لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> 5 زندان قدیمی که هر کسی علاقمند است زمانی را در آنها بگذراند
5 زندان قدیمی که هر کسی علاقمند است زمانی را در آنها بگذراند

5 زندان قدیمی که هر کسی علاقمند است زمانی را در آنها بگذراند

امروز این «خانه‌های بسیار بزرگ» قدیمی همه مردم را به خود فرا می‌خوانند تا لذتی عمیق و فراموش نشدنی را همراه با اسارت در مکانی به شدت فریبنده تجربه نمایند.

زمانی زندانیانی در این خانه‌ها زندگی می‌کردند که محکوم بودند روزهای عمر خود را پشت میله‌ها بگذرانند. اما حالا این زندان‌های قدیمی به هتل‌هایی تبدیل شده‌اند که نه تنها مردم برای فرار از آنها نقشه نمی‌کشند که حتی حاضرند برای ورود به آنها پول هم بپردازند. برخی از تاریخچه شنیدنی و پر نقش و نگار گذشته به نفع خود بهره جسته و بسیار هوشمندانه‌ و ظریف از آن استفاده کرده اند به نحوی که به میهمانان خود اجازه می‌دهند تا خوابیدن پشت میله‌های زندان را در سلول‌هایی پر از دیوار نوشته، خوردن غذاهای زندانیان و حتی پوشیدن لباس‌های فرم آنها را تجربه کنند.
1 از 5
هتل آزادی
زندان های هتلی
زندان های هتلی
محل:‌ بوستون، ماساچوست

زندان Charles Street که در سال ۱۸۵۱ بنا شده بود، در سال ۱۹۹۰ بسته شد و سپس به یک هتل تجملی با ۲۹۸ اتاق به نام هتل آزادی تبدیل شد که در نزدیکی Beacon Hill قرار دارد. نمای بیرونی گرانیتی زندان، محوطه اصلی با ارتفاع ۹۰ پایی و دالان‌های تنگ و تاریک آن همچنان حفظ شده‌اند. رستوران به طرز کاملاً هوشمندانه‌ای از بقایای سلول‌های زندان در طراحی خود بهره جسته و میکده آن نیز در سلول مخصوص زندانیان مست قرار گرفته است. حیاطی با منظره بسیار زیبا نیز در حیاط قدیمی ساختمان که زندانیان در آن ورزش می‌کردند، بنا شده است.

2 از 5

زندان Karasta
زندان های هتلی

محل:‌ لیپاجا، لتونی
این زندان قدیمی که زمانی توسط نظامیان کشور شوروی، لتونی، و نازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون به یک مرکز تفریحی تبدیل شده است که میهمانان می‌توانند در آن در تور‌های خاصی شرکت کنند، یونیفرم‌های نظامی به تن کنند، بازی‌های جاسوسی را تجربه کنند، از غذاهای رستوران شوروی لذت ببرند و در نمایشی تعاملی بر اساس زندگی زندانیان نقش داشته باشند. آنهایی که جسارت بیشتری دارند می‌توانند شبی را آنجا سپری کنند و در تخت‌های زندانیان خوابیده و از غذای مخصوص آنها «لذت ببرند». در صورت ثبت نام در تور Extreme Night قدم به زندگی یک زندانی واقعی خواهند گذاشت که با امضای یک رضایت‌نامه می‌پذیرند که ممکن است مورد سوء استفاده‌های احتمالی و برخی تنبیه‌های انضباطی از جمله ورزش‌ و نظافت قرار بگیرند.

3 از 5

هتل Alcatraz
زندان های هتلی

محل:‌ کایزرسلاوتون، آلمان
زندان معروف Alcatraz در آلمان واقع است که قدمت آن به سال ۱۸۶۷ برمی‌گردد. برخی از سازه‌های این زندان قدیمی همچنان پابرجا هستند از جمله محوطه پذیرش که دور تا دور آن را حفاظی احاطه می‌کند، میله‌های پشت پنجره‌ها و سلول‌های بازسازی شده که تعدادی از ۵۶ اتاق این هتل را تشکیل می‌دهند. برخی از میهمانان حتی می‌پذیرند که به عنوان یادی از یونیفرم‌های خاص زندانیان این زندان، لباس‌های راه راه به تن کنند.

افتتاح هتل یخی بازی تاج و تخت در لاپلند فنلاند
ادامه مطلب

4 از 5

زندان Het Arresthuis
زندان های هتلی
زندان های هتلی
زندان های هتلی
محل:‌ رومرند، هلند

میهمانان در سلول‌های بازسازی شده، مدرن و بسیار راحت امروزی که در سلول‌های یک زندان قدیمی بنا شده‌اند یا در سلول‌های مجللی که در محوطه تفریح زندانیان سابقHet Arresthuis (محل نگهداری از دستگیرشدگان) ساخته شده‌اند، در مرکز شهر رومرند ساکن می‌شوند. این ساختمان در سال ۱۸۶۳ بنا شده و تا سال ۲۰۰۷ به عنوان مرکز نگهداری از زندانیان مورد استفاده قرار می‌گرفت. محوطه سلول‌های زندان همراه با درهای قدیمی و دالان‌های تنگ و تاریک آماده برگزاری میهمانی‌ها و جشن‌های ویژه برای میهمانان خود می‌باشد.

5 از 5

هتل Malmaison
زندان های هتلی
زندان های هتلی

محل:‌ آکسفورد، انگلستان
ساختمان این هتل در محل یک قلعه قدیمی نرمان که قدمت آن به سال ۱۰۷۱ برمی‌گردد واقع شده است. این قلعه به مرور زمان بزرگتر و بزرگتر شده و از بخشی از آن تا سال ۱۹۹۸ به عنوان زندان استفاده می‌شد. اما اکنون همان قلعه به هتلی تبدیل شده است که از شعار «بهتر از زندان‌های معمولی شما» برای تبلیغ خود استفاده می‌کند. ۳۸ اتاق واقع در ضلع شمالی این هتل در سلول‌های سابق این زندان بنا شده‌اند که البته درهای آهنین و پنجره‌های بلند با میله‌های قدیمی طراحی آنها را کامل می‌کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر