لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> استرالیا یا نیوزیلند – کدام یک محل بهتری برای زندگی هستند؟
استرالیا یا نیوزیلند - کدام یک محل بهتری برای زندگی هستند؟

استرالیا یا نیوزیلند – کدام یک محل بهتری برای زندگی هستند؟

کاملاً حق دارید که در انتخاب میان استرالیای «شگفت انگیز» و نیوزیلند «جالب و هیجان‌انگیز» دچار تردید و دودلی شوید. انتخاب میان دو کشور انگلیسی زبان زیبا که هر دو در نیم‌کره جنوبی واقع شده‌اند، هر دو برای گشت و گذار و پیاده روی، درس خواندن و کار کردن در روزهای تعطیل فوق‌العاده هستند کار ساده‌ای نیست. ولی کدام یک را باید انتخاب کرد: برای کمک به این امر بسیار مهم برخی از ویژگی‌های مهم و تأثیرگذار این دو کشور را در ادامه با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

زبان
در حالیکه در غالب موارد زبان انگلیسی که در استرالیا و نیوزیلند صحبت می‌شود را با هم «یکی» می‌دانند اما به سادگی و خیلی سریع می‌توان مت.جه تفاوت میان ان دو شد. مردم نیوزیلند حرف صدادار را با کمی تفاوت تلفظ می‌کنند، مثلاً bed را bid و six را sux تلفظ می‌کنند، در حالیکه استرالیایی‌ها کمی تودماغی حرف می‌زنند.

البته ضرب‌المثل‌های محلی بسیار متفاوتی هم دارند. برای مثال در برخی از آثار کلاسیک استرالیایی از کلمه bushwalking یا tramping برای اشاره به hiking (به معنی پیاده روی) استفاده شده است، یا کلمه Esky/chilly bin برای اشاره به cooler (به معنی کولر یا پنکه) به کار برده شده است. و در نیوزیلیند برای اشاره به مفهوم friend از کلمه bto/cuz (به معنی دوست) و از عبارت hard bro برای اشاره به مفهوم to express agreement with a friend (به معنی نشان دادن توافق با یک دوست) استفاده می‌شود. اگر مقصد شما استرالیا باشد باید این نکته را هم به شما بگوییم که مردم استرالیا عاشق این هستند که کلمات را کوتاه کنند. مثلاً به جای cup of tea می‌گویند cuppa (به معنی یک فنجان چای)، به جای chocolate می‌گویند choccy (به معنی شکلات) و به جای breakfast می‌گویند brekkie (به معنی صبحانه) و این داستان به همین سبک ادامه دار است ….

مسافرت و گردش
تفاوت استرالیا و نیوزلند
بزرگ‌ترین تفاوت میان سفر در استرالیا و نیوزیلند، مسافت است. در استرالیا فاصله میان شهر‌های بزرگ بسیار طولانی است و حتی گاهی کویرهای بسیار پهناوری میان شهرهای بزرگ آن واقع شده است تا حدی که این کشور به داشتن این ویژگی نیز شهرت دارد. مثلاً فاصله میان Perth و Brisbane بیش از ۳۶۶۰ کیلومتر است که از فاصله میان Madrid و Moscow هم بیشتر است. اما در نیوزیلند، با فقط چند ساعت رانندگی در نیوزیلند می‌توان به شهری دیگر رسید یا حتی آب و هوایی جدید را تجربه کرد. در هر دو کشور، شهرهای بزرگ (در واقع Auckland در نیوزیلند) گزینه‌های حمل و نقل بسیار عالی و استثنایی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. و یک نکته بسیار مثبت مهم:‌ مسافران این دو کشور با ارائه گواهینامه‌های رانندگی خود می‌توانند در همان پایه در این دو کشور نیز رانندگی کنند، فقط نباید فراموش کنند که فرمان ماشین‌های این کشور‌ها در سمت چپ واقع شده است.
بیشتر بخوانید:

غذا
استرالیا و نیوزلند

زمان زیادی نمی‌گذرد تا مسافران کشورهای استرالیا و نیوزیلند با غذاهای ملی این دو کشور آشنا می‌شوند (که بله، واقعاً هم خوشمزه هستند). Vegemite و Marmite را تقریباً اصلاً نمی‌توان برای تازه‌واردها توضیح داد، اما عشق به این غذا‌ها تا اعماق وجود مردم این کشورها نفوذ کرده است. این غذاها را دوست داشته باشید تا مردم این کشورها هم شما را دوست داشته باشند! (یک توصیه: Vegemite و Marmite علی‌رغم ظاهر، رنگ و باقت خود شیرین یا شکلاتی نیستند. کمی از آن را با نان تست کره‌ای خود بمالید و آن را درست مانند مردم محلی با لذت و اشتها میل کنید.)

10 چيزی كه بسياری از مردم مادامی كه وارد كشور استراليا نشوند،‌ در مورد آن نمی دانند
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر