود و تعداد زیادی از اهالی قاسم آباد نیز مثل بسیاری از مردمان دیار شمال، به این شغل پر زحمت ولی تماشایی مشغول هستند.

دریاچه ی کومله گیلان
ادامه مطلب

1683379977 454 طعم زندگی به سبک گیلکی در اقامتگاه بوم گردی گیله
برداشت برنج
بالاخره با آمدن فصل تابستان، زحمات روستاییان به بار می نشیند و فصل برداشت برنج از راه می رسد. این عملیات از نیمه های مرداد ماه آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه ادامه پیدا می کند. در موسمی که عطر دل انگیز برنج در مزارع می پیچد و دسته دسته کارگران و دروگرها، به برداشت این محصول مشغول می شوند. برنجی که به اعتقاد ما ایرانیان، نماد برکت است و مایه ی خیر و نعمت.

1683379977 227 طعم زندگی به سبک گیلکی در اقامتگاه بوم گردی گیله
جشن خرمن
جشن خرمن در روزهای پایانی فصل تابستان، به مناسبت اتمام دروی محصول و شکرگزاری و شادمانی پس از پایان یک دوره زراعی برپا می شود.این جشن، با اجرای بازی های سنتی بومی و محلی و همچنین اقامه نماز جماعت شکرگزاری در روستای قاسم آباد سفلی همراه است. برگزاری مسابقه کشتی گیله مردی، لافندبازی، چوپابازی، طناب کشی، نمایشگاه صنایع دستی به ویژه چادرشب بافی و پخت غذا و نان های محلی و اجرای موسیقی زنده سنتی محلی از جمله برنامه های این جشن به یادماندنی است که همه ساله، انعکاس های کشوری و بین المللی به همراه دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر