لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> فرودگاه فوق لوکس جواهرچانگی سنگاپور در انتظار افتتاح
فرودگاه فوق لوکس  جواهرچانگی سنگاپور در انتظار افتتاح

فرودگاه فوق لوکس جواهرچانگی سنگاپور در انتظار افتتاح

سرانجام انتظار برای مسافرانی که اغلب به فرودگاه چانگی سنگاپور پرواز می کنند‚ به سر رسید. بیش از ۵ سال است که طرح هایی برای افزودن چشم اندازه های به فرودگاه چانگی در نظر گرفته شده است. مقامات اعلام کرده اند که مجتمع فرودگاه جواهرچانگی در روز ۱۷ آوریل برای روی عموم باز خواهد بود.
این مجتمع دارای پنل های شیشه ای ظریف می باشد که درون یک قاب فولادی قرار گرفته اند. این سازه گرد و دوناتی شکل اولین و تنها ترین مرکزی می باشد که سه تا از چهار ترمینال فعلی فرودگاه را به هم متصل می کند. اما با این وجود این فرودگاه در نوع خود یک مقصد گردشگری نیز به حساب می آید که شامل یک مرکز بزرگ خرید و رزرو آنلاین هتل برای جذب افراد محلی و بازدیدکنندگان می باشد.

این فرودگاه که توسط موشه سفدی معمار مشهور جهان به عنوان باغ جادویی معرفی شده است و بیش از ۱.۴ میلیون فوت مربع (۱۳۰۰۰۰ متر مربع) است و برای ساخت آن هزینه ای بالغ بر۱.۷ میلیارد دلار سنگاپور (در حدود ۱.۲۵ میلیارد دلار آمریکا) در نظر گرفته شده است. این مجتمع از ۱۰طبقه تشکیل شده است که ۵ طبقه بالای سطح زمین و ۵ طبقه زیر زمین خواهد داشت که شامل جاذبه های مختلف ‚ باغ ها ‚۲۸۰فروشگاه خرده فروشی‚ خروجی های F&B و هتل بین الملی ۱۳۰ کابینه سنگاپور است. مسافران قادر خواهند بود که به آسانی به امکانات اولیه این فرودگاه دسترسی داشته باشند.
شاید موثرترین جنبه این پروژه Rain vortex (گرداب باران) آن می باشد. این آبشار بیش از ۱۳۰ متر ارتفاع دارد و بلندترین آبشار سر پوشیده جهان است. اما افرادی که به دنبال مارپیچی های کانپی ‚ Sky Nets‚ Discovery Slide و پل ۵۰ متری کانپی هستند باید کمی صبر کنند ‚چون مقامات اعلام کرده اند که این جاذبه ها تا اواسط سال ۲۰۱۹ افتتاح نخواهد شد.
در همین حال‚ جاذبه های دیگراین فرودگاه شامل دره جنگلی می باشد که یک باغ بزرگ چهار طبقه ای و پر از مسیر های پیاده روی می باشد که بیش از ۲۳۵۰۰۰ متر مربع از این مکان را به فضای سبز اختصاص داده شده است که آن را به بزرگ ترین مجموعه گیاهان سنگاپور تبدیل کرده است. هدف از این طرح گسترش شهرت سنگاپور تحت عنوان ”شهری در باغ ” است.
سفدی در سال گذشته به سی ان ان گفت: ” من می خواستم نوع جدیدی از فضای شهری را کشف کنم‚ چون شما به خرید نیاز دارید‚ چون شما به جایی پرواز می کنید و در عین حال یک باغ است. جایی که گفته می شود بیاید در مورد انچه که فضای عمومی است تجدید نظر کنیم‚ اجازه دهید درباره جایی که قرار است در آن خرید کنیم تجدید نظر کنیم.”
” من فکر می کنم یکی از دلایلی که ما در این طرح پیروز شدیم مراکز خرید مشابه بودند که در آنها احساس بودن در یک مراکز خرید را داشته باشیم‚ در حالی که شما به آن به عنوان یک مرکز خرید فکر نمی کنید‚ زیرا این مکان یک نوع تجریه جدید است. این تجربه باعث می شود که اگر ما بتوانیم ذهن خود را گسترش دهیم بتوانیم در مورد مراکز خرید شهری نیز تجدید نظر کنیم.”
این پیشرفت ها باعث ترقی فرودگاهی خواهد شد که از سوی وب سایت اسکای ترکس(skytrax) برای شش سال متوالی به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین فرودگاه دنیا انتخاب شده است. فرودگاه چانگی هفتمین فرودگاه بین المللی پر ترافیک در جهان می باشد که برطبق آمار ها فرودگاه چانگی یکی از شلوغ ترین فرودگاه دنیاست که ۶۵.۶ میلیون مسافر را از طریق ۴ پایانه خود در سال ۲۰۱۸ جا به جا کرده است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
شلوغ ترین فرودگاه های آسیا در سال 2019
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر