لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار لولوم مینودشت گلستان
آبشار لولوم مینودشت گلستان

آبشار لولوم مینودشت گلستان

طبیعت اجزای متفاوتی دارد که هر یک در جایگاه خود دارای زیبایی و جذابیت خاصی هستند. برخی از این اجزا به قدری زیبا و دلنوازند که توصیف خصوصیاتشان در کلام نمی گنجد. ازجمله اجزای طبیعت می توان به آبشارهای بلند بالایی که از رودی روان سرچشمه می گیرند و صخره های سرسختی را می شکافند و به پایین می ریزند اشاره کرد. آبشارهایی که نوای زندگی را می سرایند و آن را در گوش آدمی زمزمه می کنند. قرار گرفتن در کنار این آبشارها روحیه انسان را به کلی تغییر می دهد و انرژی فراوانی به او می بخشد به طوری که آدمی تا مدت ها می تواند شاداب و سرحال به کارهای روزمره بپردازد. یکی از آبشارهای زیبا و پرآب آبشار لولوم مینودشت واقع در استان گلستان است. آبشاری که از تن کوه پایین می ریزد و مناظر فوق العاده زیبایی را خلق می کند.

آبشار لولوم مینودشت
برای بازدید از آبشار زیبای لولوم باید به سمت شمال ایران، استان گلستان و شهر مینودشت سفر کنید. شب ها را نیز می توانید در شهرستان گرگان که در صد کیلومتری مینودشت قرار دارد بمانید و البته در مسیر گرگان – مینودشت از شهرهای بین راه دیدن کنید. در سفر خود بهتر است برای اقامت در گرگان اقدام کرده و یکی از بهترین هتل های گرگان را رزرو کنید و پس از آن یک روز کامل را برای بازدید از آبشار یاد شده اختصاص دهید. ایران هتل آنلاین اطلاعات کافی در مورد خصوصیات هر یک از هتل ها را در اختیار کاربران قرار می دهد تا آگاهانه هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنند. یکی از مزایای رزرو از ایران هتل آنلاین برخورداری از تخفیفات مناسب است؛ از طرف دیگر با آرامش خاطر و در فرصتی مناسب تمام آنچه را که باید بدانید مطالعه می کنید.

آبشار لولوم مینودشت

اقامت در استان گلستان

شمال ایران منطقه بسیار خوش آب و هوایی است و این موضوع باعث شده هر چند کیلومتر که پیش می روید به یک شهر جدید برسید و این فاصله به قدری کوتاه باشد که مرز بین شهرها را نتوانید تشخیص دهید. منطقه شمال ایران در طول سال همواره میزبان تعداد زیادی از گردشگران از اقسا نقاط کشور است در نتیجه طبیعی است که دارای هتل های فراوانی باشد. از جمله این هتل ها که در کیلومتر 10 جاده گرگان – ساری رو به روی روستای نودیجه بنا شده است هتل قصر بوتانیک گرگان را می توان نام برد. این هتل در زمینی به مساحت 4 هکتار در سال 1393 با 75 باب اتاق و سوئیت اقامتی در 4 طبقه مثبت و 2 طبقه منفی به بهره برداری رسید. چشم انداز برخی از اتاق های این هتل دشت های سر سبز استان گلستان را مقابل چشمانتان به عرصه نمایش می گذارد و ازجمله مزایای اسکان در آن دسترسی آسان به شهرهای شمال کشور است. مزیت بعدی این هت وجود سالنی با ظرفیت 150 نفر است که برای برگزاری همایش ها طراحی شده و آماده میزبانی از مدیران ارشد نیز می باشد. هتل چهار ستاره قصر بوتانیک گرگان با سطح بالایی از پاکیزگی، کارکنانی مجرب و خوش برخورد، امکاناتی پیشرفته، غذاهایی خوشمزه و باکیفیت به راحتی می تواند خاطره ای خوب از شهر زیبای گرگان را در کلبه ذهن مهمانان ثبت کند. لازم به ذکر است این هتل کاملا مطابق با اصول هتلداری اداره می شود و از هر لحاظ می تواند رضایت مشتریان را جلب نماید.
آبشار لولوم مینودشت

آبشار میلاش گیلان کجاست؟ عکس + آدرس
ادامه مطلب

معرفی شهر مینودشت

معمولا بیشتر افراد در سفر به شمال ایران استان مازندران و شهرهایی مانند رامسر را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند؛ غافل از اینکه استان گلستان (سرزمین آبشارهای ایران) با تاریخچه ‌ای بسیار کهن دارای تعداد زیادی از شهرهای زیبا و خوش آب و هوای ایران است. یکی از این شهرهای زیبا که طبیعتی بکر و دلربا دارد مینودشت (دشت بهشت) است. مینودشت یکی از شهرهای استان گلستان می باشد که در شمال یا به عبارتی در شمال شرق ایران واقع شده است. این شهر ریشه در تاریخ و فرهنگ منطقه شمال دارد. این شهر در دوره ‌های مختلف از تاریخ نام‌ های متفاوتی داشته ‌است که از جمله نام‌ های آن می توان به کبودجامه، حاجیلر، سنگرلر و سنگر حاجیلر، دشت مینو و مینودشت اشاره کرد. مینودشت و روستاهای اطراف آن در هر فصل از سال لباس جدیدی به تن می کنند و چهره متفاوتی به خود می گیرند و جذابیت خاصی دارند. از جمله جذابیت های این منطقه در بهار می توان به وجود قطرات باران، آب و هوای گرم و مرطوب در تابستان و نسیم خنک صبحگاهی، در پاییز وزش بادهای گرم و صدای خش خش برگ ‌های زرد و سرخ و نارنجی و در زمستان هوایی سرد و تن پوش سفید یکدست از برف اشاره کرد.
آبشار لولوم مینودشت
آبشار لولوم مینودشت

مینودشت علاوه بر سابقه تاریخی و آب و هوای دلپذیر و بیش از همه طبیعی بکر و سرسبز، از جاذبه‌ های تفریحی فراوانی نیز برخوردار است که هر یک در جایگاه خود منحصر به فرد و دیدنی هستند. از تپه تاریخی بازگیر گرفته تا انواع و اقسام بوم‌ گردی ‌های مفرحی که همه و همه از جذابیت های شهر زیبای مینودشت به شمار می رود. از مهم ترین جاهای دیدنی مینودشت می توان به روستای قلعه قافه، پارک ملی گلستان، منطقه حفاظت شده لوه، آبشار مبارک آباد، غار کیارام، تنگه چهل چای، آبشار حسینا، آبشارهای یکه سور و قله خواجه قنبر اشاره کرد. البته اینها تنها تعدادی از جذابیت های گوشه و کنار مینودشت هستند. در واقع مینودشت را می توان شهر آبشار های ایران نامید. آبشار لولوم در نزدیکی روستای لولوم مینودشت که حجم زیادی از آبی خنک و گوارا را در دل خود جای داده است، هر ساله مخصوصا در فصل گرم تابستان، میزبان عده‌ کثیری از طبیعت دوستان، کوهنوردان و گردشگران است.
آبشار لولوم مینودشت

آبشار لولوم مینودشت

آبشار لولوم مینودشت در نزدیکی روستای لولوم در بخش مرکزی شهرستان مینودشت در استان گلستان قرار دارد. روستای لولوم در 15 کیلومتری جنوب شهرستان مینودشت و در مسیر روستاهای محمد زمان و معرکه محله واقع شده است و به دلیل وجود طبیعت زیبا و آبشارهای بلندبالا هر ساله عده زیادی از گردشگران را به سمت خود فرا می خواند. برای دسترسی به این آبشار زیبا بایستی از کنار شهرک صنعتی مینودشت که در حاشیه جاده بین المللی تهران – مشهد قرار دارد عبور کرد. این منطقه هر ساله شاهد بازدید گروه های مختلف کوهنوردی و اکوتوریست می باشد.
آبشار لولوم مینودشت
روستای لولوم تنها دارای یک آبشار نیست بلکه چندین آبشار دارد که زیبایی آن ها همواره نظر گردشگران را به سمت خود جلب می کند. در بین تمام این ها دو تا از آبشارها از بقیه بلندتر و پرآب تر هستند. بعد از حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی از آبشار بلند اول در طبیعتی بکر و سرسبز با درختانی بلند قامت می توان به آبشار بلند دوم رسید که البته از آبشار اول کمی کوتاه تر است اما محوطه اطراف آن بازتر و جهت اتراق گردشگران و طبیعت گردان مناسب تر است. ارتفاع آبشار اول حدود ۳۰ متر است. توجه داشته باشید که بهترین گزینه برای پیدا کردن آبشارها پرس و جو از بومیان منطقه و اهالی روستای لولوم است. اهالی روستا مردمانی مهمان نوازند و می توانند بهترین راهنما برای شما باشند.
آبشار لولوم مینودشت

خلاصه ای از یک برنامه گردشگری در سفر به آبشار لولوم مینودشت

استان گلستان به سرزمین آبشارهای ایران شهرت دارد. با وجود آنکه در جای جای مازندران و لرستان شاهد وجود آبشارهایی خروشان هستیم اما از آنجا که تعداد آبشارهای گلستان نسبت به مساحت آن واقعا زیاد است به این نام شهرت یافته است. از جمله آبشارهای گلستان می توان به زیارت، شیرآباد، کبودوال، لوه و ده ها آبشار زیبای دیگر که ممکن است برخی از آن ها ناشناخته باشد اشاره کرد. از جمله این آبشارهای ناشناخته آبشار لولوم در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است. از جمله مزایای این آبشار و منطقه اطرافش آن است که برای رسیدن به آن فعالیت زیادی لازم نیست. پس از حرکت از مینودشت و رسیدن به روستای لولوم، بعد از پرس و جو از اهالی می توانید به طرف آبشار حرکت کنید.
آبشار لولوم مینودشت

بعد از عبور از مزارع و زمین های کشاورزی که البته آن ها هم زیبا و دیدنی اند وارد جنگل می شوید. در همان ابتدای جنگل تا آبشار یک مسیر پیاده روی وجود دارد که شما را تا مقصد همراهی می کند. تنها بعد از 10 دقیقه پیاده روی صدای غرش آبشار شنیده می شود و در اینجا است که شور و شوق و شادمانی وصف ناپذیری در دلتان نقش می بندد. بعد از رسیدن به آبشار اول پس از کمی تفریح و خوش گذرانی مسیر را ادامه دهید تا به چند آبشار نیز برسید و از دیدن آن ها محروم نمانید. البته ارتفاع هیچ یک به اندازه آبشار اول نمی رسد اما زیبایی شان دست کمی از آن ندارد. با دیدن این مناظر ناخودآگاه به یاد خالق یکتا و مخلوقات زیبای او می افتید و حس شکرگزاری تمام وجودتان را می گیرد و شادمانی فراوانی روحتان را احاطه می کند.
آبشار لولوم مینودشت

بهترین فصل سفر به آبشار لولوم

از آنجا که آبشار لولوم در فاصله بسیار نزدیک از روستای لولوم قرار دارد به طوری که تنها با 15 دقیقه پیاده روی از روستا می توان به آن رسید و روستا نیز با مینودشت تنها 15 کیلومتر فاصله دارد طبیعی است که آب و هوایی مشابه داشته باشند. همانطور که اشاره شد آبشار یا بهتر است بگوییم آبشارهای لولوم بیش از هر وقت دیگری در فصل تابستان میزبان گردشگران هستند اما شما بسته به سلیقه خود می توانید هر فصل دیگری از سال را انتخاب کنید تا چهره متفاوتی از آبشارها و مناطق اطراف آن را ببینید.
آبشار لولوم مینودشت

بهترین تفریح در اطراف آبشارها

ازجمله تفریحات رایجی که در اطراف آبشارها انجام می شود آب بازی است. در کنار آب بازی می توانید با قدم نهادن در دل طبیعتی که با زبان بی زبانی با انسان سخن می گوید از خود و اطرافیانتان عکس بگیرید. با گرفتن عکس هایی زیبا از مناظر اطراف آبشارها می توانید آن ها را برای نشان دادن به دوستانتان نزد خود نگه دارید و البته خاطره رفتن به همچین مکان زیبایی را برای همیشه در دفترچه ذهنتان ثبت و با هر بار مشاهده آن ها این خاطرات را بیش از پیش به یاد آورید.

کلام آخر

برخلاف تصور برخی از افراد که ممکن است فکر کنند استان گلستان چندان جاذبه های دیدنی ندارد باید گفت که این خطه مملو از آبشارهای زیبایی است که گردشگران بسیاری را در فصول مختلف به سمت خود می کشانند. یکی از این آبشارها لولوم نام دارد که در نزدیکی روستایی با همین نام واقع شده و بازدید از آن بسیار خاطره انگیز خواهد بود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر