لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> معانی صداهای «دینگ» در هواپیماها
معانی صداهای «دینگ» در هواپیماها

معانی صداهای «دینگ» در هواپیماها

هر کسی که تا به‌حال سوار هواپیما شده باشد با صداهایی که معمولاً به هنگام فرود شنیده می‌شوند آشناست. اما این زنگ‌ها تنها به نشانه علامتی برای باز کردن کمربند منحصر نمی‌شوند. به‌علاوه، مسافران شاید صدایی طنین‌‌انداز یا گاهی اوقات ترکیبی از دوصدای زیر و بم را در کابین بشنوند. مسافران شاید از خود بپرسند که معانی این صداهای ملایم مختلف چیست؟ این‌بار پیش از سفری هوایی، کسب اطلاعات راجع به این صداهای حین پرواز را به رزرو هتل در مقصد مورد نظر و تهیه بلیط هواپیما اضافه کنید و بیشتر از مسافران دیگر بدانید.
این صداها به‌طور کلی شیوه ارتباطی خدمه پرواز با یکدیگر است. شرکت هواپیمایی کانتاس در وبسایت خود معانی تمامی این صداها را آشکار کرد-صدای طنین‌اندازی که به محض بلند شدن هواپیما به گوش می‌رسد به خدمه پرواز اطلاع می‌دهد که چرخ‌های هواپیما جمع شدند و صدایی واحد نشان می‌دهد که لازم است تا به مسافران رسیدگی شود. برای مثال هنگامی که بخشی از کابین نوشیدنی یا میان‌وعده بیشتری بخواهند، یکی از اعضای خدمه می‌تواند خدمه بخش دیگر را با صدای ترکیبی زیر و بم صدا کند. هنگامی که چاله‌های هوایی پیش روست، ترکیب سه‌تایی صداهای بم به خدمه پرواز اطلاع می‌دهد که کمربندهایشان را ببندند.
اگرچه صدای مخصوص باز کردن کمربندها در تمامی ایرلاین‌ها مشترک است اما معنای دیگر صداها همیشه با هم یکی نیست. کارا ایوانکو، سخنگوی شرکت هواپیمایی ایرباس در مصاحبه‌ای با هافینگتن‌پست گفت که هر شرکت هواپیمایی صداهایی مخصوص به خود دارد. شرکت‌های هواپیمایی متعددی از جمله جت‌بلو، دلتا و امریکن این موضوع را تایید کردند ولی سخنگویان آنها از به اشتراک‌گذاری جزئیات به دلایل امنیتی امتناع ورزیدند.
به گفته تای هانسون، سخنگوی هواپیمایی ساوت‌وست، «این صداها مانند زبان مخصوصی هستند که خدمه پرواز و خلبان‌ها برای گفتگو با یکدیگر آن را به‌کار می‌برند. این صداها همچنین با روشن یا خاموش شدن یک علامت همراه است؛ برای مثال، هنگامی که علامت کمربند خاموش می‌شود و مسافران می‌توانند در کابین حرکت کنند، از تسهیلات استفاده کنند یا کمی خستگی در کنند، صدایی نیز همزمان در کابین به گوش می‌رسد. اگرچه من نمیتوانم تمامی صداهایی که در طول پروازهایمان شنیده می‌شود را با شما به اشتراک بگذارم و معانی آنها را به شما بگویم، اما این صداها به خدمه پرواز و مسافران اطلاع می‌دهد که لازم است کاری انجام دهند یا اینکه اقدامی صورت گرفته است».

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
واقعا پتوهای داخل هواپیما شسته نمی شوند!
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر