لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> زیباترین مکان ها و جاذبه های گردشگری پرو
زیباترین مکان ها و جاذبه های گردشگری پرو

زیباترین مکان ها و جاذبه های گردشگری پرو

پرو کشوری در آمریکای جنوبی است که روزگاری مرکز بزرگ تمدن باستان اینکا ها بوده است و با عنوان سرزمین اینکا ها شناخته می شود. این کشور در قرن 16 میلادی توسط اسپانیا فتح گردید و مستعمره آن شد. پرو با داشتن تاریخ غنی و پربار، امروزه نمادی از دوران استعمار اسپانیا محسوب می شود و مملو از آثار باستانی و باقیمانده از گذشته می باشد. در کنار آثار تاریخی می توان گفت که پرو مرکز جاذبه های طبیعی و چشم انداز های فوق العاده زیبا نیز می باشد که موجب شده این سرزمین مقصد توریستی محبوبی در جهان به شمار رود. سالانه میلیون ها گردشگر از این سرزمین باستانی بازدید می کنند. برای سفری پر خاطره و همراه با آرامش داشتن اقامتگاهی مناسب مهم می باشد، و هتل ها و اقامتگاه های پرو مانند هتل های ایران با امکانات لوکس و مناسبی در خدمت گردشگران می باشند. در ادامه محبوب ترین مکان ها و جاذبه های توریستی پرو را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:
10 – شهر پونو (Puno)
پونو شهری بندری می باشد که در کنار سواحل دریاچه تیتیکاکا در فلات پرو واقع شده است. در کنار مناظر دیدنی و زیبای کوهستانی، مجموعه های بزرگی از ساختمان های نیمه کاره مدرن و جالبی در سراسر شهر پونو به چشم می خورد. این شهر دروازه ای به سوی جزایر شناور در سمت دریاچه تیتیکاکا می باشد و در حقیقت این جزایر زیبا از مهم ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر پونو به شمار می روند و بازدیدکنندگان بیشماری برای تماشای طبیعت جزایر و دریاچه راهی این شهر می شوند.


9 – ساحل مانکُرا (Mancora)
Mancora
مانکُرا روزگاری تنها یک بندر ماهیگیری در کنار جاده بود اما امروزه این مکان گسترش یافته و به یکی از معروف ترین سواحل کشور پرو تبدیل شده است. توریست های بیشماری برای موج سواری و ورزش های دیگر آبی به سوی این ساحل سفر می کنند. گفتنی است که در سفر به سوی سواحل شمالی این ساحل مکان مناسبی برای توقف می باشد. گردشگران در ساحل معروف مانکرا لحظات خوشی را ثبت خواهند کرد.


8 – شهر تروجیلو (Trujillo)
Trujillo
تروجیلو تقریبا شهر بزرگی می باشد که در قسمت شمال غربی پرو واقع شده است، تروجیلو در نزدیکی سواحل اقیانوس آرام قرار دارد. گفتنی است که شهر تروجیلو در سال 1534 میلادی برای مقابله در برابر تمدن اینکا ها و اتحاد با اسپانیا بنا نهاده شد. این شهر در نزدیکی سایت مهم و تاریخی دوران پیشا کلمبی به نام چان چان قرار دارد. تروجیلو بزرگ ترین شهر در دنیای باستان می باشد و همچنین تفرجگاه ساحلی در ناحیه ی هوآنچاکو محسوب می شود.
بیشتر بخوانید:


7 – کویر نازاکا (Nazca Desert)
Nazca Desert
کویر نازکا یک نوار بیابانی در امتداد سواحل شمالی اقیانوس آرام را تشکیل داده است و در یک فلات خشک و مرتفع قرار دارد. خطوط معروف نازکا در میان شهر های نازکا و پالبا واقع شده است. این خطوط بین سال های 200 قبل از میلاد و 700 پس از میلاد ساخته شده اند و از خطوط ساده تا شکل های عنکبوت ها، میمون ها، مارمولک ها و انسان تشکیل شده اند. آب و هوای خشک، عدم وزش باد و هوای ثابت کویر نازکا موجب شده که پوششی بر روی این خطوط ایجاد نشود و تا امروز سالم باقی بمانند. تور های هوایی نازکا گردشی توسط خطوط هوایی سسنا را برای توریست ها فراهم می کنند تا گردشگران از فراز آسمان شاهد این تصاویر زیبا باشند. همچنین برج دیدبانی در بزرگراه پن امریکا وجود دارد که امکان تماشای سه نمونه از این اشکال را دارد.


6 – شهر اکیتوز (Iquitos)
Iquitos
اکیتوز شهری منحصر به فرد بوده و بزرگ ترین شهر جهان به شمار می رود که از طریق جاده ها غیر قابل دسترس بوده، و راه اصلی ورود به شهر استفاده از هواپیما و قایق می باشد. دسترسی دشوار جلوی رشد و محبوبیت این شهر را نگرفته است و اکیتوز یکی از محبوب ترین مقصد های توریستی پرو به شمار می رود. به دلیل موقعیت و قرار گرفتن در کناره رودخانه آمازون در قسمت شمال شرقی پرو، این شهر دروازه ای برای گردش و کاوش در جنگل های سرسبز آمازون محسوب می شود. تور های بیشماری گردشگران را به سوی جنگل های آمازون پرو هدایت می کنند و توریست ها می توانند در مناطق محافظت شده و زیستگاه های طبیعی حیوانات تجربه ای جالب به دست آورند. مزارع پروانه، پرورشگاه حیوانات و حفاظت گاه های طبیعی بخشی از جاذبه های دیدنی و زیبای اکیتوز در کنار رودخانه می باشند که بدون شک لحظات خوشی را می توانید در این نواحی سپری کنید.


5 -ز (Lima)
Lima
شهر لیما پایتخت پرو بوده و بزرگ ترین شهر این کشور می باشد. لیما کلان شهری بزرگ با ترکیبی از زیرساخت های معماری اسپانیایی، استعماری و مدرن است. این شهر در سال 1535 میلادی توسط فاتح اسپانیایی با نام فرانسیسکو پیزارو، کشف شد. لیما دارای تاریخی غنی و همچنین غذا های لذیذ، فرهنگ پر جوش و زندگی شبانه شادی می باشد. منطقه تاریخی لیما دارای جاذبه های باستانی جالبی می باشد و بنا هایی مانند کلیسا های قدیمی، صومعه ها، کاخ های اسپانیایی و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های قاره آمریکا را می توانید در این ناحیه تماشا کنید. سواحل شمالی و جنوبی شهر در بین توریست ها محبوبیت زیادی دارند و همیشه مملو از گردشگر می باشند. در شهرک میرافلور نیز هتل ها و رستوران های بیشماری وجود دارد که می توانید لحظات آرام بخشی را در این ناحیه بگذرانید.


4 – دره ی مقدس (Sacred Valley)
Sacred Valley
روزگاری این دره قلب امپراطوری اینکا محسوب می شده است. این دره ی مقدس در حوالی کوهستان آند و در نزدیکی شهر های کوسو و شهر باستانی ماچو پیچو قرار دارد. این دره بخاطر داشتن ویژگی های جغرافیایی و آب و هوایی خاص، مهم محسوب می شده و مقدس بوده است. باقی مانده های باستان شناسی زیادی در این ناحیه وجود دارد که توریست ها می توانند از آنها بازدید کنند. دهکده ها و سایت معروف خرابه های پیزاک اینکا و اولانتایتامبو در دره ی مقدس واقع شده اند که بهتر است فرصت بازدید این پارک های باستان شناسی را از دست ندهید.


3 – شهر آریکویپا (Arequipa)
Arequipa
شهر آریکویپا یکی از پر بازدیدکننده ترین شهر های پرو می باشد. این شهر زیبا توسط سه آتشفشان در منطقه ساحلی جنوب پرو احاطه شده است. این شهر ترکیبی از فرهنگ های بومی و اسپانیایی را نشان می دهد و نمونه هایی از معماری استعمار اسپانیا را می توانید در سراسر شهر تماشا کنید. گفتنی است که این شهر دروازه ورود به دره ی معروف و مهم کلکا می باشد، این دره از مهم ترین جاذبه های طبیعی پرو به شمار می رود. صومعه خانه سانتا کاتالینا یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر است که به صورت شهری در درون شهر دیگر توصیف می شود. درون این شهر کوچک خیابان های جذاب و ساختمان های رنگارنگ زیادی وجود دارد که نماد دوران استعمار اسپانیا می باشد.


2 – کوسکو ( Cusco)
Cusco
کوسکو دروازه و مکانی مهم برای ورود و کاوش در میان خرابه ها و آثار باستانی باقی مانده در ماچو پیچو و دره مقدس اینکا ها می باشد. این شهر پایتخت تاریخی امپراتوری اینکا بوده است و در قسمت جنوب شرقی پرو واقع شده است. کوسکو یکی از مهم ترین مقصد های گردشگری در کشور پرو محسوب می شود. این شهر تاریخی بنا های باستانی از دوران تمدن اینکا ها و همچنین از دوران استعمار اسپانیا را به خوبی حفظ کرده است، به همین خاطر در میان توریست ها محبوبیت زیادی به دست آورده است.


1 – شهر ماچو پیچو (Machu Picchu)
Machu Picchu

شهر ماچو پیچو یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری پرو می باشد و همچنین این شهر یکی از معروف ترین عجایب باستانی جهان به شمار می رود. ماچو پیچو در فاصله ی 7 هزار فوتی (2100 متری) از سطح دریا قرار دارد و در کوه های مرتفع آند واقع شده است. این ناحیه ی باستانی راز های بیشماری برای گفتن دارد. گفته می شود که این شهر در اواسط قرن 15 به عنوان قلعه ای نظامی ساخته شده است و بعد ها به عنوان شهری برای تمدن اینکا ها بکار رفته است. گردشگران می توانند در گوشه و کنار این شهر کاوش کرده و به تماشای ساختمان ها و بنا های تاریخی باقیمانده بپردازند. بنا هایی مانند خانه ها، معابد، فواره ها و حمام ها به خوبی و بدون ویرانی های زیاد بر جای مانده اند. همچنین تراس ها و زمین های پله مانند کشاورزی و نشانه های وجود سیستم آبیاری را نیز می توانید در این سایت باستانی از نزدیک مشاهده کنید. گفتنی است که سالانه میلیون ها توریست از این شهر باستانی بازدید می کنند. بهتر است که در کنار یکی از عجایب هفتگانه جهان، لحظات تاریخی به یاد ماندنی را ثبت نمایید.

بهترین مقاصد گردشگری جهان برای دوستداران حیات وحش
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر