لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبشار میلاش گیلان کجاست؟ عکس + آدرس

آبشار میلاش گیلان کجاست؟ عکس + آدرس

خطه سرسبز گیلان با جاذبه‌های متنوع و آب‌و‌هوای مناسب خود هر ساله بسیاری از گردشگران را به سوی خود فرامی‌خواند. طبیعت مسحورکننده در این استان انواع سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد. از طبیعت زیبا، جنگل‌های انبوه و ساحل رؤیایی گرفته تا آبشارهای خروشان همگی جاذبه‌هایی هستند که مسافران می‌توانند از آنها دیدن کنند. آبشار میلاش یکی از آبشارهای گیلان است.

این آبشار با زیبایی‌های منحصربه فرد خود هر ساله میزبان خیال عظیمی از مسافران و گردشگران است. در این مقاله سعی داریم تا در مورد آبشار میلاش، آدرس این آبشار، فاصله تهران تا میلاش، بهترین فصل بازدید از این آبشار و دیگر ویژگی‌های مربوط به آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا با اطلاعاتی بیشتر به این منطقه گردشگری سفر کنید:

آبشار میلاش کجاست؟

آبشار میلاش کجاست؟

نام این آبشار الهام گرفته از نام زیبای روستای میلاش است. ممکن است آبشار میلاش رودسر کجاست سوال خیلی از گردشگران و مسافران باشد. در نزدیکی شهرستان رودسر روستایی با نام رحیم آباد وجود دارد. روستای میلاش تا رحیم آباد مسافتی ٣٠ کیلومتری دارد. این آبشار در نزدیکی روستای میلاش واقع شده است. همچنین روستای میلاش در فاصله ٤٥ کیلومتری از شهرستان رودسر قرار گرفته است.

چگونه به آبشار میلاش برویم؟

چگونه به آبشار میلاش برویم؟

مسیر آبشار میلاش بسیار راحت است. برای رفتن به این آبشار ابتدا باید مقصد اصلی خود را شهرستان زیبای رودسر انتخاب کنید. برای رسیدن به رودسر و در نهایت این آبشار جذاب از چندین مسیر می‌توانید استفاده کنید:

مسیر اول عبور از آزادراه‌های کرج، قزوین و رشت است. در این مسیر قبل از اینکه به رشت وارد شوید باید جاده سروان را طی کنید. پس از آن سیاهکل، لاهیجان و لنگرود را در مقابل خود دارید. پس از عبور از این شهرها به رودسر می‌رسید.

منطقه گردشگری سیاهکل و دیلمان | بهشتی وصف نشدنی در گیلان
ادامه مطلب

رودخانه جاری شده از آبشار میلاش

مسیر دوم برای رسیدن به رودسر از طریق استان مازندران است. در این مسیر باید وارد جاده زیبای چالوس شوید، در ادامه نمک آبرود و تنکابن و رامسر را می‌بینید و در نهایت وارد گیلان می‌شوید. چابکسر و کلاچای را که پشت سر گذاشتید به رودسر و سپس رحیم آباد می‌رسید.

اما مسیر سوم کوتاه‌ترین مسیری است که می‌توانید به ابشار میلاش برسید. در این مسیر باید از طریق قزوین به رحیم آباد برسید. ناگفته نماند این مسیر با اینکه کوتاه‌تر است ولی دارای بخشی جاده خاکی نیز می‌باشد.

فاصله تهران تا میلاش چقدر است؟

فاصله تهران تا میلاش چقدر است؟

برای اینکه از تهران به رودسر بروید و سپس به آبشار میلاش سه مسیر را می‌توانید انتخاب کنید. هر کدام از این مسیرها با هم اختلافی کوچک در مسافت دارند. مسیری که اغلب مسافران از تهران انتخاب می‌کنند در حدود ٣٧٥ کیلومتر طول دارد. پس از طی این مسافت به شهرستان رودسر می‌رسید. از رودسر هم تا این آبشار زیبا چیزی در حدود ٤٥ کیلومتر مسافت را در پیش روی خود دارید.

طبیعت آبشار میلاش

طبیعت آبشار میلاش

جنگلی که در مسیر رسیدن به آبشار میلاش قرار گرفته با انبوهی از گیاهان بومی و درختان هیرکانی پر شده است. باغ‌های فندق در ادامه مسیر جنگل، توجه شما را به خودشان جلب می‌کنند. همچنین صدای پرندگان نغمه‌خوان فضایی زیبا و مسرت‌بخش را در طی مسیر به وجود می‌آورد. ناگفته نماند به دلیل قرار گرفتن این مسیر در منطقه گردشگری نگرانی از لحاظ وجود حیوانات وحشی وجود ندارد.

بهترین فصل بازدید از آبشار میلاش

بهترین فصل بازدید از آبشار میلاش

اگر بگوئیم آبشار میلاش در تمام فصول سال زیباست سخنی به گزاف نگفته‌ایم. اما با توجه به اینکه آب و هوای خطه شمال در فصل زمستان و پاییز بسیار سرد و برفی است و شما نیز باید یک پیاده‌روی را در دل جنگل برای رسیدن به آبشار داشته باشید، بهتر است فصل زمستان و پاییز را برای رفتن به این آبشار انتخاب نکنید.

آبشار هریجان چالوس
ادامه مطلب

در فصل تابستان و بهار آب آبشار بسیار خروشان و هوایی مطبوع و فرح‌بخش بر منطقه حاکم است. پیشنهاد ما برای سفری لذت‌بخش به یکی از زیباترین آبشارهای ایران فصل بهار و تابستان است.

جاهای دیدنی اطراف آبشار میلاش

طبیعت زیبای آبشار میلاش در پاییز

در مسیر رفتن به این جاذبه گردشگری می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی گیلان نیز بازدید کنید. روستای دیورود، مسیر سفید آب و محوطه کهنه از جمله جاذبه‌های اطراف این آبشار زیبا هستند.

همچنین با توجه به قرار گرفتن این آبشار در منطقه اشکورات می‌توانید با اقامتی کوتاه مدت از کوه سنگی عروس و داماد زار، غار واردار، چشمه آسمان رود، تونل یازن، قلعه گردن و بسیاری از جاذبه‌های دیگر دیدن کنید.

امکانات مورد نیاز برای بازدید از آبشار میلاش

امکانات مورد نیاز برای بازدید از آبشار میلاش

مسیر بازدید از آبشار میلاش مسیر سخت و پیچیده‌ای نیست. اما با توجه به اینکه مقداری پیاده‌روی در پیش دارید بهتر است هنگام بستن چمدان وسایلی مانند قمقمه آب، کفش پیاده‌روی، کلاه آفتابی، عصای کوهنوری و لباس مناسب با خود به همراه داشته باشید. همچنین اگر قصد غذاخوردن و برپایی پیک‌نیکی هیجان‌انگیز را در این منطقه دارید بهتر است وسایلی مانند منقل و زغال و کبریت نیز با خود داشته باشید.

از دیگر نکاتی که باید در هنگام بازدید از این آبشار رعایت کنید همراه داشتن کیسه پلاستیکی برای نگهداری آشغال‌ها است. يادمان باشد اگرچه طبیعت بکر منطقه شمال دارای زیبایی‌های زیادی است ولی ما نیز باید وظیفه حفظ محیط زیست را در این مناطق به خوبی رعایت کنیم.

اقامت در روستای میلاش

طبیعت آبشار میلاش در تابستان

اگر عاشق چادر زدن در طبیعت هستید می‌توانید در سفر به آبشار میلاش گیلان این تجربه لذت‌بخش را به راحتی داشته باشید. در اطراف آبشار کمپ بزنید و از هوای مطبوع منطقه و صدای باشکوه آبشار بهره‌مند شوید. البته در اطراف آبشار اقامتگاه‌هایی هم برای سکونت مسافران در نظر گرفته شده است. بسته به سلیقه خود می‌توانید در اقامتگاه های بوم‌گردی یا سوئیت های امروزی برای اقامت استفاده کنید.

آبشار آب سفید لرستان
ادامه مطلب

امکانات گردشگری آبشار میلاش

امکانات گردشگری آبشار میلاش

در مسیر پیاده‌روی به سمت این جاذبه دیدنی امکاناتی مانند سرویس بهداشتی یا مغازه خوراکی بری خرید وجود ندارد. با توجه به فاصله کم روستا تا این مکان شما می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید از مغازه‌های موجود در روستا خریداری کنید و سپس به سمت آبشار حرکت کنید.

جاذبه‌های گردشگری ابشار میلاش

جاذبه‌های گردشگری ابشار میلاش

در طی مسیر رسیدن به این آبشار جاذبه‌های زیادی برای دیدن وجود دارد. زمانی که در خودرو هستید و به سمت روستا حرکت می‌کنید طبیعت زیبای سفید آب را مشاهده می‌کنید. در ادامه مسیر از روستاهای متعددی عبور می‌کنید. این روستا‌ها هر کدام دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی هستند.

پس از اینکه به جنگل رسیدید می‌توانید از یک پیاده‌روی تمام عيار بهره‌مند شوید. در این پیاده‌روی که تجربه‌ای متفاوت است درختان زیبا و سربه فلک کشیده جنگل را می‌بینید و در هوای پاکیزه و مطبوع جنگل با تمام وجود نفس می‌کشید.

دلایل جذابیت و منحصربه فرد بودن آبشار میلاش

طبیعت پاییزی آبشار میلاش

یکی از دلایلی که موجب شده این آبشار از شهرت بسیاری در میان گردشگران برخوردار باشد، ارتفاع زیاد آن (٢٥ متری) و عرض ٨ متری آبشار است. همچنین هنگامی که به آبشار می‌رسید چشم اندازی رویایی را از مناظر اطراف مشاهده می‌کنید.

یکی دیگر ازویژگی‌هایی که این آبشار را متفاوت‌تر از بقیه آبشارها کرده است عبور از جنگل زیبای فندق است. و در آخر خود آبشار میلاش گیلان که به دلیل نداشتن حوضچه آب دارای ظاهری پلکانی و زیبا است.

جمع‌بندی

گیلان دارای آبشارهای زیادی برای بازدید مسافران است. این آبشارها منظره‌ای چند برابر زیباتر را به طبیعت گیلان بخشیده‌اند. آبشار میلاش آبشاری جذاب، دیدنی و منحصر به فرد است. در این مقاله سعی کردیم شما را با این جاذبه گردشگری در گیلان زیبا آشنا کنیم. امید است توانسته باشیم تا با ارائه اطلاعاتی هر چند اندک به افزایش اطلاعات شما در این مورد کمک کنیم.

2.8/5 - (9 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر