لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> تقاطع شیبویا در توکیو، شلوغ ترین چهارراه جهان
تقاطع شیبویا در توکیو، شلوغ ترین چهارراه جهان

تقاطع شیبویا در توکیو، شلوغ ترین چهارراه جهان

ژاپن یکی از زیباترین و مسحور کننده ترین کشورهای جهان است که سالانه میلیون ها گردشگر خارجی را به خود جلب می کند. این کشور را می توان ترکیبی زیبا و منحصربفرد از سنت و مدرنیته دانست که بیش از هر چیز دیگری انسان را شیفته این کشور می سازد. سال آینده مسابقات المپیک در این کشور برگزار می شود و اگر شما نیز برای رفتن به ژاپن در این ایام برنامه ریزی می کنید به شما توصیه می کنیم که رزرو هتل خود را در شهر توکیو انجام داده و در کنار دیگر جذابیت های شهر، از شلوغ ترین تقاطع جهان در شهر توکیو دیدن کنید.

چهار راه شیبویا در شهر توکیو، ژاپن اغلب به عنوان شلوغ ترین چهار راه جهان شناخته شده و روزانه هزاران مسافر پیاده از آن عبور می کنند. در شلوغ ترین ساعات، سرعت هیپنوتیزم کننده تغییر چراغ ترافیک در این چهار راه به حدی است که انگار مسافران را به یک رقص والتز مسحور کننده در یک فضای تنگ دعوت می کند. برای بسیاری، هرج و مرج کنترل شده چهار راه شیبویا، تجسم دیوانگی کارآمد این شهر بسیار مدرن است. در این چهار راه، 10 لاین ترافیکی و 5 خط عابر پیاده بزرگ در راستای یک تنگه مدرن از ساختمان های با رنگ های نئونی در مرکز شهر توکیو قرار گرفته اند. این چهار راه جایگاه مرکزی مردم شهر در ساعات پیش از تحویل سال نو میلادی و مرکز کانونی جشن های هالوین بوده که از میدان تایمز نیویورک الهام گرفته و در سال های اخیر محبوبیت بسیار بیشتری پیدا کرده است.
تقاطع شیبویا در توکیو

در کنار ایستگاه مترو شینجوکو، ایستگاه مترو شیبویا این افتخار را دارد که یکی از شلوغ ترین ایستگاه های مترو جهان باشد. برای ارتباط با مکان های محبوبی مانند شینجوکو، هاراجوکو و روپونگی، تقریباً غیرممکن است که بتوان در دیدار از شهر توکیو از رفتن به چهار راه شیبویا خودداری کرد و بدون رفتن به این چهار راه عملاً گشت و گذار در داخل شهر غیرممکن است. اگر فیلم «سریع و خشن» را دیده باشید بدون شک در سومین قسمت از این مجموعه مجذوب زمین موسوم به «Tokyo Drift» شده اید که به این چهار راه اشاره دارد.
بیشتر بخوانید:

طرفداران اسکارلت جوهانسون و بیل ماری نیز احتمالاً یکی از سکانس های فیلم «گمشده در ترجمه» را به یاد دارند که در آن دریایی از چترهای سفید این چهار راه را پوشانده اند. همچنین در فیلم کلاسیک ژاپنی «نبرد پادشاهی» نیز این چهار راه به عنوان یک بخش از آینده شهر توکیو به تصویر کشیده شده است. بسیاری هنگام عبور از این چهار راه به مانند مدل هایی که در برابر چشم های حاضران در حال قدم زدن خاصشان هستند رفتار می کنند. در واقع چهار راه شیبویا مکانی برای دیدن و دیده شدن است. حتی در طی مراسمات بزرگ و مهمی مانند هالووین نیز، خیابان های اطراف این چهار راه عملکرد و کارآیی خود را حفظ می کنند و مامورین ترافیک نیز با استفاده از طنابراه های قابل باز و بسته شدن، افراد را به پیاده روها هدایت می کنند تا مسیر عبور خودروها باز باقی بماند.
در آستانه بازی های المپیک 2020، شهر توکیو با توسعه زیرساخت ها و افزایش فضای آسمانی مواجه شده است. چهار راه شیبویا نیز هر روزه تغییراتی به چشم می بیند و تابلوهای ویدیویی جدیدتر و هیجان انگیزتری که در این چهار راه نصب می شوند سعی در جلب توجه رهگذران دارند. در هر پنج خط عابر پیاده این چهار راه 5 صفحه تلویزیونی بسیار بزرگ نصب شده که به صورت تصویری و صوتی و به شکلی هماهنگ، اطلاعاتی مانند پیش بینی وضع آب و هوا هنگام قرمز بودن چراغ عبور رهگذر و کارتون هایی هنگام سبز شدن چراغ عبور پیاده در برابر چشم رهگذران قرار می گیرد.
تقاطع شیبویا در توکیو
اگر چه این چهار راه بسیار شلوغ می توان گیج کننده باشد اما یک مجسمه بسیار مشهور در منطقه شیبویا قرار دارد که همه آن را می شناسند: مکانی برای گرد هم آمدن افراد که مجسمه ای از یک سگ وفادار و افسانه ای در آن قرار گرفته است. هاچیکو سگی از نژاد آکیتا بود که در دهه 1920 و در ایستگاه قطار شیبویا هر روزه صاحبش، هیدسابورو اونو، را ملاقات می کرد. وقتی که اونو به شکلی غیرمنتظره در سر کلاس درس درگذشت، هاچیکو به مدت نزدیک به یک دهه، هر روز به ایستگاه قطار شیبویا می رفت و انتظار صاحبش را می کشید. وفاداری این سگ چنان ژاپنی ها را تحت تاثیر قرار داد که در ژاپن به این سگ لقب «چوکن هاچیکو» به معنای هاچیکو سگ وفادار داده و نژاد آن در شهر توکیو بسیار پرطرفدار شد.
تقاطع شیبویا در توکیو
امروزه، همواره یک ردیف ثابت از افراد در بیرون از خروجی ایستگاهی که به نام این سگ نامگذاری شده می ایستند تا با مجسمه برنزی او عکس بگیرند و در فصل تابستان و زمستان به ترتیب دسته گل و دستمال های دست دوزی شده به مجسمه او تقدیم کنند. مجسمه اولیه در سال 1932 و زمانی که هاچیکو هنوز زنده بود ساخته و نصب شد اما در دوران جنگ جهانی اول، این مجسمه برای استفاده از فلزش برداشته و ذوب شد و مجسمه کنونی در سال 1984 ساخته شد. حتی اتوبوس ها و دستگاه های خودکار ارائه خوراکی این منطقه نیز صورت خندان این سگ را روی خود دارند و یک نماد خوش یمنی هاچیکو نیز به طور مرتب در این منطقه به نمایش گذاشته می شود.
یکی از مشهورترین و نمادین ترین تصاویر مرتبط با کشور ژاپن، تصویری است که از بالا از این چهار راه گرفته شده است. این عکس یکی از پرطرفدارترین عکس هایی است که در مورد ژاپن گرفته شده و این چهار راه را از بالا و از چشم یک پرنده به تصویر می کشد. همچنین محبوب ترین نقطه شهر توکیو برای عکس گرفتن عرشه تماشای ساختمان 109 شیبویا و در طبقه هفتم آن است. این عرشه مستقیم روی چهار راه قرار گرفته و بهترین زاویه برای تماشا و گرفتن عکس از این چهار راه بسیار شلوغ است. هزینه رفتن روی این عرشه که هر روز از ساعت 11 صبح تا 11 شب به روی بازدیدکنندگان باز بوده و در سال 2018 افتتاح شده در طول فصول مختلف متفاوت بوده اما در حال حاضر رفتن روی آن رایگان اعلام شده است. این عرشه به یک دوربین مجهز است که با دریافت هزینه ای اندک می توان آن را با گوشی هوشمند فرد همگام ساخته و بتوان از بالا عکس های سلفی گرفت.

با بزرگ ترین و بهترین باغ وحش های جهان آشنا شوید!
ادامه مطلب

اگر چه این چهار راه را نمی توان از ایستگاه های قطار دید، اما پلی که در ایستگاه قطار شیبویا روی این خیابان قرار دارد نمایی خیره کننده و مایل از چهار راه در اختیار مسافران قرار داده و آسان ترین راه برای دسترسی به آن است. رفتن به این بخش از ایستگاه قطار حتی نیاز به خرید بلیط نیز ندارد. ساختمان شیبویا هیکاری که چندین دفتر کار، فروشگاه و سالن سینما را در خود جای داده یکی از بهترین مکان های این منطقه از شهر توکیو برای داشتن نمایی پهن تر از رفته و آمدهای گسترده در این چهار راه است. چندین بلوک دورتر از چهار راه شیبویا، یک پلتفرم دیده بانی بسیار بلند در طبقه یازدهم ساختمان قرار دارد که دیدی خارق العاده به این چهار راه را بر فراز ایستگاه قطار شیبویا ایجاد می کند. رفت و آمد قطارها لایه دیگری از شلوغی را به پیچیدگی بی پایان ساعات اوج شلوغی این چهار راه می افزاید. این عرشه اگر چه به طور رسمی پلتفرمی برای تماشای چهار راه شیبویا نیست اما در دسترس قرار داشته و عموم مردم می توانند از آن استفاده نمایند.
تقاطع شیبویا در توکیو
هتل مشهور The Shibuya Excel Hotel Tokyu در این بخش از شهر توکیو نیز نمای متفاوت خود را از چهار راه شیبویا دارد و تمامی گوشه های این چهار راه را می توان از طریق این هتل مشاهده کرد. این پلتفرم تماشا به طور رسمی تنها در اختیار مهمانان هتل قرار می گیرد اما به دلیل شهرت و محبوبیت آن، اغلب می توان به طبقه 25اُم هتل که رستوران های متعددی در آن قرار دارند رفته و از این منظره خیره کننده لذت برد.
بعد از آن نوبت به آسمانخراش جدید و 47 طبقه ای Shibuya Sky می رسد که بلندترین آسمانخراش منطقه شیبویا است و عرشه روی سقف آن با نمایی 360 درجه ای تمام محله در برابر چشمان شما قرار داده و نمایی بسیار مستقیم از چهار راه مشهور شیبویا خواهد داشت. با افتتاح این آسمانخراش در ماه های آینده، بدون شک ساختمان Shibuya Sky به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر توکیو تبدیل خواهد شد. با این وجود، بهترین مکان برای حس کردن چهار راه شیبویا قدم گذاشتن در خود خیابان است. این چهار راه مکانی برای گم شدن، دیدار و احساس کردن ضربان قلب شهر توکیو است.

وابی سابی شیوه نامتعارف ژاپنی برای تماشای جهان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر