لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> 10 غار یخی بسیار زیبا در ایسلند
10 غار یخی بسیار زیبا در ایسلند

10 غار یخی بسیار زیبا در ایسلند

غارهای یخی کشور ایسلند جلوه ای باشکوه از عناصر بسیاری است که آثار خود را بر روی جزیره گذاشته اند: گدازه های آتشفشان که در اعماق زمین جاری اند، ذوب یخچال ها و حجم عظیم یخ که با سرعتی حلزونی در حرکتند تا این عجایب یخی را پدید آورند. آنها همواره در حال حرکت و تغییرند: از فصلی به فصل دیگر، غارهای یخی هر بار منظره ای جدید به وجود می آورند.
به همین دلیل، مهم است هنگامی که قصد رزرو هتل در نزدیکی و بازدید از یکی از آنها را داریم، همراه کسی شویم که اطلاعات دقیقی از غارها و طبیعت هر لحظه ی آنها داشته باشد (مثل یک راهنمای تور). این افراد نه تنها یکسره دمای هوا را بررسی می کنند، بلکه حتی می دانند که کدام تونل ها برای بازدید امن و کدام یک امن نیستند.
از این غارها فقط در طول زمستان می توانید بازدید کنید. هنگامی که ماه های گرمتر آغاز شوند، غارها مسیری طبیعی برای یخ های ذوب شده می شوند که از یخچال ها جدا می شوند که این موضوع وارد شدن به غار را خطرناک می کند.
پیش از آنکه قصد سفر کنید، تحقیقی در مورد غارهای مختلفی که می توانید در ایسلند بازدید کنید داشته باشید که تعدادشان هم بیش از آنچه فکر کنید است. پس از یافتن موارد مورد علاقه تان، به دنبال تور گردشگری بگردید که تجربه ی بازدید از آن ناحیه را ارائه می دهد. سفر خوش!
1. غار کریستالی

این غار که به نام Breiðamerkurjökull نیز شناخته می شود، یکی از معروف ترین غارهای یخی در ایسلند است و همچنین بزرگ ترین آنها در داخل پارک ملی Vatnajökull می باشد. برای رسیدن به آن نیاز دارید که به وسیله ی یک خودروی جیپ قوی به بالا و داخل یخچال طبیعی برسید. این غار نام خود را از یخ کریستالی و شفافی که از آن ساخته شده گرفته اما مراقب باشید: چند دقیقه ای طول می کشد تا چشمانتان با نور کم آن تنظیم شود، رنگ آبی زیبایی که در عکس ها می بینید فورا قابل رویت نیست.
2. غار یخی Eyjabakkajokull
به ارتفاعات شرقی بروید تا نگاهی به این غار در اعماق یخچال Eyjabakkajokull بیندازید. با توجه به اینکه تنها در طول زمستان می توان از آن دیدن کرد، مطمئن شوید که بازدید خود را با یک راهنمای مجهز به خودروی جیپ قوی، یا خودرویی که بتواند از پس شرایط طاقت فرسای جاده ها در ارتفاعات در طول زمستان برآید رزرو می کنید.
این غار آبی رنگ یخی بسیار دور افتاده است، به این معنی که کمتر شلوغ می شود. فقط مسئله پیدا کردن آن است!
3. غار یخی Northern Lights
Northern Lights
این غار تنها یک زمستان برای بازدیدکنندگان قابل دسترس بود اما اَشکال مواج یخ و شیوه ای که نور را به داخل فضا می تاباند الهام بخش نام آن (نورهای شمالی) شد.
با توجه به ذوب یخچال ها و دشواری ردیابی ذوب آنها، داشتن عمر کوتاه برای غارهای یخی چیز عجیبی نیست. با وجود حضور تنها یک ساله ی آن، این غار جاذبه ی گردشگری محبوبی در زمان خودش بود.
4. غار یخی آبشار
غار یخی آبشار
غارهای یخی می آیند و می روند و در حالی که غار یخی آبشار در حال حاضر قابل دسترس نیست، این امید وجود دارد که در آینده ی نزدیک دوباره بازگردد. همانند غار کریستالی، این غار نیز در پارک ملی Vatnajökull واقع است.
5. غار یخی کاتلا
غار یخی کاتلا
از بین تمامی غارهای یخی این لیست، کاتلا تنها موردی است که می توانید در طول تابستان از آن بازدید کنید. همچنین رسیدن به آن از طریق ریکیاویک پایتخت ایسلند بسیار آسانتر است (میزان رانندگی نصف نسبت به غارهای پارک ملی Vatnajökull).
آن رنگ آبی یخ را در غار کاتلا نخواهید دید، به جای آن یخ سیاه خواهید یافت که خود منظره ی جدید و جالبی است. بعضی بخش ها کوچک هستند و نیاز دارید که برای وارد شدن روی دست و پایتان بخزید، اما آبشارهای در مسیر ارزشش را دارد.
6. غار یخی Svínafellsjökull
Svínafellsjökull
درست در حاشیه ی پارک ملی Skaftafell، ورودی 7 متری این غار را خواهید یافت. شاید در ابتدا بسیار بزرگ به نظر بیاید، اما اگر کمی حرکت کنید خود را در فضایی با ارتفاع کمتر از 2/1 متر خواهید دید. این غار تنها در زمستان قابل دسترس است.
7. غار یخی Kverkfjoll
Kverkfjoll
فعالیت های زمین گرمایشی در زیر پوسته ی زمین دلیل شکل گیری این غار مخفی یخی بی نظیر است. دسترسی به این غار به شدت دشوار است و مطمئنا نمی خواهید بدون یک راهنما این کار را انجام دهید.
Kverfjoll که در شمال واقع است، به دو بخش تقسیم شده است: Hveradalur (غارهای یخی بالاتر) و چشمه ی Jökulsá á Fjöllum (غارهای یخی پایین تر). چیزی حقیقتا خاص در این سیستم در حال اتفاق افتادن است: زیر یخ های منجمد، می توانید نهری از آب داغ را در جریان درون غار بیابید.
8. غار یخی Álftafjörður
دهانه ی این غار که در شبه جزیره ی Westfjords واقع است، به روی منظره ی وسیع و خیره کننده ای از کوهستان ها و خط افق باز می شود.
ناحیه ی fjord همچنین برای تماشای وال ها و حیات وحش شناخته می شود، پس به محض اینکه غار نوردی را تمام کردید، برای پیاده روی به سمت آب برنامه ریزی کنید.
9. غار یخی Langjokull
 Langjokull
این غار دومین یخچال بزرگ ایسلند است و غار یخی اش رنگ بندی زیبا و شگفت انگیزی دارد. رنگ اصلی غار سیاه است و سقف یخی آن خاکستر بسته است. اما شاید بهترین بخش آن “رود یخی” به رنگ آبی روشن باشد که در امتداد سقف جریان دارد.
همچنین تعدادی غار یخی فرعی ساخت بشر نیز از غار اصلی انشعاب گرفته اند. این تونل ها برای برگزاری کنسرت در طی جشنواره ی انقلاب زمستانی استفاده می شوند و حتی یک کلیسای کوچک در یکی از آنها درون یخ تراشیده و برپا شده است.
غار اولیه و اصلی فرو ریخته، اما غاری جدید در همان محل ظاهر شده است.
10. غار یخی Lofthellir
 Lofthellir
اشتباه نکنید. این غار به طور علمی به عنوان غار آتش فشانی طبقه بندی می شود و بیش از 3500 سال قدمت دارد. اما هنگامی که یخ با اجسام طبیعی آتش فشانی در هم می آمیزد، تعاریف دیگر غار را فراموش کنید چون از دست دادن تماشای این جذابیت حیف است.
می توانید این غار را در دریاچه ی Myvatn در شمال شرقی ایسلند بیابید. ستون های یخی عظیم در بعضی قسمت ها از کف تا سقف می رسند. خود را آماده ی فشردن و رد شدن از نقاط تنگ و باریک برای یافتن این غار یخی بکنید.
فرهنگ غذایی ایسلند، چالشی برای زنده ماندن نه چیزی برای لذت بردن
ادامه مطلب

3/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر